حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » درمان ریزش مو در منزل

    درمان ریزش مو در منزل

       برای درمان ریزش مو می توانید از بعضی روش های خوراکی موثر کمک بگیرید؛ از جمله می توانید از تخم مرغ، ماهی سالمون،فلفل

    درمان ریزش مو در منزل

     برای درمان ریزش مو می توانید از بعضی روش های خوراکی موثر کمک بگیرید؛ از جمله می توانید از تخم مرغ، ماهی سالمون،فلفل دلمه زرد،بادام،آووکادو و تخمه آفتابگردان استفاده کنند .دکتر پروانه ساکت به بررسی عوامل متفاوت ریزش مو و روشهای درمانی متفاوت در این باره توضیحاتی داده اند که در این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد.

    وقتی به کف حمام نگاه می کنید، آن وقت است که متوجه می‏شوید قسمتی از موهای سرتان ریخته و کف سرتان خالی شده است هست. احتمالا با این اوضاع وحشت زده می شوید و دنبال قرص و دارو می گردید. حتی ممکن است جهت چند لحظه سرتان را با چند تارموی نازک در ذهن تجسم کنید. ریزش زیاد مو باعث هراس و نگرانی است.

    درمان ریزش مو در منزل

    اما خوشبختانه درمان های مختلفی هم جهت آن وجود دارند. در اینباره با دکتر پروانه ساکت، متخصص پوست و مو به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

    وی در ابتدا گفت : همه انسان ها دچار ریزش مو هستند. به طور طبیعى هر روز ۵٠ الی ١٠٠ عدد تار مو را از دست مى دهیم و زیاد از این میزان در روز با توجه به حجم موها “ریزش” به حساب مى آید و به طور کلى مى توان ریزش مو را ناگهانى و در کوتاه مدت و گسترده و یا آن را آهسته و در طول سال ها مشاهده نمود.
    دکتر ساکت ادامه داد: ریزش مو انواع مختلفی دارد که در نوعی از ریزش مو ممکن است به طور سکه اى و یا از بین رفتن مو در یک منطقه بر اثر کشیدن زیاد و یا بیمارى قارچى در فرزند ها دیده شود. بعضی از بیماری هایی التهابى مو هم مى تواند در جاهایی به صورت طاسی خود را نمایان کند. نوع دیگر و مرسوم ریزش مو نازک شدن و کم کردن رشد مو و کوتاه شدن طول عمر موها است که در مردان به صورت طاسی و در زن ها هم کم مویی در قسمت جلوى سر خود را نمایان می کند.

    عبارات مهم : درمان فشار خون – درمان ریزش مو
    این متخصص پوست و مو با بیان اینکه” معمولا بیماران از ریزش مو در منزل و حمام شاکى هستند، دلایل آن را اینگونه عنوان کرد: ریزش مو در منزل و حمام دارای دلایل مختلفی است که عبارتند از: بیماری هاى عمومى مانند اختلالات تیروئید، کم خونى و بسیارى از بیماری هاى حاد و مزمن مى توانند باعث ریزش مو گردند. درضمن بعضی از امراض مانند تب بالا،عمل هاى جراحى بزرگ،عفونت هاى قسمت هاى متفاوت بدن و حتى سرماخوردگى شدید نیز موجب ریزش مو در فرد می شود. شیمى درمانى و اشعه درمانى در سرطان ها نیز مى تواند باعث ریزش موى حاد گردد. بعضی از افراد مرتب موهاى خود را مى کنند و دچار خالى شدن موها مى شوند که حتى ممکن است مشمول بر ابرو و مژه هم بشود.
    دکتر ساکت در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش مو در فرزند ها هم وجود دارد، بیان کرد : در فرزند ها هم قارچ کچلى مى تواند باعث ریزش مو گردد که با درمان اصلاح مى یابد و البته در موارد خاصى هم تاخیر درمان، باعث ریزش دایمى مو مى گردد.وی خاطرنشان کرد : در زنان بعضی عوامل زمینه ساز ریزش مو هستند که عبارتند از تغییرات هورمونى؛ ریزش موى بعد از وضع حمل نیز تا چند ماه بعد از وضع حمل ادامه یافته ولى اصلاح مى یابد و درطول دوران یائسگى نیز ریزش مو وجود دارد ولى تدریجا موها مجدد رشد مى کنند.دکتر ساکت در پاسخ به این پرسش که آیا استرس موجب ریزش مومی شود، بیان کرد: یکى از علل مهم ریزش مو، استرس هاى شدید و یا مزمن بخصوص در از دست دادن عزیزان مى باشد. این متخصص پوست و مو در مورد تاثیر تغذیه بر ریزش مو بیان کرد : در رژیم هاى شدید لاغرى شخص بعد از ٣الی۶ ماه ممکن است دچار ریزش مو می شود . مصرف ویتامین A زیاد و یا داروهاى شبیه به ویتامین A، کمبود پروتیین در رژیم هاى غذایی، کمبود آهن در خوراک روزانه و اختلالات عصبى مانند بى اشتهایی عصبى از علل دیگر ریزش موى حاد است.وی ادامه داد: داروهاى قلبی، درمان فشار خون، داروهاى کنترل حاملگى، هورمون هاى بدنسازى و داروهاى تیروئید و زیاد داروها مى توانند باعث ریزش مو گردند. این متخصص پوست ومو در مورد تاثیر مواد آرایشی بر روی موها اظهار کرد : محصولات مواظبت از مو؛ مش و رنگ زیاد،ژل ها،اسپرى هاى مو باعث شکنندگى ساقه مو مى شوند. کاربرد زیاد سشوار و اتوى مو براى صاف و یا فر کردن مو، آب ساقه مو را کشیده و باعث خشکى و شکنندگى مو مى گردد. بهتر است بعد از خشک شدن موها از این ابزار استفاده نمود. روش هایی مانند دم اسبى کردن محکم و یا بافت های سفت باعث نوعى از کم مو شدن موها به نام ریزش موى کششى مى شود و ممکن است دایمى باشد. برس کردن زیاد،ماساژ زیاد با حوله زمانى که موها خیس هستند نیز باعث شکنندگى آن مى گردد.توجه داشته باشید که شکنندگى موها در ساقه مو صورت گرفته و باعث شکسته شدن موهاست و البته موها از ریشه نمى ریزند. دکتر ساکت در آخر در مورد ریزش موى آهسته و در طول وقت که همان نوع طاسی ارثى مى باشد، بیان کرد : ریزش مو که همواره آهسته و در طول وقت صورت می گیرد یکی ازشایع ترین نوع طاسی در هر دو جنس و بخصوص در مردان مى باشد و شروع آن در مردان و زنان بعد از سن بلوغ مى باشد، بدین گونه که نازکى و کم کردن رشد مو از شقیقه ها شروع شده است و به تدریج خط موى جلوى سر عقب مى رود و با زیاد کردن سن پیشرفت مى کند. در زنان کم کردن مو گسترده و به صورت کم کردن تراکم مو و پهن شدن تفاوت مى باشد. این نوع کم کردن مو در زن ها ممکن است با وجود کیست هاى متعدد در تخمدان، اکنه و موهاى زاید مشاهده شود .
    از بعضی خوراکی ها می توانید مانند مکمل های درمانی جهت قشنگی خود استفاده کنید و به جای صرف هزینه بالا با خوردن آنها طراوت و قشنگی را به موهای خود هدیه دهید. داشتن موهای زیبا، بلند و پرپشت باعث زیاد کردن اعتماد به نفس و قشنگی به خاص در زن ها می شود و همه افراد اعم از زن و مرد در طول سال های متفاوت زندگی می خواهند که موهایی سالم داشته باشند، علاوه بر مواظبت های درمانی از مو، استحمام و رعایت بهداشت فردی منابع غذایی مصرفی فرد نیز به شدت بر رشد مو ها و یا در عوض ریزش موهای سر موثر هست. رژیم غذایی غنی از انواع میوه و سبزیجات جهت رشد موهای سر و جلوگیری ازابتلا به بسیاری از امراض مهم هست، ولی در میان مواد غذایی بعضی از آنها به طور خاص بر رشد موهای سر اثر مثبت داشته و کارشناسان به خاص به افرادی که دچار مسئله ریزش موی سر هستند توصیه می کنند این خوراکی ها را در رژیم غذایی خود قراردهند تا اثرات منحصربه فرد آن را برسلامت موهای خود ببینند.
    ***
    ماهی سالمون
    این ماهی با دارا بودن مواد مغذی فراوان از جمله ویتامین D، پروتئین حیوانی و اسیدهای چرب امگا ۳ جهت رشد مو و سلامت پوست کف سر بسیار بافایده هست. افرادی که به طور مداوم در رژیم غذایی هفتگی خود مصرف ماهی دارند کمتر دچار ریزش موی سر، کم پشتی و نازک شدن موی های خود می شوند.
    ***
    تخم مرغ
    تخم مرغ منبع بسیار خوبی امگا ۳ و نیز حاوی بیوتین است (که بسیاری از مردم در سراسر دنیا جهت رشد موهای خود این ماده را به شکل مکمل مصرف می کنند)، ولی در عین حال کارشناسان توصیه می کنند افراد جهت به دست آوردن سلامت موهای خود تنها از زرده تخم مرغ استفاده کنند.
    ***
    بادام
    این دانه آجیل نیز جهت سلامت بدن بسیار بافایده است و به علت بالا بودن محتوای بیوتین خود می تواند جهت تقویت مو ها و جلوگیری از کم پشتی آنها مورد استفاده قراربگیرد.
    ***
    سیب زمینی شیرین
    این خوراکی خوشمزه و مقوی هم یکی دیگر از مواد بسیار بافایده جهت رشد موهای سر و تقویت آنها هست. سیب زمینی حاوی بتاکاروتن است که درصد بالایی از آن را بتاکاروتن تشکیل داده است.
    ****
    تخمه آفتابگردان
    این دانه های کوچک و خوشمزه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E هستند که باعث اصلاح خون رسانی به پوست کف سر می شود و به این ترتیب از ریزش موهای سر و یا کندی در رشد آنها جلوگیری می کند.
    ***
    فلفل دلمه زرد
    فلفل دلمه ای زرد حاوی ویتامین C در حدود پنج و نیم برابر زیاد از یک عدد پرتقال هست. ویتامین C آنتی اکسیدانی مهم جهت تقویت ساقه و فولیکول مو است همچنین این ویتامین مانع شکستگی و ایجاد موخره می شود.
    ***
    آووکادو
    آووکادو هم جزو میوه های بسیار با خاصیت و بافایده جهت سلامت بدن و به خاص مو ها هست. آووکادو حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا۳ است که جهت ایجاد سلول های تازه در پوست و مو می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید آووکادو را به همراه خامه ترش مخلوط کرده و به صورت یک ماسک موی تقویتی جهت قشنگی و پرپشتی موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

    آفتاب یزد

       برای درمان ریزش مو می توانید از بعضی روش های خوراکی موثر کمک بگیرید؛ از جمله می توانید از تخم مرغ، ماهی سالمون،فلفل

    واژه های کلیدی: درمان فشار خون | درمان ریزش مو | مواد غذایی | رژیم غذایی | متخصص پوست | ویتامین | استفاده | سلامت مو | خوراکی | آووکادو | سلامت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال