ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    افرادی که دارای پوست چرب هستند، زیاد صورتشان جوش می زند.

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    افرادی که دارای پوست چرب هستند، زیاد صورتشان جوش می زند. همچنین به علت اینکه پوستشان چرب هست، تمایلی به زدن ضدآفتاب ندارند. لیکن احساس می کنند با زدن ضدآفتاب، پوستشان بیش از حدچرب می شود. بهتر است این افراد از ضدآفتاب های مناسبی استفاده کنند که با پوستشان سازگار باشد.

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

     افرادی که پوست چرب دارند اغلب ترجیح می دهند جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی از کلاه استفاده بکنند و اینگونه پوست صورتشان را محافظت کنند. ولی مورد نیاز است این توصیه را در نظر داشته باشد که استفاده از ضد آفتاب فقط جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی نیست.

    ضدآفتاب ابتدایی ترین و عالی ترین ضد چروک است چراکه از پوست در برابر رادیکال های آزاد و سایر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند و عالی ترین راه جلوگیری از پیری زودرس و حفظ شادابی پوست است.

    دکتر انصارین متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران راجع به عوارض عدم استفاده از ضدآفتاب ها گفته است: « این امر می تواند منجر به خشکی و چروک پوست، ایجاد کک و مک و یا حداقل زیاد کردن لک های صورت شود. همچنین در افرادی که زیاد در معرض آفتاب هستند مانند کارگران، چوپانان، کشاورزان و ملوانان ممکن است صدمات ناشی از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب منجر به ایجاد سرطان پوست شود.»

    افرادی که دارای پوست چرب هستند، زیاد صورتشان جوش می زند.

    ضد آفتاب جهت پوست چرب

    کرم های ضدآفتاب گزینه چندان مناسبی جهت پوست چرب به حساب نمی آیند، همان طور که می دانید،  ضدآفتاب هایی هستند که معمولا مرطوب کننده بوده و حاوی محتوای چربی بالایی جهت پوست چرب هستند و جهت پوست چرب سنگین خواهند بود.

    در سالیان اخیر ضد آفتاب فاقد چربی یا ضد آفتاب Oil Free به بازار آمده اند که اگرچه کاملا فاقد چربی نیستند ولی به علت چربی بسیار پایین گزینه بسیار مناسبی جهت پوست چرب محسوب می شوند. همچنین فلوئید ضد آفتاب نیز گزینه بسیار خوبی جهت افرادی که پوست چرب و یا مختلطی دارند به حساب می آیند.

    افرادی که دارای پوست های چرب یا خشک هستند باید از کرم های ضد آفتاب مناسب این پوست ها استفاده کنند و افرادی که دارای پوست مخلوط چرب و خشک هستند ابتدا مقدار کمی از کرم مرطوب کننده را در قسمت خشک پوست خود استفاده کرده و سپس، از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب موسوم به OIL FREE (بدون چربی) استفاده کنند.»

    توصیه جهت پوست های چرب

    اگر پوست صورت شما چرب هست، هنگام گزینش ضدآفتاب این نکات را رعایت کنید:

    از استفاده از ضد آفتاب های حاوی اسید های چرب و یا روغن های گیاهی اجتناب کنید.

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    ضد آفتاب شما حتما SPF  ۳۰ به بالا داشته باشد. اگر پوست تان خیلی مستعد جوش است از ضد آفتاب ها با SPF 30 استفاده کنید ولی فراموش نکنید آن را مکررا تجدید کنید.

    به اینکه ضد آفتاب شما حاوی آنتی اکسیدان باشد حتما توجه کنید.

    در ادامه به معرفی تعدادی از این ضدآفتاب ها می پردازیم:

    ضد آفتاب فاقد چربی +++ spf 30/PA مورد Murad

    حتما با برند Murad که مورَد یا دکتر مورد نیز نامیده می شود آشنایی دارید. در محصولات ضدآفتاب و برنزاژ دکتر مورد، علاوه بر فیلترهای منحصر به فرد ضد UV از تکنولوژی Skin Repair System  جهت ترمیم و حفاظت از ساختمان پوست استفاده شده، همچنین حاوی آنتی اکسیدان های موجود در میوه انار می باشد. عصاره انار میزان محافظت پوست در برابر UV را به میزان ۳۰% زیاد کردن می دهد ( MuraSol Technology  ). فرمولاسیون کلیه محصولات بر پایه دانش سلولارواتر می باشد.

    افرادی که دارای پوست چرب هستند، زیاد صورتشان جوش می زند.

     

    ضدآفتاب فاقد چربی Murad  حاوی فاکتور محافظت در برابر اشعه UVB یا SPF معادل ۳۰ است که مناسب است و نیز شما را در برابر اشعه UVA محافظت می کند. این ضد آفتاب فاقد چربی است و با حفاظت بالای پوست در برابر آفتاب شدید و رادیکال های آزاد، آرام بخش و ضد التهاب بوده و قابل استفاده حتی جهت حساس ترین پوست ها است ( مخصوص پوست های مختلط و چرب ).

    حجم این ضدآفتاب ۵۰ میلی لیتر است و رتبه شماره ۱ لیست عالی ترین ضد آفتاب های پوست چرب را به خود اختصاص داده هست. ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده نموده و در صورت آفتاب شدید هر ۲ ساعت تکرار شود.

    ضد آفتاب ۵۰ + رنگی ساسکین

    ضد آفتاب رنگی ساسکین رتبه دوم را در فهرست عالی ترین ضد آفتاب های پوست چرب به خود اختصاص داده هست. این ضد آفتاب ساسکین مناسب انواع پوست بوده و از ایجاد لکه های قهوه ای، کک و مک جلوگیری می کنند.ساختار فاقد چربی آن مناسب  پوست های چرب و مستعد جوش است همچنین مرطوب کننده و ضد چروک بوده و از پوست  در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند. این ضد آفتاب در برابرنور،تعریق و شستشو با دوام است.

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    امولسیون ضد آفتاب کلینانس اون با SPF 30

    این ضدآفتاب که به محافظت بسیار بالا از پوست در برابر طیف وسیع اشعه UVA-UVB با داشتن فیلتر های ارگانیک و شیمیایی پایدار می پردازد، ضد آفتاب اختصاصی جهت پوست چرب و مستعد آکنه دارای ساختار سبک و فاقد چربی، فاقد پیگمان های رنگی کومدون زا و دارای ترکیب انحصاری Glyceryl Laurate با عملکرد کنترل چربی ، آنتی باکتریال و ضد التهاب است و گزینش بسیار مناسبی جهت افرادی است که پوست چرب دارند.

    ضد آفتاب SPF 25 اکسفولیاک ( فاقد چربی ) نوروا NOREVA

    این ضد آفتاب دارای عیار حفاظتی در برابر آفتاب ۲۵ بوده و  فاقد چربی یا Oil- Free است و در جایگاه شماره ۵ ضد آفتاب های خوب پوست چرب می ایستد. مناسب جهت پوستهای چرب و مستعد به جوش و مقاوم در برابر تعریق و بدون رنگ هست. همچنین حاوی مرطوب کننده و دارای رایحه ملایم بوده و مات کننده است و سبکی آن باعث می شود که به آسانی پوستتان این ضدآفتاب را تحمل کند.

    ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده نموده و در صورت آفتاب شدید هر ۲ ساعت تکرار شود.

    ژل ضد آفتاب SPF 50 سن سی تلیال ای سی ام ACM

    این ژل ضدآفتاب فاقد چربی یا Oil-Free بوده و مقاوم در برابر تعریق و مناسب جهت پوستهای چرب و مستعد به جوش و آکنه است و ضد آفتابی ایده آل جهت مردها و ورزشکارانی است که تعریق زیادی می کنند و جایگاه ششم را به خود اختصاص می دهد. ساختار بسیار سبک و محافظت بالا در برابر تاثیرات مخرب اشعه های UV و دارا بودن فیلترهای ارگانیک جهت پوست حساس و نیز خاصیت مات کنندگی این ضدآفتاب ACM آن را به محصول مناسبی تبدیل نموده هست. فاکتور محافظت در برابر آفتاب این ضد آفتاب ۵۰ بوده و علاوه بر UVB از پوست در برابر امواج UVA نیز محافظت می کند. ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده نموده و در صورت آفتاب شدید هر ۲ ساعت تکرار شود.

    نبض ما

    واژه های کلیدی: جلوگیری از پیری | مرطوب کننده | ضدآفتاب ها | ضد آفتاب | استفاده | ضد آفتاب | ضدآفتاب | جلوگیری | آفتاب

    پوست چرب و ضد آفتاب های مناسب

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون