باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ماجراهای عجیب و غریب در خط ۷ متروی تهران

    ماجراهای عجیب و غریب در خط ۷ متروی تهران

     هفت ایستگاه افتتاح شده است از مجموع ۱۹ ایستگاه واقع در قطعه ۲۲ کیلومتری خط هفت مترو که روز شنبه بهره‌برداری شد، تنها در بازه سه ساعته ۱۰

    ماجراهای عجیب و غریب در خط 7 متروی تهران

    هفت ایستگاه افتتاح شده است از مجموع ۱۹ ایستگاه واقع در قطعه ۲۲ کیلومتری خط هفت مترو که روز شنبه بهره‌برداری شد، تنها در بازه سه ساعته ۱۰ تا ۱۳ که جزو ساعات متعارف شروع و آخر کار نبوده در حال فعالیت است.

    حرف و حدیث های خط ۷ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران

    طی دو روز گذشته عده‌ای از شهروندان که تصور می‌کردند خط هفت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند سایر خطوط از ساعات اولیه صبحگاه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند، با مراجعه به ایستگاه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته، با کرکره بسته ورودی مترو روبه‌رو شدند و تصاویری از این اوضاع نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

    عبارات مهم : روز گذشته – ایستگاه
    هفت ایستگاه افتتاح شده است از مجموع ۱۹ ایستگاه واقع در قطعه ۲۲ کیلومتری خط هفت مترو که روز شنبه بهره‌برداری شد، تنها در بازه سه ساعته ۱۰ تا ۱۳ که جزو ساعات متعارف شروع و آخر کار نبوده در حال فعالیت است.

    هر چند شرکت بهره‌برداری مترو در اطلاعیه‌ای همزمان با مراسم افتتاح این عنوان را رسانه‌ای کرده بود، ولی بسیاری از شهروندان از کیفیت بهره‌برداری خط هفت مطلع نبودند و به همین خاطر از تعطیلی بی‌وقت ایستگاه‌ها غافلگیر شدند. غافلگیری دوم مسافران در خط تازه مترو از وقت انتظار بسیار زیاد در ایستگاه نشات گرفته است.

    سرفاصله قطارهای مترو در این خط طی فعالیت روزانه فعلی، ۳۰ دقیقه اعلام شده است بود که عملا در دو روز گذشته، این وعده محقق نشد و مسافران باید حدود ۴۵ دقیقه جهت رسیدن قطار، در ایستگاه انتظار بکشند. سرفاصله متعارف در سایرخطوط مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران در ساعات پر استفاده، بین ۴ تا ۸ دقیقه هست. تاثیر این وقت انتظار بالا حتی اگر جهت مدت محدودی برقرار باشد، این است که مسافران خط هفت مترو یا از سفر با این ناوگان انصراف داده و ایستگاه را ترک می‌کنند یا اینکه در صورت ماندن جهت استفاده از قطار، احتمال مراجعه دوباره آنها به این خط، نزدیک به صفر خواهد بود.

    عنوان اختلاف میان هزینه‌های اعلام شده است احداث خط هفت مترو به وسیله مدیران شهری نیز در سه روز گذشته چالش برانگیز بوده هست. دو رقم ۳ هزار و ۶ هزار میلیارد تومان که به‌عنوان هزینه احداث خط هفت اعلام شده است اختلاف زیادی دارد که سوال‌برانگیز هست. از آنجاکه هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هست، رقم ۶ هزار میلیارد به واقعیت نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. ولی دو سناریو راجع به علت اینکه مدیرعامل شرکت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران روی رقم ۳ هزار میلیارد تومان در مراسم افتتاحیه پافشاری کرده، وجود دارد.

    نخست اینکه نیمی از هزینه ساخت به‌صورت تهاتر و در قالب بودجه غیرنقد پرداخت شده است که با توجه به درج ردیف‌های غیرنقدی در بودجه هر سال شهرداری، این احتمال بعید هست. طبق سناریوی دوم، مدیریت شهری نیمی از هزینه ساخت مترو را از طریق تسهیلات بانکی تامین مالی کرده و معادل ۳ هزار میلیارد تومان بر بدهی مدیریت شهری افزوده است ولی از بیان براق این عنوان که به معنای بدهکارتر شدن شهرداری در دوره آتی هست، خودداری می‌کند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

    ماجراهای عجیب و غریب در خط ۷ متروی تهران

    واژه های کلیدی: روز گذشته | ایستگاه | مسافران | ایران | فعالیت | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال