افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر دادو گفت:اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع

    خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر دادو گفت:اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع به آمار اعتیاد دانش اموزان معتاد ارایه می شود.

    تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر دادو گفت:اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع به آمار اعتیاد دانش اموزان معتاد ارایه می شود. علی مویدی در نخستین نشست خبری در سال ۹۶ با ارایه آمار فعالیت های ستاد در سال ۹۵ و همچنین دستاوردهای طرح نوروزی ستاد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده با همفکری اصحاب رسانه یک کارنامه براق و روشن و بدون ابهام به مردم ارایه کند.

    وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بخش کنترل و کم کردن آسیب های اجتماعی افزود: یک سال پر کار در سال ۹۵ را پشت سر گذاشتیم سال ۹۵ سالی پر از موفقیت جهت ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و این موفقیت مرهون ارایه اخبار به صورت به جا به مردم و اطلاع رسانی درست به شهروندان رقم خورد امیدوارم در سال ۹۶ هم همکاری اصحاب رسانه در بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در جامعه همچنان ادامه داشته باشد.

    خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    مویدی گفت: در سال ۹۵ رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر را دنبال می کردیم با ایجاد یک دغدغه در بدنه حاکمیت و انتقال آن در بین احاد جامعه تحرکی عظیم را در بین مردم شاهد بودیم که باعث فعالیت های به جایی در امر اعتیاددو مبارزه با مواد مخدر رفموزد و بستر سازی مناسبی جهت حضور مردم و مراکز علمی و آزمایشگاعی در امر مبارزه با مواد مخدر را رقم زد.

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تکیه بر توانمندی های دولتی و حکومتی به خاص در بحث اعتیاد با وجود گستره آسیب های اجتماعی آن امکان پذیر نیست، گفت: امروزه بحث رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده ایم و با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری توانستیم گام های بلندی را برداریم و جهت نخستین بار بیش از ۴۲ درصد شاهد زیاد کردن کارها پیشگیری در سطوح متفاوت جامعه جهت کم کردن اعتیاد هستیم که این آمار بی نظیر است.

    مویدی گفت: امروز جهت همه سطوح جامعه از مهد کودک تا دبیرستان و دانشگاه بسته های آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی داریم تا جایی که رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر به تایید شرکت ملل رسیده و خوشبختانه به یک بسیج همگانی در امر مبارزه با مواد مخدر رسیده ایم. امروز نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر مبتلا هستند روند اعتیاد در دنیا رو به زیاد کردن هست. بیشترین قربانی و تلفات انسانی را اعتیاد به خود اختصاص داده است.

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر دادو گفت:اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع

    کشف ۷۰۵ تن مواد مخدر در مرزهای کشور

    وی با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در بحث مقابله به علت همجواری با افغانستان و پاکستان کارها مقابله ای جهت مسدود کردن مرز توفیقات خوبی داشتیم و ۷۰۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که رشد ۱۴ درصدی را نشان می دهد و نشان می دهد در امر مقابله، مرزبانان ما همچنان با این مافیا در حال جنگ هستند و یک لحظه غفلت نکرده اند. جا دارد از جانفشانی های مرزبانان عزیزمان تقدیر کنیم.

    مویدی افزود: در سال ۹۵ در بحث درمان شاهد حرکت جدیدی بودیم در بحث معتادان متجاهر ۴۰ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم و در آخر سال در ۱۲ استان طرح جدیدی را طراحی کردیم و در ایام عید همکاران ما در دستگاه های مقابله ای، بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر و ۸ هزار خرده فروش را ساماندهی کردند.

    قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حوزه همکاری های مردمی یک نشست ملی داشتیم که ۱۰۰۰ شرکت مردم نهاد در آن شرکت کردند که توفیقات خوبی جهت برنامه ریزی فعالیت های آنها انجام شد.

    وی به برگزاری نشست دیگری که به صورت بین المللی برگزار شد اشاره کرد و گفت: این نشست با برنامه ریزی و بعد از آن با چگونگی استفاده از دستاوردهای آن روبه رو بودیم نشست دیگری که با حضور ۲۰ کشور همسایه و منطقه ای انجام شد که آن نشست هم دستاوردهای بزرگی در شرکت ملل جهت کشور عزیزمان ایران رقم زد.

    مویدی افزود: امسال نیز تاکید ما بر انجام فعالیت های پیشگیرانه در بین دانش آموزان است برنامه ای داریم که که با آموزش مربیان دانش آموزان و خانواده ها یک تولید فکر داشته باشیم که دانش آموزان با آگاهی از ورود به ورطه اعتیاد جلوگیری کنند در حال حاضر در ۱۲ استان این طرح اجرا شده است است و دو میلیون دانش آموز این آموزش ها را فرا گرفته اند. امیدواریم ور سال ۹۶ بیش از بیست استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

    خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    تدریس کتاب پیشگیری از اعتیاد در دوره متوسطه

    وی همچنین به تدوین کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» خبر داد و گفت: این کتاب به زودی از سطح ابتدایی تا دبیرستان در مدارس کشور تدریس خواهد شد. در دوره اول متوسطه هم کتابی تدوین شده است است که در بحث توانمند سازی دانش آموزان جهت سلامت آنها کارهای مبنایی انجام شده است هست. این کتاب به وسیله معالمان تدریس می شود.

    مویدی ادامه داد: همچنین کتاب دیگری تدوین شده است که جهت دوره دوم میانگین و دبیرستان است که می تواند جهت این بخش از سنین نوجوانان نقش بسزایی در کم کردن مبتلا شدن به اعتیاد دارد در مقطع دانشگاهی هم در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دو واحد درسی تنظیم شده است است که به صورت عمومی دانشجویان باید این درس را بگذرانند. امیدواریم این کتابها جهت سال ۹۶_۹۷ به دست دانش آموزان برسد.

    قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر دادو گفت:اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع

    شناسایی کلونی خرید و فروش نوزادان زنان معتاد

    وی راجع به معضل خرید و فروش نوزاد زنان معتاد به خاص در محله شوش پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ما از قبل اخباری را در این زمینه داشتیم بعد از رسانه ای شدن این مبحث از سوی عضو شورای شهر دو تیم مجرب جهت شناسایی دیگر مناطق آلوده در شوش اعزام شدند و یک تیم هم موظف به شناسایی افرادی شد که به عنوان دلایل اقدام به ترغیب زنان معتاد به بارداری می کنند. ولی به آن کیفیتی که در گزارش ها مطرح شد نبود با این حال این کلونی ها مشخص شد و برخوردهای مورد نیاز صورت گرفته هست. در آینده ای نزدیک نتیجه های برخورد با آنها به مردم ارایه می شود.

    سردار مویدی راجع به جمع آوری معتادادن متجاهر در محله هرندی و پراکنش این معتادان در همه شهر و به خاص در حاشیه اتوبان ها گفت: پدیده ای که ما در سطح کشور با آن رو به رو هستیم منحصربه کشور عزیزمان ایران نیست در خیلی از کشورها و در پایتخت های دیگر کشورها هم معتاد متجاهر وجود دارد ولی این باعث نمی شود ما معتادان را در سطح شهر رها کنیم رویکرد ما ساماندهی این افراد است هر چقدر به آخر ۹۵ نزدیک شدیم نظم و پیگیری به معتادان متجاهر بهتر و زیاد میشد. اوج این همدلی در ایام عید بود که بخش اعظمی از نقاط آلوده پاکسازی شده است و در حال حاضر بیش از بیست هزار نفر معتاد متجاهر در حال نگهداری هستند که این رقم در طول سه سال گذشته بی نظیر بوده است.

    خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، قانونی میشود

    مویدی افزود: اعتیاد یک پدیده چند عاملی است و در شکل گیری و مهار و صیانت از آن ممکن است هر امری دخیل باشد لذا تلاش ما براین است که این معتادان از سطح شهر جمع اوری شوند. امروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰ هزار نفر ظرفیت سازی کرده این که این مهم در سایه شهرداری ،بهزیستی، پلیس و… دخیل بوده اند.

    دستگیری سرشاخه توزیع شیشه

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری راجع به دستگیری سرشاخه توزیع شیشه و کشف ۷۰ کیلوگرم شیشه از مخفیگاه او گفت: این مورد در فرودگاه امام خمینی (ره) شناسایی شد و جزو قاچاقچیانی بود که خیلی وقت بود زیر نظر بود و با دستگیری او اتفاق مهمی در امر مبارزه با قاچاق فروشان رخ داد.

    وی راجع به هزینه نگهداری معتاد متجاهر گفت هزینه نگهداری معتادان متجاهر بسیار سر سام آور است قانون می گوید یک معتاد باید سه ماه نگهدلری شود تا خانواده مسئولیت او را بپذیرد. معتادان دو نوع هستند یکی با پای خودش به کمپ مراجعه می کند دسته دوم خانواده طردش کرده و در خیابان است این معتاد متجاهر است بعد لز ترک اگر خانواده مسئولیتش را بر عهده بگیرد دیگر موردی ندارد ۳۰ درصد از کسانی که به عنوان معتاد متجاهر دستگیر شده است اند سابقه دزدی داشته اند و سوء سابقه هنگامی که ۱۶ هزار نفر معتاد را ساماندهی کردیم در بعضی از شهرها دزدی مهار شد. لذا ساماندهی معتادان متجاهر بخش اعظمی از پرسشها ما را ساماندهی کرد .

    مویدی گفت: متاسفانه به لحاظ عدم همکاری کشورهایی که در افغانستان مستقر هستند ما امروز هیچ گونه رفتاری که نشان بدهد در افغانستان بحث کشت خشاش در حال مهار و یا توقف است وجود ندارد به لحاظ نزولات آسمانی در سال ۹۶ می توانیم بر اساس اطلاعات دریافتی شاهد رکورد تولید مواد مخدر در افغانستان هستیم که دنیا را در بحث مواد مخدر با یک بحث جدی روبه رو می کند.

    قانون اجازه دهد آمار دانش آموزان معتاد را اعلام میکنیم

    مویدی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: شیوع شناسی در بین دانش آموزان انجام شده است است اگر مبادی قانونی اجازه بدهند آمار و اطلاعات راجع به آمار اعتیاد دانش اموزان معتاد ارایه می شود. آمار دانش آموزان معتاد دلواپس کننده نیست آماری که ارایه میشود درست نیست تلاشی که در بحث ارایه کتاب ها انجام می دهیم ایجاد امنیت روانی در بین دانش اموزان و خانواده های انهاست محیط دانش اموزی و دانشجویی حساس است.

    وی ادامه داد: بحث همتایان در بهزیستی کلید خورده است امسال با همدلی ایجاد شده است بین دستگاه ها نهاد ها و سمن هایی که با ما فعالیت می کنند را نیز زیر پوشش قرار میدهد تا معتادان اصلاح یافته بار دیگر به تناوب اعتیاد بر نگردند.

    مویدی راجع به قرص های لاغری که پایه شیشه و مواد مخدر دارند گفت: در سال ۹۵ در زمینه برخورد با این معظل کارهایی انجام داده ایم در سال ۹۶ اگر خدا بخواهد فعالیت ها و برخوردها با سازنده گان این قرص ها و همچنین آموزش افراد جهت جلوگیری از استفاده از این قرص ها برنامه داریم پلیس فتا هم برنامه دارد که با این قرص ها مبارزه کنند.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهرف راجع به سگ های مواد یاب و استفاده از این سگ ها در امر یافتن مواد مخدر گفت: هم خودمان سگ هایی داریم که پرورش پیدا می کنند و هم سگ های وارداتی خریداری می کنیم در یکی از استان های شرقی کشور کارها فیزیکی در این زمینه انجام شده است است که بتوانیم از این سگ ها به صورت تخصصی در کشور استفاده کنیم. تخصص استفاده از این سگ ها در کشورما بومی سازی شده است است و جایگاه خیلی خوبی داریم. بومی سازی در زمینه پرورش سگ ها انجام شده است و ادامه دارد.

    اعلام وقت دسترسی به مواد مخدر کذب است

    وی گفت: دسترسی به مواد مخدر با اعلام وقت دقیق، کذب محض است و اصلا قابل مقایسه و اندازه گیری نیست. مصرف مواد مخدر هم نمی شود آمار دارد ما در کنار افغانستان هستیم که تولید کننده هست. عددی که اعلام می‌شود تخمینی هست. بعد از برجام به ما قول های مساعدی دادند از نظر تجهیزات. به ما قول هایی داده اند بعد از برجام فضا جهت خرید وجود دارد باید منابع مالی آن تخصیص پیدا کند.

    وی گفت: رسانه ها از بین بردن اعدام را رسانه ای نکنند. نه مجلس و نه دولت در صدد برچیدن بحث اعدام نیست. اصلاحاتی در بحث مجازات قاچاقچیان است هیچ وقت اعدام از بین بردن نمی‌شود اصلاحاتی در بحث اعدام صورت می گیرد. ستاد مبارزه با مواد مخدر با اصلاح قانون اعدام موافق است نه با از بین بردن آن. شرایطی که جهت چند کیلو منجر به اعدام فرد میشود شرایط تعیین می‌شود و اگر محقق نشود فرد قاچاقچی اعدام نخواهد شد.

    راه‌اندازی منزل امن اولویت ما نیست

    وی دربا ه اتاق های امن گفت: اتاق های امن تجربه ای است که در بعضی کشورها انجام می‌شود به عنوان اولیت در دستور کار ما نیست. باید راجع به راه اندازی این اتاق ها تحقیقات بسیار زیادی انجام شود تا اجرایی و عملیاتی شود.

    وی افزود: هر معتاد متجاهر بیش از ۱۰ هزار تومان در روز جهت ما هزینه دارد که فقط هزینه خورد و خوراکشان است که به جامعه تحمیل می‌شود. رقم کلی جهت تعداد معتادانی که جمع آوری می‌شوند ۳ ماه در کمپ نگهداری میشوند و هر روز مبلغ زیادی را به جامعه تحمیل می کنند. در کمپ ها کادر درمانی و قاضی وجود دارد تلاش ما بر این است که استانداردسازی کمپ ها را در سال ۹۶ هم پیگیری کنیم.

    منبع: مهر

    واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | مبارزه با قاچاق | خانواده | استفاده | اعتیاد | معتاد | اعدام | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf