آینده را قضا و قدر می سازد و امید و تلاش تو آن را می گذراند.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    امروزه جامعه مدرن در تشخیص نقش تمام و کمال پدر در خانواده شکست خورده و آن را به کلیشه ارائه پشتیبانی مالی محدود می نماید.متاسفانه ما اهمیت نقش

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    امروزه جامعه مدرن در تشخیص نقش تمام و کمال پدر در خانواده شکست خورده و آن را به کلیشه ارائه پشتیبانی مالی محدود می نماید.متاسفانه ما اهمیت نقش پدر در خانواده و پرورش کودکان را کم اهمیت کرده ایم.

    تاثیر وجود پدر در شکل گیری شخصیت فرزند

    – زیگموند فروید: نیرومند ترین نیاز دوران کودکی حفاظت و حمایت پدرانه است

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    زیگموند فروید Sigmund Freud (عصب‌شناس اتریشی است که پدر علم روانکاوی آشنا می‌شود.)می گوید که قوی ترین نیاز دوران کودکی حفاظت و حمایت پدرانه است. این گفته ممکن است بحث برانگیز باشد ولی علم، صحت آن را قبول کرده است.

    مطالعات بی شماری اهمیت نقش پدر را در دوران کودکی نشان داده اند و در حال حاضر با توجه به مطالعات انجام شده است مشخص شده است است که به طور کلی نقش پدر در دوران کودکی عامل مهمی در شایستگی اجتماعی، ابتکار عمل اجتماعی، بلوغ اجتماعی و استعداد کودک جهت ارتباط با دیگران در آینده هست. هر کودک، یک پدر عاشق که هر لحظه به فکرش باشد نیازمند است.

    – پنگوئن پدر، مسئولیت گرم نگه داشتن تخم را در طول ماه های زمستان بر عهده می گیرد

    امروزه جامعه مدرن در تشخیص نقش تمام و کمال پدر در خانواده شکست خورده و آن را به کلیشه ارائه پشتیبانی مالی محدود می نماید.متاسفانه ما اهمیت نقش

    پدران هر دو نیاز کودک، جسمی (بدنی) و روانی را فراهم می کنند و این مساله حتی در قلمرو حیوانات هم قابل مشاهده هست. به عنوان نمونه یک خانواده پنگوئن را در نظر بگیرید. پنگوئن امپراتور که نقش پدر را دارد، مسئولیت گرم نگه داشتن تخم را در طول ماه های زمستان یخ زده بر عهده می گیرد. لیکن پنگوئن ماده به خاطر تخم گذاری ذخیره غذایی خود را از دست داده است و باید تا دو ماه به آب های عمیق برود.

    البته جالب توجه است که امروزه جامعه مدرن در تشخیص نقش تمام و کمال پدر در خانواده شکست خورده و آن را به کلیشه ارائه پشتیبانی مالی محدود می نماید.متاسفانه ما اهمیت نقش پدر در خانواده و پرورش کودکان را کم اهمیت کرده ایم.

    – ارزش یک پدر بیش از ۱۰۰ معلم است

    یک مثل قدیمی است که می گوید ” ارزش یک پدر بیش تر از صد معلم هست. “ این مثل حقیقت دارد و با تحقیقات علمی ای هم که انجام شده است به اثبات رسیده است.مطالعات نشان داده اند که نوزادان با پدرانی که به شدت درگیر نگهداری از آنها بودند(این مورد با اندازه گیری میزان تعامل بین پدر و نوزاد سنجیده شده است است) هوشیاری و هوش کامل تری در ۶ ماهگی و امتیاز بالاتری در مقیاس بیلی Bayley scales (مقیاسی جهت ارزیابی عملکرد رشد و نمو نوزادان و کودکان نوپا) که یک سری استاندارد اندازه گیری جهت ارزیابی کودکان بین ۰ تا ۳ سال هست، دارند. محققان همچنین متوجه شدند که این کودکان در ۳ سالگی از هوش IQ بالاتری نسبت به همسالان خود برخوردار بوده اند.

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    – ارتباط زیاد کودکان با پدر باعث مسئولیت پذیری آنها در آینده می شود

    محققان دریافتند که پدران و مادران با راه های بسیار متفاوت با کودکان نوپای خود صحبت می کنند. صحبت های یک پدر با سوالات زیاد از قبیل ” چه ” و ” کجا ” شروع می شود که باعث جنبش کودکان شده است و آن ها را به سمت مسئولیت پذیری زیاد جهت برقراری ارتباط و تعامل سوق می دهد.

    مزایای درگیر شدن پدران در مواظبت از فرزندان در طول سال های اولیه به سلامت و رفاه کودک محدود نمی شود بلکه بازتاب آن در تمام خانواده قابل مشاهده هست. با مشاهده پژوهش ها می توانیم ببینیم، خانواده هایی که در آن ها پدران مانند مادران درگیر بزرگ کردن کودکان هستند، گزارشات فوت و میر های تصادفی و زودرس کمتر از حد میانگین ثبت شده است هست. پرسشها قانونی ایجاد شده است در خانواده، سوء مصرف مواد و خوابیدن شدن در بیمارستان هم کمتر بوده و به طور کلی احساس رفاه در خانواده زیاد می شود.

    به عنوان یک مادر جوان هنوز تجربه نخستین فرزندم را به خاطر دارم. خوب به خاطر دارم میلی نیرومند داشتم که خودم را به خودم و همه ثابت کنم و بگویم که من یک مادر فوق العاده هستم. دست و پنجه نرم کردن با مسئولیت اضافه بر کار و زندگی خانوادگی ام که با احساس گناه و استرس های غیر مهم آمیخته بود موجب شد شانس لذت به اشتراک گذاشتن وظیفه بزرگ کردن نوزادم با شوهرم را از دست بدهم.

    امروزه جامعه مدرن در تشخیص نقش تمام و کمال پدر در خانواده شکست خورده و آن را به کلیشه ارائه پشتیبانی مالی محدود می نماید.متاسفانه ما اهمیت نقش

    – جهت بزرگ کردن یک کودک، تمام اهل دِه باید همت کنند

    خیلی بعدتر بود که معنی این حرف را فهمیدم: برای بزرگ کردن یک کودک، تمام اهل دِه باید همت کنند.مطالعات ثابت کرده اند که درگیری اولیه پدر جهت مواظبت از کودک نو رسیده باعث ثبات زناشویی و حتی رضایت زناشویی در میان سالی می شود و حتی باعث خواهد شد که زوجین هنوز هم بعد از ۱۰ یا ۲۰ سال بعد از تولد نخستین فرزندشان از زندگی ای که دارند رضایتمند باشند. این داده ها شواهد علمی ای به ما ارائه می دهد که همکاری زیاد پدران و به اشتراک گذاشتن مسئولیت های زیاد در پرورش کودک قابل چشم پوشی نیست.

    درگیری پدر در زندگی کودک می تواند از همان شروع و در اتاق وضع حمل شروع شود. مادران باید به اندازه کافی عاقل باشند که بدانند به رسمیت شناختن و اعتماد به پدر در مواظبت از نوزاد از همان روز اول تولد یک سرمایه گذاری استراتژیک در ثبات خانواده و سلامت روانی فرزندان است.

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    – مادر روز پدر در کشورهای غربی!

    شاید بسیاری از ما پیش از این ” روز پدر “ را مراسم خوش حالی نمی گرفتیم ولی باید بدانید که مراسم خوش حالی روز پدر و نقش آن یک مفهوم تازه نیست.بهتر است بدانید که سنت مدرن مراسم خوش حالی گرفتن روز پدر در غرب به اوایل قرن ۱۹بر می گردد. این ابتکار به وسیله یک زن واشنگتنی به نام سونورا لوئیس Sonora Louise پایه گذاری شد. او می خواست این گونه احترام خود را به پدرش ابراز کند، کسی که بعد از فوت همسرش در ۱۶ سالگی، ۶ کودک که یکی از آن ها تازه به دنیا آمده بوده است را به تنهایی بزرگ کرد.تحسین شخصی و احترامی که او جهت پدرش قائل بود و مبارزه او جهت نام گذاری روزی به نام پدر باعث شد که این روز جهت نخستین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ رسما مراسم خوش حالی گرفته شود.و در کشور ما ایران، روز پدر را به بهانه میلاد امام علی (ع) که منشا رفعت، مهربانی، عدالت و گذشت بود مراسم خوش حالی می گیریم.

    پس باعشق می گویم که پدر، روزت مبارک! تو به من بزرگترین هدیه ای که هر شخصی می تواند به دیگری بدهد را به من داده ای، تو به من اعتماد به نفس دادی!

    عبارات مهم : سرمایه گذاری – دوران کودکی

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | دوران کودکی | خانواده | کودکان | پنگوئن | مطالعات | خانواده | سلامت | زندگی

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    نقش پدر در زندگی فرزندش چیزی بیش از پرداخت هزینه هاست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال