افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    خودآزمایی پستان عبارت است از چک کردن پستان به صورت منظم و ماهانه به منظور پیدا کردن توده یا تغییرات غیر طبیعی. بسیاری از پزشکان، خودآزمایی پستان را

    خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    خودآزمایی پستان عبارت است از چک کردن پستان به صورت منظم و ماهانه به منظور پیدا کردن توده یا تغییرات غیر طبیعی. بسیاری از پزشکان، خودآزمایی پستان را به عنوان راهی جهت کم کردن میزان فوت و میر ناشی از سرطان پستان معرفی می کنند

    آیا خودآزمایی پستان به اندازه کافی از مبتلا شدن به سرطان پستان جلوگیری می کند

    یافته های جدیدی که در مجله سرطان بریتانیا منتشر شده، بیان می کند که خودآزمایی پستان به همان اندازه می تواند در کم کردن خطر فوت و میر ناشی از سرطان پستان موثر باشد که، پیدا کردن اتفاقی سرطان.

    محققان دانشگاه لندن رابطه بین خودآزمایی پستان و فوت و میر ناشی از سرطان پستان را بررسی کردند. اگرچه در بعضی مطالعات قبلی نشان داده شده است بود که خودآزمایی پستان باعث کم کردن ۳۶ درصدی فوت و میر ناشی از سرطان پستان می شود، ولی محققان در تحقیقات تازه به این نتیجه رسیدند که به طور کلی خودآزمایی پستان تاثیر اندکی بر فوت و میر ناشی از سرطان پستان دارد.

    خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    بر اساس تجزیه و تحلیل این محققان، خودآزمایی پستان به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین مناسبی جهت ماموگرافی باشد حتی اگر به صورت منظم انجام شود.

    البته این مطالعه بیان می کند که با وجود این نتایج، باز هم زنان باید به صورت منظم خودآزمایی پستان انجام دهند و در صورت مشاهده هر گونه تغییری با دکتر مشورت کنند.

    آگاهی در مورد سلامت پستان ها را فراموش نکنید

    با این حال فراموش نکنید که خودآزمایی پستان با آگاهی در مورد سلامت پستان تفاوت دارد. آگاهی در مورد سلامت پستان به معنی آگاهی در مورد شکل و حس پستان ها و در نتیجه آگاهی از تغییرات اساسی در پستان ها است.

    خودآزمایی پستان عبارت است از چک کردن پستان به صورت منظم و ماهانه به منظور پیدا کردن توده یا تغییرات غیر طبیعی. بسیاری از پزشکان، خودآزمایی پستان را

    اکثر شرکت های مرتبط با سرطان پستان راجع به مزایای آگاهی در مورد سلامت پستان جزواتی را منتشر می کنند و آموزش های رایگانی را ارئه می دهند. این شرکت ها بعد از انتشار نتیجه های تازه دلواپس این قضیه هستند که زنان دیگر تمایلی به انجام چک آپ های منظم نداشته باشند.

    اگرچه در این تحقیق بیان شده است است که چک آپ های منظم تاثیری در کم شدن قیمت فوت و میر ناشی از سرطان پستان ندارند، ولی این قضیه به هیچ عنوان علت موجهی جهت خودداری از انجام خودآزمایی های پستان نمی باشد.

    خودآزمایی های پستان قادر به تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه نمی باشند، لذا نمی توانند تاثیر قابل توجهی بر روی میزان فوت و میر ناشی از سرطان پستان داشته باشند با این وجود انجام خودآزمایی پستان به صورت منظم می تواند باعث شود که سرطان شما در مرحله ای تشخیص داده شود که مراحل درمان کوتاه تر و غیر تهاجمی تر باشد. پس بهتر است جهت داشتن مراحل درمانی راحت تر و کوتاه تر انجام خودآزمایی پستان را ادامه دهید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : روش معاینه سینه ها به وسیله خودتان، جهت تشخیص سریع هنگام سرطان سینه

    خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    تشخیص زودهنگام سرطان پستان

    شاید انتشار مقالاتی از این دست تنها باعث سردرگمی و اضطراب در زنان شده است و زنان نسبت به اینکه چه باید بکنند و چه نباید بکنند به شک بیفتند. بهتر است بدانید که آگاهی در مورد سلامت پستان بسیار مهم است و بیش از ۸۰ درصد موارد سرطان پستان به وسیله خود زنان یافته می شود.

    خودآزمایی پستان با آگاهی در مورد سلامت پستان متفاوت هست. خودآزمایی پستان نیاز به آموزش های نیمه تخصصی داشته و مورد نیاز است به صورت منظم و ماهانه انجام شود. در حالی که آگاهی در مورد سلامت پستان روال منظمی نداشته و تنها مورد نیاز است که شما شکل ظاهری و احساس پستان های خود را بدانید، به گونه ای که بتوانید هر گونه تغییری در شکل و احساس پستان ها را تشخیص داده و به دکتر مراجعه کنید.

    تشخیص زودهنگام سرطان پستان مانند سایر سرطان ها بسیار مهم بوده و می تواند درمان را راحت تر کرده و احتمال گسترش سرطان در سایر بافت های بدن را تا حد زیادی کم کردن دهد.

    با وجود اینکه خودآزمایی پستان تاثیر چندانی در کم کردن فوت و میر ندارد ولی با این وجود بسیاری از زنان، سرطان پستان را خودشان تشخیص می دهند، اما مسئله مهم اینجاست که این افراد بعد از تشخیص سرطان، پیگیر مسئله خود نشده و معمولا دیر به دکتر مراجعه می کنند. مراجعه به دکتر بلافاصله بعد از مشاهده تغییرات در شکل و احساس پستان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    خودآزمایی پستان عبارت است از چک کردن پستان به صورت منظم و ماهانه به منظور پیدا کردن توده یا تغییرات غیر طبیعی. بسیاری از پزشکان، خودآزمایی پستان را

    یک مسئله رو به رشد

    سالانه بیش از ۴۰۰۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه در بریتانیا تشخیص داده می شود. خوشبختانه میزان تشخیص هر سال مبتلا شدن به بیماری سرطان پستان در حال زیاد کردن است و می توان علت آن را زیاد کردن غربالگری سراسری و انجام ماموگرافی به صورت منظم در زنان بالای ۵۰ سال دانست. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد سرطان های پستان در زنان بالای ۵۰ سال بروز می کند.

    نرخ زنده ماندن بیش از ۵ سال (پس از تشخیص) جهت زنان مبتلا به سرطان پستان نیز در حال زیاد کردن هست. این میزان در حال حاضر تقریبا ۷۵ درصد است.

    خبر های تازه در مورد خود آزمایی پستان

    نکاتی که باید تمام زنان بدانند

    علائم مهم که باید مد نظر داشته باشید و بلافاصله بعد از مشاهده به دکتر مراجعه کنید عبارتند از:

    – یک توده یا بافت سفت در هر منطقه ای از پستان که بعد از آخر دوره قاعدگی به صورت خود به خود اصلاح پیدا نکند.

    – عوض کردن در اندازه یا شکل پستان

    – عوض کردن در پوست پستان مانند فرورفتگی یا برآمدگی

    – درد در پستان که بعد از دوره قاعدگی اصلاح پیدا نکند.

    – راش پوستی

    – عوض کردن در موقعیت نوک پستان

    – ترشحات از نوک پستان

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : بیماری سرطان – سرطان پستان
    منبع: salamati.ir

    واژه های کلیدی: بیماری سرطان | سرطان پستان | تشخیص سرطان | سرطان سینه | مبتلا شدن | مشاهده | سلامت | محققان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال