به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    چندی پیش یک نوزاد ۶۵۰ گرمی در همدان متولد شد که بعد از ۲۰ روز با چربی سوزی به ۴۰۰ گرم رسید. «آرشیدا» که امیدی به زنده ماندنش

    نوزاد 600 گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    چندی پیش یک نوزاد ۶۵۰ گرمی در همدان متولد شد که بعد از ۲۰ روز با چربی سوزی به ۴۰۰ گرم رسید. «آرشیدا» که امیدی به زنده ماندنش نبود اکنون با مواظبت در بخش «ان آی سی یو» بیمارستان تامین اجتماعی دو ماهه شده است و طبق اعلام پزشکان دو هفته دیگر به جمع خانواده می‌پیوندد.

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود

    بخش «ان آی سی یو» بیمارستان تامین اجتماعی، میزبان نوزادی بسیار کوچک و دوست داشتنی هست، نوزادی که تنها یک کیلو و ۳۰۰ گرم وزن دارد! دو ماه از تولد این نوزاد می‌گذرد؛ این نوزاد کوچک که «آرشیدا» نام دارد، در حین تولد ۶۵۰گرم زیاد نداشت و امیدی به زنده بودنش نبود، ولی تحت مراقبت‌های خاص قرار داده شد و اکنون حال مساعدی دارد، مادر آرشیدا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آرشیدا بعد از ۲۶ هفته بارداری به علت پاره شدن کیسه آب به تشخیص پزشکان متولد شد.

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    وی با بیان اینکه فرزندانم دوقلو بودند، یکی دختر و دیگری پسر، افزود:‌ قل اول که پسر بود، در همان ابتدای تولد فوت کرد ولی قل دوم با وزن ۶۵۰ گرم متولد شد.

    مادر آرشیدا با بیان اینکه دخترم آنقدر کم‌وزن بود که امیدی به زنده ماندنش نبود، گفت: خوشبختانه با مراقبت‌های خوب پرستاران این بخش فرزندم اکنون دو ماهه شده است و حال مساعدی دارد.

    در مورد آرشیدا با سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان به گفت‌وگو نشستیم، طاهره ستاری با بیان اینکه ۱۵ دی ماه سال گذشته در بیمارستان تامین اجتماعی دو نوزاد به دنیا آمدند که متاسفانه قل اول حین وضع حمل فوت کرد، گفت: قل دوم نیز در ۲۶ هفتگی با وزن کم به دنیا آمد.

    وی با اشاره به اینکه نوزاد نارس بود و به بخش «ان آی سی یو» انتقال یافته شد، گفت: ابتدا کارها اولیه روی این نوزاد انجام شد ولی با وجود همه تلاش‌ها، چون بسیار بدحال بود، زیر دستگاه رفت.

    چندی پیش یک نوزاد ۶۵۰ گرمی در همدان متولد شد که بعد از ۲۰ روز با چربی سوزی به ۴۰۰ گرم رسید. «آرشیدا» که امیدی به زنده ماندنش

    سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه بالای پرسنل بخش «ان ای سی یو» بیمارستان و از جمله کنترل عفونت‌های بیمارستانی و با روند علمی که کار پیش می‌رود، این نوزاد خوشبختانه زنده ماند.

    وی با بیان اینکه در آمارهای بخش‌های مراقبت‌های خاص نوزادان چه در کشور عزیزمان ایران و چه در خارج از کشور درصد شانس زنده ماندن این نوزادان بسیار کم هست، تصریح کرد:‌ با وجود اینکه حال نوزاد مساعد نبود و چندین نوبت زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفت، ولی خوشبختانه زنده ماند.

    ستاری با اشاره به اینکه در مواظبت از نوزاد هیچگونه عفونت بیمارستانی به نوازد انتقال یافته نشد، گفت: هنگام تولد ۷۵۰ گرم وزن داشت ولی ۲۰ روز بعد از تولد ۲۰۰ گرم طبق روال عادی که نوازدان دارند، کم کرد و امیدی به زنده ماندنش نبود.

    وی با اشاره به اینکه معمولاً نوزادی که زیر تنفس مصنوعی قرار می‌گیرد، فعل و انفعالات و خطایی رخ می‌دهد که خوشبختانه چنین اتفاقی رخ داد، افزود:‌ با توجه به روند آزمایش‌های پاتولوژی و پاراکلینکی، خوشبختانه هیچگونه آسیب مغزی، ذهنی و ریوی به نوزاد وارد نشده است.

    سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان با بیان اینکه نوزاد ۴۵۰ گرمی بعد از گذشت دوماه به وزن یک کیلو و ۳۷۰ گرم رسید، خاطرنشان کرد: آرشیدا دو ماهه شده است و با وضعیتی که اکنون دارد، احتمالا دو هفته دیگر با حال عمومی خوب مرخص شود.

    وی با توجه به حضور مداوم مادر این نوزاد در کنار فرزندش، گفت: تقریباً دو ماه است که مادر در کنار فرزند خود زندگی می‌کند، او پا به پای ما تلاش می‌کند تا فرزندش تکامل یابد.ستاری ادامه داد: این امر باعث شده است که به مواظبت تکاملی که نوزاد نیاز دارد، برسیم و شاید بتوان گفت همین روند تکاملی نوزاد به علت حضور مادرش بوده است.

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    ستاری با اشاره به اعزام بعضی از نوزادان به پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت ارائه بعضی از خدمات فوق تخصصی ادامه داد: در تعطیلات عید نوروز، نوزادی به علت مسئله ریوی که روده‌های او در بدو تولد داخل ریه بود، جهت انجام جراحی فوق تخصصی به بیمارستان مهدیه پایتخت کشور عزیزمان ایران اعزام شد.

    وی خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود و با توجه به ضریب اشغال تخت بستری، در طول سال ۱۵ مورد از نوزادان این بخش، به سایر مراکز در همدان و به سایر استان‌ها اعزام شده‌اند.مدیر بیمارستان آتیه همدان نیز با اشاره به ادامه حیات نوزاد ۴۰۰ گرمی در همدان، گفت:‌ آمار این نوع تولدها در بیمارستان تامین اجتماعی همدان بالاست.

    چندی پیش یک نوزاد ۶۵۰ گرمی در همدان متولد شد که بعد از ۲۰ روز با چربی سوزی به ۴۰۰ گرم رسید. «آرشیدا» که امیدی به زنده ماندنش

    غلام‌عباس جابری با اشاره به وجود دو تخت «ان آی سی یو» در بیمارستان تامین اجتماعی همدان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بخش بسیار فعال است و سرپرستار بخش نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد نوزادان بوده و در کار خود فعال و علاقمند است.

    وی با بیان اینکه نوزاد نارس بسیاری در بیمارستان تامین اجتماعی همدان متولد شده‌اند و مورد مواظبت قرار گرفته‌اند، افزود:‌ این نوزاد نیز با ۶۰۰ گرم متولد شد و سپس چربی سوزی پیدا کرد و به ۴۰۰ گرم رسید ولی نیروهای بخش «ان آی سی یو» نوزادان بیمارستان کار خود را به خوبی انجام دادند و خوشبختانه در حال حاضر این نوزاد در اوضاع خوبی قرار دارد.

    مدیر بیمارستان آتیه همدان با اشاره به کم کردن آمار سزارین در بیمارستان تامین اجتماعی که قبلاَ با زیاد کردن مواجه بود، گفت:‌ فرهنگسازی در جامعه، تاثیر مثبت وضع حمل بدون درد و محدودیت وزارت بهداشت جهت وضع حمل سزارین و تعیین علت علمی جهت انجام این عمل، از مهمترین عوامل کم کردن سزارین بوده است.

    وی با اشاره به اینکه اکثر زنان به علت درد وضع حمل به سمت وضع حمل سزارین می‌روند، افزود:‌ روش‌های متفاوت وضع حمل بدون درد در این مرکز وجود دارد و می‌توان گفت نگاه‌ها در حال عوض کردن است و شاهد زیاد کردن آمار زایمان طبیعی هستیم.

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    منبع: سلامت نیوز

    واژه های کلیدی: بیمارستان | بیمارستان | نوزادان | همدان | نوزاد | متولد | سزارین | خبر

    نوزاد 600 گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    نوزاد ۶۰۰ گرمی سالم به منزل می‌رود/ عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی