به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » فواید خرما در رمضان و روزه داری

فواید خرما در رمضان و روزه داری

اغلب متخصصان توصیه می ‏کنند که هنگام نوشیدن چای، از جمله در وعده افطاری در ماه مبارک رمضان، خرما را جایگزین قند یا شکر کنید، خرما دارای قند

فواید خرما در رمضان و روزه داری

اغلب متخصصان توصیه می ‏کنند که هنگام نوشیدن چای، از جمله در وعده افطاری در ماه مبارک رمضان، خرما را جایگزین قند یا شکر کنید، خرما دارای قند طبیعی هست، این نوع قند به سرعت جذب می‏ شود و در نتیجه بر قند مصنوعی ارحجیت دارد

مصرف خرما و فایده های آن

خرما از جایگاه خاص ‏ای در میان مواد تغذیه ای برخوردار هست، به همین علت مصرف آن در ایام روزه داری ماه مبارک رمضان توصیه می شود، در اینجا به شرح زیاد فواید این ماده مغذی بخصوص جهت تامین نیاز بدنی روزه داران عزیز می پردازیم.

خرما دارای فروکتوز، ساکارز، گلوکز، آب، موسیلاژ، مواد آلبومینوئیدی و پکتیکی، ویتامین‏ های A، B، C، D و E و املاحی نظیر روی، منگنز، فسفر، آهن و کلسیم است.

فواید خرما در رمضان و روزه داری

خرما بسیار مغذی و انرژی ‏زا است و مصرف آن در هنگام فعالیت ‏های بدنی، ورزشی، انجام کارهای فکری و ایام روزه داری، می‏ تواند بافایده باشد. خرما میوه ‏ای بسیار مغذی و مقوی بوده و بهتر است که در برنامه غذایی سالمندان، کودکان و نوجوانان در حال رشد، وارد شود.

خرما دارای قند فراوانی است و خاصیت گرم دارد. لذا افراد گرم ‏مزاج یا افرادی که بیماری‏ های قندی دارند، باید در خوردن آن احتیاط کنند.

خواص خرما

اغلب متخصصان توصیه می ‏کنند که هنگام نوشیدن چای، از جمله در وعده افطاری در ماه مبارک رمضان، خرما را جایگزین قند یا شکر کنید، خرما دارای قند

– خرما ویتامین‏ های متعددی دارد، ویتامین A موجود در خرما باعث تقویت بینایی چشم می ‏شود.

– خرما به واسطه داشتن ترکیبات متعدد، در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری‏ ها نقش دارد، پیشگیری از بیماری‏ های قلبی و عروقی، بیماری های مغزی و پیشگیری از بروز بعضی سرطان ‏ها، در مورد خرما مطرح شده است و به اثبات رسیده هست.

– خرما دارای ویتامین ‏های A و C است که باعث تقویت ناخن، رشد مو و طراوت و قشنگی پوست می‏ شود. ویتامین ‏های موجود در خرما، باعث تقویت رشد و حفظ سلامت دهان و دندان می‏ شود.

– خرما یکی از مواد مؤثر در اصلاح حافظه می‏ باشد. خرما منبع مناسبی از ویتامین‏ های گروه B، سلنیوم، آهن و منگنز است و بدین ترتیب می‏تواند ماده غذایی مناسبی جهت تقویت حافظه باشد.

– خرما باعث تقویت و تنظیم دستگاه گوارش است و ترکیبات موجود در آن، اسید معده را تنظیم می‏ کند. افرادی که معده ‏شان اسید اضافی ترشح می‏ کند یا به اصطلاح معده ارزش ترش می‏ کند، می‏ توانند چند عدد خرما را له کرده و در آبجوش ریخته، هم زده و آن را بنوشند.

– خرما خاصیت ملین دارد و روده ‏ها را پاکسازی می ‏کند. ماده نیکوتینیک موجود در خرما، دارویی فوق‏ العاده مؤثر جهت برطرف ناراحتی روده ‏ای هست. خوردن خرما باعث ایجاد و تقویت باکتری ‏های بافایده روده ‏ای می ‏شود.

فواید خرما در رمضان و روزه داری

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : پیشگیری از بیماری – برنامه غذایی
منبع: irna.ir

واژه های کلیدی: پیشگیری از بیماری | برنامه غذایی | تقویت ناخن | ویتامین | بیماری | پیشگیری | ویتامین | سلامت | حافظه | تنظیم

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

daroopost