آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    ریزش مو یکی از دغدغه های همه ی ما هست، چه پیر و جوان و چه زن و آقا. همه ی ما دوست داریم تا

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    ریزش مو یکی از دغدغه های همه ی ما هست، چه پیر و جوان و چه زن و آقا. همه ی ما دوست داریم تا جایی که امکان دارد از ریزش موی خود جلوگیری کنیم تا بتوانیم سالهای بیشتری را به همراه آنها ندگی کنیم. با توجه به موفقیت هایی که در علم هومیوپاتی به دست آمده هست، آیا طب هومیوپاتی می تواند این ریزش مو را درمان کند یا حداقل به تعویق بیندازد؟

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    ریزش مو و هومیوپاتی

    از لحاظ پزشکی، جهت هر شخص، ریختن ۴۰ تا ۸۰ عدد مو در روز طبیعی محسوب می شود. ولی اگر ریزش مو ناگهان زیاد کردن یا بد و یا کم و کیف رشد آن ناگهان عوض شود و در یکنواختی و پراکندگی آن عوض کردن ایجاد شود. آن گاه فرد به پیگیری و درمان نیاز خواهد داشت.

    یکی از روش های موفق درمان ریزش مو هومیوپاتی هست. در این نوع نگرش، به بیمار و بیماری اش به طور منحصر به فرد توجه می شود، بعنی بیماری هیچ دو نفری شبیه به هم نمی باشد. لذا هر فرد، جداگانه درمان می شود. در واقع هومیوپاتی به کل وجود یک فرد نگاه می کند و تمام خصوصیات او اعم از جسمی و معنوی را در نظر می گیرد .

    این روش، روشی است علمی، که بر اساس قوانین فیزیک کوانتوم، هم به کلیات و هم به شرح تواما می پردازد. ریزش مو علامتی است که فقط نشان می دهد نیروی حیاتی بدن دچار اختلال شده است که این اختلال ممکن است به عنوان نمونه به خاطر سوء تغذیه و یا استرس بوده باشد. استرس هایی ناشی از فشار های کاری، مالی، خانوادگی، مهاجرت، دوری از عزیزان و یا دوری از خاک وطن.

    بنابراین روش های درمانی موضعی مثل مالیدن کرم و روغن، استفاده از شامپوهای مختلف، حلال پرسشها نخواهد بود. دکتر هومیوپات، جهت یافتن داروی مناسب در آشنایی همه جانبه ی بیمارش می کوشد تا جایی که به تمام شرح معنوی و جسمی و شخصیتی فرد بیمار پی ببرد.

    ریزش مو یکی از دغدغه های همه ی ما هست، چه پیر و جوان و چه زن و آقا. همه ی ما دوست داریم تا

    شیوه های زندگ، عادت ها و باورها، خواب و خوراک و شرایط خانوادگی همه از عواملی هستند که در تعیین داروی مناسب، هومیوپات را راهنمایی می کنند. این داروی مناسب، نیروی حیاتی بدن را فعال ساخته به طوری که بدن بتواند خودش را درمان کند. همان طوری که می دانیم، هومیوپاتی طبق قوانین محیط زیست عمل کرده و لذا از عوارض جانبی مصون بوده، بی ضرر است و تاثیر بسزایی در باز گرداندن سلامت دارد.

    علل ریزش مو :

    ۱) سوء تغذیه، کمبود آهن، روی، پروتئین ، ویتامین B، ویتامین A و…..

    ۲) بعضی از امراض پوستی

    ۳) بعضی از امراض کلیوی و کبدی

    ۴) عوامل هورمونی : تیروئید، یائسگی

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    ۵) بعد از بعضی از امراض عفونی مثل تیفوئید، بیماری های ویروسی

    ۶) بعضی از داروهای شیمیایی: داروهای فشار خون، چربی و شیمی درمانی

    ۷) استرس، اضطراب ناشی از فشار کاری، مالی، خانوادگی، افسردگی، دوری از عزیزان و خاک وطن

    ۸) وراثت، به عنوان نمونه در مردان نتیجه ی زیاد کردن تناوب ی هورمون تستسترون و تبدیل آن به DHT که به ریشه ی فولیکول مو می پیوند و باعث جنبش ریزش مو می گردد.

    ریزش مو یکی از دغدغه های همه ی ما هست، چه پیر و جوان و چه زن و آقا. همه ی ما دوست داریم تا

    ۹) عوامل دیگری که هنوز آشنایی نشده.

    درمان هومیوپاتی جهت ریزش مو:

    ۱) آقای م، ۲۹ ساله مدت ده سال است که دچار ریزش مو شده، روزانه ۴۰ تا ۸۰ مو از دست می دهد، خط موی او از دو طرف شقیقه ها به عقب رفته. او مهندس کامپیوتر هست، نرم افزار طراحی می کند. از لحاظ عاطفی حساس هست. اگر اوضاع از کنترلش خارج شود می تواند به آسانی کلافه شود. اخیراً اضطراب به سراغ او آمده و زودرنج شده است هست. معمولا” اعتماد به نفس خوبی دارد ولی جهت داشتن تمرکز و یا جهت شروع انجام هر عملی دچار مسئله هست، ولی همین که کارش را شروع می کند، باحواس جمع به آخر می رساند. او همواره تلاش می کند تعادل معنوی خودش را کنترل کند، تلاش می کند خوش بین باشد و با محیط خود را وفق بدهد مدتی پیش زانویش را به خاطر جراحت در ورزش عمل کرده هست. گاهی صورتش جوش می زند. سابقه ی بیماری قابل توجهی در او و یا درخانواده اش مشاهده نمی شود. طبق این بررسی ها داروی هومیوپاتی او Natrum munaticum می باشد. بعد از ۴ ماه درمان بهبودی قابل توجهی در ریزش مو او حاصل آمد. از لحاظ معنوی آرامش زیاد دارد. در مقابله با استرس دچار کلافگی نمی شود و به آسانی با پرسشها روبرو می شود. درمان جهت ۵-۶ ماه ادامه یافت و آن گاه طاسی و ریزش مو متوقف شد.

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    ۲) زن پ، ۲۱ ساله به طور ناگهانی در عرض یک ماه پنج سانتی متر مربع از موهایش را در قسمت تاج از درست داد، روزانه حدود صد عدد مو از دست می داد. اشتهای زیادی به غذا نداشت ولی میل به زیادی جهت شیرینی، ترشی و غذای تند و تیز نشان می داد. کلا” زیاد عرق می کند. منزل دار هست. از انتقادات دیگران و ایرادات دیگر خوشش نمی آید. سریع زحمت است و اگر به او ایراد گرفته شود به گریه می افتد. ولی اگر او را دلداری دهند حالش بهتر می شود. از تنهایی خوشش نمی آید از سگ و گربه می ترسد. و کلاً آدمی نیست که عصبانی شود. مادرش زیاد کردن فشار خون دارد. پدرش بیماری قلبی و مادربزرگش در اثر سرطان مغزی فوت کرده هست. بعد از تجزیه و تحلیل کلی این بیمار، داروی مناسب هومیوپاتی او Silicea می باشد. که بعد از شش هفته درمان ۵۰% اصلاح حاصل کرد. بعد از ۶ ماه ادامه درمان به کلی طاسی او برطرف شد.

    ۳) آقای الف ۱۷ ساله، دو سال که موهایش می ریزد ولی ۶ ماه است که ریزش مو شدت یافته، موها از ریشه کند شده است و در قسمت تاج سر دچار طاسی موضعی گشته هست. در ضمن سر او شوره می زند و خارش دارد . از سه سال پیش در ناحیه ی بالایی پشتش در قسمت شانه ضایعات پوستی قرمز رنگی به شکل جوش بوجود آمده که با آب گرم و حمام کردن بدتر می شود. از میل به زیادی به خوردن شیرینی، غذاهای چرب مخصوصا” غذاهای چینی داشته از خوردن میوه و سبزی تازه اجتناب می ورزد شدت تشنگی او فقط با نوشیدن آب سرد ارضا می شود . زیاد عرق می کند مخصوصا” در کف دست و پا که بوی بدی هم دارد. این بیمار به هیچ عنوان گرما را نمی تواند تحمل کند. او خود را آدم مسئولی می داند ضمن اینکه خیلی احساساتی هست. دلشوره دارد، مخصوصا” قبل و بعد از امتحانات  دلهره دارد و عصبی است به طوریکه همه چیز را فراموش می کند و آن طور که باید نمی تواند دانسته هایش را بر روی کاغذ بیاورد. او به وسایلش وابسته است و علاقه ای به شراکت ندارد. دوست ندارد تنها بماند، ترجیح می دهد که دور و برش شلوغ باشد. به موسیقی و رقص علاقه دارد. سابقا دچار سرما خوردگی های مکرر می شده است برادرش نیز مثل او مرتب سرما می خورده هست. پدرش از یک بیماری کلیوی زحمت می برد و در سابقه خانوادگی او طاسی وجود دارد. بر اساس این اطلاعات داروی هومیوپاتی او Lycopodium می باشد. بعد از دو ماه ۵۰% ریزش موی او اصلاح یافته و بعد از ۸ ماه ریزش مو بکلی قطع شد. در حال حاضر از لحاظ عاطفی و معنوی آرامش یافته و دیگر قبل از امتحان دچار دلشوره نمی شود.


    درمان سندرم روده جنبش پذیر با طب هومیوپاتی

     درمان بیماری های پوست و مو با هومیوپاتی

     درمان بیش فعالی کودک با هومیوپاتی

    √ لاغری و تناسب اندام با هومیوپاتی


    وب سایت حسین عزیزی

    واژه های کلیدی: درمان ریزش مو | شیمی درمانی | فرد بیمار | بیماری | استرس | درمانی | درمان ریزش مو بدون داروی شیمیایی | درمان‌ هومیوپاتی جهت ریزش مو

    درمان ریزش مو با طب هومیوپاتی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال