کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    فعالیت های ورزشی که به طور مستمر و مداوم انجام گیرد، به کم کردن اختلالات عصبی و همینطور کم کردن پرسشها عاطفی کمک کرده و از بروز بسیاری از اختلالات جنسی نیز جلوگیری می نماید

    بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    فعالیت های ورزشی که به طور مستمر و مداوم انجام گیرد، به کم کردن اختلالات عصبی و همینطور کم کردن پرسشها عاطفی کمک کرده و از بروز بسیاری از اختلالات جنسی نیز جلوگیری می نماید

    تاثیر ورزش بر اختلالات جنسی

    فعالیت های فیزیکی، بخصوص ورزش های هوازی، که به طور مستمر و مداوم انجام می گیرد (با شدت و مدت میانگین یعنی ۳۰ دقیقه در روز، سه روز در هفته با ضربان قلب ۱۲۰ تا ۱۵۰) به کم کردن اختلالات عصبی، پرسشها عاطفی و سردی جنسی کمک می نماید و از بروز بسیاری از اختلالات و بیماری های روانی پیشگیری و عوارض آنها را درمان یا کم کردن می دهد. همچنین می تواند از زیاد کردن سرعت روند امراض بکاهد.

    یافته ها نشان داده است که در سال های اخیر روند گسترش افسردگی و اضطراب و دیگر اختلالات معنوی بطور چشمگیری زیاد کردن یافته که خود باعث بسیاری از پرسشها جسمی نیز می شود. ورزش و فعالیت بدنی با تعدیل اوضاع هورمونی بدن، باعث کم کردن اضطراب و افسردگی و تنظیم و تعدیل میزان استرس و حتی تغییرات شخصیتی به صورت پیدایش دیدی مثبت تر نسبت به زندگی می شود.

    بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    محققان در پژوهش های خود نشان دادند که افرادی که ورزش می کنند کمتر دچار اضطراب، فشار عصبی، افسردگی و خستگی می شوند و نیروی بیشتری نسبت به افراد دیگر داشتند. همچنین یافته ها نشان داد که تنش عصبی، افسردگی، عصبانیت، خستگی و آشفتگی، همگی متعاقب فعالیت های بدنی کم کردن می یابند. در حالی که نیروی ذهنی زیاد کردن می یابد.

    کالج آمریکایی طب ورزشی (ACSM) اعلام کرده است: ورزشی که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و حداقل ۳ بار در هفته و با شدت ۶۰ تا ۹۰ درصد حداکثر ضربان قلب انجام شود، فایده های روانی بیشتری را دارد و استرس را به میزان بیشتری کم کردن می دهد.

    ورزش و کنترل هیجان

    روان شناسان و دانشمندان فیزیولوژی معتقدند که هیجانات روانی منفی، علت مهم امراض هست. التهاب و هیجان هنگامی که در انسانی پیدا شود، کمبود ویتامین ها، زخم معده، جنون و دیوانگی، بیماری های اعصاب، بیماری های روانی، قلب عروق و… از آن سرچشمه می گیرد. مجله لایف می نویسد: ۹۹ درصد از اختلافات زناشویی در نتیجه هیجانات آنی است و طبق آمار، ۶۰ درصد از حمله های عصبی در اثر خشم و هیجان ناگهانی است.

    فعالیت های ورزشی که به طور مستمر و مداوم انجام گیرد، به کم کردن اختلالات عصبی و همینطور کم کردن پرسشها عاطفی کمک کرده و از بروز بسیاری از اختلالات جنسی نیز جلوگیری می نماید

    دکتر الکسیس کارل می گوید: «عدم تعادل دستگاه عصبی احشایی، بیماری های معده و روده را باعث می شود.» دکتر ادوارد بودلسکی ثابت کرده است که بیماری قند مستقیما از هیجانات عصبی حاصل می شود، که تعادل شیمیایی بدن را به هم می زند. ورزش با مقاوم کردن اندام ها و دستگاه های بدن و از همه مهمتر، سیستم ایمنی بدن، با بروز این گونه هیجان ها مقابله و در صورت وجود هیجان آن را تعدیل می کند. همچنین به وسیله تقویت سیستم اعصاب و تسکین اسپاسم های عصبی، به مقابله با بیماری های عصبی و فیزیولوژیک می پردازد.

    مقابله با استرس بوسیله ورزش

    در پاسخ به فشارهای روانی و هیجانی و استرس، تمام سیستم های بدن اعم از سیستم عصبی و خودکار، سیستم هورمونی درون ریز، سیستم قلبی- عروقی و… جهت تصویر العمل مناسب آماده می شوند و در اثر آن هورمون های استرس از جمله آدرنالین، نورادرنالین و کورتیزول در خون آزاد شده است و میزان فشار خون سرعت جریان خون و… زیاد کردن می یابد و سیستم قلبی عروقی تنفسی، سریع تر انجام وظیفه می کنند.

    در این شرایط اگر ورزش هوازی انجام گیرد، تمام سیستم های بدن از جمله سیستم ایمنی بدن نیرومند و مقاوم شده است و روند تصویر العمل و مقابله آنها با عامل استرس زا تسهیل و اصلاح می شود و هیچ عارضه جانبی جهت بدن به وجود نمی آید.

    هورمون های استرسی، باعث هوشیاری بیش از حد بدن می شود و بازگشت آنها به حالت اولیه به دشواری صورت می گیرد. پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و حتی نرمش های کششی قادرند، سیستم اعصاب را به حالت طبیعی برگردانند. این تمرینات عضلات را شل کرده و ضربان قلب را زیاد کردن می دهند و باعث بهبودی جریان گردش خون می شوند و بدنبال آن، هورمون های استرسی از سیستم بدن پاک شده است و بدن به حالت طبیعی و تعادل بر می گردد.

    بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    تاثیر ورزش بر خنثی کردن استرس

    ۱- هورمون های وارد شده است در جریان خون به هنگام استرس را در مسیر صحیح هدایت و تعدیل می کند و اثر آنها بر سیستم ایمنی را کم کردن می دهد.

    ۲- انقباض های شدید موجود در عضلات را آرام می کند.

    ۳- قدرت سیستم قلبی عروقی و سرعت جریان خون را زیاد کردن می دهد و مقاومت عروقی را می کاهد.

    فعالیت های ورزشی که به طور مستمر و مداوم انجام گیرد، به کم کردن اختلالات عصبی و همینطور کم کردن پرسشها عاطفی کمک کرده و از بروز بسیاری از اختلالات جنسی نیز جلوگیری می نماید

    فعالیت ورزشی که مردان جهت داشتن رابطه جنسی بهتر می توانند انجام دهند

    به غیر از داروهای جنسی، فعالیت ورزشی منظم می تواند عالی ترین درمان جهت اصلاح زندگی جنسی باشد. دکتر پیت مک کال، متخصص فیزیولوژی و مربی شخصی در انجمن آمریکایی فعالیت ورزشی (ACE) می گوید: «۳ تا ۴ بار ورزش کردن در هفته می تواند کمک شایانی به تکنیک جنسی، انعطاف پذیری مرد یا زن داشته باشد.» مک کال ۵ فعالیت ورزشی زیر را توصیه می کند:

    ۱- انجام تمرینات قدرتی

    تمرینات قدرتی و وزنه ای تمرینات قدرت، می تواند آن چیزی باشد که پزشکان جهت زندگی جنسی شما دستور داده اند. مک کال می گوید: «علت: وزنه برداری باعث تولید تستوسترون می شود که پیش نیاز اولیه جهت جنبش جنسی مردان به شمار می رود».

    انجام تمرینات قدرتی با تعداد ۱۰مرتبه تا مرز خستگی، با زیاد کردن سطوح تستوسترون، قدرت و توان جنسی را زیاد کردن می دهد. تمریناتی مانند دراز نشست و شنای سوئدی با تقویت ماهیچه ها و تقویت شانه ها، سینه و عضلات شکم به شما کمک خواهند کرد تا رابطه جنسی بهتری را تجربه نمایید. از آنجایی که ماهیچه های بالاتنه، در حین مقاربت جنسی مورد استفاده قرار می گیرند، لذا تقویت این قسمت از بدن می تواند مقاومت و استقامت فرد را زیاد کردن دهد.

    بهبود اختلالات جنسی با ورزش درمانی

    ۲- ورزش های کگل (Kegels)

    انجام ورزش های کگل یک فعالیت جنسی مناسب جهت مردان نیز هست. لیکن این فعالیت ها می توانند به استقامت و کنترل کمک نمایند (از طریق تقویت ماهیچه های PC یا عانه ای که به شما اجازه می دهند تا جریان خروجی ادرار را متوقف کنید). این نوع ورزش که به افتخار دکتر آرنولد کگل به این نام خوانده می شود، باعث تقویت ماهیچه های کف لگن شده است و در نهایت تجربه مقاربت بهتری ایجاد می کند.

    مک کال می گوید: «مردان می توانند با استفاده از حرکات کگل از طریق انقباض این ماهیچه ها پیش از ارضاء شدن، انزال خود را جهت ۱۰ ثانیه به تاخیر بیندازند. حرکت عمل انقباض را انجام دهید و سپس استراحت نمایید و هرچه می توانید این فعالیت را تکرار نمایید.»

    ۳- یوگا

    یوگا این اجازه را به شما می دهد تا در حالات خلاقانه تازه قرار گرفته و بیشترین لذت را از مقاربت جنسی خود ببرید و رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید. مک کال می گوید: «یوگا به انعطاف پذیری شما کمک می کند که می تواند منجر به رابطه جنسی بهتر شود». بعضی از متخصصان می گویند تمرینات یوگا، استقامت شما را هنگام نزدیکی با زیاد کردن میزان انرژی، اصلاح می بخشد.

    ۴- پیاده روی سریع

    مطالعات بروی گروهی از مردان دارای اختلال جنسی نشان داد که فعالیت های هوازی باعث افت ۳۰درصدی خطر اختلال در نعوظ می شود. به طور مشخص، براساس مطالعه ای دیگر، فعالیت هوازی که حداقل ۲۰۰ کالری در روز انرژی می سوزاند (معادل پیاده روی سریع به میزان ۲ مایل) به نحوه چشمگیری می تواند خطر اختلال در نعوظ را کم کردن دهد. پیاده روی سریع از طریق اصلاح گردش خون می تواند به درمان اختلال در نعوظ، کمک کند.

    پیاده روی سریع، دویدن و سایر فعالیت های هوازی، به همان دلیلی که از حمله های قلبی جلوگیری می کنند، به زندگی جنسی شما نیز کمک می کنند. این نوع فعالیت ها، رگ های خونی شما را پاک نگه می دارد».

    نتیجه: نعوظ طولانی تر و قدرتمندتر. فعالیت های شدید مانند پیاده روی سریع و دویدن، باعث ترشح اندروفین ها شده است و آرامش شما را زیاد کردن می دهد. این امر نیز می تواند عملکرد جنسی شما را اصلاح بخشد.

    ۵- شنا کردن

    از آنجایی که فعالیت جنسی می تواند به صورت یک کنش مقاومتی باشد، شنا کردن در مسافت طولانی می تواند توان کلی شما را به شدت زیاد کردن دهد. مک کال می گوید: «شنا کردن به میزان حداقل ۳۰ دقیقه، ۳ مرتبه در هفته استقامت جنسی شما را بالا می برد.»

    شنا کردن یک فعالیت عالی جهت کم کردن وزن به شمار می رود که در نهایت رابطه جنسی لذت بخش تری را جهت شما به ارمغان می آورد. از دست دادن چربی اضافی بدن باعث ایجاد عضلات شکم می شود. تلاش کنید بعضی از (یا تمامی) فعالیت های فوق الذکر را انجام دهید تا تکنیک جنسی، استقامت و انعطاف پذیری تان اصلاح یابد. همسر شما با توان جنسیتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در ضمن جالب تر به نظر می رسید.

    نتیجه: رابطه جنسی بهتر خواهید داشت و به عنوان یک اثر جانبی، سالم تر شده است و تناسب اندام بهتری پیدا خواهید کرد. انجام تمرینات یوگا، هوازی، پیاده روی، شنا کردن و مخصوصا کگل باعث زیاد کردن میل جنسی در مردها و پیشگیری از اختلالات جنسی در آنها و همچنین در بانوان می شود.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : رابطه جنسی بهتر – ورزش های هوازی
    منبع: salamati.ir

    واژه های کلیدی: رابطه جنسی بهتر | ورزش های هوازی | تمرینات قدرتی | اختلالات جنسی | فعالیت ورزشی | تمرینات یوگا | فعالیت بدنی | پیاده روی | رابطه جنسی | پیاده رو | پیاده روی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب اورجینال