هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    اگر قصد ازدواج یا جدایی از یک مرد را دارید، قبل از انجام هر کاری یکبار دیگر با مغز یک مرد از نزدیک آشنا شوید. شاید علت بعضی از رفتارهای منفی آنها را درک کنید.

    هر زنی باید این 9 حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    اگر قصد ازدواج یا جدایی از یک مرد را دارید، قبل از انجام هر کاری یکبار دیگر با مغز یک مرد از نزدیک آشنا شوید. شاید علت بعضی از رفتارهای منفی آنها را درک کنید.

    مشخصات مغز مردان

    بسیاری از برداشت های جالب توجه راجع به مغز مردان بر اساس مطالعاتی روی مردان ۱۸ تا ۲۲ ساله انجام شده است –که اغلب به دنبال جور کردن پول خوراکی و کارت های اعتباری خود بوده اند. البته مغز مردان در طول عمرشان دچار تغییرات فوق العاده ای می شود، و به سرعت از یک جوان مجرد خواهان رابطه جنسی به یک مرد با اراده و به دنبال آگاهی در حال عوض کردن است.

    در این مقاله با تصورات غلط مرسوم در مورد مردان آشنا خواهید شد و یاد می گیرید که مردان چقدر در برابر تنهایی آسیب پذیر بوده و چرا مردان اینقدر تمرکز ناامید کننده ای روی راه حل ها درارند؟ و در مدت کوتاهی آنچه که در مورد ذهن مردان نیاز است بدانید را بدست می آورید.

    هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    ۱٫ مردان هم ازدواج کردن را دوست دارند

    زنان می خواهد پرسشها را حل و فصل کنند و مردان می خواهند جهت هر لحظه به سر به هواییشان ادامه دهند بنابراین از زیر بار ازدواج شانه خالی می کنند. ولی این مورد ممکن است یکی از بزرگترین اشتباهاتی باشد که در نتیجه انجام آزمایش روی دانشجویان انجام شد.

    اگر قصد ازدواج یا جدایی از یک مرد را دارید، قبل از انجام هر کاری یکبار دیگر با مغز یک مرد از نزدیک آشنا شوید. شاید علت بعضی از رفتارهای منفی آنها را درک کنید.

    خیانت به احتمال زیاد در مردان قبل از سن ۳۰ سالگی رخ می دهد، یک مطالعه روی مردان بولیوی که در مجموعه مقالات انجمن سلطنتی سال ۲۰۰۷ منتشر شد نشان داده است که بعد از ۳۰ سالگی اولویت اول مردان تمزکز روی خانواده ارزش است.

    البته برخی مردان نسبت به دیگران سخت تر تعهد پذیر می شوند –این مسئله می تواند ژنتیکی باشد. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، مردان بدون ” ژن بی بند و باری “ که حدود ۶۰ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند زیاد احتمال دارد که ازدواج کنند. هم خودشان و هم همسران این مردان به طور نسبی زیاد از زندگی خود ابراز رضایت کرده اند.

    ۲٫ مدیر کیه؟

    به گفته بریزنداین Brizendine: یک سری سلسله مراتب بی ثبات می تواند به طور قابل توجهی در مردان باعث اضطراب شود. ولی یک زنجیره با ثبات از دستورات مثل قوانین اعمال شده است در ارتش و بسیاری از شرایط کاری سطح تستوسترون مردان را کم کردن داده و تمایلشان به خشم و درگیری را کم کردن می دهد.

    هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    ۳٫ پدر شدن

    در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۰ روی تکامل و واکنش‌ها انسان انجام شد مشخص شد که مغز مردان چند ماه قبل از پدر شدن جهت همکاری آماده می شود. پدر شدن باعث ایجاد تغییرات هورمونی در مردان می شود –پرولاکتین (هورمون زنانه)بالا رفته و تستوسترون کم کردن پیدا می کند –که باعث تقویت واکنش‌ها پدرانه می شود.

    اگر قصد ازدواج یا جدایی از یک مرد را دارید، قبل از انجام هر کاری یکبار دیگر با مغز یک مرد از نزدیک آشنا شوید. شاید علت بعضی از رفتارهای منفی آنها را درک کنید.

    به گفته بریزنداین که در این مطالعه شرکت نداشته است: ممکن است فرومون های (هورمون های جنبش کننده) pheromones یک زن باردار باعث ایجاد این تغییرات در شریک زندگی اش شود.

    مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله هورمون ها و واکنش‌ها منتشر شد نشان داده که: در انتظار مادر شدن ممکن است فوایدی به دنبال داشته باشد: حتی قبل ازین که زن باردار شود فرومون های مردانه باعث جوانه زدن نورون های مادر خوبی بودن در مغز زن می شود.

    ۴٫ بابا بازی

    هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    مطالعات نشان داده پدران روشی خاص جهت بازی با کودکان دارند –خشن تر، خود انگیخته تر و با دست انداختن بیشتر –که باعث می شود کودکان بهتر یاد بگیرند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و برای رویارویی با دنیای واقعی آماده شوند.همچنین این هم بازی بودن پدران، رفتارهای خطرناک جنسی کودکان را کم کردن می دهد.

    بر اساس چندین مطالعه که انجام شده است مردانی که میل به به ایفای نقش فعال پدری دارند، سطح تستوسترونشان پایین تر است. با این حال مشخص نیست آیا سطح این هورمون باعث ایجاد این واکنش‌ها می شود یا برعکس، محققان معتقدند که تکامل مشمول بر علاقه به پدر بودن هم می شود. کودکان انسان در قلمرو حیوانات جز نیازمندترین کودکان محسوب می شوند و بهینه شدن پدران خوب شانس زنده ماندن نوزادان را زیاد کردن داده و در نتیجه نسلشان ادامه پیدا می کند.

    ۵٫ منطقه ” دفاع از قلمرو ” مغز در مردان

    به گفته بریزندین ” بخشی از وظیفه مردان در طی تکاملی که از آن یاد کردیم، دفاع از قلمروشان هست. تحقیقات بیشتری جهت این مورد در انسان نسبت به سایر پستانداران مورد نیاز هست، منطقه ” دفاع از قلمرو ” مغز در مردان نسبت به زنان بزرگتر است.

    با این که زنان هم احساس مالکیت دارند ولی مردان زمانی که با تهدیدی نسبت به قلمرو، عشق یا زندگیشان روبرو شوند احتمال بیشتری دارد که به خشونت روی بیاورند.

    ۶٫ علت عادت چشم چرانی در مردان

    به گفته پرانجال مهتا، روانشناس اجتماعی در دانشگاه کلمبیا نیویورک: در حالی که اغلب تستوسترون را عامل پرخاشگری و خصومت می دانند این هورمون عامل میل جنسی هم هست. و مردان ۶ برابر زنان این هورمون را در رگهای خود دارند.

    مهتا و همکارانش متوجه شدند که تستوسترون باعث اختلال در منطقه کنترل مغز می شود. در حالی که این مساله هنوز تحت بررسی است ولی ممکن است توضیح بدهد که آیا مردان مانند یک ” خلبان خودکار ” چشم چرانی می کنند. با این که اغلب هنگامی که زنی از زاویه دیدشان خارج می شود او را به فراموشی می سپارند.

    ۷٫ تمرکز مردان روی راه حل است

    در حالی که در بسیاری از مطالعات مشخص شده است که زنان رفتارشان همدلانه تر از مردان هست، دکتر بریزندین اعتقاد است که این مساله کاملا درست نیست. سیستم همدلی مغز مردان زمانی پاسخ می دهد که شخصی پریشان بوده یا مشکلش را بیان کند. و منطقه ” حل کردن مسئله ” سریعا جایگزین مرحله قبلی می شود.

    این منطقه مانند گوگل تمام مغز را جستجو می کند تا راه حلی جهت مسئله بیابد. در نتیجه مردان میل به بیشتری به حل یک مسئله دارند تا نشان دادن احساس همدلی شان.

    ۸٫ مردان زیاد در معرض تنهایی هستند

    به گفته دکتر لوان بریزندین Dr. Louann Brizendine استاد روانشناسی بالینی دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو و نویسند کتاب ” مغز مردان ” در سال ۲۰۱۰ ، تنهایی می تواند عوارض زیادی بر سلامت و مغز افراد بگذارد، ولی به نظر می رسد مردان مسن زیاد در معرض این خطرات هستند.

    مردان نسبت به زنان میل به کمتری به حضور در اجتماع دارند که باعث تشدید تنهایی و دوری آن ها از جمع می شود.

    مطالعات نشان داده، زندگی با زنان از این نظر جهت مردان بسیار بافایده است. مردان با روابط پایدار، سالم تر بوده، زندگی طولانی تری داشته و سطح هورمون هایی که باعث کم کردن اضطراب می شود در آن ها زیاد کردن پیدا می کند.

    همچنین زنان جهت غدد جنسی مردان هم بافایده هستند. بر اساس مطالعه ای که در زیست شناسی تولید مثل در سال ۲۰۰۹ منتشر شد موش نری که با موش ماده زندگی می کرد نسبت به پسرعموهای تنهایش، مدت وقت بیشتری بارور باقی ماند.

    ۹٫ مردان نسبت به زنان عاطفی ترند

    در حالی که زنان به عنوان جنس عاطفی تر آشنا می شوند ولی محققان دریافتند نوزادان پسر تصویر العمل هایی احساسی و رساتری نسبت به دختران نشان می دهند.

    مردان بالغ هم کمی تصویر العمل هایی احساسی نیرومند تری دارند –ولی فقط قبل از این که متوجه احساساتشان شوند (یعنی به محض اینکه خودشان متوجه نمایش احساساتشان می شوند جلوی خودشان را می گیرند). مطالعه ی که در سال ۲۰۰۸ در مجله روانشناسی اسکاندیناوی منتشر شد و حالات صورت مردان را مورد بررسی قرار می داد مشخص کرد هنگامی که مردان به مرحله آگاهی از احساسات خود می رسند دیگر بروز آن در صورت ارزش مشاهده نشده و روی صورت ارزش ماسک می زنند.

    در جوانی پسران یاد می گیرند احساساتی که در جامعه ” غیرمردانه ” آشنا می شود را پنهان کنند. ولی سرکوب احساسات در مردان می تواند پاسخ بدن به تصویر العمل ” جنگ یا گریز” باشد. محققان دانشگاه لوند در سوئد مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ انجام دادند و بر اساس آن نظریه ای ارائه کردند که تصویر العمل نیرومند یک مرد و سرکوب بعد از آن او را جهت رویارویی با ترساندن آماده می کند.

    عبارات مهم : هورمون زنانه – هورمون ها

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: هورمون زنانه | هورمون ها | تستوسترون | کودکان | مطالعه | مردانه | ازدواج | مردان | زندگی | تصویر | هورمون

    هر زنی باید این 9 حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    هر زنی باید این ۹ حقیقت را راجع به مغز مردان بداند!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال