هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید
 

خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید

تستوسترون یک هورمون مردانه مهم و یکی از هورمون هایی است که می تواند تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی قرار گرفته و سطوح آن عوض کردن کند. میزان

خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید

تستوسترون یک هورمون مردانه مهم و یکی از هورمون هایی است که می تواند تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی قرار گرفته و سطوح آن عوض کردن کند. میزان ناکافی از هورمون تستوسترون ممکن است به ناباروری در مردان منجر شود لیکن فرآیند اسپرم سازی به این هورمون وابسته است

خوراکی های کاهنده تستوسترون

در مورد هورمون تستوسترون باید به این توصیه توجه داشت که هم مردان و هم زنان دارای این هورمون جنسی هستند، ولی میزان تولید آن در مردان بسیار زیاد از زنان هست. تولید زیاد تستوسترون در مردان موجب شکل گیری شاخصه های مردانه می شود.

میزان ناکافی از هورمون تستوسترون ممکن است به ناباروری در مردان منجر شود لیکن فرآیند اسپرم سازی به این هورمون وابسته هست. همچنین، تستوسترون در میزان میل جنسی موثر است و در توزیع چربی، تولید توده استخوانی، اندازه و قدرت عضلات، و شکل گیری گلبول های قرمز خون، نقش دارد.

خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید

با زیاد کردن سن مردان، سطوح هورمون تستوسترون کم کردن می یابد که اغلب به «سندرم تی کم» یا «هیپوگنادیسم دیررس» ارجاع می شود. بعد از ۴۰ سالگی، سطوح تستوسترون به میزان ۱٫۶ درصد در هر سال جهت زیاد مردان افت می کند. سطوح پایین تستوسترون می تواند به واسطه مواد غذایی مصرفی که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم، هر چه زیاد کم کردن یابد.

رژیم غذایی کم چرب و قند

دریافت میزان مناسب چربی از رژیم غذایی جهت ترشح هورمون تستوسترون و همچنین زیاد کردن میل جنسی توصیه شده است هست. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی کم چرب به سطوح پایین‌تر تستوسترون منجر می شوند.

تستوسترون یک هورمون مردانه مهم و یکی از هورمون هایی است که می تواند تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی قرار گرفته و سطوح آن عوض کردن کند. میزان

رژیم غذایی پر قند

مردانی که سطوح قند خون را بهتر مدیریت می کنند از زندگی جنسی بهتری برخوردار هستند. قند بیش از اندازه در رژیم غذایی می تواند سطوح تستوسترون را کم کردن دهد. در بسیاری از رژیم های غذایی کم چرب، کربوهیدارت ها را به جای چربی قرار می دهند که می تواند در بدن به گلوکز تبدیل شده است و سطح قند خون را زیاد کردن دهد.

الکل

مصرف الکل با کم کردن سطوح تستوسترون پیوند خورده هست. با ترک الکل می توانید اصلاح زندگی جنسی خود را شاهد باشید. همچنین، پرهیز از نوشیدنی های ترکیبی توصیه شده است هست، لیکن ممکن است حاوی میزان بیش از اندازه قند باشند و به زیاد کردن وزن منجر شوند.

بستنی

این خوراکی خوشمزه و محبوب، از محتوای قند و کالری بالا برخوردار است و از این رو، انتخابی نامناسب جهت سلامت بدن انسان محسوب می شود. در صورت مصرف زیاد، بستنی ممکن است به زیاد کردن خستگی و شکل گیری میگرن نیز منجر شود. ماست راحت یا یخ زده می تواند جایگزین بهتری جهت بستنی باشد.

خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید

پاستا

پاستا سرشار از کربوهیدارت ها است و از محتوای کالری بالایی سود می برد. اگر کالری های اضافی دریافتی از پاستا سوزانده نشوند، بدن آنها را در قالب چربی ذخیره خواهد کرد.

تنقلات

تنقلاتی مانند چیپس، شکلات و کلوچه به واسطه مزه خوب و راحتی در استفاده، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، ولی این قبیل خوراکی ها از محتوای قند و کربوهیدارت بالا سود می برند که می تواند سطوح قند خون را به سرعت زیاد کردن دهد. استفاده از سبزیجات خام، مغزهای خوراکی، یا حتی شکلات تلخ به جای تنقلات ناسالم، می تواند به زیاد کردن میل جنسی مردان یاری کند و چربی های سالم که بدن به آنها نیاز دارد را تامین کند.

تستوسترون یک هورمون مردانه مهم و یکی از هورمون هایی است که می تواند تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی قرار گرفته و سطوح آن عوض کردن کند. میزان

بیسکوئیت ها و کلوچه های صبحانه

به طور کلی این خوراکی از محتوای بالای چربی های ترانس برخوردار هستند، لیکن میزان پردازش روی آنها بسیار زیاد هست. این نوع از خوراکی ها روی هورمون های بدن، از جمله تستوسترون تاثیرگذار هستند. با عوض کردن عادات غذایی صبحگاهی خود و مصرف مواد غذایی کمتر پردازش شده، می توانید تستوسترون را در سطوح بهینه حفظ کنید.

ناچو و بال مرغ

مصرف ناچو می تواند به دریافت بیش از اندازه کربوهیدارت ها منجر شود و در نتیجه زیاد کردن وزن را به همراه داشته باشد. همچنین، مصرف بال مرغ سرخ شده است در روغن زیاد می تواند به سطوح زیاد کردن یافته کلسترول منجر شود که در گذر وقت می تواند بر سلامت قلب نیز تاثیرگذار باشد.

خوراکی های کم کردن دهنده تستوسترون را بشناسید

دانه کتان

دانه کتان به عنوان یک ماده غذایی سالم و منبع فوق العاده ای جهت اسیدهای چرب امگا-۳ آشنا می شود. با این وجود، دانه های کتان از میزان کافی چربی جهت غلبه بر اثر تستوسترون پایین برخوردار نیستند، لیکن آنها حاوی ترکیباتی به نام لیگنان هستند که به تقلید استروژن در بدن می پردازند. اگر دانه های کتان منبع مهم تامین اسیدهای چرب امگا-۳ شما محسوب می شوند و مردی با سطوح پایین تستوسترون هستید، ممکن است وقت استفاده از مکمل های امگا-۳ فرا رسیده باشد.

شیرین بیان

شیرین بیان یک گیاه دارویی است که هنگام استفاده به صورت چای می تواند به کم کردن استرس کمک کند. ولی این محصول از محتوای بالای ترکیبات شبه استروژن نیز برخوردار است.

آبجو

جدای از الکل، آبجو از محتوای کربوهیدارت ها و کالری بالا برخوردار است و می تواند جهت مردان بسیار بد باشد. رازک مورد استفاده در تولید آبجو استروژنیک است و حاوی ۳۰۰ هزار واحد بین المللی استروژن در هر ۱۰۰ گرم رازک است.

سویا

سویا حاوی ترکیبی به نام ایزوفلاون است که استروژنیک بودن آن ثابت شده است هست. سویا یکی از مواد غذایی است که مردان با سطوح تستوسترون پایین باید از آن پرهیز کنند. اثر شبه استروژن سویا، چنان نیرومند است که در تئوری، مصرف مقدار زیادی از آن، تقریبا برابر با مصرف قرص های ضد بارداری است.

نعناع

این گیاه طراوت بخش در هر چیزی از چای تا آدامس استفاده می شود و به واسطه ترکیبات استروژنیک موجود در آن، درمانی قدیمی جهت زنان به منظور خلاص شدن از موهای زائد صورت هست. مصرف عرق نعناع طبیعی، جهت مردانی که دلواپس سطوح تستوسترون خود هستند، توصیه نمی شود.

حبوبات و لوبیاها

این دسته از مواد غذایی به واسطه فعالیت استروژنی خود آشنا شده است هستند. به عنوان مثال، لوبیای لیما سرشار از ترکیبی به نام فیتواستروژنیک فیبر اینوزیتول و لیگنان ها است که اثر آنها در کم کردن میزان تستوسترون ثابت شده است است.

غلات کامل

در شرایطی که غلات کامل جهت دستگاه گوارش گزینه های خوبی در نظر گرفته می شوند، ولی می توانند بر سطوح تستوسترون تاثیر منفی داشته باشند. آنها حاوی گلوتن هستند که می تواند سطوح پرولاکتین را زیاد کردن داده و سطوح تستوسترون را کم کردن دهد. رژیم غذایی سرشار از فیبر غذایی می تواند سطوح تستوسترون را کم کردن دهد. افزون بر این، زیاد غلات می توانند موجب دفع مواد معدنی از بدن شوند.

نوشابه های گازدار

نوشابه های گازدار از محتوای قند بالایی برخوردار هستند و یکی از عوامل موثر در مبتلا شدن به چاقی محسوب می شوند. نه تنها این نوشیدنی ها به خودی خود جهت انسان بد هستند، بلکه بطری هایی که در آنها روانه بازار می شوند نیز ممکن است به سلامت انسان آسیب وارد کند، لیکن اغلب از فتالات ها تهیه شده است اند که دارای شاخصه های شبه استروژنی نیرومند هستند.

فست فود

به طور معمول در فست فودها از گوشت و فرآورده های گوشتی کم کیفیت استفاده می شود. منابع گوشت ممکن است با غذای کیفیت پایین تغذیه شده است باشند و در طول زندگی خود به طور مرتب آنتی بیوتیک و هورمون رشد دریافت کرده باشند. فست فودها غذاهای چربی نیز محسوب می شوند و زیاد آنها در روغن زیاد سرخ می شوند. روغن آفتابگردان و روغن سویا به طور قابل توجهی می توانند سطوح تستوسترون را در مردان کم کردن دهند.

پنیر

در شرایطی که پنیر طعمی فوق العاده به پیتزا و ناچو می بخشد، ولی این محصول لبنی می تواند به طور بالقوه بر تولید طبیعی هورمون ها، از جمله استروژن و تستوسترون، در بدن انسان تاثیرگذار باشد.

روغن های گیاهی حاوی چربی های غیر اشباع چند پیوندی

چربی های غیر اشباع چند پیوندی که در این نوع از روغن ها یافت می شوند، ثابت شده است است که سطوح تستوسترون را کم کردن می دهند.

دوزهای بالا از فیبر غذایی

در شرایطی که بسیاری از مردم بر این باورند که زیاد کردن مصرف فیبر غذایی می تواند جهت انسان خوب باشد، ولی ممکن است این کار بر سطوح تستوسترون تاثیر منفی داشته باشد. مسئله زمانی شکل می گیرد که مردان بیش از اندازه فیبر مصرف می کنند، که این کار موجب عوض کردن در سوخت و ساز تستوسترون و کم کردن سطوح آن می شود. قطع مصرف فیبرهای غذایی توصیه نمی شود، ولی میزان مصرف باید در حد اعتدال باشد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی
منبع: asriran.com

واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | عادات غذایی | هورمون رشد | هورمون ها | تستوسترون | بدن انسان | استفاده | مردانه | خوراکی | استفاده

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

آزمون های آنلاین گزینه ها