به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » روش هایی جهت جوان نگه داشتن پوست گردن

    روش هایی جهت جوان نگه داشتن پوست گردن

    یکی از چیزهایی که قشنگی انسان را کمتر می کند، شل شدن پوست گردن هست. خیلی از زن ها از دیدن

    روش هایی جهت جوان نگه داشتن پوست گردن

    یکی از چیزهایی که قشنگی انسان را کمتر می کند، شل شدن پوست گردن هست. خیلی از زن ها از دیدن این صحنه ناراحت می شوند و به دنبال راهکارهایی جهت بهبودی این شل شدگی هستند. آیا شما راهکارهایی جهت از بین بردن شل شدگی پوست گردن می شناسید؟ با ما همراه باشید.

    پوست گردن، ناحیه بسیار حساسی است و غالباً در برابر بعضی از لوازم آرایشی از قبیل کرم های لایه بردار، آسیب پذیرتر است (پماد ویتامین A، رتینول، اسیدهای میوه و… از جمله کرم های لایه بردار هستند). تمام این مواد می توانند منجر به سرخ شدن و التهاب گردن شوند.
    گردن تان را جوان نگه دارید!
    عواملی که باعث شل شدن پوست گردن می شود
    مسلما هیچ کس از داشتن پوستی شل و ظاهر نازیبای آن در بدن و بخصوص پوست گردن، غبغب و خطوط و چین و چروک های به وجود آمده در گردن، که می تواند سن شخص را سالها زیاد از آنچه است ، نشان دهند، احساس خوبی نخواهد داشت. با این حال، گاهی چنین امری اجتناب ناپذیر بوده و افراد در پی راه حلی جهت برطرف این مسئله خواهند بود.
    عواملی مثل چربی سوزی سریع، بعضی جراحی ها، زیاد کردن سن یا چاقی می توانند منجر به شل شدن و آویزان شدن پوست بدن و گردن شوند. در چنین شرایطی، گاهی عمل های جراحی، بعضی لوسیون ها و کرم ها، تا حد زیادی کمک کننده خواهند بود. در ضمن در بسیاری از موارد، انجام تعدادی از حرکات ورزشی مخصوص گردن، در کنار دیگر درمان ها، در این زمینه، بسیار موثر واقع خواهند شد. این حال، گاهی چنین امری اجتناب ناپذیر بوده و افراد در پی راه حلی جهت برطرف این مسئله خواهند بود.
    عواملی مثل چربی سوزی سریع، بعضی جراحی ها، زیاد کردن سن یا چاقی می توانند منجر به شل شدن و آویزان شدن پوست بدن و گردن شوند. در چنین شرایطی، گاهی عمل های جراحی، بعضی لوسیون ها و کرم ها، تا حد زیادی کمک کننده خواهند بود. در ضمن در بسیاری از موارد، انجام تعدادی از حرکات ورزشی مخصوص گردن، در کنار دیگر درمانها ، در این زمینه، بسیار موثر واقع خواهند شد.
    طوری پوست گردن را با ورزش سفت کنیم
    دو بار در هفته با گیاهان، بخور دهید
    بخور دادن با گیاهان، پوست را مرطوب و چروک های آن را کم می کند. این عمل جهت تمام پوست ها توصیه می شود، بویژه جهت پوست های آسیب دیده، خشک و پوست افرادی که در سن بلوغ قرار دارند. گرمای بخار آب، لایه های پوستی را آبرسانی و عضلات را آرام می کند، گردش خون در این قسمت ها را اصلاح می دهد و خون حاوی اکسیژن را به لایه های فوقانی پوست می رساند.
    برای تهیه این بخور، ۷۵۰ میلی گرم آب معدنی یا آب تصفیه شده است را جوش بیاورید. سپس یک قاشق چایخوری دانه رازیانه کوبیده شده است را به همراه دو قطره روغن گل سرخ یا گل شمعدانی، به این آب اضافه کنید. در ادامه کار، صورت خود را در فاصله۲۵ تا ۳۰ سانتی متری قابلمه بگیرید. سپس در حالیکه چشمان خود را بسته اید، اجازه دهید تا بخارهای آب، صورتتان را فرا بگیرد. در آخر کار، روی صورت و گردن خود آب ولرم بریزید. این بخور را هفته ای دو مرتبه اجرا کنید.
    نکته: دقت داشته باشید که این نوع بخور یا همان حمام بخار، جهت یک سری از پوست ها توصیه نمی شود، یعنی پوست های جوش دار، پوست های حساس، پوست هایی که با آفتاب یا باد سوخته اند و نیز پوست هایی که رگ های خونی متورمی دارند.
    بهترین کرم جهت پوست های ترک خورده
    پوست گردن، ناحیه بسیار حساسی است و غالباً در برابر بعضی از لوازم آرایشی از قبیل کرم های لایه بردار، آسیب پذیرتر است (پماد ویتامین A، رتینول، اسیدهای میوه و… از جمله کرم های لایه بردار هستند). تمام این مواد می توانند منجر به سرخ شدن و التهاب گردن شوند. ولی از طرف دیگر، مواد دیگری هم هستند که پوست گردن با آنها سازگارتر است:
    اسید هیالورونیک
    این اسید به شکل مولکول های ریزی داخل کرم است و این توانایی را دارد تا به لایه های زیرین پوست نفوذ کند و در آنجا تولید پروتئین های کلاژن و الاستین را زیاد کردن دهد. این پروتئین ها، جهت پوست حکم بافت محافظ را دارند، بطوریکه نخستین تأثیرات این ماده، بعد از دو تا سه ماه آشکار خواهد شد.
    آنتی اکسیدان ها
    این مواد ترکیبی از ویتامین های E و C، پلی فنل ها و رسوراترول هستند. پلی فنل ها دسته ای از فلاونوئیدها هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. رسوراترول نیز آنتی اکسیدانی نیرومند است که در انگور یافت می شود و تأثیرات ضد پیری فوق العاده ای دارد. در هر صورت آنتی اکسیدان ها، از سلول ها در برابر فرآیند پیری محافظت و کلاژن سازی را تقویت می کنند. نخستین نتیجه های معمولاً بعد از دو تا سه ماه آشکار خواهد شد. متخصصان پوست معتقدند که حتی با پدیدار شدن نشانه های بهبودی، درمان باید همچنان ادامه پیدا کند و این شرط مورد نیاز و کافی جهت بهبودی کامل محسوب می شود.
    در این مقاله، به چند تمرین بافایده اشاره خواهیم کرد.
    رساندن چانه به قفسه سینه
    این تمرین را می توانید هنگام صبح و به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید. زمانیکه از خواب بیدار شدید، سر را بدون هیچ گونه پشتیبان، مستقیما رو به سقف نگه دارید. حالا دهان را کاملا باز کرده، سر را بالا آورده و تلاش کنید چانه را به قفسه سینه نزدیک کنید. هنگامی که سر را بلند کردید، تا ۱۰ بشمارید و بعد آرام به حالت اول برگردید. این تمرین را تا زمانی که احساس راحتی می کنید، انجام دهید.در ابتدا به تدریج شروع کنید و به مرور آنرا به ۱۰ تا ۲۰ بار در هر روز برسانید.
    بالا آوردن لب
    این تمرین، یکی از حرکات بسیار معمول و فوق العاده راحت جهت سفت کردن پوست گردن محسوب می شود که می توانید در هر کجا که مایلید، آن را انجام دهید.روی صندلی تکیه داده و سر را به سمت سقف بالا بیاورید، بعد زبان را محکم به سقف دهان فشار دهید تا زمانی که کششی را در عضلات گردن احساس کنید، به همین حالت بمانید.بعد چانه را پایین بیاورید و دوباره حرکت را تکرار نمایید.این تمرین را ۵ بار انجام دهید.بعد عضلات را تا شماره ۱۰ ریلکس کرده و سپس تمرین را تکرار نمایید.تا هر تعدادی که مایلید می توانید این تمرین موثر را تکرارکنید.
    جلو آوردن چانه
    روی صندلی، صاف بنشینید و دستها را روی رانها قرار دهید.حالا، پشت و شانه ها را در سر جای خود نگه داشته و چانه را به آرامی به جلو هل دهید.وقتی کششی را در عضلات گردن احساس کردید، این حالت را تا ۱۲ شماره حفظ کرده و بعد آرام به حالت اول برگردید.می توانید این تمرین را ۵ بار در هر کشش و دو بار در روز شروع کرده و به تدریج، تعداد آن را زیاد کردن دهید.تمرینات بالا، چند نمونه از حرکات بسیار بافایده و موثر جهت سفت کردن پوست ناحیه گردن به شمار می آیند که می توانند همزمان با سایر فعالیت های ورزشی، اجرا شده است و به مرور تاثیرات فوق العاده خود را حتی در بسیاری از موارد، بدون عمل جراحی، نشان دهند. اجرای منظم این تمرینات، از ضعیف شدن و افتادگی پوست گردن به نحو موثری، جلوگیری کرده وجزء حرکات ضد چروک هم محسوب می شوند
     وقتی در معرض نور خورشید قرار دارید، حتما جهت گردن از یک محافظ استفاده کنید
    امروزه همه بر این توصیه واقف هستند که نورخورشید در پیری زودرس پوست، تأثیر مستقیم و غیرقابل انکاری دارد. هنگامی که صحبت از حفاظت پوست می شود، همه ناخودآگاه به یاد پوست صورت خود می افتدند و معمولا کسی به پوست ناحیه گردن فکر نمی کند. نور خورشید بر ناحیه گردن دو تاثیر عمده و مهم دارد:
    ایجاد لکه های سرخ رنگ در قسمت کناری گردن
    لاغری پوست گردن و کم کردن سطح ماده الاستین که باعث می شود تا فرد بعد از ۴۰ تا ۴۵ سالگی، پوستی شبیه به پوست مرغ داشته باشد. البته مورد نیاز به توضیح است که این مورد معمولا جهت زن هایی که پوست حساسی دارند و از کودکی در معرض نور خورشید بوده اند، زیاد صادق است.
    اولین قدم در محافظت از پوست این قسمت، گزینش صحیح پوشاک هست. هنگامی که در معرض نور خورشید هستید، حتما ناحیه گردن خود را بپوشانید و از کلاه نقاب دار استفاده کنید.
    ماسکی جهت سفتی پوست گردن
    یک سفیده ی تخم مرغ را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل خوب مخلوط کرده سپس چند قطره آبلیموی تازه نیز به این مخلوط اضافه کنید و دوباره به هم بزنید، بعد از حمام و البته چنان که گفته شد بهتر است هفته ای یکبار این ماسک را از زیر گردن تا چانه و بر خلاف جهت از پایین به بالا به حالت ماساژ با دو دست بمالید و تا جذب کامل ماسک حالت سر را طوری بالا و صاف نگه دارید که هیچ چین و چروکی در این ناحیه وجود نداشته باشد. بین ۵ تا ده دقیقه صبر کنید و تا وقت خشک شدن حتی الامکان حرکت نکرده و صحبت هم نکنید ،بعد از مدت وقت معلوم ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنک آن را بشویید و با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن خوب خشک کنید.
    بوتاکس یا کشیدن پوست های چروک و خسته
    اگر بخواهیم از تأثیرات بوتاکس شروع کنیم، باید بگوییم که این فرآیند، پیش از هر چیز، از انقباضات عضلانی جلوگیری می کند؛ منظور همان انقباضاتی است که باعث پدیدار شدن چروک هایی در سطح پوست می شود. بوتاکس ظاهر آن پوستی که در اثر پیری یا نور خورشید چروک شده است است را اصلاح می دهد.
    در عمل، تزریق بوتاکس در مطب دکتر متخصص انجام می شود و دکتر بوسیله سوزنی بسیار باریک، این عملیات را حدودا در طی ۱۵ دقیقه انجام می دهد. بوتاکس ۴ تا ۶ ماه دوام دارد و اگر همه چیز به خوبی پیش رود، بیمار معمولا ۲ بار در سال جهت تزریق مراجعه خواهد کرد.
    لیفتینگ یا کشیدن پوست صورت، نتیجه های قاطع تری دارد. در این عمل، عضلات ناتوان گردن جهت حدودا ۱۰ سال کشیده می شود. این عضلات مشمول بر عضلاتی است که در ناحیه میانی گردن و قفسه سینه قرار گرفته اند.این عمل، یک عملیات جراحی است که در بیمارستان انجام می شود. معمولا دو ساعت طول می کشد. بیهوشی بصورت موضعی یا کلی (عمومی) انجام می گیرد. در این عمل پوست و عضله، تواما کشیده می شوند. در نهایت پوست مازاد، جدا و برداشته می شود.ماساژ با روغن آرگان، راهکاری جهت استحکام غشای میانی پوست
    با این تمرین، پوست معالجه و درمان می شود:
    پس مقداری روغن آرگان یا روغن گل گاوزبان را روی دست خود بمالید و سپس دست ها را در ناحیه گردن تا چانه بلغزانید و چانه را به آرامی ماساژ دهید.از قسمت زیرین هر دو گوش شروع کنید، سپس تا گردن پایین بیایید، عضلات ناحیه قدامی گردن را لمس کنید و تا ابتدای استخوان ترقوه پیش بروید.دست راست را روی گردن و زیر فک پایین قرار دهید و سپس به آرامی دستتان را تا استخوان ترقوه بلغزانید.
    با پهنای دست، چند ضربه کوچک بزنید و کم کم به قسمت چانه بروید.پیش از خواب، این تمرین را به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید. جهت برداشتن روغن اضافه، پی در پی و در سه مرحله، از یک دستکش آرایشی گرم و سپس یک دستکش خنک استفاده کنید. این عمل نفوذپذیری روغن را زیاد کردن می دهد و در عین حال روغن اضافی را پاک می کند.

    منبع: فردا نیوز

    واژه های کلیدی: حرکات ورزشی | عمل جراحی | عمل جراحی | خورشید | عضلات | جراحی | احساس | خورشید | بوتاکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • جعبه هدیه کتاب