کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » ۷ توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    ۷ توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    بعضی فعالیت ها مانند چربی سوزی و یا بارداری باعث کشیدگی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن می شوند..افتادگی پوست حالت بسیار زشتی خواهد

    7 توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    برخی فعالیت ها مانند چربی سوزی و یا بارداری باعث کشیدگی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن می شوند..افتادگی پوست حالت بسیار زشتی خواهد داشت؛ فرض کنید بدنی لاغری با پوست شل و افتاده! در این مطلب مجموعه ای از عالی ترین روش ها را جهت جلوگیری از افتادگی پوست و درمان آن جهت شما گردآوری کرده ایم. با دکتر سلام همراه باشید.

    اگر اخیرا مقدار زیادی وزن از دست داده اید، ممکن است متوجه شده است باشید که پوستتان کمی شل و آویزان شده است هست. از پوست اضافه در زیر بازوها گرفته تا یک کیسه آویزان دور شکمتان، به خصوص اگر کم کردن وزن، به سرعت به دست آمده باشد. پوست شل می تواند جهت شما ناراحت کننده باشد، قبل از هر چیز باید بدانید که آیا پوست، شل می شود و شما چگونه می توانید پوست شل را بعد از چربی سوزی ، سفت کنید.

    سفت شدن پوست بعد از کم کردن وزن

    سفت کردن پوست هنوز هم یک عنوان داغ هست. در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که آیا پوست شل می شود؟ چگونه می توانید پوست شل را بعد از کم کردن چربی، سفت کنید و همچنین متوجه خواهید شد که کدام کرم ها، روش های پزشکی، تاکتیک های تغذیه و ورزش ها، پوست شل را با موفقیت سفت خواهند کرد.
    آیا پوست بعد از چربی سوزی شل می شود؟

    ۷ توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    از آنجا که پوست باید در هنگامی که حرکت و رشد می کنیم، کشیده و در هنگام چربی سوزی جمع شود، یک ارگان زنده فوق العاده ارتجاعی هست. بله درست هست. پوست نه تنها مانند یک تکه بزرگ از لاستیک است که کل بدن را می پوشاند بلکه یک عضو نیز است و درست مانند همه ارگان های دیگر در بدن شما از سلول تشکیل شده است است.

    لایه های متفاوت از پوست شما، انواع مختلفی از سلول ها را دارند و هر چند، سلول های پوست روی قسمت بیرونی پوست شما (اپیدرم)، مدام در حال از بین رفتن و جایگزین شدن با سلول های تازه هستند، ولی سلول های پوست در زیر اپیدرم، کمی دایمی تر هستند. این لایه های پوست که درم و ساب درم نامیده می شوند، از بافت های الاستیک همبند، فیبرها، رگ های خونی و تمام انواع اجزایی تشکیل شده است اند که می توانند بسته به رفتاری که با آنها می شود، کشیده یا منقبض شوند.

    هنگامی که وزن کم می کنید، چه اتفاقی جهت پوستتان می افتد؟

    هنگامی که وزن کم می کنید، به خصوص هنگامی که خیلی سریع وزنتان را پایین می آورید، این اجزای الاستیک پوست شما نه تنها لایه های چربی که آنها را روی بدن شما کشیده نگه می دارد را از دست می دهند، بلکه همچنین وقت زیادی ندارند که توانایی ارتجاعی ارزش با اندام تازه شما انطباق پیدا کند. علاوه بر کاهش وزن، سن، تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن، همگی می توانند بر توانایی ارتجاعی پوست اثر بگذارند و به شما آن ظاهر فیل مانندی که احتمالا نمی خواهید را بدهند.

    شل شدن پوست بعد از کم کردن وزن

    هنگامی که شما چربی از دست می دهید، شل شدن پوست تان شروع به آشکار شدن می کند، نخستین قانون سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی این است: نترسید! از آنجا که پوست یک عضو زنده هست، به آرامی به شکلی باز خواهد گشت که متناسب با بدن تازه شما باشد.

    بعضی فعالیت ها مانند چربی سوزی و یا بارداری باعث کشیدگی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن می شوند..افتادگی پوست حالت بسیار زشتی خواهد

    اقدامات مورد نیاز جهت سفت شدن پوست تان

    اما از آنجا که پروسه بازگشت پوست به حالت طبیعی می تواند تا دو سال طول بکشد، در اینجا اقداماتی که می توانید جهت سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی انجام دهید را بیان می کنیم:

    عبارات مهم : مواد تشکیل دهنده – افتادگی پوست
    توصیه شماره ۱ جهت سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی : بیش از حد سریع، وزن کم نکنید

    همانطور که گفته شد، علاوه بر کم کردن وزن، سن، تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، قرار گیری بیش از حد در معرض آفتاب و سیگار کشیدن همگی می توانند بر توانایی ارتجاعی پوست تاثیر بگذارند. رژیم های غذایی به شدت کم کالری و ورزش بیش از حد می توانند به سرعت عضله و چربی را از بین ببرند و به دو اتفاق بد همزمان منجر شوند. ساختار عضلانی زیرین حمایت کننده که پوست را در برابر بدن شما نگه می دارد، از دست می رود و همچنین چربی که پوست را کشیده نگه می دارد نیز، دیگر وجود نخواهد داشت.

    نکته سریع و راحت جهت آنکه بیش از حد سریع وزن کم نکنید: کم کردن ۰٫۴ تا ۰٫۹ کیلوگرم چربی در هفته را نشانه قرار دهید و مطمئن شوید برنامه چربی سوزی شما مشمول بر وزنه زدن است تا عضله خالص تان را از دست ندهید.

    نکته شماره ۲ جهت سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی : هیدراته بمانید

    به نیازهای آبرسانی بدنتان توجه کنید. آب، یک جزء حیاتی جهت حفظ توانایی ارتجاعی پوست هست. شما باید حداقل ۲ لیتر آب در روز از مواد غذایی و نوشیدنی ها، مصرف کنید.

    نکته شماره ۳ جهت سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی : درست غذا بخورید

    دو ماده مهم که پوست را گوشتالو و قابل ارتجاع نگه می دارند، کلاژن و الاستین هست. مواد غذایی غنی از پروتئین مانند پنیر کاتیج، شیر، حبوبات، توفو، لوبیا، دانه ها، آجیل و ماهی همگی اجزای سازنده کلاژن و الاستین و همچنین چربی های بافایده جهت کمک به سالم نگه داشتن پوست هستند.

    نکته پروتئینی سریع و راحت: جهت جذب مطلوب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری از این منابع پروتئینی را بلافاصله بعد از تمرین تان مصرف کنید.
    توصیه شماره ۴ جهت سفت شدن پوست بعد از چربی سوزی : از پوست تان مواظبت کنید

    ۷ توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    پوست تان را تغذیه کرده و از آن مواظبت کنید. لایه برداری روزانه می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست یاری کند و گردش خون پوست را

    افزایش دهد. یک وان آب گرم با نمک های دریا و مواد معدنی می تواند تون پوست را اصلاح ببخشد. کرم های سفت کننده پوست با فرمول ها و

    مواد تشکیل دهنده گیاهی مانند آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، عصاره مخمر، پروتئین سویا، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A می توانند به آبرسانی و زیاد کردن ساخت کلاژن و الاستین در پوست کمک کنند.

    از مواد شوینده خشن مانند سولفات در صابون ها، شامپوها و مایع های ظرفشویی دوری کنید، قرارگیری در معرض نور خورشید را محدود کنید،

    بعضی فعالیت ها مانند چربی سوزی و یا بارداری باعث کشیدگی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن می شوند..افتادگی پوست حالت بسیار زشتی خواهد

    از اتاقک های برنزه کننده، اجتناب نمایید و قرارگیری تان در معرض آب داغ و آغشته به کلر را محدود سازید. تمام این چیزها، توانایی ارتجاعی پوست را کم کردن خواهند داد.

    نکته سریع و راحت: اگر جهت تناسب اندام تان شنا می کنید، از صابون و شوینده هایی استفاده کنید که به طور خاص جهت از بین بردن کلر طراحی شده است اند.

    چه زمانی باید جهت پوست شل، گزینه جراحی را در نظر بگیرید

    پوست، قبل از اینکه توانایی ذاتی اش جهت خود ترمیمی کم شود، می تواند به میزان محدودی کشیده شود. اگر شما یک بارداری ۹ ماهه داشته اید، قادر خواهید بود پوست شل تان را سفت کنید. ولی اگر چندین سال است که وزن اضافه را حمل می کنید، ممکن است یک کاندید، جهت جراحی پلاستیک به منظور سفت کردن و بالا بردن پوست شل تان باشید.

    این راه حل، فقط باید در موارد شدید مورد استفاده قرار گیرد و باید به شما هشدار دهیم، بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند، بعد از عمل جراحی در زمانی که در حال سپری کردن دوره نقاهت هستند، در واقع چربی بیشتری به دست می آورند! همانطور که قبلا اشاره شد، توانایی ارتجاعی پوست شما به طور طبیعی با بالا رفتن سنتان کم کردن می یابد.

    ۷ توصیه طلایی جهت جلوگیری افتادگی پوست بعد از کم کردن وزن

    هر چند شما می توانید به مسائلی مانند از دست ندان سریع وزن، هیدراته ماندن، خوردن مواد غذایی مناسب و مواظبت از پوستتان کنترل داشته باشید، ولی هیچ کنترلی روی سن تان ندارید!

    نکته سریع و راحت: به جای آنکه اجازه دهید سن، شما را مضطرب و دلواپس کند، باید به جای آن، روی چیزهایی تمرکز کنید که رویشان کنترل دارید مانند ورزش کردن و غذا خوردن درست تا هر لحظه خوب به نظر برسید.

    خواه شما یک کیسه کانگورو، یک چانه اورانگوتان یا پاهایی عین فیل داشته باشید، می توانید از نکات موجود در این مقاله جهت سفت کردن پوست شل یا در وهله اول، جلوگیری از شل شدن پوست استفاده کنید.

    منبع: جام نیوز

    واژه های کلیدی: مواد تشکیل دهنده | افتادگی پوست | مواد غذایی | عمل جراحی | شماره | جراحی | تغذیه | افتادگی پوست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی