خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » مدل ساعت و عینک آفتابی » آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    خرید عینک آفتابی مردانه فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی عینک آفتابی مارک دار عینک آفتابی ریبن اصل عینک آفتابی پلیس عینک آفتابی خانمانه عینک آفتابی ارزان

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    خرید عینک آفتابی مردانه فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی عینک آفتابی مارک دار عینک آفتابی ریبن اصل عینک آفتابی پلیس عینک آفتابی خانمانه عینک آفتابی ارزان

    در روزهای آفتابی عالی ترین محافظ جهت چشم افراد عینک آفتابی میباشد استفاده از عینک آفتابی باعث میشود از مضرات نور آفتاب بر چشم جلوگیری کرد حتی استفاده از عینک آفتابی جهت کودکان نیز مهم هست، لیکن چشمان آنها در حال رشد و آسیب پذیرتر است عینک آفتابی نقش مهمی در محافظت از پوست اطراف چشم دارد. این پوست مشمول بر پلک چشم است که خیلی نازک است و مستعد مبتلا شدن به سرطان پوست است.عینک آفتابی از بروز چین و چروک و زمخت و بد شکل شدن پوست اطراف چشم در اثر اشعه ماورای بنفش نیز جلوگیری جلوگیری می کند و عینک آفتابی تاثیر زیادی بر روی صورت افراد دارد به نحوی که گزینش یک عینک مناسب در قشنگی شما تاثیر بسزایی دارد.

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    مشخصات عینک استاندارد چیست؟

    عبارات مهم : عینک آفتابی – اشعه فرابنفش
    آن دسته عینک‌های آفتابی‌، استاندارد به شمار می‌روند که حداکثر حفاظت از چشم را انجام دهند. عدسی عینک‌هایی استاندارد هستند که بتوانند بیش از ۹۵درصد از اشعه «یو وی» یا‌‌ همان فرابنفش را جذب کنند. میزان تعیین یو وی‌دار بودن عینک تنها از راه دستگاه یو وی‌متر امکان‌پذیر هست. اگر دستگاه عدد ۴۰۰ را نشان دهد می‌توانید به استاندارد بودن عینک‌تان مطمئن باشید. بعد یادتان باشد از فروشنده بخواهید عینک‌تان را با دستگاه یو وی متر آزمایش کند، حتی اگر قیمت عینک اوج و به‌اصطلاح مارک دار باشد. زیاد عینک‌های آفتابی ارزآن‌ قیمت که معمولاً در فروشگاه‌های غیرمعتبر یا حتی کنار خیابان‌ها فروخته می‌شوند، به‌علت عدم‌جذب اشعه فرابنفش تأثیر بسیار منفی روی چشم‌ها می‌گذراند. یعنی نه‌ تنها بافایده نیست بلکه ضرر هم می‌زند.

    خرید عینک آفتابی مردانه فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی عینک آفتابی مارک دار عینک آفتابی ریبن اصل عینک آفتابی پلیس عینک آفتابی خانمانه عینک آفتابی ارزان

    رنگ عینک آفتابی مضر است؟

    اگر به دنبال خرید عینک آفتابی هستید باید بدانید یک سری رنگ ها جهت عینک آفتابی مناسب نبوده و مضر هستند. این رنگ ها عبارتند از :

    خیلی‌ها که فکر می‌کنند استفاده از عینک دودی مختص طبقه خاصی از جامعه است یا نشانه سانتی‌مانتالیسم محسوب می‌شود، از آن استقبال نمی‌کردند.

    اما این سکه روی دیگری هم دارد یعنی با یک عینک آفتابی مناسب می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌های چشم را گرفت. حتی خیلی‌ها به دستور پزشکان، ملزم به استفاده از عینک دودی هستند. هر چند استفاده از عینک آفتابی مختص فصل خاصی از سال نیست ولی تجربه نشان داده که با شروع فصل گرما اشتیاق مردم جهت خرید این کالا زیاد می‌شود. یادمان باشد همانقدر که عینک آفتابی می‌تواند جهت محافظت از چشم‌مان بافایده باشد، همانقدر هم یک عینک آفتابی غیراستاندارد و نامناسب می‌تواند به چشم ضرر بزند.

    خودتان را به استفاده از عینک آفتابی عادت دهید

    همانند استفاده از کرم ضدآفتاب، باید هر موقع که از منزل خارج می شوید و در هوای آزاد قرار می گیرید، به چشمان خود عینک آفتابی بزنید احتمال آسیب چشم در اثر اشعه ماورای بنفش وجود دارد. لذا باید به استفاده از عینک آفتابی عادت کنید و فکر نکنید که این نوع عینک، وسیله ای جهت پزدادن و خوش‌تیپی هست، بلکه وسیله ای مهم جهت محافظت از چشمان شما در برابر آسیب های نور خورشید است

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    همیشه می‌توانیم عینک آفتابی بزنیم؟

    لازم است تا چند توصیه باریک‌تر از مو را هم درخصوص تهیه یک عینک استاندارد یادآوری کنیم. اول اینکه حتماً طی روز جهت خرید عینک اقدام کنید تا تأثیر عدسی و رنگ را در نور طبیعی آفتاب بسنجید. هرگز از عینک‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های نامعتبر عینک نخرید. اگر فروشگاهی دستگاه یو وی‌سنج نداشت، بهتر است به جای دیگری مراجعه کنید. هنگام استفاده از یووی‌سنج به عدد ۴۰۰ توجه کنید و اگر همین عدد را نشان داد از فروشنده بخواهید تا عینک دیگری را برایتان آزمون کند تا از عملکرد درست دستگاه مطمئن شوید. از عینک آفتابی تنها طی روز و در معرض نور آفتاب استفاده کنید آیا که استفاده از آن در شرایط دیگر به چشم آسیب می‌رساند. هنگامی که عینک به چشمتان نیست، آن را در قوطی مخصوص بگذارید تا شیشه‌های آن خط و خشدار نشود.

    کدام رنگ عینک آفتابی مضر است؟

    بعضی‌ها عادت دارند تا رنگ عینک آفتابی‌شان را با ظاهر و لباسشان مطابقت بدهند و به‌اصطلاح «ست» کنند ولی رنگ عدسی عینک‌های آفتابی در نوع کاری که شما انجام می‌دهید تأثیرگذار هست. به‌طور کلی عینک‌هایی با رنگ دودی و قهوه‌ای کمرنگ جهت هر نوع مصرفی، به‌ویژه رانندگی ایده‌آل به‌شمار می‌روند. عینک‌های دودی بدون تأثیر گذاشتن روی رنگ اجسام تنها میزان نور آنها را کم کردن می‌دهند. عدسی‌های سبز رنگ بخشی از طیف رنگ آبی را کم کردن داده و درخشندگی سطوح را کم کردن می‌دهد. عدسی‌های زرد یا کهربایی رنگ جهت محیط‌هایی که شفافیت بالایی دارند یا فعالیت‌های ورزشی مناسب‌ترند. در مقابل، عدسی عینک‌های آفتابی آبی یا بنفش جهت استفاده در هیچ شرایطی استاندارد نیستند و کنتراست رنگ محیط را از بین می‌برند. این رنگ‌ها زیاد به تبعیت از مد ساخته می‌شوند.

    خرید عینک آفتابی مردانه فروشگاه اینترنتی عینک آفتابی عینک آفتابی مارک دار عینک آفتابی ریبن اصل عینک آفتابی پلیس عینک آفتابی خانمانه عینک آفتابی ارزان

    عینک آفتابی بزرگ باشد یا کوچک؟

    تعریف کلی جهت استاندارد بودن اندازه یک عینک آفتابی این است که سطح دور چشم را کاملاً پوشش بدهد و از رسیدن نور به آن جلوگیری کند. عینک‌هایی که عدسی کوچکی دارند تنها بخشی از چشم را می‌پوشانند و حفاظت کامل ایجاد نمی‌کنند. از طرفی عینک‌هایی که عدسی بزرگی دارند هم ممکن است روی گونه‌ها و بینی سنگینی کنند یا دسته‌های پهن آنها زاویه دید را کم کردن بدهند. همچنین باید یک رابطه منطقی میان اندازه عدسی و قطر دسته و فریم وجود داشته باشد. تعیین نوع فریم عینک هم تا حدود زیادی سلیقه‌ای است ولی یادتان باشد فریم‌های کائوچویی انعطاف بالاتری دارند، امکان شکستن‌شان کمتر است و راحت‌تر روی صورت می‌نشینند. شاید تنها مزیت فریم‌های فلزی این باشد که درصورت شکسته شدن قابل تعمیر هستند. این روز‌ها تنوع عینک‌های فریم کائوچویی نسبت به فریم‌های فلزی زیاد است.

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    عینک آفتابی بزنیم یا نه؟

    نور خورشید به‌دلیل طیف اشعه‌های فرابنفش می‌تواند بر چشم و پوست انسان‌ها تأثیر منفی داشته باشد و در درازمدت بیماری‌هایی را برایشان ایجاد کند. البته بخش قابل توجهی از اشعه‌های مضر خورشید به واسطه لایه ازون جذب می‌شود ولی با نازک‌تر شدن این لایه و عدم‌جذب اشعه فرابنفش به‌صورت کامل، حفاظت از چشم‌هایمان مهم می‌شود. عینک‌های آفتابی استاندارد احتمال بروز بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید را تا حدود زیادی کم کردن می‌دهد. همچنین استفاده از این کالا، در سلامتی و شادابی پوست صورت، به‌ویژه در ناحیه اطراف چشم‌ها مؤثر است.

    کسانی که عینک طبی می زنند چه کنند؟

    عدسی عینک‌های معمولی قابل فتوکروم شدن، رنگی شدن و پلوریزه شدن هستند و می‌توانند از چشم مواظبت کنند. یک راهکار دیگر هم استفاده از عینک‌های آفتابی است که روی عدسی عینک‌های طبی قرار می‌گیرد.به‌هر حال کسانی که عینک طبی می‌زنند هم باید از چشمانشان در برابر تابش نور آفتاب مواظبت کنند به‌ویژه بیمارانی که عمل لیزیک روی چشمشان انجام داده‌اند حتماً باید از این نوع عینک‌ها استفاده کنند. درواقع عینک‌های آفتابی باعث کم کردن ضررها به هنگام تابش شدید نور آفتاب می‌شود. یادتان باشد هنگامی که که یک شخص از عینک آفتابی استفاده می‌کند، عدسی چشم او بیش از حد معمولی باز می‌شود و اگر عدسی عینک استاندارد نباشد، اشعه‌های مضر را به‌صورت مستقیم وارد چشم می‌کند. یعنی ضرر عینک نزدن از زدن عینک‌های تقلبی و غیراستاندارد کمتر است.

    توصیه‌های عینکی

    شاید هنوز خیلی‌ها به ضـــرورت استــــفاده از عینک‌های آفتابی پی‌نبرده باشند. تقریباً یک‌سوم کسانی هم که جهت خرید عینک آفتابی اقدام می‌کنند دقیقاً نمی‌دانند چه نوع عینکی برایشان مناسب هست. این نکته‌های کوچک را هم در زمینه یک عینک آفتابی استاندارد به‌خاطر داشته باشید.

    اگر مدت زیادی روی آب هستید، عینک آفتابی با شیشه پلاریزه بخرید.

    شیشه های پلاریزه، درخشش بازتاب نور خورشید از روی سطوح مانند آب و کف خیابان را کم کردن می دهند. این عینک ها جهت افراد قایق‌ران یا کسانی که در کشتی کار می کنند و یا اسکی روی آب، گزینه مناسبی هستند.

    عینک های پلاریزه، درخشش بیش از حد نور خورشید از روی سطوح صافی مثل کف بزرگراه یا کاپوت ماشین را کم کردن می دهند. لذا برای رانندگی در بزرگراه نیز مناسب هستند. ولی باید بدانید خواندن اعداد و نوشته های موبایل، دستگاه جی پی اس، صفحه نمایش جلوی ماشین (اطلاعات مقدار بنزین و…) با عینک های پلاریزه سخت است.

    در ضمن باید بدانید که شاخصه پلاریزه عینک آفتابی ربطی به جلوگیری از اشعه ماورای بنفش آن ندارد. لذا موقع خرید عینک آفتابی پلاریزه، به برچسب ضداشعه ماورای بنفش بودن آن نیز دقت کنید.

    عدسی مهم است

    آنچه باعث تفاوت قیمت در میان برندهای آشنا شده است عینک با عینک‌هاییبا قیمت ارزان هست، اصول ساخت اولیه‌ عدسی عینک است که در آنها رعایت شده است است که مشمول بر انحنای نرمال و نداشتن اعوجاج در عدسی هست. هنگامی که انحنای عینک زیاد می‌شود تأثیراتی که از جنبه فیزیکی در شکست نور ایجاد می‌کند، آسیب‌رساننده است.

    چهار فصل بزنید

    استفاده از عینک آفتابی مختص ایام گرم و آفتابی سال نیست. در فصل زمستان هم برف حدود ۸۰ درصد نور خورشید را منعکس می‌کند. این میزان، ۳۳برابر زیاد از آب و ۵ برابر از ساحل دریا زیاد است.

    کلاه بگذارید

    اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از عینک آفتابی استفاده کنید، می‌توانید در روزهای آفتابی کلاه لبه‌دار روی سرتان بگذارید. لبه کلاه‌ها به واسطه سایه‌ای که ایجاد می‌کند تا ۵۰۰ درصد از ورود اشعه‌های مضر به چشم جلوگیری به عمل می‌آورد.

    ساعات اوج مصرف

    تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که زیاد تأثیرات منفی نور خورشید در میان ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر است که این میزان در فصول گرم سال تا ۴۴ بعدازظهر زیاد کردن می‌یابد

    نکاتی که باید هنگام خرید عینک به آنها دقت داشته باشید :

    * شیشه ی عینک‌های را که گزینش می‌کنید نباید زیاد سنگین باشد که شما را اذیت کند.

    * عینکتان نباید زیاد به روی بینی شما فشار بیاورد و این عنوان را زمانی متوجه می‌شوید که عینک تان را بر می‌دارید ، عینک نباید اثری را بر روی بینی شما گذاشته باشد .

    * اگر دسته‌های عینکتان به پشت گوش شما می‌رود ، اذیتتان می‌کند ، این ناحیه قابل تعویض می‌باشد حتما آن را عوض کنید .

    آشنایی با عینک های آفتابی

    واژه های کلیدی: عینک آفتابی | اشعه فرابنفش | عینک آفتابی | تأثیرگذار | استاندارد | استفاده | دستگاه | خورشید | ضدآفتاب | جلوگیری | استفاده

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    آشنایی با عینک های آفتابی و نکاتی جهت خرید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال