هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » شاگردمکتب خمینی درعربستان

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    شیخ نمر باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌ ای

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    شاگردمکتب خمینی درعربستان


    شیخ “نمر باقر النمر” روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر “العوامیه” در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده ای اهل علم و دین، به دنیا آمد که از آن علمایی چون “آیت الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر” (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج “علی بن ناصر آل نمر” سر بر آورده بودند.


    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    تحصیلات مقدماتی و هجرت جهت تحصیل علوم دینی

    تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به آخر رساند و در سال ۱۴۰۰ هجری قمری مصادف با ۱۹۸۹ میلادی جهت آشنایی نزدیک تر با انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به کشور عزیزمان ایران مهاجرت کرد تا در پایتخت کشور عزیزمان ایران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال به وسیله آیت الله سید محمدتقی مدرسی در پایتخت کشور عزیزمان ایران تأسیس شده است بود.

    شیخ نمر باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌ ای

    شیخ نمر بعد از ۱۰ سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) جهت ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نویسی کرد و در حضور اساتید و روحانیون عالی قدر به تحصیل پرداخت.

    وی دوره کتاب های اصولی از جمله “اصول” المظفر، “رسائل” شیخ انصاری و “كفایة” آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز “اللمعة الدمشقیة” نوشته شهید اول، “جامع المدارك” خوانساری، “مكاسب” شیخ انصاری و “مستمسك العروة الوثقى” سید حكیم و دیگر کتاب های فقهی را مطالعه کرد.

    وی در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در پایتخت کشور عزیزمان ایران و سوریه در محضر اساتیدی حضور یافت، از جمله:

    – بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران

    – بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه

    – بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    – دروس عالیة نزد علامة شیخ صاحب الصادق در تهران

    – درس “لمعة” نزد علامة شیخ وحید افغانی

    همچنین اخلاق را نزد آیت الله شیرازی در شهر مقدس قم فراگرفت و به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد است دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.

    شیخ نمر النمر در یکی از خطبه هایش به خاطر مواضع و نظر های تندش در قبال رژیم سعودی گفت که ” می دانم فردا جهت بازداشت من به سراغ خواهید آمد. خوش می آیید! این منطق و راه و روش شماست: “بازداشت” و “شکنجه” و “کشتار”؛ ما از قتل و کشتار نمی هراسیم. ما از هیچ چیز نمی ترسیم.”

    شیخ نمر باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌ ای

    وی از جمله معروف ترین و شایسته ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه های علمیه به شمار می آید که حتی در حوزه های علمیه کشور عزیزمان ایران و سوریه به تدریس کتاب هایی همچون كتاب “اللمعة الدمشقیة” و كتاب “جامع المدارك” و “مستمسك عروة الوثقى” و “الحلقات” شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.

    شیخ نمر سال ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم (عج) در پایتخت کشور عزیزمان ایران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری جهت توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.

    پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی “الإمام القائم(عج)” را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای “مرکز اسلامی” در سال ۱۴۲۲ هـ قـ./ ۲۰۱۱ میلادی بود.

    خصوصیات اخلاقی آیت الله

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزش های دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن به خوبی در خط مشی فکری و جهادی اش آشکار است.

    همچنین شیخ، از دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری اطراف خود چه در عربستان و چه در منطقه برخوردار است و همین موجب شده است تا دارای دید تحلیلی دقیقی از جریان امور در عرصه های اجتماعی و سیاسی باشد که یکی از دلایل آن بنا به گفته وی ارتباط عمیق وی با قرآن و اهل بیت علیهم السلام است که همواره روشنگر راه وی در زندگی بوده اند.

    فعالیت های سیاسی و بازداشت ها به وسیله رژیم سعودی

    رژیم عربستان سعودی در حالی شیخ نمر باقر النمر را در هفته جاری بازداشت کرد که پیش از این نیز دو بار و طی سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ شیخ را بازداشت کرده بود.

    نخستین بازداشت شیخ نمر به می ۲۰۰۶ میلادی بازمی گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه مدتش به بحرین و پای گذاشتن به خاک عربستان، به علت همکاری در همایشی بین المللی راجع به قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

    اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضه ای، از رژیم سعودی خواسته بود به “قبرستان بقیع” پیگیری کرده، مذهب “تشیع” را به رسمیت آشنا و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را عوض کردن داده یا لغو کند؛ همین.

    اما بازداشت مجدد شیخ نمر به ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی بازمی گردد که در شهر “القطیف” به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ جهت بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان جهت آماده شدن جهت دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می کرد، این سخنان نمر به معنی جنبش شیعیان عربستانی جهت جدایی از حکومت مرکزی بود.

    رژیم سعودی از بیم قیام مردمی و خشم و غضب شیعیان مناطق شرقی عربستان شیخ نمر را ۲۴ ساعت بعد از بازداشت آزاد کرد.

    این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس ۲۰۰۹ در معرض بازداشت قرار گرفت.

    دیدگاه های نمر در قبال آل سعود

    شیخ نمر همواره در خطابه هایش رژیم سعودی را به اعمال “سیاست های تبعیض آمیز طایفه ای شرکت یافته و منظم به خاص در مناطق شرقی عربستان و به خصوص در دو منطقه “الاحساء” و “القطیف” متهم می کرد که حدود یک قرن هست، بر این مناطق حاکمیت دارد.

    وی همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.

    شیخ نمر توهین به کرامت شهروندان عربستانی به خاص شهروندان شیعی عربستان که از دید رژیم سعودی شهروندان درجه دو این کشور به شمار می آیند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندی هستند، رد و تاکید می کند که از کرامت و حقوق شهروندان شیعی عربستانی حمایت خواهد کرد.

    وی بارها در این ارتباط تأکید کرده است که در خط اول رویارویی با ظلم و جور رژیم سعودی قرار می گیرد چون اعتقاد دارد بدون مبارزه و تلاش نمی توان به حقوق مورد نظر خود دست یافت و عدالتی در کشور برقرار نخواهد شد و شهروندان نمی توانند آزاد زندگی کنند.

    شیخ نمر در این باره در سخنان خود با استناد به خطبه “جهاد” امیرالمۆمنین علی(ع) تأکید دارد که به عدالت جز از طریق جهاد دست نخواهیم یافت و حق جز با از خود گذشتگی و جهاد و دلیری به دست نخواهد آمد.

    وی در خطبه های نماز جمعه خود نیز بارها گفته است که شیعیان عربستان، دیگر در برابر توهین ها و تعدی ها و تجاوزات آل سعود سکوت نخواهند کرد و در این باره خطاب به آل سعود گفت که “ما ساکت نمی مانیم که هرآنچه بخواهید برسر ما بیاورید؟ هر آنچه بخواهید انجام دهید و کرامت و شخصیت ما را که با ارزش ترین چیز در زندگی ماست، زیر پا بگذارید”.

    شیخ نمر همچنین از مطبوعات و رسانه های عربستانی نیز به علت وابستگی و تبعیت آنها از رژیم سعودی و تبدیل شدن آنها به بوق تبلیغاتی آل سعود به شدت انتقاد می کند.

    شیخ نمر همواره در خطابه هایش رژیم سعودی را به اعمال “سیاست های تبعیض آمیز طایفه ای شرکت یافته و منظم به خاص در مناطق شرقی عربستان و به خصوص در دو منطقه “الاحساء” و “القطیف” متهم می کرد که حدود یک قرن هست، بر این مناطق حاکمیت دارد

    وی تصریح می کند که مفتی های وهابی، ساخته و پرداخته آل سعود هستند. به گفته شیخ نمر، آل سعود به مفتی های وهابی پول می دهند تا با دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه ای و قبیله ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت های آن ادامه دهند.

    شیخ نمر النمر در یکی از خطبه هایش به خاطر مواضع و نظر های تندش در قبال رژیم سعودی گفت که ” می دانم فردا جهت بازداشت من به سراغ خواهید آمد. خوش می آیید! این منطق و راه و روش شماست: “بازداشت” و “شکنجه” و “کشتار”؛ ما از قتل و کشتار نمی هراسیم. ما از هیچ چیز نمی ترسیم.”

    وی در قبال سرکوبگری های رژیم سعودی و مخالفت این رژیم با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و تجمع های اعتراض آمیز تأکید می کرد که “همواره به دنبال راه های دیگری جهت ادامه اعتراض های خود و احقاق حقوقمان خواهیم بود و تظاهرات، یکی از این راهکارهاست”.

    این روحانی عربستانی را باید از جمله دشمن های سرسخت “نایف بن عبد العزیز” ولی عهد سابق رژیم سعودی برشمرد که همواره انتقادات شدیدی را به وی وارد می کرد.

    وی در یکی از خطابه هایش شاهزاده نایف بن عبدالعزیز را به علت شدت خشونت و قساوت و ظلمش علیه مردم عربستان به طور اعم و شیعیان به طور اخص، طاغوت و ستمگری خواند که در قبرش شکنجه خواهد شد و آتش او را خواهد سوزاند و کرم ها او را خواهند خورد. او در همین خطبه تأکید کرد که از فوت نایف خوشحال خواهد شد.

    وی همواره در خطبه های نمازجمعه و خطابه هایش نه تنها از آل سعود انتقاد می کند بلکه از منتقدان سرسخت بعضی از رژیم های عربی حوزه خلیج فارس از جمله آل خلیفه است.

    گلوله های برجامانده از عملیات تروریستی هفته جاری علیه آیت الله نمر النمر

    خون ریخته شده است شیخ انقلابی بر زمین بعد از ترور

    پیکر بی جان و خون آلود آیت الله بعد از ترور

    اکنون سۆال همه ناظران بین المللی و تحلیلگران منطقه ای این است که آیا خون ریخته شده است آیت الله نمر النمر، می تواند جرقه ای بر بشکه باروت خشم ملت عربستان از استبداد و ستمگری روزافزون رژیم خونخوار سعودی و نهایی بر تاریخ سیاه حاکمیت وهابیت بر خاستگاه اسلام باشد؟

    فیلم > تظاهرات شیعیان عربستان بعد از بازداشت “شیخ نمر”

    بخش سیاست تبیان


    منبع: مشرق نیوز

    واژه های کلیدی: عربستان سعودی | دینی و مذهبی | عربستان | عربستانی | عربستان، | میلادی | عربستان | بازداشت | شکنجه | سوریه | ایران

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    شاگردمکتب خمینی درعربستان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی