هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خواص مس جهت سلامت بدن

    خواص مس جهت سلامت بدن

    فواید مس جهت سلامتی مشمول بر رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز اصلاح سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است

    خواص مس جهت سلامت بدن

    فواید مس جهت سلامتی مشمول بر رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز اصلاح سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است

    فواید مس جهت بدن شما

    مس یک از فلزاتی است که جهت سلامت بدن مهم هست. این ماده همچنین جهت جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم هست. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کم کردن نشانه‌های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، زیاد کردن تشکیل گلبول‌های قرمز خون و کم کردن کلسترول، سایر مزایای مس جهت سلامتی است.

    مس جهت سلامت کلی بدن بسیار مهم است و فرآیند متابولیک طبیعی در ارتباط با اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها را امکان پذیر می‌سازد. چون این ماده داخل بدن تولید نمی‌شود ، بنابراین باید از طریق منابع خارجی وارد بدن گردد. مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریبا به وسیله پروتئین پلاسمای خون با نام سرولوپلاسمین حمل می‌شود. جهت اینکه از مزایای این ماده بیشترین استفاده را ببرید باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

    خواص مس جهت سلامت بدن

    علائم کمبود مس در بدن

    بی حالی، رنگ پریدگی ، زخم ، ادم(edema)، توقف رشد ، ریزش مو ، بی اشتهایی، اسهال، خونریزی در زیر پوست و درماتیت است.

    در نوزادان پسر کمبود مس به ارث رسیده می‌تواند اتفاق بیفتد. این کمبود زمانی اتفاق می‌افتد که جذب طبیعی مس غیر ممکن هست. مداخله زودهنگام پزشکی در چنین مواردی مهم است.

    فواید مس جهت سلامتی مشمول بر رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز اصلاح سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است

    منابع مهم مس

    این ماده در منابع غذایی متعددی همچون جگر، گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات، غلات کامل، آرد سویا، سبوس گندم، بادام، آووکادو، جو، سیر، آجیل‌ها، هوا دو سر، چغندر و عدس موجود هست. مس همچنین از طریق نوشیدن آب از لوله‌های مسی وارد بدن می‌شود. صدف غنی ترین منبع مس در محیط زیست هست. محتوای مس در غذاهایی که محتوای اسیدی بالایی دارند یا در طولانی مدت در قوطی حلبی نگهداری می‌شوند از دست می‌رود.

    خواص مس جهت سلامتی

    مس نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری سلامتی بدن بازی می‌کند. این ماده مزایای زیر را جهت بدن، به همراه خواهد داشت.

    مس و آرتروز

    مزایای مس مرتبط با خاصیت ضد التهابی آن است که می‌تواند در کم کردن نشانه‌های آرتروز بافایده باشد. بازار مصرف کنندگان نیز با دستبندهای مسی و نیز سایر لوازم تزیینی پر شده است است که می‌تواند این شرایط را درمان نماید. مس می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی جهت آرتروز به کار رود. ذخیره کردن آب در یک ظرف مسی می‌تواند آب را غنی از مس سازد.

    خواص مس جهت سلامت بدن

    این آب می‌تواند سیستم عضلانی بدن را تقویت کند. بنابراین صبح سریع به هنگام بیدار شدن از خواب این آب را بنوشید. بعد از نوشیدن آب، در کل روز پر انرژی خواهید بود لیکن متابولیسم بدن شما منبع خوبی از مس جهت فرآیندهای روزانه خود خواهد داشت.

    مس و رنگ مو و چشم

    مس یک ماده مهم جهت رنگدانه تیره طبیعی ( ملانین) است که به پوست، مو و چشم رنگ می‌دهد. ملانین، به وسیله ملانوسیت و تنها در حضور آنزیمی به نام تیروزیناز تولید می‌شود. مصرف مکمل‌های حاوی مس نیز می‌تواند به محافظت در برابر خاکستری شدن مو کمک کند، بنابراین اگرچه زیاد افراد این عنوان را نادیده می‌گیرند، ولی مس یک ماده معدنی مهم جهت جوان دیده شدن شماست.

    فواید مس جهت سلامتی مشمول بر رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز اصلاح سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است

    مس همچنین در نگهداری رنگ چشم‌های شما نیز بسیار موثر هست. مس به همراه روی در نگهداری رنگ زیبای چشم‌های شما بسیار مهم است.

    مس و بافت‌های همبند

    مس یک ماده مغذی مهم است که نقش بسیار مهمی در سنتر هموگلوبین، میلین، ملانین و کلاژن دارد. این ماده به محافظت از غلاف میلین اطراف اعصاب کمک می‌کند و به طور فعال در تولید الاستین نقش دارد. الاستین عنصری است که در بافت‌های همبند به انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. همچنین وجود این ماده جهت جلوگیری از بروز چین و چروک بسیار مهم است.

    خواص مس جهت سلامت بدن

    مس و واکنش‌های آنزیمی

    مس یک عنصر یا یک کوفاکتور در انزیم‌های متفاوت است که در زیاد واکنش‌های بیولوژیکی در داخل بدن شرکت دارد. این آنزیم‌ها تنها در حضور مس عملکرد خوب و مناسبی خواهند داشت. بدون واکنش‌های آنزیمی در زیاد اندام‌های مختلف، متابولیسم کلی بدن کندتر می‌شود. این عنوان زیاد در مسیرهای مغزی خاص، مهم است.

    مس و استفاده از آهن و قند

    مس به جذب آهن از دستگاه گوارش و انتشار آن از محل ذخیره سازی اولیه، همچون کبد کمک می‌کند. این ماده همچنین می‌تواند به کاربرد قند در بدن بافایده باشد. با کمک به جذب آهن از غذاها و سایر منابع، مس می‌تواند به تعداد گلبول‌های قرمز سالم نیز کمک کند.

    بدون منبع آهن مناسب در بدن، افراد از کم خونی زحمت خواهند برد که به کم خونی ناشی از فقر آهن آشنا شده است هست. این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث ایجاد علایمی همچون خستگی، درد عضلانی، پرسشها گوارشی و ضعف عمومی می‌شود.

    مس و انرژی بیشتر

    مس جهت سنتر آدنوزین تری فسفات که منبع انرژی جهت بدن هست، بسیار مهم هست. این ماده بر روی تولید انرژی بدن اثر می‌گذارد. مس به عنوان کاتالیزور در احیای اکسیژن مولکولی به آب عمل می‌کند. زمانی که مس کافی در بدن خود داریم، انرژی کافی جهت انجام فعالیت‌های خود را خواهیم داشت.

    مس و فواید آنتی باکتریایی

    مطالعات انجام شده است نشان می‌دهد که مس می‌تواند رشد باکتری‌ها را متوقف کرده یا نابود کند. این ماده همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از تلف شدن انرژی مازاد جهت مبارزه با عفونت‌ها جلوگیری نماید.

    مس و غده تیروئید

    مس نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب غده تیروئید بازی می‌کند. با اینحال، مس اضافی نیز می‌تواند مانع از عملکرد صحیح این غده شود. بنابراین باید سطح متعادلی از مس در خون حفظ شود در غیر اینصورت فعالیت‌های هورمونی متعادل نخواهد بود و ممکن است باعث ایجاد نشانه‌های کم کاری یا پرکاری تیروئید در بدن شود.

    مس و تشکیل سلول‌های قرمز خون

    مس در تولید گلبول‌های قرمز خون بسیار مهم هست. مس مسئول جذب کارآمد آهن از منابع غذایی است.

    مس و سیستم ایمنی بدن

    مس بخش بسیار مهمی از فرایند درمان زخم‌هاست. این ماده به عنوان یک سازنده ایمنی خوب عمل می‌کند و به عنوان درمانی جهت کم خونی فعالیت خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود بدن سریع‌تر و بهتر با بیماری‌ها مبارزه کند. مس یک فاکتور در زیاد فرایندهای آنزیمی است که منجر به تسریع فرایند درمان می‌شود.

    مس و کم کردن کلسترول

    مطالعات انجام شده است نشان می‌دهد که مس می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کم کردن دهد و به زیاد کردن کلسترول خوب خون کمک نماید. همین امر خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته و حملات قلبی را کم کردن می‌دهد.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : درمان خانگی – تیروئید
    منبع: salamati.ir

    واژه های کلیدی: درمان خانگی | تیروئید | سلامتی | کلسترول | نگهداری | منابع | سلامت | ایمنی | انرژی | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی