دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    کیک راحت ولی خیلی نرم که جهت روکش خامه شدن بسیار مناسب هست. منسجم تر از کیک اسفنجی هست. ابزارهای مورد نیاز:همزن برقی – قالب – فر مواد مورد

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    کیک راحت ولی خیلی نرم که جهت روکش خامه شدن بسیار مناسب هست. منسجم تر از کیک اسفنجی است.

    ابزارهای مورد نیاز:همزن برقی – قالب – فر

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    مواد مورد نیاز کیک شیفون:
    آرد سفید: ۲ پیمانه

    عبارات مهم : سفیده تخم مرغ – بیکینگ پودر
    تخم مرغ: ۶ عدد
    بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
    نمک: ۱ پنس
    وانیل: ۱ پنس
    شکر: ۱و ۱/۴ پیمانه
    پودر تار تار: ۱/۴ قاشق چای خوری
    شیر: ۴/۳ پیمانه
    روغن مایع: ۴/۳ پیمانه

    مواد مورد نیاز جهت یک عدد قالب گرد به قطر ۲۵ سانتی متر و ارتفاع ۷ سانتی متر مناسب جهت ۲۰ نفر، قالب کوچکتر باشد ، حتماً سرریز می شود .

    کیک راحت ولی خیلی نرم که جهت روکش خامه شدن بسیار مناسب هست. منسجم تر از کیک اسفنجی هست. ابزارهای مورد نیاز:همزن برقی – قالب – فر مواد مورد

    کف قالب کاغذ روغنی انداخته شده است ، سپس با مقدار کمی روغن چرب کنید ( زاویه ی قالب را با دقت چرب کنید تا بعداً جهت تزیین دچار مسئله نشوید؛ دیواره را کمتر چرب کنید تا کیک خوب اوج بیاید ) .

    آرد، بیکینگ پودر و نمک سه بار الک شوند . زرده و سفیده را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با پودر تارتار با همزن برقی ، هم بزنید تا سفید و پفکی شده است سپس نصف شکر را کم کم با آن مخلوط کنید. کاسه داخل یخچال گذاشته شود .زرده تخم مرغ را با وانیل و باقیمانده ی شکر همزده شود تا کرم رنگ و کشدار شود . سپس کمی شیر و کمی آرد را به این مخلوط اضافه کنید تا آرد و شیر تمام شود. روغن مایع سریع به خورد خمیر داده شود . همزن را خاموش کرده و سفیده تخم مرغ را با لیسک با خمیر مخلوط کنید . مایه را در قالب ریخته و چند ضربه  به آن زده تا حبابهای هوا خارج شوند . قالب را درون فر از پیش گرم شده است با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قراردهید. کیک زیاد پف می کند و رویش سرخ می شود ، ولی چون پف کیک زیاد است داخلش با یک ساعت نمی پزد .

    بعد از یک ساعت و ده دقیقه، پخت کیک را خیلی سریع با خلال چوبی بلند یا ابزار مخصوص امتحان کرده ، درب فر را ببندید . هنگامی که تصمیم گرفتید فر را خاموش کنید ، بگذارید کیک ۵ دقیقه ی دیگر درون آن بماند و سپس آنرا خارج نمائید . پس از سرد شدن کیک می توانید کیک را با خامه فرم گرفته و میوه، تزیین نمایید.

    نکته ۱:

    قالب کمربندی آلومینیومی سایز وسط جهت این کیک بسیار مناسب است .

    نکته ۲:

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    بعد از سرد شدن کیک را با آب پرتقال یا آناناس تر کرده و آیسینگ دلخواه را روی آن بمالید. ارتفاع کیک، بعد از خارج شدن از فر حدود ده سانت است . یعنی کیک خنک شده است ی الآن درون فر ارتفاعی نزدیک به ۱۲ سانت داشته، کیک های شیفون را هر چه قدر هم خبره باشید ، بعد از سرد شدن نشست پیدا می کنند و این کاملاً طبیعی هست؛ مگر تکنیک استفاده از قالب های مخصوص و آویزان کردن کیک را به کار ببرید که به نظر من احتیاجی به این کار نیست . کیکی که این ارتفاع را داشته باشد ، با این که رویش طلایی است ، ولی درونش هنوز کامل نپخته و مدت وقت پخت باید رعایت شود ( صحبت در مورد فرهای معمولی است ) .

    نکته ۳:

    در وقت پخت دیواره ی کیک از قالب بالاتر می رود ، ولی چون سفت شده است ، پهن نمی شود . وقتی کیک اوج آمده و وسطش چین و چروک است ( حدود نیم ساعت بعد از گذاشتن کیک درون فر )، حرارت فر را خیلی کم اوج می بریم و این امر به پف کیک خیلی کمک می کند .
    نکته ۴:
    اگر پودر تارتار استفاده نکنید ، هیچ اتفاقی نمی افتد . بهتر است هنگامی که سفیده را زدید ، آنرا تا موقع اضافه کردن به خمیر در یخچال نگهداری کنید ، به خصوص اگر محیط کار گرم است . کرم یا پودر تارتار را جهت این استفاده می کنیم که باعث پایداری حالت پفکی سفیده می شود .
    مرحله ۱

    کف قالب کاغذ روغنی انداخته شده است ، سپس با مقدار کمی روغن چرب کنید ( زاویه ی قالب را با دقت چرب کنید تا بعداً جهت تزیین دچار مسئله نشوید؛ دیواره را کمتر چرب کنید تا کیک خوب اوج بیاید ) . آرد، بیکینگ پودر و نمک سه بار الک شوند . زرده و سفیده جدا کنید. سفیده تخم مرغ را به همراه نوک قاشق چای خوری کرم یا پودر تارتار با همزن برقی ، هم بزنید تا سفید و پفکی شده است سپس نصف شکر را کم کم با آن مخلوط کنید. کاسه داخل یخچال گذاشته شود .

    کیک راحت ولی خیلی نرم که جهت روکش خامه شدن بسیار مناسب هست. منسجم تر از کیک اسفنجی هست. ابزارهای مورد نیاز:همزن برقی – قالب – فر مواد مورد

    مرحله ۲

    زرده تخم مرغ را با وانیل و باقیمانده ی شکر همزده شود تا کرم رنگ و کشدار شود .

    مرحله ۳

    سپس کمی شیر و کمی آرد را به این مخلوط اضافه کنید تا آرد و شیر تمام شود.روغن مایع سریع به خورد خمیر داده شود . همزن را خاموش کرده.

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    مرحله ۴

    تخم مرغ را با لیسک با خمیر مخلوط کنید . مایه را در قالب ریخته و چند ضربه  به آن زده تا حبابهای هوا خارج شوند . قالب را درون فر از پیش گرم شده است با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قراردهید. کیک زیاد پف می کند و رویش سرخ می شود ، ولی چون پف کیک زیاد است داخلش با یک ساعت نمی پزد . بعد از یک ساعت و ده دقیقه، پخت کیک را خیلی سریع با خلال چوبی بلند یا ابزار مخصوص امتحان کرده ، درب فر را ببندید . هنگامی که تصمیم گرفتید فر را خاموش کنید ، بگذارید کیک ۵ دقیقه ی دیگر درون آن بماند و سپس آنرا خارج نمائید .

    مرحله ۵

    پس از سرد شدن کیک کاغذ روغنی را جدا کنید .

    نکته ۱:

    کیک شیفون یه نوع خیلی سبک از کیک است که بعضا از کیک اسفنجی هم نرم تر و انعطاف پذیر تره! بعد جهت تزیین با خامه جهت مناسبتها و رول کردن بسیار مناسبه و اگه فقط یه بار درستش کنید مطمئن

    طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی (سبکترین کیک جهت تزئین و رولت)

    مواد مورد نیاز :

    بیکینگ پودر : ۱ قاشق چایخوری
    کرم تارتار : یک چهارم قاشق چایخوری
    سفیده تخم مرغ : ۴ عدد
    نمک : یک چهارم قاشق چایخوری
    وانیل : یک هشتم قاشق چایخوری
    روغن مایع : یک چهارم پیمانه
    زرده تخم مرغ  :۳ عدد
    شکر : ۱ پیمانه
    آب جوش : ۹۰ میلی لیتر
    پودر کاکائو : یک سوم پیمانه
    آرد :۱ پیمانه

    کیک شیفون یه نوع خیلی سبک از کیک است که بعضا از کیک اسفنجی هم نرم تر و انعطاف پذیر تره! بعد جهت تزیین با خامه جهت مناسبتها و رول کردن بسیار مناسبه و اگه فقط یه بار درستش کنید مطمئن باشین دیگه هیچ وقت از قنادی کیک نمیخرین.
    حالا نحوه تهیه:
    اول آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک میکنیم، پودر کاکائو رو توی آب جوش خوب حل می کنیم و کنار میذاریم تا خنک شه، فر رو روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و میذاریم خوب گرم شه.
    از مقدار گفته شده است ی شکر، یک هشتمش رو کنار میذاریم. حالا توی یه ظرف جادار، بقیه شکر، زرده های تخم مرغ، وانیل و روغن مایع، نمک و محلول کاکائوی سرد شده است رو با دور تند همزن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه می زنیم تا مواد حجم پیدا کنه و رنگش روشن بشه کمی.
    مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو به مایه اضافه می کنیم.


    توی یه ظرف دیگه سفیده های تخم مرغ رو با همزن که پره هاش کاملا تمیز و خشک است می زنیم تا کف کنه. بعد کرم تارتار رو اضافه می کنیم و بازم می زنیم تا سفید بشه. حالا اون شکری که کنار گذاشته بودیم رو هم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دیم تا مواد کاملا سفید و حجیم بشه و هنگامی که ظرف رو برمیگردونیم از ظرف نریزه.


    کمی از این سفیده زده شده است رو به مخلوط زرده و کاکائو اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مواد کمی شل بشه. حالا بقیه سفیده ها رو با لیسک آروم مخلوط مواد می کنیم، به صورت دورانی و در یک جهت تا پف سفیده نخوابه و در عین حال، سفیده ها هم گلوله توش نمونه.


    قالب میان تهی ۲۳ سانت (یا قالب گرد راحت ۲۰ سانت دیواره بلند) رو چرب می کنیم (فقط و فقط کف قالب رو) و مواد رو داخلش می ریزیم و به فر گرم شده است انتقال یافته می کنیم و ۴۰ تا ۴۵ دقیقه وقت می دیم که کیک بپزه. (اگه دیواره هاش رو هم چرب کنیم بعد از پخت پفش به شدت میخوابه). اگر هم توی کیک خلال دندون زدید و دیدید وسطش هنوز خام هست، سریع روی قالب رو بدون اینکه به سطح کیک آسیب بزنید، با یه تیکه فویل بپوشونید و پنج تا ده دقیقه دیگه بذارین توی فر تا مغزش هم کامل بپزه.
    بعد از اتمام پخت، اجازه بدهید کیک ۵ دقیقه در قالب بمونه و بعد برعکس روی توری بذارین تا خارج و خنک بشه.
    بعد از خنک شدن کیک رو با دقت از عرض نصف کنید و وسطش خامه قنادی با هر چیز دیگه ای که دوست دارین بریزین (من از توت فرنگی، موز و گردو استفاده کردم و خیلی خیلی خوب شد)


    و بعد لایه دوم کیک رو روش قرار بدهید و روی اون رو هر جوری که دوست دارین تزیین کنین.

    چند نمونه تزیین کیک:

    واژه های کلیدی: سفیده تخم مرغ | بیکینگ پودر | مخلوط کن | استفاده | تزیین | ابزارهای مورد نیاز: | حالا نحوه تهیه: |

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    تزیین و آموزش تصویری+ طرز تهیه کیک شیفون راحت و شکلاتی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک