خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    «تیپ گولانی»؛ «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است که فوت مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این ظاهر خدمت می کنند.

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    «تیپ گولانی»؛ «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است که فوت مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این ظاهر خدمت می کنند.

    بخش سیاست تبیان

    یگان هایی از ظاهر گولانی ارتش صهیونیستی به مواضع تروریست های «شهدای یرموک» (هم پیمان با داعش) در جنوب شرق بلندی های جولان حمله کردند. در این حمله یک خودروی تروریست ها منهدم و ۴ تروریست به هلاکت رسیدند. حال باید دید که آیا ارتش اسرائیل این خودزنی آشکار را انجام داده و به نیروهای خودی حمله کرده است.

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    وحشی تر از وحشی های گولانی

    گولانی نامی بزرگ جهت ساكنان اسرائیل است این نام نشانگر زبده ترین جنگجویان ارتش اسرائیل هست. یکی از ظاهر های کوماندویی معروف اسرائیل که این رژیم تبلیغ بسیاری روی آن انجام می دهد؛ ظاهر معروف گولانی است که به ادعای مقامات اسرائیلی، هر نظامی عضو این ظاهر برابر با ۱۳ نظامی معمولی توان دارد.

    هنگامی که در جریان جنگ ۳۳ روزه ارتش اسرائیل با بن بست نفوذ به داخل لبنان مواجه شد، از این ظاهر کمک گرفت و چند گردان آن راهی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شدند.

    تصویر بسیار مبهم و پیچیده ای از ظاهر گولانی نه تنها در خارج از ارتش رژیم غاصب صهیونیستی؛ بلکه در داخل آن وجود دارد. در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی معروف است که این ظاهر با مشکلاتی همچون بی انضباطی و توبیخ افراد خود مواجه نیست. کسانی که به این ظاهر ملحق می شوند، آموزش های خود را با تیراندازی و نشانه گیری دقیق شروع می کنند و کار خود را با آموزش انواع شکنجه ها و آزار و خشونت ها به آخر می رسانند.

    هر بار که ارتش رژیم صهیونیستی در برابر ماموریت نظامی سخت و حساسی قرار می گیرد که نیازمند سماجت، سرسختی و جنگندگی یا به عبارت بهتر سنگ دلی هست، به سراغ ظاهر گولانی می روند.

    فرماندهان سابق ظاهر گولانی، این ظاهر را به سگ روت ویلر تشبیه می کنند که در روزهای عادی باید آن را به زنجیر بست، ولی در شکار عالی ترین سگ در کنار تو خواهد بود.

    «تیپ گولانی»؛ «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است که فوت مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این ظاهر خدمت می کنند.

    به همین علت باید گفت که ظاهر گولانی از جمله ظاهر های ارتش رژیم صهیونیستی است که در تمام جنگ های این رژیم و اغلب حملات و تجاوزهای گسترده آن در تمام مناطق سرزمین های اشغالی و بیرون آن حضور و همکاری داشته و یکی ازشعارهای آن، این است که باید ماموریت محوله را به انجام رساند.

    تشکیل ظاهر گولانی

    تیپ گولانی چند ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فوریه ۱۹۴۸ تشکیل شد و همان طور که گفته شد، در جنگ های بسیاری همکاری داشته هست، از جمله جنگ ۱۹۴۸ ، جنگ علیه ارتش های اردن، سوریه، لبنان و حتی عراق. هم چنین جنگ ۱۹۶۷، جنگ اکتبر ۱۹۷۳، جنگ اول و دوم لبنان و حتی دو انتفاضه فلسطین در سرزمین های اشغالی.

    معروف ترین عملیات هایی که ظاهر گولانی آن را به اجرا گذاشته هست، عملیات موسوم به «عملیات نوکییو» در سال ۱۹۶۲ است که طی آن این ظاهر حملاتی را علیه پایگاه های سوری در کرانه شرقی دریاچه طبریه انجام داد، هم چنین اشغال کوه «الشیخ» در سال ۱۹۶۷ و واداشتن ارتش سوریه به عقب نشینی از آن، تسلط بر رام الله و سرکوب عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان در شهرهای مهم سرزمین های اشغالی طی سال های دهه نود قرن بیست.

    گولانی یعنی اسرائیلی

    تیپ شماره یک ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ میلادی رکوردار جذب نیرو بود (بدون تردید این امر بیانگر روحیه خشن و کینه توزانه حاکم بر جامعه صهیونیستی و به خاص جوانان این رژیم است). براساس آمارهای موجود از میان جوانان صهیونیستی که جهت خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی در آن سال نام نویسی کرده بودند، ۴۸٫۹ درصد خواهان خدمت در ظاهر گولانی بودند.

    فرماندهی گردان های این ظاهر از جمله رویاهای تمام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی هست، اگرچه بیم و هراس بسیاری از این ظاهر به خاطر سخت گیری هایی که در آن می شود، وجود دارد.

    بخش های تشکیل دهنده ظاهر گولانی

    تیپ گولانی متشکل از ۵ گردان است :

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    گردان باراک
    گردان جدعون

    عبارات مهم : سرزمین های اشغالی – رژیم صهیونیستی
    گردان المتسللین
    گردان الجوز
    گردان شناسایی و جمع آوری اطلاعات

    روحیه خصمانه و جنگنده حاکم بر ظاهر گولانی

    بر کسی پوشیده نیست که از جمله بااهمیت ترین شاخصه های ظاهر گولانی روحیه وحشیانه ای است که بر این ظاهر حاکم هست، به گونه ای که حتی در مواردی انتقاد و اعتراض بسیاری از رسانه های صهیونیستی را نسبت به عملکرد این ظاهر و واکنش‌ها عنصرهای آن و بازتاب های اجتماعی این برخوردها را به دنبال داشته است.

    این ظاهر در نبردهای سنگین با نیروهای مقاومت در چند منطقه مرزی از جمله مرکبا، عیتاالشعب، مارون الراس، بنت جبیل و الطیبه جنگید و در تمام این مناطق مجبور شکست شد.

    اما در خصوص آموزش ها و تمرین های خاص ظاهر گولانی باید گفت که آنها مسافت های طولانی را راهپیمایی می کنند و این یکی از بااهمیت ترین تمرین های افراد این ظاهر هست، به گونه ای که در بعضی از موارد راهپیمایی آنها به ۷۰ کیلومتر هم می رسد. هنگامی که از فرماندهان این ظاهر راجع به علت این راهپیمایی های طولانی در آموزش ها پرسش شد، فرمانده یکی از گردان های ظاهر گولانی گفت:

    برای اینکه هر سرباز بداند که بعد از طی مسیر ۷۰ کیلومتر باز هم می تواند، پیاده روی کند و به پیش برود. این یک اصل در ظاهر گولانی است که هر کس نتواند مسیر طولانی و مشکل را طی کند، به یک جنگجوی زبده و نیرومند تبدیل نخواهد شد و هر کس باید اینقدر این کار را انجام دهد تا موفق به این امر شود.

    «تیپ گولانی»؛ «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» است که فوت مجازات نظامیان و فرماندهانی است که در این ظاهر خدمت می کنند.

    از حیث تجهیزات نظامی باید گفت که ظاهر گولانی از جمله مجهزترین ظاهر های ارتش رژیم صهیونیستی است که یکی از بااهمیت ترین دلایل آن، به علت ماموریت های خاص آن است و به همین علت تنها تیپی در ارتش رژیم صهیونیستی است که تاکنون مدرن ترین زره پوش های جنگی دنیا را در اختیار دارد.

    گولانی؛ افسانه ای که در جنگ ۳۳ روزه بر باد رفت

    هنگامی که در جریان جنگ ۳۳ روزه ارتش اسرائیل با بن بست نفوذ به داخل لبنان مواجه شد، از این ظاهر کمک گرفت و چند گردان آن راهی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شدند. نظامیان متکبر این ظاهر هنگامی که به سمت خاک لبنان حرکت می کردند، در برابر دوربین های تلویزیونی به گونه ای حرکت می کردند که گویی تا ساعتی دیگر آینده جنگ به دست آنها رقم خواهد خورد. ولی تنها ساعتی صبر نشان داد تا صدای گریه این نخبه های نظامی و نحوه بازگشت آنها از منطقه جنگی چگونه رقم خورد.

    آنچه دوربین های تلویزیونی آن روزها نشان دادند از هم پاشیدن شرکت رزم این ظاهر کارکشته اسرائیلی در برابر رزمندگان لبنانی بود. این ظاهر در نبردهای سنگین با نیروهای مقاومت در چند منطقه مرزی از جمله مرکبا، عیتاالشعب، مارون الراس، بنت جبیل و الطیبه جنگید و در تمام این مناطق مجبور شکست شد. نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با این نظامیان در آن روزها باعث اعتراف فرماندهان نظامی این ظاهر به قدرت جنگی حزب الله شد.

    یوئاف مرداخای از فرماندهان ظاهر گولانی گفت: باید اعتراف کنم که نیروهای حزب الله قهرمانانه می جنگند و از هیچ چیز نمی ترسند. نیروهای حزب الله در روستای مرکبا در بخش غربی مرز جنوب لبنان نبردی شجاعانه به نمایش گذاشتند و با مهارت جنگیدند. البته این تمام ماجرا نبود، هنگامی که نیروهای ظاهر گولانی با حمایت تانک ها و آتش توپخانه و حمایت هوایی جهت تصرف بنت جبیل حرکت کردند، روزهای مشکل را در پیش داشتند. در نبرد بنت جبیل ۳۵ تن از این نظامیان کشته و ده ها تن از آنها زخمی شدند. گردانی که عازم نبرد در این منطقه بود به گفته شاهدان عینی تنها با چند ده تن رزمنده لبنانی مواجه شد. این ظاهر سه بار تلاش کرد تا شهر بنت جبیل را که به گفته آنها پایتخت حزب الله بود، تصرف کند، ولی هر بار که دست به حمله می زد چاره ای جز عقب نشینی و فرار از مهلکه نداشت. به گفته بعضی از فرماندهان این ظاهر ضرباتی که در جنگ ۳۳ روزه بر پیکر آنها وارد شد هنوز هم بازسازی نشده هست.


    منبع : تحریریه بیاکافه

    وحشی ترین نیروهای ارتش اسرائیل

    واژه های کلیدی: سرزمین های اشغالی | رژیم صهیونیستی | فلسطین اشغالی | تجهیزات نظامی | ارتش اسرائیل | معروف ترین | صهیونیستی | اسرائیل | اسرائیل | گردان | لبنان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی