اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » خیلی‌ها به ما ایراد گرفتند ولی منصوریان با حربه بارسا و رئال استقلال را مدیریت کرد / فریبا

    خیلی‌ها به ما ایراد گرفتند ولی منصوریان با حربه بارسا و رئال استقلال را مدیریت کرد / فریبا

    مربی تیم فوتبال استقلال گفت:امسال با روشی که بارسلونا و رئال در پیش گرفتند فصل را مدیریت کردیم و این کار منصوریان به خاطر این بود که ۲۴ بازیکن همسطح داشتیم.

    خیلی‌ها به ما ایراد گرفتند ولی منصوریان با حربه بارسا و رئال استقلال را مدیریت کرد / فریبا

    وبسایت رسمی برنامه نود – مربی تیم فوتبال استقلال گفت:امسال با روشی که بارسلونا و رئال در پیش گرفتند فصل را مدیریت کردیم و این کار منصوریان به خاطر این بود که ۲۴ بازیکن همسطح داشتیم.

    به گزارش وب سایت نود، بهتاش فریبا مربی تیم فوتبال استقلال، در خصوص پیروزی آبی پوشان برابر العین امارات و اتفاقات این مسابقه صحبت های زیر را انجام داد:

    * در خصوص برتری استقلال برابر العین صحبت کنید؟

    خیلی‌ها به ما ایراد گرفتند ولی منصوریان با حربه بارسا و رئال استقلال را مدیریت کرد / فریبا

    ما می دانستیم بازی بسیار مشکل در پیش داریم و با تیمی بازی می کنیم که در مالکیت توپ در غرب آسیا یکی از عالی ترین تیم ها محسوب می شد. آنها بازیکنان با تکنیک زیادی داشتند و ما بعد از تماشای ۶، ۷ بازی این تیم متوجه شدیم که باید تاکتیکی را اتخاذ کنیم که مالکیت توپ در اختیار حریف باشد و از طرفی فضا را ببندیم. ما شرایط را طوری چیده بودیم که با استفاده از پاس های بلند از کناره ها و از میانه زمین مدافعان حریف را تحت فشار بگذاریم که فکر می کنم استراتژی خوبی در پیش گرفتیم و خدا را شکر که خط دفاع و هافبک ما روزی بی اشتباه را پشت سر گذاشتند و حتی موقعیت ۵۰ درصدی هم به حریف ندادیم. 

    * از عملکرد بازیکنانی که جانشین ابراهیمی و نورافکن شده است بودند رضایت داشتید؟

    می دانید که مجبور شدیم حسینی و مگویان را در پست غیرتخصصی به میدان بفرستیم و طبعاً هنگامی که بازیکن در پست غیرتخصصی بازی می کند تحت فشار قرار می گیرد ولی خوشبختانه آنها بازی قابل قبولی انجام دادند و هیچ اشتباهی در ترکیب نداشتند. 

    * ظاهراً داور چینی زیاد در حد این مسابقه نبود.

    مربی تیم فوتبال استقلال گفت:امسال با روشی که بارسلونا و رئال در پیش گرفتند فصل را مدیریت کردیم و این کار منصوریان به خاطر این بود که ۲۴ بازیکن همسطح داشتیم.

    می دانید که من عادت ندارم در مورد داوری حرف بزنم ولی من هم تصور می کنم این داور در حد بالایی نبود که چنین مسابقه ای را قضاوت کند. او بی علت فرشید اسماعیلی را  اخراج کرد و هنگامی که با این بازیکن حرف زدم قسم می خورد که اصلا با او برخورد نکرده است من دیشب تا ساعت ۴ بامداد بیدار بودم و نخوابیدم و داشتم فیلم بازی را می دیدم که آیا باید اسماعیلی اخراج شود و واقعاً هم او کاری نکرد البته اسماعیلی کمی جوانی کرد و بازیکن حریف هم آب نمک قضیه را زیاد کرد و در نهایت منجر به اخراج او شد. 

    * شما بازی برگشت را چطور می بینید؟

    خیلی ها می گویند ما ۵۰ درصد راه را رفته ایم ولی من می گویم فقط ۴۰ درصد راه را طی کرده ایم و ۶۰ درصد آن باقی مانده است چون آنها تماشاگران خوبی دارند البته نه مثل ما و گرمای هوا هم به نفع تیم حریف هست. از طرفی العین جری شده چون آنها فکر نمی کردند در غیاب ۴ بازیکن مهم ما شکست بخورند ولی مطمئن باشید ما استراتژی مهمی در آن بازی خواهیم داشت و مثل بازی پایتخت کشور عزیزمان ایران هدفمان گل نخوردن است و با کیفیت مناسب تر پا به آن مسابقه می گذاریم ولی می خواهم به توصیه ای اشاره کنم.

    * چه توصیه ای؟

    اگر یادتان باشد در اوایل فصل بود که همه ایراد می گرفتند که آیا منصوریان مرتب ترکیب تیمش را عوض کردن می دهد ولی اگر شما به بازی های بارسلونا نگاه کنید می بینید که به غیر از سه بازیکن جلوی این تیم تمامی نفرات در تمامی بازی ها عوض کردن می کنند. چون آنها هر سه، چهار روز یکبار به زمین می روند و وقت ریکاوری کم هست. ما هم عیناً از این حربه و سیستم استفاده کردیم و جوابش را هم گرفتیم. شما دیدید که ما از حسینی و مگویان در پست غیرتخصصی استفاده کردیم و اگر علی قربانی را داشتیم سبک فوتبالمان کاملاً عوض کردن می کرد چون العین از کناره ها بسیار ضعیف است و گل های زیادی از این منطقه دریافت کرده هست. حالا هم در بازی برگشت قربانی را در اختیار داریم و غفوری و انصاری هم به ما اضافه می شوند ان شاءالله با تلاش های کادر پزشکی امید ابراهیمی هم به آ ن بازی می رسد و دستمان بازتر خواهد بود.

    * یعنی شما با استفاده از حربه بارسلونا فصل را مدیریت کردید؟

    خیلی‌ها به ما ایراد گرفتند ولی منصوریان با حربه بارسا و رئال استقلال را مدیریت کرد / فریبا

    نه تنها بارسلونا بلکه رئال، منچستر و خیلی تیم های دیگر هم همین کار را می کنند. هنگامی که شما ۲۴ بازیکن در یک سطح داشته باشید همین  اتفاق می افتد. تازه رئال و بارسلونا به بازی در سه روز و چهار روز عادت دارند. ما امسال هم در لیگ بودیم و هم در حذفی و هم در آسیا و خدا را شکر می کنیم که اگر بازیکنی مثل یعقوب کریمی نباشد جابر انصاری جای او است یا اگر ابراهیمی نیست باقری جای او را پر می کند. اینها کمکی است که امسال دست استقلال را گرفته است. 

    * این روزها شایعات زیادی در مورد تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مطرح می شود و حتی عنوان شده است ممکن است نورافکن و مجید حسینی به خاطر پیشنهادات بالای تیم های دیگر استقلال را ترک کند. به نظر شما راهکار جهت این عنوان چیست؟

    فکر نمی کنم نورافکن چنین اخلاقی داشته باشد چون هنگامی که او می خواست به تیم ملی جوانان برود من با او صحبت کردم. اصولاً در هر تیمی که باشد با هافبک ها زیاد حرف می زند و خوشبختانه منصوریان هم خودش هافبک بود. نورافکن هم معمولا با من مشورت می کند و نقاط ضعف و قوتش را از من جویا می شود. هنگامی که او داشت به تیم ملی می رفت از او در مورد قراردادش پرسیدم که گفت من هیچ بحثی ندارم و بازیکن استقلال هستم و منصوریان من را در این تیم بازی داده و من هم خودم را بازیکن خانواده استقلال می دانم. می روم و برمی گردم و قراردادم را امضا می کنم ولی یادمان باشد باید به شرایط فوتبال بازیکن توجه کرد و اگر او در استقلال رشد کرده استقلال هم باید حق رشد این بازیکن را داشته باشد. مثلاً اگر یک بازیکن سالی صد هزار تومان از یک کلوب دیگر می گیرد به خاطر رشدی که در استقلال کرده باید به این تیم تخفیف بدهد و مثلاً سالی ۷۰ هزار تومان از استقلال بگیرد این یک مثال هست. در مورد مجید حسینی هم شرایط هم همین گونه هست. مجید حسینی هم فکر می کنم بعد از بازی با العین قراردادش را با استقلال امضا کند و مشکلی بابت این قضیه نباشد. 

    * صحبت خاصی باقی مانده؟

    مربی تیم فوتبال استقلال گفت:امسال با روشی که بارسلونا و رئال در پیش گرفتند فصل را مدیریت کردیم و این کار منصوریان به خاطر این بود که ۲۴ بازیکن همسطح داشتیم.

    می خواهم به صورت خاص از تماشاگران استقلال تقدیر کنم این را حتما از قول من بنویسید در فاصله ۵ دقیقه مانده به شروع بازی در رختکن یک فیلمی را جهت بازیکنان پخش کردیم که تماشاگران استقلال زیر باران در دیدار برابر الاهلی می لرزیدند ما این فیلم را نشان دادیم و گفتیم که به خاطر این مردم که این گونه می لرزند به زمین می رویم و زیر آن تصویر هم نوشته بود باید جهت این هوادار جان داد که اتفاقاً نظر من هم همین است و فکر می کنم دیروز بازیکنان این کار را انجام دادند.

     

    ۲۰۵۱

    واژه های کلیدی: تیم فوتبال استقلال | قرارداد بازیکنان | بارسلونا | استقلال | استفاده | منصوریان | بازیکنان | اسماعیلی | مسابقه | بازیکن | العین

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین