کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » قاتلان خاموش قشنگی شما

    قاتلان خاموش قشنگی شما

    بعضی از انتخاب‌ های ما در زندگی، مثل نوشیدن زیاد قهوه یا مصرف دخانیات که سبک زندگی ما هم نامیده می‌شود، آثار منفی روی قشنگی

    قاتلان خاموش قشنگی شما

    برخی از گزینش های ما در زندگی، مثل نوشیدن زیاد قهوه یا مصرف دخانیات که سبک زندگی ما هم نامیده می شود، آثار منفی روی قشنگی ظاهری ما دارند. این گزینش ها می توانند از کیفیت و شفافیت پوست تا رنگ دندان های ما را تحت تأثیر قرار دهند و اکثر ما با این گونه عوامل آشنا هستیم؛ ولی عادات روزانه دیگری هم وجود دارند که زیاد از نظر شانس مبتلا شدن به بیماری های قلبی یا سرطان اهمیت دارند، ولی کماکان می توانند تأثیر منفی روی قشنگی ظاهری شما هم داشته باشند.

    قاتلان خاموش قشنگی شما

    تغییر دادن روند های معمول زندگی، از آنچه می خوریم تا این که چقدر در هفته ورزش می کنیم، می تواند در کنار زیاد کردن میزان سلامتی و آمادگی بدنی، به کند شدن روند پیری و بهتر شدن ظاهر شما کمک کنند؛ بنابراین اگر می خواهید با یک تیر، دو نشان بزنید و در کنار زندگی سالم تر از ظاهری زیباتر هم برخوردار باشید، این مطلب از دکتر سلام را از دست ندهید.

    ۱) جهت از بین بردن خط های ریز روی پوست صورت خواب شبانه خوبی داشته باشید

    – کمبود خواب به سرعت تأثیر خود را به سه شکل خطوط ریز، رنگ بندی نامتقارن و کم کردن نرمی پوست صورت نشان می دهد. به همین علت هم به راحتی می توان افرادی را که به شکل مداوم دچار کمبود خواب هستند، از قیافه پیرترشان نسبت به همسالان تشخیص داد. همچنین خواب کافی باعث می شود که پوست شما راحت تر بتواند در برابر آسیب هایی مثل سوختگی در اثر نور خورشید یا خشکی زدن مقاومت کند. به نظر می رسد که کمبود خواب باعث می شود که پوست در کنار از دست دادن توانایی های ترمیمی خود، با سرعت بیشتری هم پیر شود. هر چند این روند هر لحظه هم تدریجی نیست و کمبود خواب می تواند اثرات فوری بر پوست شما داشته باشد که از جمله نشانه های معمول آن می توان به رنگ پریدگی و سیاه شدن زیر چشم ها اشاره کرد.

    روش پیشگیری ⇐ مالیدن مقداری روغن اسطوخدوس به بالش

    – این گیاه دارویی فواید درمانی بسیاری دارد که می توان به فواید خواب آور آن اشاره کرد. با بوییدن عطر این روغن، وقت بیشتری را در حالت خواب عمیق خواهید گذراند و خواب شبانه شما کیفیت بالاتری خواهد داشت.

    بعضی از انتخاب‌ های ما در زندگی، مثل نوشیدن زیاد قهوه یا مصرف دخانیات که سبک زندگی ما هم نامیده می‌شود، آثار منفی روی قشنگی

    ۲) جهت حفاظت از دندان ها در برابر لکه ها عادت های نوشیدن خود را عوض کردن دهید

    – انواع نوشیدنی های سرد و گرمی که در طول روز می نوشیم، به طور قطع می توانند روی سلامت ظاهری و سفیدی دندان های ما تأثیر بگذارند. نوشیدنی های حاوی مواد اسیدی، مثل نوشابه های گازدار، با تشکیل شیارهای ریز در سطح دندان ها باعث زیاد کردن تأثیرپذیری مینای دندان از رنگ نوشیدنی هایی مثل چای و قهوه می شوند. در نتیجه، این مواد رنگی به عمق بیشتری در دندان شما نفوذ کرده و رنگ آن را زیاد تحت تأثیر قرار می دهند.

    روش پیشگیری ⇐ نخوردن نوشیدنی های رنگی گرم مثل چای و قهوه بعد از خوردن نوشیدنی های اسیدی

    – یکی از ساده ترین روش ها جهت پیشگیری از لکه دار شدن دندان ها، صبر کردن است! بله با یکی، دو ساعت صبر کردن بعد از نوشیدنی های اسیدی، به بزاق دهان تان وقت می دهید تا دوباره شرایط را متوازن کرده و از اثر تخریبی اسید روی مینای دندان ها بکاهد. یک روش دیگر که پیش از این هم به آن اشاره کرده ایم، قرقره کردن کمی آب یا دهان شویه بعد از خوردن نوشیدنی های اسیدی هست؛ آیا که در کنار پیشگیری از عوض کردن رنگ مینای دندان، به کم کردن خوردگی و فساد آ ن هم کمک می کند. در نهایت باید به شیر و فواید آن اشاره کنیم. تلاش کنید چای خود را به همراه مقداری شیر نوش جان کنید؛ آیا که پروتئین های موجود در شیر با مواد موجود در چای ترکیب شده است و اثر لک کننده آن را کم کردن می دهند.

    ۳) جهت حفاظت از پوست در برابر چروک شدن زیاد ورزش کنید

    – جالب است که بدانید با ورزش کافی حتی می توانید آثار پیری را که همین الان هم روی صورت شما مشهود هستند هم کم کردن داده یا معکوس کنید. افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند، به طور مشخص پوست بهتری دارند و مسلما در این مورد ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه هست. تحقیقات انجام شده است تائید می کند که افراد بی تحرک با سن بالای ۶۵ سال تنها با سه ماه ورزش منظم شاهد اصلاح اوضاع پوستی خود خواهند بود. هر چند علت مهم این ماجرا به صورت کامل مشخص نیست، ولی به نظر می رسد که ورزش باعث تولید موادی در بدن می شود که باعث اصلاح اوضاع سلامتی سلول های پوستی می شود.

    روش پیشگیری ⇐ برای خود یک انگیزه ایجاد کنید تا زیاد ورزش کنید

    – تحقیقات انجام شده است ثابت کرده که تلاش جهت رسیدن یا جلو زدن از دستاوردهای ورزشی یک فرد دیگر می تواند باعث دو برابر شدن میزان ورزشی شود که انجام می دهیم. یک روش راحت جهت ایجاد مسابقه سالم استفاده از اپلیکیشن های سلامتی است که به شما امکان می دهد تا دستاوردهای خود را با سایر بازدیدکنندگان یا وقت های قبلی ثبت شده است به وسیله خودتان مقایسه کنید.

    قاتلان خاموش قشنگی شما

    در این باره زیاد بخوانید: ورزش بر سلامت پوست چه اثراتی دارد؟

    ۴) جهت اصلاح رنگ پوست و مقابله با علائم پیری یخچال خود را به درستی پر کنید

    – یک رژیم غذایی سالم مشمول بر آنتی اکسیدان ها، چربی های بافایده و مقادیر بالای ویتامین C می تواند به پوست شما یاری کند تا بهتر در برابر علائم پیری مقاومت کند. غذاهایی که باید به صورت کلی زیاد مصرف کنید، شامل: سبزی های برگ دار سبز، حبوبات، خشکبار، انواع گیلاس و آلبالو، تخم مرغ، نان های پخت شده است با غلات کامل و روغن زیتون می شود؛ ولی جهت داشتن پوستی درخشان تر و جوان تر بهتر است مصرف گوشت قرمز و فرآورده های لبنی را متعادل کنید. همچنین بهتر است که کربوهیدرات های مصرفی خود را از انواع شاخص قند پایین (مثل غلات کامل) گزینش کرده و از غذاهای دارای شاخص قند بالا (مثل نان پخته شده است با آرد سفید، سیب زمینی و برنج دانه کوتاه) دوری کنید. این دسته از کربوهیدرات ها با بالا بردن میزان قند خون شما باعث پیرشدن تدریجی پوست صورت می شوند.

    روش پیشگیری ⇐ خوردن زیاد سبزی ها و غذاهای مفیدی که اشاره شد.

    – یک روش راحت جهت اطمینان حاصل کردن از خوردن پنج سهم سبزی های موردنیاز بدن در طول روز، اختصاص دادن نیمی از بشقاب غذا به این گروه خوراکی هست. تأثیر این خوراکی ها در برطرف کردن چین و چروک های صورت و پیشگیری از پیری زودرس پوست بارها و بارها به اثبات رسیده هست. تنها با ۶ هفته رعایت چنین رژیم غذایی پوستی براق تر و سالم تر خواهید داشت.

    بعضی از انتخاب‌ های ما در زندگی، مثل نوشیدن زیاد قهوه یا مصرف دخانیات که سبک زندگی ما هم نامیده می‌شود، آثار منفی روی قشنگی

    لینک مرتبط: مبارزه با پیری پوست

    تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

    منبع: دکتر سلام

    واژه های کلیدی: کمبود خواب | نوشیدنی | سلامتی | پیشگیری | زندگی | دندان | انواع | تاثیر ورزش بر پوست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی