آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود. در این مطلب در مورد کم کردن خارش کهیر صحبت می کنیم.

    کاهش خارش کهیر مزمن با این 9 روش

    خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود. در این مطلب در مورد کم کردن خارش کهیر صحبت می کنیم.

    کهیر مزمن چیست؟

    کهیر ها همراه با خارش، قرمز رنگ و برجسته هستند و اغلب در بدترین وقت های ممکن بوجود می آیند. با توجه به گزارش کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی، حدود ۲۰ درصد از مردم حداقل یک بار در زندگی خود کهیر را تجربه کرده اند. کهیری که بیش از شش هفته ادامه داشته باشد ( به صورت مداوم یا مکرر ) مزمن نامیده می شود. برای بعضی از افراد این کهیرها در اثر آلرژی ایجاد می شوند، ولی جهت دیگران علت قابل تشخیصی وجود ندارد. کهیرهای مزمنی که علت آشنا شده است ای نداشته باشند کهیر مزمن ناشناخته ( chronic idiopathic urticaria ) نامیده می شوند.

    خارش ایجاد شده است در اثر کهیر که بر اثر ترشح آنتی هسیتامین در بدن به وسیله سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود، می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. این موارد از یافته های مهم مطالعه ای که در ماه آگوست ۲۰۱۵ در مجله هر سال آلرژی آسم و ایمنی شناسی منتشر شده، می باشد. با این حال در بسیاری از موارد راه هایی جهت کم کردن خارش کهیر مزمن وجود دارد.

    کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    برای کم کردن خارش کهیر از محرک ها دوری کنید

    به گفته دکتر گری گلدنبرگ ( Gary Goldenberg ) استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی کوه سینای در نیویورک، آزمون آلرژی معمولا نخستین قدم جهت افرادی است که توسعه کهیر روی بدنشان دارند. حتی اگر نتیجه آزمایش خونتان منفی بود و علت ایجاد کهیر مشخص نشد، به این معنا نیست که هیچ محرکی برایش وجود ندارد.

    داشتن یک دفتر جهت ثبت همه موارد می تواند به شما در شناسایی مواردی که پتانسیل محرک بودن جهت شما را دارند، کمک کند. توجه کنید به چیزهایی که می توانند کهیر و خارش شما را شدت بخشند. به عنوان نمونه اگر بیرون رفته اید و یک وعده غذای ایتالیایی با سس گوجه فرنگی خورده اید و آتش گرفتید ( کهیر هایتان نمایان شدند)، بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد کهیر مجدد، سس گوجه فرنگی مصرف نکنید.

    خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود. در این مطلب در مورد کم کردن خارش کهیر صحبت می کنیم.

    برای کم کردن خارش کهیر زخمی ارزش نکنید

    بله می دانم که حس خارشی که دارید، دیوانه کننده هست، ولی خاراندن کهیر باعث گسترش و التهاب زیاد آن می شود. به گفته دکتر نیتا اودن ( Neeta Ogden ) متخصص آلرژی در یک درمانگاه شخصی در انگلوود نیوجرسی و سخنگوی بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، کمپرس سرد می تواند بدون شدت یافتن کهیر، خارش آن را کم کند.

    برای کم کردن خارش کهیر آنتی هیستامین مصرف کنید

    مصرف آنتی هیستامین که بدون نسخه دکتر هم می توانید تهیه کنید، می تواند به کم کردن خارش و کم کردن دوره کهیر با مسدود کردن علایم تولید که هیستامین منتشر می کند، کمک کند. مهم این است که آنتی هیستامین به موقع، هر روز و سر ساعت مشخص مصرف شود. آنتی هیستامین کهیرهای شما را درمان نمی کند، ولی می تواند به ایجاد کهیر های تازه در ۲۴ ساعت آینده کمک کند. کرم های آنتی هیستامین هم می توانند جلو ایجاد خارش را بگیرند. با پزشکتان مشورت کنید تا عالی ترین نوع آنتی هیستامین جهت کم کردن خارش را به شما معرفی کند.

    کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    برای کم کردن خارش کهیر آرام باشید

    استرس همه چیز را بدتر می کند. زمانی که احساس استرس می کنید همه چیز تقویت می شود. اگر کهیر دارید با استرس بدتر می شود. بهترین کار جهت کم کردن استرس، مدیتیشن، تنفس عمیق یا فقط یک پیاده روی در آرامش است. البته کلید مهم کار تکرار هست. چیزی پیدا کنید که به شما آرامش دهد و اغلب همان کار را تکرار کنید.

    خارش ناشی از کهیر گاهی آنقدر زیاد است که تحمل آن تقریبا غیر ممکن می شود. در این مطلب در مورد کم کردن خارش کهیر صحبت می کنیم.

    برای کم کردن خارش کهیر طب سوزنی انجام دهید

    طب سوزنی می تواند در تسکین خارش مرتبط با کهیر مزمن نقش داده باشد. در مطالعه ای که در سپتامبر ۲۰۱۵ در مجله طب مکمل و جایگزین منتشر شد، تاثیر طب سوزنی بر تسکین خارش تایید شده است بود.

    برای کم کردن خارش کهیر دوش آب سرد بگیرید

    کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    دوش آب گرم یا نشستن در وان آب گرم می تواند کهیر را بدتر کند. گرما می تواند باعث تاخیر برگشت خون به شاهرگ ها شود که در نتیجه، خون بیشتری به کهیر ها رسیده و باعث گسترششان می شود. به جای آن یک دوش آب سرد بگیرید یا در وان آب سرد بنشینید تا خارشتان آرام شود. همیشه از صابون و سایر محصولات بدون بو که جهت پوست های حساس هستند، استفاده کنید. این محصولات باعث ایجاد کهیر نمی شوند، ولی استفاده از مواد شوینده ای که به اندازه کافی ملایم نیستند، می تواند مشکلتان را بدتر کند.

    برای کم کردن خارش کهیر پوستتان را مرطوب نگه دارید

    کهیرها خودشان باعث خشک شدن پوست همانند سایر پرسشها پوستی نمی شوند، ولی مرطوب کردن اگر باعث خنک شدن یا تسکین می شود، می تواند بافایده باشد. بعضی محصولات حاوی مواد ضد خارش مثل بلغور جو دو سر هستند که می تواند به تسکین پوست و خارشتان کمک کند. ولی هر لحظه قبل از استفاده از محصولات تازه آن ها را روی قسمت کوچکی از پوستتان آزمون کنید و ۴۸ ساعت صبر کنید تا مشخص شود به ماده تازه تصویر العمل می دهید یا نه . اگر بلغور جو دو سر برایتان بافایده بود، می توانید هنگام عود خارش کهیر در وان حمام کمی از این ماده و آب سرد بریزید و در وان بنشینید.

    با پزشکتان صحبت کنید

    با پزشکتان مشورت کنید و مطمئن شوید همه کارهایی را که می توانید جهت کم کردن خارش ناشی از کهیر انجام می دهید. اگر آنتی هسیتامین ها کمکی به شما نمی کنند پزشکتان می تواند درمان دیگری برایتان تجویز کند که می تواند مشمول بر کورتیکواستروئید ها (corticosteroids)، داروهای ضد افسردگی (antidepressants)، تعدیل کننده لکوترین (leukotriene modifiers، یکی از انواع ایکوزانوئید است که به عنوان واسطه التهاب در واکنشهای التهابی آزاد می‌شوند. لکوترین‌ها اغلب در گلبولهای سفید تولید میشوند و از چربی‌ها بوده و در واکنشهای ایمنی بدن مانند بیماری آسم و رینیت نقش مهمی دارند)، داروهای سرکوب کننده ایمنی (immunosuppressants) و امالیزوماب omalizumab ( یک داروی آسم که در حال حاضر به وسیله شرکت غذا و دارو جهت درمان کهیر مزمن استفاده می شود)، باشد. جهت بعضی از افراد هم می توان از پرتو درمانی کمک گرفت.

    عبارات مهم : کم کردن استرس – دیوانه کننده

    تهیه و تدوین: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: کم کردن استرس | دیوانه کننده | طب سوزنی | استفاده | محصولات | فرنگی | ایمنی | استرس | آلرژی | درمانی

    کاهش خارش کهیر مزمن با این 9 روش

    کاهش خارش کهیر مزمن با این ۹ روش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf