كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟
 

چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

چای سبز را به علت داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای فواید دارویی بافایده می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند

چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

چای سبز را به علت داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای فواید دارویی بافایده می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند

چای سبز، چرا، چه وقت، چقدر

به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای دنیا طرفداران فراوانی یافته‌است .دلیل مهم این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با فواید درمانی این نوع نوشیدنی است..

هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر، عامل مهم مصرف بعضی مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها هست. ولی در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز فواید دارویی آن را تأیید کرده‌اند. نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز، مانع از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. ما امیدواریم که شما یکی از طرفداران چای سبز باشید چون تعداد نوشیدنی‌های طبیعی که اندازه‌ی این چای بافایده باشند چندان زیاد نیست. اگر شما چای سبز دوست دارید و این پرسش برایتان پیش آمده است که مناسب ترین وقت و میزان مناسب مصرف چای سبز چقدر هست، این مطلب جهت شما بافایده خواهد بود. چون قصد داریم در خصوص فواید این نوشیدنی فوق‌العاده و مناسب ترین وقت مصرف آن جهت بهره‌برداری از فواید آن صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

چرا نوشیدن چای سبز جهت سلامتی بافایده است؟

خاصیت مهم چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن هست. متخصصان حوزه‌ی تغذیه سفارش می‌کنند که به‌طور مرتب چای میل کنید به خاطر اینکه منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کاتچین هست. این ترکیب موثر جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. یکی دیگر از فواید مثال زدنی و قابل‌توجه چای سبز، تأثیر آن در لاغری هست. راز لاغری چای سبز در جنبش متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب هست. روشن و واضح است که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم غذایی سالم به خوش‌اندامی شما کمک زیادی می‌کند. جهت رسیدن به این نشانه مورد نیاز است که عادت‌های غذایی‌تان را عوض کردن داده و کمی ورزش کنید.

چه مقدار چای سبز مصرف کنیم؟

یادتان باشد که میزان چای سبزی که جهت هر فنجان می‌ریزید بیش از ۳ گرم نباشد و نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنید. نتیجه های بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که ارتباط نزدیکی بین مصرف چای سبز در پیشگیری از بعضی سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و سرطان تخمدان یا پانکراس وجود دارد. به عقیده‌ی محققان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خطر مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را به میزان ۱۰ درصد کم کردن می‌دهد. باید بدانید که نوشیدن روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای سبز، به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و باعث کم کردن تری گلیسیرید می‌شود. بهتر است بدانید که این چای شما را شاداب‌تر و بانشاط‌تر می‌کند.

چای سبز را به علت داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای فواید دارویی بافایده می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند

ملاحظات نوشیدن چای سبز

روزانه بیش از ۵ فنجان چای ننوشید.

نوشیدن این چای درصورتی‌که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمی‌شود.

چای سبز را با داروها مصرف نکنید.

بعد از اینکه قرصی جهت تسکین سردرد میل می‌کنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان زیاد شود.

اگر از تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) زحمت می‌برید چای سبز ننوشید.

چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

اگر کم‌خونی دارید سراغ چای سبز نروید به خاطر اینکه در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند.

بهترین وقت جهت نوشیدن چای سبز

توصیه می‌شود که بیست دقیقه قبل یا بعد از وعده‌های مهم یک فنجان چای سبز مصرف کنید. دلایل این توصیه را در ادامه می‌خوانید:

چای سبز را به علت داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای فواید دارویی بافایده می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند

اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید

اگر به قصد لاغری چای سبز می‌نوشید توصیه می‌شود که چای سبز را ۲۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید. چون در این صورت چربی بیشتری سوزانده شده است و سم بیشتری از بدن دفع می‌شود.

اگر می‌خواهید میزان پروتئین و مواد معدنی را بالا ببرید

اگر می‌خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد غذایی را زیاد کردن دهید نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان چای سبز بنوشید. چون در این صورت بدن منیزیم، کاتچین ها و ویتامین‌های C و E بیشتری جذب می‌کند.بهتر است بدانید که چای سبز به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و ویتامین زیاد جهت کودکان نیز بافایده هست. توصیه می‌کنیم که روزانه یک مرتبه قبل از یکی از وعده‌های مهم یک فنجان چای سبز (که با یک تا دو قاشق عسل شیرین شده است است) به بچه‌ها بدهید.

چرا چای سبز بنوشیم؟ چه زمانی و چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

روزانه چند فنجان چای سبز بنوشیم؟

توصیه می‌کنیم که روزانه یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید ولی بیش از ۵ فنجان توصیه نمی‌شود. با مصرف بیش از این میزان چای سبز، احتمال بروز مشکلاتی مانند زیاد کردن ضربان قلب و حتی سرگیجه را زیاد کردن می‌یابد. حواستان باشد که میزان چای سبزی که جهت هر فنجان می‌ریزید بیش از ۳ گرم نباشد. یادتان باشد که نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنید.

دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب چای سبز ننوشید، چون این نوشیدنی باعث بروز بی‌خوابی می‌شود. درست است که چای سبز فواید بالا و فوق‌العاده‌ای دارد، ولی مورد نیاز است که هر از گاهی وقفه‌ی چند روزه بین دو دوره‌ی مصرفتان ایجاد کنید. عالی ترین روش جهت پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت ۱۰ روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی ۱۰ روزه ایجاد کنید. با این روش می‌توانید از ۱۰۰ درصد فواید فوق‌العاده‌ی این چای بهره ببرید و سلامتی خود را ارتقا دهید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : مقابله با بیماری – سرطان تخمدان
منبع: tasnimnews.com

واژه های کلیدی: مقابله با بیماری | سرطان تخمدان | مواد غذایی | رژیم غذایی | ویتامین | نوشیدنی | روزانه | بیماری | پیشگیری | ویتامین | نوشیدنی

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

آزمون های آنلاین گزینه ها