اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد

    اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد

    رییس مجلس شورای اسلامی در تصویر العمل به اقدام کنگره آمریکا در تمدید تحریم های کشور عزیزمان ایران با بیان این که اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد،

    اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد

    اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد

    رییس مجلس شورای اسلامی در تصویر العمل به اقدام کنگره آمریکا در تمدید تحریم های کشور عزیزمان ایران با بیان این که اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد، گفت: دولت هرچه سریع تر براساس قانون مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل را با واکنش‌ها آمریکا انجام دهد.

    بخش سیاست تبیان

    اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد

    به گزارشتبیان به نقل از خبرگزاریایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس راجع به مصوبه اخیر کنگره آمریکا جهت تمدید قانون تحریم های کشور عزیزمان ایران افزود: همانطور که نمایندگان ملت مستحضرند مجلس نمایندگان آمریکا و مجلس سنا در مورد قانون ISA (ایسا) تصمیم صددرصدی و تمدید آن گرفتند و در همین حال رییس جمهوری آمریکا که یک طرف توافق هسته ای بود، در برابر این پرسش که چنین اقدامی خلاف توافق هست، اعلام کرد که شما محدودیت های من را درکنگره می دانید.
    وی با طرح این پرسش که آیا این یک موضع صادقانه است؟، اظهار داشت: یعنی شما بعد از انتخابات اخیر آنقدر در مجلس نمایندگان سنا بی اعتبار شدید که حتی هم حزبی های شما هم به نظر شما توجهی نمی کنند؟ حدود نیمی از اعضای کنگره از حزب دموکرات هستند، چطور یک نفر از آنها رأی نداد؟ این امر فقط حکایت از آن می کند که کل سیستم حکومت آمریکا دموکرات و جمهوری خواه در تمدید این عنوان توافق کردند و معنای این امر بی اعتباری رییس جمهوری فعلی هست.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – تمدید تحریم ها
    وی ادامه داد: چطور وقت انجام توافق هسته ای اعضای حزب شما در مجلس نمایندگان و سنا موفق شدند جلوی جمهوری خواهان را بگیرند، ولی در اینجا یک نفر از دموکرات ها در سنا شأنی جهت تعهد شما قائل نشد. این اتفاق نشان می دهد رییس جمهوری فعلی آمریکا در این توافق با شرافت عمل نکرد و گفته اخیر وی که بنده محدودیت هایی در کنگره دارم از روی صداقت نیست. محدودیت دارند، نه اینقدر! ولی این مصوبه خلاف توافق هسته ای است.

    “دولت باید ظرف مدت چهار ماه برنامه خود را جهت این منظور جهت تصویب به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.”

    عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حداقل با بررسی اجمالی که انجام دادم، در ۸ مورد در برجام به نوعی مخالفت با چنین رویکردی را نشان داده هست. به عنوان مثال در بند (ه ) دیباچه آمده است که گروه ۱+۵ و کشور عزیزمان ایران متعهد می شوند که این برجام را با حُسن نیت و در فضایی سازنده برمبنای احترام متقابل اجرا نمایند و از هرگونه اقدام مغایر با نص روح و نشانه این برجام که باعث تخریب اجرای موفق آن شود، خودداری کنند و گروه ۱+۵ از تحمیل الزامات مقرراتی و آیین نامه ای تبعیض آمیز به جایگزینی تحریم ها و کارها محدودیت سازی که تحت پوشش این برجام قرار می گیرد، خودداری خواهند ورزید.
    وی افزود: یا در بند ۲۱ برجام آمده است ایالات متحده منطبق با این برجام تحریم های مشخص شده است در پیوست ۲ را متوقف ساخته و به این توقف ادامه خواهد داد. این تحریم ها مشمول بر حوزه های زیر است که آنها را برمی شمارم: در بند (ل) می گوید که معاملات با بخش انرژی ایران، در بند (ط) سرمایه گذاری مشمول بر همکاری در سرمایه گذاری های یکسان کالا، خدمات، فناوری و دانش فنی و کمک به بخش های نفت و گاز و پتروشیمی.
    رییس مجلس ادامه داد: توجه کنید در قانون ایسا محور تمرکز تحریم ها روی نفت و گاز و سرمایه گذاری های بعدی آن پتروشیمی است که با صراحت در بند ۲۱ برجام؛ ایالات متحده باید از این تحریم ها خودداری کند.
    رییس مجلس افزود: بارها وزیر خارجه آمریکا این معنا را اعلام کرد و حتی تا قبل از بحث در سنا نیز اعلام نگرانی کرد، لذا اقدام آمریکایی ها هیچ توجیهی از نظر تعهد بین المللی ندارد و از طرفی پایبندی کشور عزیزمان ایران نیز بر از بین بردن نظر شرکت های بین المللی مسجل هست.
    لاریجانی تصریح کرد: ما در مجلس قانون بسیار مهمی تصویب کردیم و به نظر می رسد وظیفه کار در قانون مصوب مجلس روشن شده است هست. در بند ۳ این قانون ما به صراحت بیان کردیم اگر یکی از طرفین به تحریم ها روی بیاورد یا تحریم های جایگزین مشخص نماید، چه اقداماتی را دولت باید انجام دهد.
    وی با بیان این که چون در این گونه موارد تحریم هایی ایجاد شده، بعد دولت باید متناسب با این قانون کارها مورد نیاز را صورت دهد، ادامه داد: لذا ما اکیداً از دولت می خواهیم مطابق مصوبه مجلس در قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در اجرای برجام بخصوص بندهای ۳ و ۷ آن اقدام متقابل را در ازای گستاخی آمریکا هرچه سریع تر به اجرا درآورد و گزارش آن را به مجلس بدهد و از همه دوستداران انقلاب در قوای متفاوت می خواهیم در شرایط فعلی کشور که نیاز به وفاق زیاد داریم، تمامی تلاش خود را در وحدت و همدلی صرف کنند و از اقداماتی که چالش جهت کشور ایجاد می کند، بپرهیزند تا وقت مسئولان صرف منافع ملی کشور شود.
    به گزارش ایرنا، سنای آمریکا روز پنج شنبه گذشته قانون ایسا را با اجماع تصویب کرد که عمدتا سرمایه گذاری در حوزه انرژی کشور عزیزمان ایران را نشانه قرار می دهد.
    این قانون که در سال۱۹۹۶در کنگره تصویب شده است بود در سال ۲۰۱۶به اتمام می رسید که جمهوری خواهان آن را جهت ۱۰سال دیگر تمدید کردند. آن طور که سخنگوی کاخ سفید گفته است وزیر خارجه آمریکا بندهای مرتبط با تحریم های هسته ای این قانون را تعلیق خواهد کرد.
    براساس بند ۳قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در اجرای برجام، دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف برابر در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغو شده است یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و کارها متقابل در جهت احقاق حقوق ملت کشور عزیزمان ایران انجام دهد و همکاری به میل خود را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به ۱۹۰ هزار سو زیاد کردن یابد.
    شورای عالی امنیت ملی مرجع پیگیری به این عنوان هست. دولت باید ظرف مدت چهار ماه برنامه خود را جهت این منظور جهت تصویب به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.
    در بند ۷ این قانون نیز مقرر شده است است: دولت و قوای مسلح کشور موظفند به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدان در مقابله با تروریسم، تدابیر مورد نیاز را نسبت به تقویت توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در همه زمینه های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و ایجاد پدافند در برابر حملات هسته ای و ساخت پیش ران ها، باطری های هسته ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته ای با قوت و جدیت برنامه ریزی و اقدام کنند.


    منبع : خبرگزاری ایرنا

    رییس مجلس شورای اسلامی در تصویر العمل به اقدام کنگره آمریکا در تمدید تحریم های کشور عزیزمان ایران با بیان این که اقدام آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد،

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | تمدید تحریم ها | تحریم ها | آمریکایی | آمریکا | محدودیت | قانون | توافق | ایران | امنیت | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی