هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » نکاتی در مورد جوش های بزرگسالان

    نکاتی در مورد جوش های بزرگسالان

     چرا با وجود بالا رفتن سن، هنوز هم صورت بعضی از بزرگسالان جوش میزند؟ مگر نمی گویند غرور جوانی؟ بعد آیا

    نکاتی در مورد جوش های بزرگسالان

     چرا با وجود بالا رفتن سن، هنوز هم صورت بعضی از بزرگسالان جوش میزند؟ مگر نمی گویند غرور جوانی؟ بعد آیا هنوز ادامه پیدا می کند؟ شاید براستی چیزی که ما از جوش می شناسیم، افسانه ای بیش نیست. می خواهیم در این مطلب به بررسی بعضی از افسانه های در این باره بپردازیم. با دکتر سلام همراه باشید.

    اگر در دوران نوجوانی با جوش هایی روی صورت خود زندگی کرده باشید،احتمالا توصیه های مختلفی را مربوط به چرایی و نحوه جلوگیری از جوش ها <Prevent pimples>شنیده اید.برای مثال می توان به توصیه هایی همچون «مصرف چیپس سیب زمینی در شما زیاد است!» «به حد کافی صورت خود را نمی شویید!» و «مصرف شکلات را کم کنید!» اشاره کرد.حقیقت این است که زیاد دانسته های شما در مورد جوش دوران نوجوانی و همچنین جوش دوران بزرگسالی ممکن است اشتباه یا به نوعی افسانه باشند. به همین علت در ادامه به بعضی از افسانه های مربوط به جوش ،مخصوصا جوش بزرگسال ها اشاره می کنیم.
    بزرگسال ها دچار جوش نمی شوند. این یک تصور کاملا اشتباه است.نظرسنجی های متفاوت نشان می دهند که شمار زیادی از بزرگسال ها در ۳۰، ۴۰ و حتی ۵۰ سالگی خود دچار جوش می شوند.جوشی که در ۳۶ سالگی خود به آن دچار می شوید ممکن است با جوشی که در سن ۱۶ سالگی خود به آن دچار می شوید ظاهر متفاوتی داشته باشد.در سن ۳۶ سالگی ممکن است جوش به صورت برآمدگی های مایل به قرمز در اطراف دهان و فک شما ظاهر شود،اما در سن ۱۶ سالگی معمولا فرد دچار جوش های سرسفید و سرسیاه در تمام پیشانی،بینی و گونه های خود می شود.بنابراین، این را باید گفت که فرد ممکن است در دوران بزرگسالی خود نیز دچار جوش شود، هرچند شکل ظاهری جوش ممکن است متفاوت باشد.

    عبارات مهم : وسایل آرایشی – لوازم آرایشی
    خوردن شکلات و نوشیدنی های گازدار می تواند باعث جوش شود. دکتر آمی دریک،متخصص پوست شناسی در یکی از شهرهای ایالت ماساچوست می گوید:«این نظر که شکلات و کافئین می توانند باعث جوش شوند هنوز به اثبات نرسیده است.»در بعضی از تحقیق ها آمده است که محصولات شیری می توانند روی جوش تاثیر بگذارند که این تاثیر به علت وجود هورمون ها و باکتری هایی در شیر است.دکتر دریک در مورد تاثیر محصولات شیری می گوید:«باوجوداین،اطلاعات مربوط به تاثیر این محصولات روی جوش نیرومند و محکم نیست،اما من توصیه نمی کنم که یک زن سی ساله نیازمند به محصولات شیری مصرف این محصولات را به علت تسکین جوش خود کم کند،چون این زن ها جهت سلامتی استخوان خود به محصولات شیری نیاز دارند.»
    استرس باعث جوش می شود. این افسانه یا تصور غلط ممکن است با حقیقت سازگار باشد،اما به مشکل می توان میزان تاثیر استرس روی جوش را تعین کرد.دکتر دریک می گوید:«در بعضی از تحقیق های بیان شده است است که دانشجوها در روزهای امتحان آخر ترم با بروز جوش های بیشتری مواجه می شوند،اما به قاطعیت نمی توان گفت که استرس ناشی از امتحان علت بروز جوش ها است.»درنتیجه می توان گفت که همه دانشجوها در وقت های پراسترسی همچون امتحان با جوش های بیشتری مواجه نمی شوند.بنابراین،به عقیده دکتر دریک « استرس ممکن است در ایجاد جوش نقشی را ایفا کند،اما تحقیقات بسیار خوبی وجود ندارند که نشان دهند هورمون های استرس می توانند باعث بدتر شدن جوش شوند.»
    از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید،چون باعث بدتر شدن جوش شما می شود. استفاده از کرم های ضدآفتاب مناسب به هیچ وجه باعث بدتر شدن جوش نمی شود.کرم های ضدآفتاب شیمیایی مانند هلیوپلکس (Helioplex) طی یک تصویر العمل شیمیایی اشعه فرابنفش خورشید را پراکنده می کنند که همین امر می تواند باعث برآمدگی های ناشی از گرما
    (heabumps) شود. بنابراین، اگر مستعد جوش هستید،توصیه می شود که به جای کرم های ضدآفتاب شیمیایی از کرم های ضدآفتاب فیزیکی مانند اکسید روی استفاده کنید.
    علت بروز جوش روی صورت این است که به حد کافی صورت خود را نمی شویید. دکتر دریک می گوید:«در بعضی از تحقیق ها که روی نوجوانان انجام گرفته است محققان دریافتند که شستن صورت جهت دو بار در روز موثرتر از شستن صورت جهت یک بار در روز است،اما توصیه می شود که زیاد از دو بار صورت خود را نشویید، چون هیچ الزامی وجود ندارد و ممکن است شستن زیاد پوست صورت شما را خشک کند.» علاوه بر این،دکتر دریک می گوید:«شوینده های صورت تنها جهت پنج ثانیه روی پوست صورت باقی می مانند، چون آب آن ها را از روی صورت می زداید،اما محصولات بدون آبکشی (Leave-o- ) مانند کرم های رتینوئید ثمربخش تر هستند.»
    اگر با بروز جوش مواجه شدید دیگر نمی توانید آرایش کنید. بعضی از مواد آرایشی می توانند باعث بدتر شدن جوش شوند.برای مثال،می توان به کرم پودرهای مایع غلیظ اشاره کرد که منفذهای پوست را مسدود می کنند.دکتر دریک می گوید:«اما کرم پودرهای سبک تر و رقیق تر مانند کرم پودر معدنی به مانند کرم پودرهای غلیظ باعث شدت یافتن جوش نمی شوند.»دکتر دریک اضافه می کند:«اگرچه جهت مخفی کردن یا پوشاندن جوش ها کرم پودرهای غلیظ تر کارایی بهتری دارند،اما این را باید در نظر داشت که چنین کرم پودرهایی می توانند باعث بدتر شدن جوش ها شوند.»
    جوش تنها یک مسئله آرایشی هست. جوش می تواند نتیجه های بلندمدتی روی نحوه احساس شما نسبت به خودتان داشته باشد.علاوه بر این،اگر جوش را درمان نکنید یا به طور نامناسب آن را مدیرت کنید ممکن است به صورت زخم های دائمی روی صورت شما باقی بمانند.
    در صورت مبتلا شدن به جوش باید منتظر بمانید تا باگذشت وقت مسئله جوش شما برطرف شود. در حال حاضر درمان های بسیار زیادی جهت مسئله جوش وجود دارند و متخصص پوست شما می تواند عالی ترین گزینه درمانی را جهت شما تجویز کند.
    می توانید با ساییدن جوش خود آن را برطرف کنید. ساییدن جوش بدترین کاری است که می توان انجام داد.دکتر دریک می گوید:«بعضی از افراد ساعت های زیادی از وقت خود را صرف بیرون کشیدن شیره کش دار موجود در جوش می کنند تا با این کار جوش خود را درمان کنند،اما کندن پوست که در حین انجام این کار رخ می دهد یکی از مهم ترین راه ها جهت دچار شدن به زخم است.»او اضافه می کند:« اگر یک جوش بزرگ روی صورت خود دارید و مجبور هستید که به مهمانی بروید،توصیه می شود که به جای کندن پوست خود از متخصص خود بخواهید تا با یک تزریق اندازه جوش شما را کم کردن دهد.»
    اگر بزرگسال هستید،تنها به داروخانه بروید و از پیشخوان لوازم آرایشی یک کرم صورت یا یک شوینده صورت خوب تهیه کنید. دکتر دریک می گوید:«اکثر افراد جهت برطرف مسئله جوش خود به داروخانه ها یا مراکز فروش وسایل آرایشی می روند و محصولاتی را می خرند و این زحمت را به خود نمی دهند که جهت درمان اصولی و دقیق خود به یک کارشناس و متخصص پوست مراجعه کنند.»دکتر دریک اضافه می کند:«کاری که پوست شناس ها می توانند جهت جوش شما انجام دهند بسیار مفیدتر از کاری است که محصولات غیر تجویزی می توانند انجام دهند،مخصوصا اگر از یک مسئله پوستی زحمت می برید.»

    شفا آنلاین

    واژه های کلیدی: وسایل آرایشی | لوازم آرایشی | متخصص پوست | ۵۰ سالگی | افسانه | محصولات | ضدآفتاب | تحقیقات | استرس | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو