باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    وبسایت رسمی برنامه نود – سرمربی موفق فصل گذشته تیم فوتبال نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بارها مورد تقدیر مسئولان اداره مالیات قرار گرفتم ولی به خاطر

    به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    وبسایت رسمی برنامه نود – سرمربی موفق فصل گذشته تیم فوتبال نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بارها مورد تقدیر مسئولان اداره مالیات قرار گرفتم ولی به خاطر عدم پاسخگویی مسئولان پرسپولیس جهت نخستین بار در زندگی ام حساب هایم مسدود و اتومبیل هایم توقیف شد.

    به گزارش وبسایت نود و به نقل از فارس،  دیروز پنج شنبه برابر بود با نخستین هفته ای که تیم نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران با بی بضاعتی محض توانست شگفتی بیافریند و قهرمان جام حذفی کشور شود. این در حالی است که همانطور که همه علاقه مندان به فوتبال می دانند تیم نفت در فصلی که گذشت یکی از سخت ترین و بی پول ترین فصل های تاریخ تیم های ایرانی را پشت سر گذاشت به طوری که بعضی از روزها این تیم نه زمین تمرین داشت و نه تغذیه ای جهت بازیکنان ولی با همه این شرایط علی دایی، کاری کرد کارستان و علاوه بر هت تریک کردن خودش در قهرمانی جام حذفی در کسوت مربی، یکبار دیگر ثابت کرد که در فوتبال همه چیز به پول و امکانات ختم نمی شود. هر چند که قهرمان شدن چنین تیم بی بضاعتی شاید بدعت بدی در فوتبال کشورمان به جای بگذارد.

    در زیر قسمتی از صحبت های علی دایی را می خوانید.

    به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    این روزها به صورت مرتب در کلاس های پیشرفته مربی گری شرکت می کنید. جهت شروع مصاحبه از این کلاس ها بگویید و اینکه سطح کیفی این کلاس ها را چطور ارزیابی می کنید؟

    به هر حال کلاس ها با اینکه فشرده است و انرژی زیادی از ما می گیرد ولی باید بگویم کلاس های خوبی است و مدرس سطح بالایی به این کلاس ها آمده هست. باید همه تلاش خودمان را انجام دهیم تا چیزهایی که در فوتبال امروز دنیاست را یاد گرفته و اطلاعات آن را به دست بیاوریم. فدراسیون فوتبال کار خیلی خوبی کرده و همین که می توانیم با یک مدرس بزرگ کار کنیم جای شکرش باقی است.

    همه مربیان لیگ برتری در این دوره شرکت کردند. به نظر شما حضور در چنین کلاس هایی چه تأثیری می تواند در زیاد کردن بینش و دانش مربیان جوان کشورمان داشته باشد؟

    مطمئناً این کلاس ها تأثیر دارد و بدون اثر نیست. حتی کوچک ترین موضوعی که در این کلاس ها یاد بگیریم به ما کمک زیادی می کند. همه ما دوست داریم نکات جدیدی یاد بگیریم و مطمئناً کسی نمی تواند ادعا کند که من همه چیز را می دانم. ما باید هر لحظه یاد بگیریم و این روال کار را باید ادامه دهیم.

    هفته گذشته و با قهرمانی نفت مأموریت شما در این تیم به آخر رسید؛ آن هم در حالی که فصل بسیار مشکل را پشت سر گذاشتید. در روزهای ابتدایی عقد قرارداد قول های زیادی به شما داده شد ولی در عمل هیچ کدام اجرایی نشد.

    وبسایت رسمی برنامه نود – سرمربی موفق فصل گذشته تیم فوتبال نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بارها مورد تقدیر مسئولان اداره مالیات قرار گرفتم ولی به خاطر

    این پرسشها در فوتبال ما طبیعی است هر لحظه اول همه چیز گل و بلبل هست. قول می دهند که فلان کار را انجام می دهند ولی متأسفانه در ادامه راه هر لحظه تنها می مانیم. متأسفانه هنگامی که بحث بخش شخصی به میان می آید نظارتی انجام نمی شود و نمی گوییم که آنها چه هدفی را دنبال می کنند. باید مشخص شود آنها چه کاره هستند و باید از آنها یک گارانتی گرفته شود تا مشخص شود که آنها چه کاره هستند. باید مشخص شود برنامه و نشانه آنها چیست. به نظر می رسد ما فقط می خواهیم تیم را از سر خودمان باز کنیم. در این بین مشکلاتی پیش آمد که من هیچ وقت ندیده بودم. در عمر فوتبالی ام خیلی چیزها دیده بودم ولی این مدلی را تا به حال ندیده بودم. تا به حال ندیده بودم که یک نیم فصل مدیرعامل یا سرپرست موقت هم نداشته باشد. ما هیچ هیأت مدیره ای ندیدیم و نه کسی سراغ تیم آمد. تیم نفت به امان خدا رها شده است بود و تا به حال چنین مسائلی ندیده بودم. بازیکنان از نظر تغذیه مسئله داشتند و این اواخر فرزند های تیم خودشان کمک می کردند تا کارها انجام شود. من امسال خیلی چیزها یاد گرفتم؛ از بازیکنانم مسائلی یاد گرفتم که می توانم به مردانگی و غیرت آنها اشاره کنم. آنها خیلی مرد بودند که تا آخر کار پای تیم ایستادند و در نهایت هم قهرمان جام حذفی شدند. البته چیزهای منفی هم از آقایانی که کلوب را خریدند یاد گرفتم. بزرگترین حسنی که امسال تیم نفت داشت این بود که با یکسری مرد کار کردم. آنها تا روز آخر بدون هیچی کار کردند و به خواسته خودشان هم رسیدند و قهرمان شدند. به همه آنها تبریک می گویم البته از جانب خودم و آنها از خانواده بازیکنان عذرخواهی می کنم چون متأسفانه بازیکنان نتوانستند به قول هایی که به آنها داده بودند عمل کنند.

    آقای دایی! که آیا تیم های شخصی در فوتبال کشور عزیزمان ایران محکوم به فنا و شکست هستند؟

    باید مشخص شود که نشانه آنها از تیم داری چیست؟ اگر نشانه من درست نباشد به نتیجه نمی رسم. کسی که نقشه و نشانه نداشته باشد به جایی نمی رسد. باید برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت داشته باشد، آقایانی که تیم نفت را خریدند شما بروید و از آنها بپرسید آیا نقشهو برنامه ای داشتند؟ ببینید اصلاً به کجا می درخواست کردند برسند؟ چطور می درخواست کردند برسند؟ چشم انداز یا ویژن آنها چه بود؟  البته من جواب همه این سؤالات را دارم و می دانم آنها جهت چه این تیم را خریدند که البته بماند و آن را توضیح نمی دهم. متأسفانه فدراسیون و ادارات کل ما در این زمینه ها خیلی ضعیف عمل می کنند.

    فکر نمی کنید بهتر است که شما این پرسشها ناگفته را بگویید تا همه چیز جهت همه مشخص شود و دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم؟

    به نظر شما چه چیزی مشخص می شود؟ همه چیز مشخص شده است هست، تیمی که از نظر بودجه جزو سه تیم آخر بوده به بعضی از بازیکنان ۳۰ درصد پول داده و به بعضی دیگر ۳۳ یا ۳۴ درصد. متأسفانه فردی که سمتی در این کلوب نداشت و ما او را اصلاً ندیدیم مصاحبه ای کرده بود و گفته بود که همه بازیکنان ۴۱ درصد پول گرفته اند. در حالی که ایگورپراهیچ پول کمی گرفته و خیلی از بازیکنان جوان هم پول کمی گرفتند. بازیکنانی مثل آندو یا شهباززاده که نیم فصل دوم به تیم اضافه شدند فکر نمی کنم اصلاً پولی گرفته باشند و نمی دانم چطور این فرد قسم می خورد که بازیکنان ۴۱ درصد پول گرفتند. باید بگویم من و همکارانم در کادر فنی ۴۱ درصد پول گرفته ایم و تعدادی از بازیکنان هم ۴۱ درصد گرفته اند ولی بازیکنانی هم بوده اند که ۳۰ درصد یا ۳۵ درصد پول گرفته اند. چطور این مقام ناآگاه چنین صحبتی انجام می دهد و قسم می خورد؟ شما ببینید که  در سایت کلوب نفت یکی از همکاران شما چقدر جهت خودش بیانیه و مطلب نوشت، شما ببینید اینها چند درصد پول گرفتند یا  اینکه چطور پول گرفتند. من کار تجاری کرده ام و هیچ وقت در کاری وارد نمی شوم که در آن موفق نشوم.

    شما در صبای قم هم که بودید شرایطی مشابه همین اتفاقات را لمس کردید.

    به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    ببینید صبا که شخصی نبود! صبا دولتی بود و یک اسپانسر آمد تا مالکیت را به آن بدهند ولی نتوانستند وگرنه می توان گفت که کلوب نفت کاملاً شخصی هست. شما نمی توانید بگویید صبا شخصی هست. این تیم زیرمجموعه استانداری قم است و آنها اسپانسر آوردند تا اگر امکانش بود اسپانسر تیم را بخرد ولی نخرید.

    شما نفت بدون پول و امکانات را قهرمان جام حذفی کردید ولی به نظر شما جهت فوتبال کشور عزیزمان ایران بد نیست که تیمی این چنین قهرمان شود ولی تیم هایی که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند قهرمان نشوند؟

    در فوتبال که تنها پول ضامن موفقیت نیست. جهت موفقیت خیلی عوامل دخیل است که یکی از مهمترین آن عوامل پول و پرداخت دستمزد به موقع بازیکنان هست. البته مطمئناً پول نقش زیادی در موفقیت دارد. جهت همین گفتم بازیکنانم مردانگی کردند چون در فوتبالی که بخش عمده ای را انضباط مالی مشخص می کند بدون پول و بدون اینکه ۵ ماه چیزی بگیرند قهرمان جام حذفی شدند؛ آن هم نه با شانس یا اقبال. ما در این مسابقه های استقلال را بردیم و سپاهان را در منزل اش شکست دادیم. در فینال هم تراکتورسازی را شکست دادیم، از ۵ تیم بالای جدول ۳ تیم را شکست دادیم. تیم های دوم، سوم و پنجم لیگ را شکست دادیم تا قهرمان جام حذفی شویم بعد بازیکنانم کار بسیار بزرگی کردند. در این فوتبال حرفه ای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خیلی حرف ها می زند. ما تیمی بودیم که خیلی مواقع نمی توانستیم حتی تمرین کنیم چون زمین تمرین نداشتیم. اینها مسائلی است که باید راجع به آن صحبت کرد. این چه باشگاهی است که نمی تواند یک زمین چمن جهت تیمش فراهم کند؟ اینجا مورد نیاز می دانم از حاج مهدی اربابی و همه کسانی که به ما زمین یا سالن بدنسازی دادند تقدیر کنم آیا که از ما پول هم نمی گرفتند. بعضی از دوستان خود من یا دوستان محسن خلیلی هم به ما کمک زیادی کردند. ما نیم فصل دوم نفت را مثل یک تیم محلی نگه داشتیم. حالا به لطف خدا تیم قهرمان شده است و یک نفر دیگر مصاحبه می کند!!!! ولی یکی به من بگوید این فرد تا حالا کجا بوده که الان سر و کله اش پیدا شده است هست. این نخستین مصاحبه من بعد از قهرمانی در جام حذفی هست. این همه فشار و مشکل کشیدیم ولی یک نفر دیگر مصاحبه می کند و پیگیر تیم نفت شده است است! این پرسشها به آدم فشار می آورد.

    این افراد همان کسانی بودند که در خرمشهر می درخواست کردند روی سکوی قهرمانی رفته و جام را بالای سر ببرند ولی این اجازه به آنها داده نشد؟

    وبسایت رسمی برنامه نود – سرمربی موفق فصل گذشته تیم فوتبال نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بارها مورد تقدیر مسئولان اداره مالیات قرار گرفتم ولی به خاطر

    باشگاه باید مدیرعامل یا سرپرست داشته باشد که بتواند کسی را معرفی کند. هنگامی که باشگاهی مدیر ندارد چه کسی این مردها را معرفی می کند؟ شما به من بگویید که این مردها اول باید وجاهت داشته باشند یا نه؟ کسانی که وجاهت قانونی ندارند و کاره ای نیستند آیا باید جام را بالای سرش ببرند؟ من اصلاً در قید و بند دنبال جام و کاپ و این حرف ها رفتن نیستم و اگر هم روی سکو می رفتند ناراحت نمی شدم ولی بازیکنانم اجازه این کار را به آنها ندادند چون دوست نداشتند آنها روی سکو بروند. آنها کسانی بودند که روز فینال یک دفعه سر و کله ارزش پیدا شد. یکی به من بگوید که آنها تا الان کجا بودند و چه کمکی به ما کردند؟ در این یک سال که من در نفت بودم آنها چه کمکی به ما کردند؟ این پرسشها است که انسان را اذیت می کند.

    البته همین افراد در مصاحبه هایشان از اینکه تعداد زیادی همراه با تیم نفت به خرمشهر آمده بودند گله مند بودند ولی عنوان کردند که ما هزینه های آنها را هم داده ایم. این در حالی است که بعضی تیم ها تا حدود ۳۰ میلیارد تومان هم هزینه کردند ولی موفقیت تیم شما را به دست نیاوردند.

    من ۶۰، ۷۰ نفر را ندیدم ولی در هر حال تیم نفت به خرمشهر رفته هست. اگر شما این کار را نمی کردید دیگر می خواستید چه کار کنید؟ این حرف ها معنا دارد؟ خیلی از تیم ها به گفته شما نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه می کنند و آرزوی ارزش این است که قهرمان جام حذفی بشوند ولی ببینید سطح مردها چقدر پایین است که راجع به این پرسشها صحبت می کنند. آنها در حالی این حرف ها را می زنند که کل هزینه ها که جهت قهرمانی نفت انجام شد به ۵ میلیارد تومان هم نمی رسید. جهت یک قهرمانی پول اسکان ۶۰، ۷۰ نفر مگر چقدر می شود؟ مگر اقوام و خانواده من به این سفر آمدند که این حرف ها را می زنند؟ اگر دوستان من هم که ۴، ۵ نفر بودند که به خرمشهر آمدند بلیط ارزش را خود من خریده بودم و پول هتل را هم خودم پرداخت کردم. اگر کسی اضافه به خرمشهر آمده لشکر خود مردها بوده که به این شهر آمده هست. این چه حرفی است که الان می زنند؟ اگر حرفی است بیایند و بگویند که یکی از دوستان من با پول کلوب آمده هست. خود من همه این هزینه ها را دادم. خدا را شکر از روز اول یک دانه بلیط هم روی دست کلوب نینداختم و همه را خودم دادم. این حرف ها خنده آمیز هست. اگر خودشان را هم بکشند نهایتاً جهت فینال حذفی ۶۰ میلیون تومان هزینه کردند و این در حالی است که خیلی از تیم ها آرزو دارند ۱۰ میلیارد هزینه کنند تا قهرمانی جام حذفی را بیاورند. نفت حدود ۸-۹ سال است که در لیگ برتر کار می کند و یک قهرمانی آورده هست. با همه این پرسشها ما یک مسیر سخت را سپری کردیم و سه تیم بزرگ کشور عزیزمان ایران را بردیم تا قهرمان شویم.

    خواسته مدیران و مسئولان کلوب نفت در ابتدای فصل از شما چه بود؟

    به خاطر مسئولان پرسپولیس حساب‌هایم مسدود شد / دایی

    روز اولی که من با مردها قرارداد بستم به من گفتند فقط نفت را در لیگ برتر نگه دار. نشانه کلوب باقی ماندن در لیگ بود ولی ما در حالی در لیگ برتر نهم شدیم که خیلی راحت می توانستیم جزو سه تیم اول باشیم. البته اگر مردها به قول هایی که در ابتدای فصل دادند عمل می کردند می توانستیم به این جایگاه هم برسیم. به نظر من باید مردها کلاهشان را خیلی بالا بیندازند.

    با همه این شرایط شما خالق یک رکورد خیلی خوب در جام حذفی شدید و با سه بار حضور در فینال، سه قهرمانی در این مسابقه ها به دست آوردید این مسأله را چطور ارزیابی می کنید؟

    قسم می خورم به این پرسشها فکر نمی کنم. هیچ گاه به دنبال رکورد و این پرسشها نیستم ولی هنگامی که به فینال می رسم مشخص است که دوست دارم قهرمان شوم ولی اینکه نفر اول جام حذفی باشم یا نه، مسائلی نیست که بخواهم به آن فکر کنم.

    از نفت بگذریم؛ با عملکردی که شما در تیم ملی و سال های بازی در تیم های باشگاهی داشتید یکی از خاص ترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور عزیزمان ایران به شمار می آیید. این را در نظر بگیرید که ما در روزهایی زندگی می کنیم که فوتبالیست های حرفه ای به هیچ عنوان به اندازه ای که شما بازی می کردید محبوب نیستند. علت این مسأله را در چه می دانید؟

    اولین چیز لطف خداست چون خدا به ما خیلی لطف داشته هست. یک آدم خیلی راحت می تواند مشهور شود ولی محبوب بودن یک عنوان دیگر هست. اینکه مردم شما را دوست داشته باشند یک عنوان دیگر هست. با هیچ چیزی در دنیا شما نمی توانید این را عوض کنید. هر چقدر هم خرج کنید نمی توانید محبوب شوید. مطمئناً ما به آن جایگاه که می رسیم نباید همه چیز را فراموش کنیم. فراموش کردن گذشته یعنی سقوط کردن. هیچ گاه گذشته ام را فراموش نکردم که  از کجا آمدم و چطور آمدم. هیچ وقت هم فراموش نخواهم کرد. کسی که گذشته اش را به یاد داشته باشد خیلی سخت راهش کج می شود. من هر چه هستم همین هستم و پشت و رو ندارم و به خاطر همین است که مردم به من لطف دارند.

    بحث لطف خدا به جای خود ولی قاعدتاً شما و بازیکنان محبوبی نظیر خود شما رفتارهایی هم داشته اید که مردم را به سمت خود کشیده اید.

    من که نمی توانم از خودم تعریف کنم ولی من همینی هستم که می بینید. نه رو دارم و نه پشت. علی دایی در همین خلاصه شده است هست. من روی دیگری ندارم که بخواهم آن را نشان دهم.

    از اینجایی از زندگی که در حال حاضر قرار دارید راضی هستید؟

    آدمی که راضی باشد خیلی سریع متوقف می شود. من هر لحظه خدا را شکر می کنم ولی اشتباهاتی داشتم که اگر آن غلط های را نداشتم خیلی بهتر از این می توانستم موفق باشم. هم در زندگی ورزشی و هم در زندگی شخصی منظورم بود. هیچ گاه انسان نمی تواند بگوید از همه چیز راضی هست. البته از آنچه خدا داده راضی هستم ولی می خواهم از راه درست پیشرفت کنم. هیچ وقت دوست ندارم از راه نادرست به چیزی برسم. نباید مثل مرداب ساکن باشیم بلکه هر لحظه باید مانند یک رود خروشان در تلاش بود.

    همه می دانند که شما یک میل به برتری به شخصی دارید که این عنوان بدون تعارف شما را از خیلی افراد شاغل در ورزش متمایز می کند. در این باره هم صحبت کنید.

    هیچ گاه یک جا بودن را دوست ندارم. دوست ندارم همین جایی که هستم مرا راضی کند. می دانم که با تلاش کردن به خیلی چیزها می توان دست یافت. در زندگی من هر لحظه همین طور بوده که کار و تلاش کردم تا چیزی که می خواهم را به دست بیاورم. مهم این است که انسان در زندگی هدفگذاری درستی داشته باشد. هنگامی که نشانه شما درست باشد و راهتان را درست گزینش کنید حتماً موفق می شوید. در رسیدن به موفقیت نقش همسر و فرزندان و همچنین خانواده بسیار مهم هست. شما باید دوست های خوبی کنارتان داشته باشید. خدا را شکر حداقل توانسته ام دور و بر خودم دوست های خوبی داشته باشم. آنها به من کمک کرده اند و از اعماق وجودشان با من همراه بوده اند. مطمئناً ایرادی داشته باشم دوستان و خانواده ام به من می گویند. دور و بر خودم کسانی را جمع نکرده ام که بی جهت مرا تمجید کنند و هر کاری می کنم احسنت بگویند.

    شما جزو معدود مربیان موفق نسل طلایی سال ۹۸ تیم ملی بودید که در کسوت مربی گری نتیجه های خوبی گرفتید. این در حالی است که مربیان جوانی مثل جواد نکونام و وحید هاشمیان هم در آستانه اضافه شدن به تناوب مربیان لیگ برتر هستند، شما حضور مربیان جوان را چطور ارزیابی می کنید؟

    مطمئناً حضور مربیان جوان به فوتبال ما کمک می کند به خصوص کسی مثل وحید هاشمیان که در آلمان دوران مربی گری را در بالاترین مرحله سپری کرده هست. به نظر من جواد نکونام هم می تواند تجربیاتش را به عالی ترین شکل به بازیکنان انتقال یافته کند. اینها می توانند فکر و ایده نو بیاورند. آنها دوست دارند موفق باشند و جهت موفق بودن باید یاد گرفت و تلاش کرد. به نظر من این جوان ها بیایند به فوتبال ما صورت دیگری می دهند.

    بعد از قهرمانی با نفت در جام حذفی حالا به سایپا برگشتید که یک بار این تیم را قهرمان لیگ برتر کردید. فصل بعد سایپا را چطور ارزیابی می کنید؟

    سایپا تیم خود من بوده و من با این تیم قرارداد سفید امضا کردم. آقای درویش از دوستان من است و ما شاید باور نکنید که زیاد صحبت خاصی نکردیم و من فقط انتظارات کلوب را شنیدم. من هم انتظاراتی که داشتم را گفتم و قرارداد را امضا کردم و بیرون آمدم. اصلاً نمی دانم چقدر قراردادم را امضا کردم و در آن چه بوده است! هر لحظه گفته ام که سایپا مثل منزل خود من است و من به منزل خودم برگشتم. اگر بتوانیم در زمانی که داریم تیم خوبی ببندیم می توانیم نتیجه های خوبی بگیریم از امروز یا فردا هم بحث جذب بازیکن را شروع می کنیم تا یک تیم قدرتمند تشکیل دهیم و مطمئن باشید که سایپا حرف های زیادی جهت گفتن خواهد داشت. البته مهم این است که تیم بیرونی چطور به من یاری کند و بتوانیم بازیکنانی که می خواهیم را جذب کنیم تا سایپای قدرتمندی بسازیم.

    با اینکه فوتبال و نتیجه های تیم ها را نمی توان آینده نگری کرد ولی فکر می کنید فصل بعد سایپا می تواند جزو ۴ تیم اول کشور عزیزمان ایران باشد؟

    اصلاً کسی نمی تواند این طور نظر بدهد. معجزه که نمی شود کرد. آن چیزهایی که مدنظر من است اگر انجام شود و بازیکنانی که می خواهیم جذب کنیم مطمئناً سایپا جهت بالای جدول خواهد جنگید.

    با شما که صحبت می کنیم نمی توانیم به سراغ پرسپولیس نرویم. پرسپولیسی که قهرمان لیگ برتر شد را چطور می بینید؟

    نتایج پرسپولیس نشان می دهد که در لیگ چه عملکرد فوق العاده داشت. آنها خیلی خوب بودند و نتیجه های خوبی هم گرفتند. بعد از مدت ها تیمی را دیدیم که ۳، ۴ هفته مانده به آخر لیگ قهرمان لیگ برتر شد. این عنوان نشان دهنده اقتدار یک تیم هست. تنها سالی بود که پرسپولیس فراز و نشیبی نداشت و هفته های زیادی صدرنشین بود. تیمی که با اقتدار قهرمان می شود نشان می دهد که تیم خوبی است و بازیکنان و کادرفنی بسیار خوبی هم دارد. آنها همه جوره ساپورت شدند و نتیجه های خوبی هم گرفتند. به نظر من لیاقت تماشاگران پرسپولیس خیلی زیاد از اینهاست. امیدوارم روزی برسد که پرسپولیس قهرمان آسیا شود و من هم جهت آنها آرزوی موفقیت می کنم. ان شاءالله آنها بتوانند این دوره از مسابقه های قهرمانان لیگ آسیا را به خوبی پشت سر بگذارند و به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا افزایش کند.

    در لیگی که گذشت مربیان و مدیران بعضی تیم ها مدعی بودند که دست هایی در کار است تا پرسپولیس قهرمان شود. شما به عنوان یک مربی شاغل در فوتبال کشور عزیزمان ایران آیا چنین دست هایی را حس کردید؟

    چنین چیزهایی وجود ندارد و من به این پرسشها اعتقاد ندارم. دست های پشت پرده نهایتاً یکی، دو امتیاز به یک تیم کمک می کند ولی تیمی که ۴ هفته مانده به آخر لیگ این طور با اقتدار قهرمان می شود دیگر ربطی به دست پشت پرده ندارد و این عنوان به توانایی مربیان و بازیکنان برمی گردد.

    شما گفتید که آرزوی قهرمانی پرسپولیس در آسیا را دارید و این در حالی است که این تیم در این دو هفته دو بازی حساس با لخویای قطر دارد، فکر می کنید پرسپولیس توان قهرمانی در آسیا را دارد؟

    مطمئناً پرسپولیس آن تیمی که بتواند قهرمان آسیا شود به نظر من نیست. هنوز آن پرسپولیسی که بخواهد در قامت قهرمانی آسیا باشد نیستند ولی می توانند باشند. ان شاءالله هنگامی که لخویا را از بین بردن کردند مطمئناً با یارگیری فصل بعد نقاط ضعف تیم را برطرف می کنند و می توانند قهرمان آسیا هم شوند. در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست و همت و غیرت ایرانی باعث می شود این اتفاق رقم بخورد. بازیکنان ایرانی چیزی کم ندارند ولی باید پذیرفت که تیم های مدعی آسیا خیلی زیاد از چند ده میلیون دلار هزینه می کنند. آنها توز را می آورند و هفته ای ۵۰ هزار پوند به او می دهند حالا شما فکرش را بکنید که آنجا چه خبر هست. مطمئناً فوتبال ما از نظر بازیکن و استعداد عقب نیست و بازیکنان خیلی خوبی داریم. به نظر من مهدی طارمی همین حالا می تواند در آلمان یا اسپانیا بازی کند. در پرسپولیس از خط دروازه گرفته تا خط حمله بازیکنان خیلی خوبی دارد. این تیم تقویت شود حرف های زیادی جهت گفتن خواهد داشت.

    صحبت از مهدی طارمی شد شما این بازیکن را به پرسپولیس آوردید و محصول اعتماد شما به جوان هاست. علی رغم شما که یک مهاجم تمام کننده تمام عیار بودید طارمی وقت سوزی های زیادی انجام می دهد.

    به نظر من این طور نیست مهدی طارمی بازیکن خیلی خوبی است و باید با او زیاد کار کنند، خودش هم باید تمرکز زیادی در تمرینات در بازی ها به خرج دهد. او حتی می تواند بهتر از من شود.

    شما زمانی که بازی می کردید در گزینش تیم هایتان هوشمندانه واکنش‌ها می کردید به طور مثال به آرمینیابیله فلد رفتید که تیم معتبری نبود ولی از همین تیم به بایرن مونیخ و هرتابرلین رفتید و حتی به فینال لیگ قهرمان اروپا رسیدید. این در حالی است که طارمی فصل گذشته گزینش خوبی نداشت و با انتخابی عجولانه به تیم ترکیه ای رفت که در نهایت به کشور عزیزمان ایران بازگشت. به نظر می رسد تفکر حرفه ای که شما یا مهدی مهدوی کیا و کریم باقری داشتید در بازیکنان امروزی وجود ندارد.

    ببینید شما به توصیه درستی اشاره کردید خیلی مهم است که یک نفر در گزینش هایش تصمیم درست بگیرد. شما باید مشاوران و دوستان خوبی داشته باشید تا به شما کمک کنند. مهدی طارمی می تواند این عنوان را در نظر بگیرد و با داشتن دوستان و مشاوران خوب بتواند عالی ترین گزینه را گزینش کند.

    بحث شکایت شما از کلوب پرسپولیس کماکان عنوان روز فوتبال کشور عزیزمان ایران است.

    متأسفانه هر لحظه گفته ام که مردها شاغل در کلوب پرسپولیس جهت خودشان ارزش قائل نمی شوند نه اینکه فکر کنند جهت من ارزش قائل نشدند. آنها در دو سال جواب ١٣ نامه ما را ندادند. آنها جواب اداره مالیات را هم ندادند و باعث شدند حسابم مسدود شده است و اتومبیل هایم توقیف شوند. بعد از رفتن من از کلوب پرسپولیس این کلوب باید طبق قراردادی که با هم داشتیم مالیات من را پرداخت می کرد ولی این کار را انجام ندادند. بارها به مدیران کلوب نامه زدم ولی توجهی به نامه هایم نکردند. ۱۳ نامه به کلوب زده شد ولی حتی یک بار هم جوابی به نامه های ما ندادند. در طول زندگی ام سابقه نداشت که حسابم مسدود شود ولی به لطف مردها این اتفاق رخ داد. حالا شما در نظر بگیرید در همه این سال ها بابت پرداخت به موقع مالیاتم بارها و بارها مورد تقدیر مسئولان اداره مالیات قرار گرفتم. این در حالی است که هنوز چک مالیات سال ۹۳ در دست من است و نقد هم نشده هست. این عنوان پرسشها زیادی جهت من به وجود آورد. به نظر شما من نباید جهت رسیدن به حقم شکایت کنم؟ این را در نظر بگیرید که به ۱۳ نامه من پاسخی داده نشد. مردها همه چیز را به شوخی گرفته اند. این پرسشها متاسفانه در مورد بسیاری از دوستان و بازیکنان سابق هم رخ داده که این یک توهین آشکار به افرادی است که در تیم بزرگ و پر هوادار پرسپولیس کار کرده اند. اینها متأسفانه این کارها را کردند و من این پرسشها را از دید پرسپولیسی ها نمی بینم. عده ای به کلوب آمده اند که میهمان هستند و امروز هستند و فردا نیستند. این افراد متاسفانه اکثر مواقع پشت نام بزرگ پرسپولیس و هواداران مخفی می شوند. دوران آنها هم روزی تمام می شود و آنها هستند که این پرسشها را به وجود آوردند. گره ای که خیلی راحت می شد با دست باز کنیم را به جایی رساندند که با دندان هم نمی شود آن را باز کرد. همه این کارها را مسئولان کلوب پرسپولیس کردند. مردم دوست داشته باشند یک روز نامه ای که با دست خط خودم نوشتم را منتشر می کنم تا ببینید که علی دایی چطور از همه چیز گذشت و دنبال چیزی نبود و فقط دنبال گرفتن حق طبیعی اش بود. آن هم صد و خرده ای میلیون پولی بود که جهت مالیاتم از جیب خودم پرداخت کردم. متأسفانه آنها این کار را انجام ندادند و هم خودشان و هم من را در این چالش بزرگ انداختند.

    آیا آنها این کار را انجام دادند؟

    این را بروید از مدیران کلوب بپرسید.

     

    ۲۰۲۰

    واژه های کلیدی: لیگ قهرمانان آسیا | فوتبالیست ها | پرسپولیس | پرسپولیس | قهرمانان | بازیکنان | قهرمان | فوتبال | ایرانی | فوتبالی | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی