هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    شکست در ازدواج موضوعی است که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم. چه عواملی باعث شکست در ازدواج می شوند؟

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    شکست در ازدواج موضوعی است که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم. چه عواملی باعث شکست در ازدواج می شوند؟

    دو عامل شکست در ازدواج

    ازدواج، یکی از پر بحث ترین رابطه های پویا در عصر تازه هست. بنا به تحقیقات اخیر که در مجله نیویورک تایمز خاص شده است بود، ازدواج، یکی از عالی ترین تلاشهایی است که شما میتوانید جهت شروع یک زندگی انجام دهید. متاهل شدن میل به انسان ها به شاد بودن را زیاد می کند و به زندگی ارزش معنی می بخشد، بخصوص اگر در دوره پر استرسی از زندگی ارزش باشد، این تاثیر ها را زیاد احساس می کنند.

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    پیچیدگی های ازدواج : دو عمل که به رابطه شما آسیب می زنند

    با اینکه ازدواج، میتواند تلاشی باشد که با پاداش فوق العاده همراه هست، از طرف دیگر همچنین میتواند یک پیچیدگی فوق العاده و مالامال با بعضی حرکات سمی و زهرآلود متعدد( سمی جهت رابطه فی مابین )، نیز باشد . در امتداد این تعاملات مستقل متعدد و از طرف دیگر با وجود مسئولیت هایی که زوجها را گرفتار و اسیر میکند، چنین حرکات زهرآلودی میتواند روابط فی ما بین زوجها را ضعیف گرداند و در نهایت حتی پایدارترین اتحادها را نیز به سمت ازهم گسیختگی بکشاند. بر طبق نظر پیتر پیرسون ( Peter Pearson) که یکی از تراپیست های مشهور و نیز بنیانگذار موسسه زوجین میباشد، زیاد از ۶۰% زوجهایی که نزد او می روند، خودشان را درگیر با چنین مواردی یافته اند. خوب بعد این حرکات واقعا چه هستند و چگونه خود را ظاهر میسازند؟ بگذارید نگاهی بیندازیم :

    ۱- دوری از درگیری

    اولین موردی که جهت دوری از درگیری تعریف شده است هست، دوری از وحشت و موقعیتی است که از عواقب بحث و گفتگواست، که دوری از آن مهمتر از مزایای بالقوه جالب یک بحث و گفتگو در درون رابطه، میباشد. این حرکت در اغلب اوقات، بین یک شریک زندگی مطیع و یک شریک زندگی مسلط و برتری جو بسط پیدا میکند، که در آن، شریک زندگی مطیع، بتدریج و قدم به قدم شروع میکند به خوشخویی و سازگاری با افکار و رویاها و خواسته های خود، به منظور حفظ و حمایت از آن چه در گذشته داشته است.

    شکست در ازدواج موضوعی است که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم. چه عواملی باعث شکست در ازدواج می شوند؟

    اما همین سازگاری، به عنوان یک حرکت سمی و تا آخرین درجه زهرآگین، خودش را از درون هر چیزی نشان خواهد داد، از خرید و گزینش طراحی داخلی منزل گرفته تا تصمیمات مربوط به جابجایی ها و یا شروع و راه افتادن یک خانواده ( بطور مثال تولد یک نوزاد ). البته این مسئله الزاما به این معنی نیست که یکی از شرکای زندگی مشترک، باید دیگری را کنترل کند، هر چند با گذشت وقت و هر چه بر عمر روابط بین زوجین افزوده گردد، مقدار بیشتری از مجموعه ارزشهای غریزی و مهم فردی، شروع به پدیدار شدن خواهند کرد.

    این مسئله نیز مکانیسم های تصویر العمل متقابل و رفتارهای غریزی را به ارمغان خواهد آورد که، در نهایت منجر به ازبین رفتن ارتباطات فی ما بین و سقوط و زوال یک ازدواج خواهد شد. بعد راه چاره چیست ؟ تنها راه پرهیز از این سرنوشت، دارا بودن آشنایی به عنوان یک فرآیند تفکیک و تمیز است که در آن، هر دو زوجین، با تلاش دوطرفه، در مورد شاخصه های شخصیتی خود و نیز شریک زندگی خود، به یک آشنایی مناسب برسند. این روند، زوجها را قادر می سازد تا با درک تفاوتهای موجود در رابطه خود، و به علت توانمند سازی دوطرفه، یک ارتباط مثبت را به جلو ببرند و باعث پیشرفت آن رابطه گردند.

    از دوری از درگیری، به عنوان یکی از کلیدهای اساسی در علل وقوع طلاق در عصر جدید، نام برده میشود. این یک روند است که زوجها باید تلاش کنند تا در طی دوران ازدواج خود، به سلامت از آن عبور کنند.

    ۲- یک عمل خصمانه وابسته ( مقابله به مثل )

    انجام یک عمل خصمانه وابسته یا مقابله به مثل، یکی دیگر از دلایل اولیه در طلاق هست. این حرکت زیاد در زوجهایی اتفاق می افتد که هر دوی آنها دارای شاخصه تسلط و برتری جویی زیادی هستند. در این نوع از رابطه، هر دو زوجین، در داخل رابطه خود، به دنبال کنترل و فشار بر شریک زندگی خود جهت قبول دیدگاهشان هستند. البته بدون گوش کردن به شریک و یا همدردی با دیگری.

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    یکی از بارزترین علائم این نوع از رابطه، ایجاد و رشد فرهنگ سرزنش کردن است که در هر زوج با افراط در زدن اتهامات غیرضروری و گرفتن انگشت اشاره به طرف دیگر جهت محکوم کردن وی، همراه هست. در نتیجه در زوجهایی که جر و بحث بیشتری دارند، هر عضو از این دایره حرکت خصمانه وابسته یا مقابله به مثل، تلاش خواهد کرد تا مسئله را از نظر ذهنی خود ببیند و شریک زندگی خود را مقصر قلمداد کند. جهت این مسئله چه راه حلی وجود دارد؟

    این مورد به یک تحلیل مشابه نیاز دارد، در صورتی که در آن، یک تحلیل ناسازگارانه که بطور نسبی غالب هست، وجود دارد که مشمول بر مجموعه ای است ساخته شده است از تصورات ذهن یکدنده هر دو شریک زندگی، که به مراتب بسیار سخت تر از یک تحلیل مشابه می باشد. همانگونه که آشنایی فردی از تقصیر خود و تاثیر ضربه ای که از طرف هر زوج به رابطه بین یکدیگر زده میشود، حیاتی هست، سازش و مصالحه نیز کلید این روند است.

    مهمترین قسمت، این است که زوجین باید یاد بگیرند که اختلافات و مناظره ها و استدلالات را به جای اینکه فقط از یک نظر ذهنی مشاهده کنند، از یک نظر عینی نیز، در نظر بگیرند، همانگونه که هنر گوش کردن، به نظرات کسی که دوستش دارند را نیز باید یاد بگیرند.

    شکست در ازدواج موضوعی است که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم. چه عواملی باعث شکست در ازدواج می شوند؟

    کلام آخر

    به علت اینکه این دو حرکت سمی، از جمله مرسوم ترین دلایل طلاق و پرسشها یک رابطه است و البته برطرف شدنی نیز هست، در نتیجه بسیاری از زوجها میل به دارند با در نظر گرفتن این دو حرکت، و پرهیز از وقوع آن ها، بر روی اصلاح روابطشان در ازدواج خود کار کنند. ارتباط برقرار کردن و میل به به شنیدن، به عنوان صرف کردن زمانی جهت درک مجموعه ای از ارزشهای ذاتی و فطری زوج برابر و درک چشم انداز وی در زندگی، بسیار حیاتی است.

    عبارات مهم : شریک زندگی – ازدواج

    تهیه و تدوین: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    Save

    واژه های کلیدی: شریک زندگی | ازدواج | سلامت | زندگی | وابسته | مجموعه | آشنایی | سلامت

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    دو عامل مهم طلاق از دید روانشناسان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک