آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    رشد مو های زائد از جمله مهم ترین اختلالاتی است که هم زنان و هم مردان با آن مواجه هستند. روش های مختلفی جهت از

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    رشد مو های زائد از جمله مهم ترین اختلالاتی است که هم زنان و هم مردان با آن مواجه هستند. روش های مختلفی جهت از بین بردن مو های زائد وجود دارد ولی این مو ها بلافاصله و بعد از مدت کوتاهی دوباره رشد خود را شروع خواهند کرد و روز از نو روزی از نو! در این مطلب قصد داریم تا شما را با علل متفاوت رشد سریع مو های زائد و روش های درمان و از بین بردن آنها آشنا کنیم. با دکتر سلام همراه باشید.

    مو های زائد به علل مختلفی رشد می کنند. رشد این مو ها علل مختلفی را در بر می گیرد که در بعضی موارد مراجعه به دکتر معالج الزامی هست. روش های مختلفی نیز جهت درمان دائمی و از بین بردن این مو ها وجود دارد ولی قبل از هر چیز می بایست علت مهم رشد این مو ها را شناسایی کرد.

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    علل رشد مو های زائد

    ۱٫ هیپرتریکوز

    هیپرتریکوز در هر دوجنس مرد و زن ایجاد می شود و علل مختلفی دارد.

    به رشد بیش از حد مو در نقاط مستقل از اندروژن گفته میشود. عمدتاً هر دو جنس مونث و مذکر به آن دچار می شوندپرمویی منتشر در تمامی نقاط بدن، به جز کف پاها و دستها می باشدعمدتاً در مقطع بلوغ دیده می شودتعداد، اندازه ، قطر موها زیاد کردن محسوس و چشمگیری دارد و وابسته به هورمون نبوده و عمدتاً مرتبط با عوامل فامیلی، ژنتیک و قومی می باشداین نوع پرمویی عمدتاً نزد افرادی که از پمادکورتن موضعی به مدت طولانی استفاده می کنند و یا بعد از استفاده از Minoxidil و یا نزد افرادی دیده می شود که به علت گچ گیری اندام مدتها بی حرکت بوده اند.

    ۲٫ هیرسوتیسم

    هیرسوتیسم یا سندرم تخمدان های پلی کیستیک عارضه شایعی است که می تواند در نوجوانان و زن های جوان باعث اضطراب و نگرانی و کم کردن اعتماد به نفس شود و گاهی عوارض معنوی – روانی شدیدی هم به دنبال دارد. به رشد بیش از اندازه مو در مکان های خاصی از صورت و بدن زن ها که وابسته به آندروژن است هیرسوتیسم گفته می شود.

    موهای صورت زنان در حالت عادی باید کمرنگ و نازک بوده که به آسانی قابل دیدن نیستند. اگر در ناحیه صورت هر خانمی به جای این موهای نازک، موهای ضخیم و سیاه با الگوی مردانه رشد کرد، یا اگر در مدت وقت کوتاهی رشد سریع موهای ترمینال در نواحی خاصی از بدن که وابسته به آندروژن است مثل نواحی سینه، اطراف ناف و شکم، قسمت فوقانی و تحتانی پشت، قسمت داخلی کشاله ران و بازوها مشاهده شد حتما باید به دکتر متخصص پوست مراجعه کرد.

    رشد مو های زائد از جمله مهم ترین اختلالاتی است که هم زنان و هم مردان با آن مواجه هستند. روش های مختلفی جهت از

    درمان و از بین بردن مو های زائد

    برای درمان ابتدا باید علت زمینه ای ضایعه تشخیص داده شود تا درمان صحیح اتخاذ شود به همین علت انجام آزمایشات مهم است.

    در راستای درمان ضایعه باید تولید آندروژن در بدن کم کردن یابد و یا از اثر آندروژن ها روی فولیکول های مو جلوگیری شود.

    در درمان دارویی در بعضی از افراد استفاده از داروهایی که بدن را نسبت به انسولین حساس می کنند نیز موثر است.

    ۶ کلید طلایی جهت از بین بردن مو های زائد

    ۱٫ سنگ پا و برطرف موهای زائد

    خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد می تواند جهت از بین بردن و تخریب فولیکول های مو مورد استفاده قرار گیرد.

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده (مثل صابون) و یا فشار خیلی زیاد بر ناحیه می تواند باعث پوسته پوسته شدن بدن و همچنین ایجاد جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در وقت استحمام می تواند به مرور وقت حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

    توجه داشته باشید که استفاده از سنگ پا جهت نواحی بدن که پوست نازک و حساس دارند (نظیر زیربغل، صورت و نواحی تناسلی) مناسب نمی باشد.

    ۲٫ گرد نخود و پودر زردچوبه

    استفاده از این روش در هندوستان بسیار گسترده هست. البته مردم محلی در بعضی از نواحی کشور عزیزمان ایران نیز از این شیوه ی سنتی جهت از بین بردن موهای زائد در کودکان استفاده می کنند. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهند، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد.

    البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و انجام تحقیقات علمی در این زمینه مورد نیاز به نظر می رسد.

    رشد مو های زائد از جمله مهم ترین اختلالاتی است که هم زنان و هم مردان با آن مواجه هستند. روش های مختلفی جهت از

    فرمول استفاده از این شیوه اینگونه است که مخلوطی از زردچوبه، کشک (یا شیر) و پودر نخود را جهت مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار می دهند تا کاملا خشک شود و بعد از خشک شدن، در جهت مخالف رویش موهای بدن مخلوط را بر می دارند. بعد از آن جهت نرم شدن پوست میتوانید از کرم ها و محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. بکار گیری این روش یک تا دوبار در هفته کافی می باشد.

    ۳٫ چای نعناع

    گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث زیاد کردن رشد موهای زائد و ضخیم می شود و یکی از مهمترین هورمون ها، تستوسترون هست. این هورمون که عامل مهم بروز صفات مردانه است می تواند در بعضی از زنان نیز زیاد از مقدار طبیعی وجود داشته باشد.

    چای نعناع می تواند باعث کم کردن مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کم کردن رشد موهای زائد شود. نوشیدن یک فنجان چای نعناع در صبح جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تر توصیه می شود.

    * همیشه قبل از مصرف موادی که بر سطح هورمونی شما تاثیر می گذارند با دکتر مشورت کنید.

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    ۴٫ ترکیب عسل، لیمو و شکر

    یک موم خانگی! که به آسانی تهیه می شود و می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر از کرم ها و موم های تجاری جهت از بین بردن موهای دست و پا استفاده می کنید، می توانید به جای آن ها از ترکیب عسل، آب لیمو و شکر استفاده کنید.

    این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب) با هم ترکیب کنید. (یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر) و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درون مایکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود. بعد از خنک شدن می توانید از این موم استفاده کنید.

    لایه نازکی از موم ساخته شده است را بر روی پوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرم شست و شو دهید و جهت نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

    ۵٫ کاغذ سمباده و موهای زائد

    استفاده از این روش همانند روش سنگ پا به هیچ عنوان در نواحی با پوست حساس توصیه نمی شود و ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند و یا دردناک باشد.

    برای بکارگیری این روش، کاغذ سمباده نرم را گزینش کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید، همچنین به جای اینکه از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید می توانید از کیسه حمام (در کنار لیف) استفاده کنید. هیچگاه کیسه حمام یا کاغذ سمباده را بر روی پوست صورت نکشید. این روش ممکن است در بعضی نواحی موهای زیادی را از بین بردن نکند ولی میتواند تا حدودی مؤثر باشد.

    در بکارگیری روشهای ذکر شده است جانب احتیاط را رعایت کنید و صبور باشید، جهت اینکه نتیجه ی کار را ببینید شاید مورد نیاز باشد ماه ها به طور منظم این روش ها را مورد استفاده قرار دهید. روش هایی که در این مطلب گفتیم سال هاست که در میان اقوام متفاوت در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و کمترین عوارض جانبی و کمترین هزینه را جهت شما دربرخواهد داشت.

    ۶٫ لیزر درمانی

    یکی از عالی ترین و علمی ترین روش ها جهت درمان و از بین بردن مو های زائد استفاده از لیزر درمانی هست. این روش به وسیله تابانده شدن طیف خاصی از اشعات به بدن فرد باعث از بین رفتن مو های زائد می شود. این عمل به صورت دوره ای بوده و بعد از مدتی کم کردن چشم گیر رشد مو های زائد را بر روی بدن خود مشاهده خواهید کرد. البته جهت این کار و اثر بخش بودن آن باید به دکتر متخصص مراجعه کنید.


    در این باره زیاد بخوانید: بی نظیرترین روش جهت برطرف موهای زائد


    گردآوری و تدوین حسن جوانبخت

    هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام مجاز است

    واژه های کلیدی: مرطوب کننده | لیزر درمانی | نرم کننده | موهای زائد | هورمون ها | استفاده | میتواند | زردچوبه | وابسته | هورمون

    علت رشد سریع موهای زائد چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک