اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بررسی طرح بی‌آرتی حومه‌ای تهران- کرج

    بررسی طرح بی‌آرتی حومه‌ای تهران- کرج

    تقی زاده گفت: طبق گفتگوهای صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی در این مورد، قرار است با مطرح‌شدن مبحث ترانزیت در جلسه شورای عالی ترابری پیگیری‌های جدی در این زمینه انجام شود.

    بررسی طرح بی‌آرتی حومه‌ای تهران- کرج

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان مهرداد تقی زاده اظهار داشت: اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی در بخش ترانزیت توجه به کریدورهای حمل ونقل بین المللی و تلاش در جهت فعال سازی تمام آن ها در امسال است.
    وی بابیان اینکه «هم اکنون در حال بررسی و برنامه ریزی جهت فعال سازی تمام کریدورها هستیم» گفت: طبق گفتگوهای صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی در این مورد، قرار است با مطرح شدن مبحث ترانزیت در جلسه شورای عالی ترابری پیگیری های جدی در این زمینه انجام شود.

    عبارات مهم : مبارزه با قاچاق – شهرسازی

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ترانزیت هر دو بخش حمل ونقل بزرگراه ای و ریلی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ لیکن معتقدیم به موجب زیاد کردن حجم ترانزیت و عبور کالا از کشور، اشتغال زایی، امنیت و وجهه سیاسی کشور نیز زیاد کردن می یابد.
    تقی زاده در ادامه بر زیاد کردن ترانزیت کالا در هر دو بخش ریل و بزرگراه تأکید کرد و گفت: اگرچه بعضی نقاط شبکه ریلی مانند راه آهن رشت-آستارا دارای بریدگی هستند؛ ولی هریک از بخش های بزرگراه ای و ریلی باید در سطح خود زیاد کردن قابل توجهی پیدا کنند که لازمه این افزایش، ایجاد تسهیلات به لحاظ ضوابط و مقررات است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متأسفانه در کشور از ترانزیت و حلقه های مرتبط تحت عنوان لجستیک نام برده می شود درحالی که به یقین می توان گفت؛ چنین فعالیتی با این نام در کشور وجود ندارد. ازاین رو کارگروه لجستیک در وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شد تا جهت نخستین بار تمام مدعیان لجستیک کشور را گرد هم آورد و به همین خاطر نمایندگانی از وزارت صنایع، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و شرکت های مردم نهاد فعال در این زمینه دعوت و یک ماه قبل این جلسه تشکیل شد.
    وی افزود: در این جلسه ضمن بررسی اوضاع موجود، مقرر شد که با توجه به موقعیت جغرافیایی، مورد نیاز است جهشی در حوزه ترانزیت کشور ایجاد شود. در این نشانه گذاری به غیر از وزارت راه و شهرسازی، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سایر نهادهای دست اندرکار سهیم هستند.
    به گفته تقی زاده، شرکت های ایرانی به خاطر قانون های مبارزه با قاچاق کالا ترجیح می دهند کالاهای سفارشی خود را از خاک سایر کشورها عبور دهند. لذا مصوبات گمرکی می تواند بر افت یا ارتقای ترانزیت کشور تأثیر بگذارد. ازاین رو کمیته های کاری تشکیل شده است و مباحث پخته می شود تا درنهایت اتفاق مثبتی در این خصوص رخ دهد.
    معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از تردد ۲.۵ میلیون مسافر از شهرهای اقماری و حومه پایتخت کشور عزیزمان ایران در طول شبانه روز و سهم ۳۵۰ هزار نفری مترو و راه آهن در بالاترین حد ممکن گفت: مادامی که محدویت قطارهای حومه ای برطرف نشده هست، راه اندازی مسیر «بی آرتی» تهران-کرج مناسب خواهد بود و هم اکنون مراحل مقدماتی طرح مطالعاتی مسیر در دست انجام است.
    معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مطالعات طرح بی آرتی حومه ای در مسیر تهران-کرج به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به تردد روزانه ۲.۵ میلیون نفر از حومه به تهران، نشانه گذاری جهت سوق دادن این جمعیت به استفاده از حمل ونقل عمومی مطرح است.
    وی افزود: علت این نشانه گذاری به علت استفاده تعداد کثیری از مردم از ماشین شخصی بوده است که به ترافیک صبحگاهی به سمت پایتخت کشور عزیزمان ایران و عصرگاهی به سمت اطراف منجر می شود.
    معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «فقط ۲۰۰ هزار نفر از مجموع مسافران حومه ای با استفاده از مترو به پایتخت کشور عزیزمان ایران تردد می کنند» گفت: در صورت تکمیل چهار خطه شدن راه آهن حومه ای غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران در گام اول ۱۵۰ هزار مسافر حومه ای نیز در روز به وسیله راه آهن جابجا خواهند شد که به این ترتیب از مجموع ۲.۵ میلیون مسافر حومه ای که از طریق ماشین شخصی اقدام به تردد می کنند، کاسته خواهد شد.
    تقی زاده با تاکید بر زیاد کردن ظرفیت حمل ونقل ریلی در نزدیکی شهر کلان شهرها بیان کرد: مادامی که محدویت قطارهای حومه ای برطرف نشده هست، راه اندازی مسیر «بی آرتی» تهران-کرج مناسب خواهد بود و هم اکنون مراحل مقدماتی طرح مطالعاتی مسیر «بی آرتی حومه ای» در دست انجام است و تصمیمی مبنی بر تایید نهایی این پروژه گرفته نشده است.
    وی در ادامه گفت: مزایا و معایب این طرح همچون میزان کم کردن بار ترافیکی مسیر تهران-کرج، کم کردن میزان آلایندگی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و تاثیر آن در ترافیک درون شهرهای پایتخت کشور عزیزمان ایران و کرج در دست مطالعه قرار دارد.
    به گفته معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، طرح بی آرتی حومه ای در دو مسیر بزرگراه قدیم و آزادراه تهران-کرج در دست مطالعه واقع شده است است تا در صورت اجرا چند نقطه پر مسافر شهر کرج به تعدادی از نقاط پر مسافر داخل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و طبق برنامه کلان وزارت راه و شهرسازی به حمل ونقل عمومی درون شهری متصل شود.
    تقی زاده با اشاره به تجربه های بین المللی راه اندازی «بی آرتی حومه ای» خاطرنشان کرد: این مد حمل ونقلی در کشورهای متفاوت از جمله ترکیه به خاص شهر استانبول در حال جابجایی حجم بالایی از مسافران شهرهای اقماری اطراف استانبول در حد مترو است.
    معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به طور حتم بی آرتی حومه ای نیز دارای خط خاص عبور جهت تردد ساده و سریع و فارغ از ترافیک معمول روزانه خواهد بود لیکن نشانه مهم ما جابجایی سفرهای کاری روزانه است ولی احتمال بازگشایی خط جهت روزهای آخر هفته وجود دارد که در جزییات طرح و در طول مطالعه بررسی می شود.
    وی با بیان اینکه «اولویت ما در وزارت راه وشهرسازی حمل ونقل ریلی است» تصریح کرد: مردم باید این حق را داشته باشند تا مد حمل ونقل ریلی مورد نظر خود را به سلیقه خود گزینش و استفاده کنند؛ ولی یکی از مزایای حمل مسافر از طریق اتوبوس توانایی ورود به داخل شهر است که حمل ونقل ریلی پرسشها خاص خود در این زمینه را دارد.
    انتهای خبر/

    واژه های کلیدی: مبارزه با قاچاق | شهرسازی | بزرگراه | استفاده | ایرانی | اندازی | مسافران | مسافر | تهران | ایران | میلیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال