اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از روند پیر شدن نیست این بیماری منجر به علایم: از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی، ایجاد مسئله در کارهای روزانه و در نهایت

    درمان آلزایمر با 8 راهکار تازه در سال 2016

    بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از روند پیر شدن نیست این بیماری منجر به علایم: از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی، ایجاد مسئله در کارهای روزانه و در نهایت فوت هست. در نهایت دانشمندان در سال ۲۰۱۶ به یافته هایی امیدوار کننده دست پیدا کردند که در این مقاله می خوانید:

    بیماری آلزایمر حالتی از زوال عقل است که می تواند توانایی تفکر افراد را به وضوح از بین ببرد، در نهایت فراموشی کارهای روزانه و آخر فراموش کردن این که چه کسی بوده است.

    از آنجا که این بیماری بسیار ویرانگر است و روش های قبلی از درمان آن عاجز بوده اند، هر لحظه به دنبال گزینه های درمانی طبیعی جهت آن هستم و خبرهای جدیدی که در مجلات پزشکی در مورد درمان آلزایمر منتشر می شود، خبر از پیشرفت این مساله دارد.

    درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    هنوز هم پرسشها زیادی وجود دارد که در مورد مغز انسان نمی دانیم ولی خوشبختانه در سال ۲۰۱۶ پیشرفت های قابل توجی در زمینه آلزایمر داشته ایم که شما را با بعضی از این موارد آشنا می کنیم.

    چندین نظریه در این زمینه مطرح شده است از جمله آسیب *رادیکال های آزاد، عدم توانایی در استفاده صحیح از گلوکز، کمبود ویتامین و یا سموم محیطی. این بیماری زیاد از نیمی از کهنسالان بالای ۸۵ سال در آمریکا را گرفتار می کند.

    *رادیکال های آزاد: رادیکال های آزاد موادی هستند که به طور طبیعی در بدن تولید می شوند ولی چربی ها، پروتئین ها و DNA را درون سلول ها مورد تهاجم قرار می دهند که این مسئله می تواند عامل بروز بیماری های متفاوت و شدت یافتن فرآیند پیری گردد.

    خبر خوب این است که درمان های طبیعی آلزایمر می تواند به طور موثر در اصلاح این بیماری تاثیر گذار باشد. به تازگی دانشمندان پیشرفت های عمده ای در زمینه آلزایمر داشته اند که می تواند منجر به درمان آن شود.

    بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از روند پیر شدن نیست این بیماری منجر به علایم: از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی، ایجاد مسئله در کارهای روزانه و در نهایت

    ۸ نتیجه قابل توجه در زمینه درمان آلزایمر در سال۲۰۱۶

    ۱٫ در درمان آلزایمر آنچه که می خورید بسیار مهم است

    عبارات مهم : داروهای خواب آور – درمان و پیشگیری

    شعار من هر لحظه این بوده است: غذا همان دارو است. این جمله فقط شعاری نیست. بقراط ۴۰۰ سال قبل از میلاد به تاثیر غذا در سلامت بدن پی برده بود. هنگامی که در مورد پیشگیری و درمان امراض با افراد صحبت می کرد در درجه اول به آن ها توصیه می کرد که خوراکی های سرشار از مواد مغذی را مصرف نمایند. علم مدرن هم از اهمیت این عنوان به خوبی آگاه است.

    دانشمندان به تازگی دریافتند که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند در برابر بیماری آلزایمر از شما محافظت کند. مطالعه ای که در مجله آمریکایی Geriatric Psychiatry انتشار یافته نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از عوامل مهم سبک زندگی است که از ایجاد پلاک های سمی در مغز جلوگیری کرده و جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را می گیرد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : با رژیم غذایی مدیترانه ای زیاد آشنا شوید

    پلاک های ایجاد شده است در مغز به وسیله رسوبات یک پروتئین سمی به نام بتا آمیلوئید beta-amyloid در فضای بین سلول های عصبی مغز تولید می شوند. و گیر افتادن رشته های گره دار *پروتئین های تائو tau protein در داخل سلول های مغز ایجاد می شود. هر دو دسته این پروتئین ها جزو شاخص های کلیدی بیماری آلزایمر در نظر گرفته می شوند.

    درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    *پروتئین‌های تائو/تاو Tau Proteins: پروتئین‌هایی هستند که ریزلوله‌ها را تثبیت می‌کنند. پروتئین تاو در نورونهای دستگاه عصبی مرکزی به فراوانی و در آستروسیت‌ها و الیگودندرسیتها به میزان کمتری یافت می‌شوند. پروتئین‌های تاوی که کارکرد خود را در تثبیت کردن ریزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل مهم بیماری‌های مرتبط به زوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستند.

    در مطالعه ای جدید، از تصویربرداری PET جهت بررسی مغز استفاده کرده و جهت نخستین بار نشان داده است که چگونه عوامل موثر سبک زندگی به طور مستقیم پروتئین های غیر طبیعی را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست دادن حافظه در افرادی می شوند که هنوز زوال عقل در آن ها تشخیص داده نشده است. همچنین عوامل سبک زندگی سالم با کاهش کوچک شدن مغز و قیمت پایین تر آتروفی atrophy ( تحلیل رفتن ) در افراد مبتلا به آلزایمر مرتبط است.

    *PET :Positron emission tomography: روشی نوین در تصویربرداری است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی به خاص پزشکی هسته‌ای کاربرد پژوهشی و همه‌روزه فراوانی دارد.

    بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از روند پیر شدن نیست این بیماری منجر به علایم: از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی، ایجاد مسئله در کارهای روزانه و در نهایت

    در رژیم غذایی مدیترانه ای کدام خوراکی ها را مصرف کنید؟

    • – میوه و سبزیجات تازه ( سبزی ها به خصوص برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بادمجان ، گل کلم ، کنگر فرنگی ، گوجه فرنگی و رازیانه )
    • – روغن زیتون
    • – آجیل ها و دانه ها ( مانند بادام و دانه های کنجد )
    • – بنشن ها و لوبیاها ( به خصوص عدس و نخود)
    • – گیاه های و ادویه جات ( مانند مرزنگوش oregano (گیاهی معطر از تیره نعناعیان است)، رزماری و جعفری )
    • – غلات کامل
    • – خوردن ماهی (صید دریا نه پرورشی) و غذاهای دریایی حداقل دو بار در هفته
    • – مرغ و ماکیان های محلی با کیفیت بالا، تخم مرغ، پنیر، شیر بز و کفیر غنی از پربیوتیک یا مصرف ماست در حد اعتدال.
    • مصرف گوشت قرمز در موارد خاص یا یکی دو بار در هفته
    • مقادیر زیادی آب و مقداری چای و قهوه

    ۲٫ ورزش در پیشگیری از آلزایمر موثر است

    در مطالعه ای در دانشگاه UCLA قبلی نشان داده شد که ورزش محافظی نیرومند در اطراف مغز ایجاد می کند. افرادی که فعالیت های فیزیکی منظم بیشتری داشته اند در اسکن های PET، سطوح پایین تری از پلاک های سمی ایجاد شده است نشان داده اند که به معنی پایین تر بودن خطر مبتلا شدن به آلزایمر در آنها است.

    درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    هر نوع ورزشی که انجام دهید قطعا بهتر از نشستن است، ولی اگر زمانتان محدود هست، ورزش های تناوبی که به عنوان ورزش های اینتروال با شدت بالا high-intensity interval training *هم آشنا می شوند، عالی ترین گزینه جهت شما هستند.

    * high-intensity interval training= HIIT:ورزش اینتروال، ورزش های هوازی هستند که تنها در ۲۰ دقیقه و با کمترین فعالیت قلبی، بیشترین سوزاندن چربی را دارند.

    * cardio = cardiovascular: این عبارت عموما جهت سیستم گردش خون که مشمول بر قلب و رگ‌های خونی بدن شماست به کار می‌رود. ولی مردم معمولاً این عبارت را به تمرینات ورزشی که باعث تقویت شبکه‌ی گردش خون می‌شود اطلاق می‌کنند. این تمرینات در یک بازه‌ی زمانی طولانی انجام می‌شود که باعث زیاد کردن ضربان قلب و پمپاژ خون زیاد در رگ‌ها، و نهایتاً حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلول‌ها خواهد شد. هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان زیاد کردن دهد، می‌تواند بعنوان کاردیو آشنا شود.

    به خاطر داشته باشید، هر چند تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تاثیر HIIT روی مغز باید انجام شود ولی می دانیم که این ورزش ها چربی را سریعتر از ورزش های *کاردیو Cardio معمول و ثابت، آب می کند ( و کم بودن BMI ریسک ایجاد پلاک های تاثیر گذار در بیماری آلزایمر را بر اساس مطالعه UCLA کم کردن می دهد ). با این حال مطالعه قبلی نشان داد که ورزش های پایدار کاردیو در مقایسه با ورزشهای همراه با وزنه یا HIIT ، سلول های عصبی بیشتری در مغز ایجاد می کند.

    تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا بدانیم کدام شکل از ورزش جهت پیشگیری از مبتلا شدن به آلزایمر بهتر است. در حال حاضر فقط بر روی فعالیت های فیزیکی و داشتن BMI در محدوده سالم تمرکز داشته باشید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آشنایی با تمرینات اینتروال

    ۳٫ داروهای ضدالتهابی PMS ( سندرم پیش از قاعدگی ) مانع تحلیل رفتن مغز به علت آلزایمر میشود

    فکر می کنید *داروهای غیر استروئیدی ضدالتهاب که در حال حاضر به طور عمده برای گرفتگی ها و دردهای قبل از قاعدگی استفاده می شوند برای درمان آلزایمر کاربرد دارند؟

    من هر لحظه در هنگام خواندن مطالعاتی از این دست خوش بینانه محتاط هستم. در مطالعه ای که در دانشگاه منچستر انجام شد، محققان به طور کامل التهاب مغز و علایم از دست دادن حافظه در اثر آلزایمر در موش ها را به کمک داروی در دسترسی به نام مفنامیک اسید mefenamic acid معکوس کردند.

    *داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی NSAID: از پرکاربردترین داروهای پزشکی هستند. این داروها باعث مهار سیکلواکسیژناز می‌شوند و سه خاصیت مهم کم کردن التهاب، ضددرد و تب‌بُر دارند. این گروه از داروها در دوزهای بالا اثرات ضدالتهابی دارند.NSAIDها ازاین‌رو منحصربه‌فرد هستند که غیرمخدرند و اعتیادی ایجاد نمی‌کنند. ناپروکسن، آسپیرین و ایبوپروفن از جملهٔ این داروها محسوب می‌شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید

    در حالی که این گزینه لزوما یک درمان طبیعی جهت آلزایمر نیست ولی نشان دهند اهمیت کم کردن التهاب جهت جلوگیری یا معکوس نمودن علایم آلزایمر است.
    مفنامیک اسید یک داروی عمومی است که تحت عنوان ۲۰ دارو با نام های متفاوت تجاری فروخته می شود. ” شواهد تجربی ای در حال حاضر وجود دارد که نشان می دهد التهاب در مغز، بیماری آلزایمر را بدتر می کند. ” محققان در بیانیه ای اعلام کردند ” تحقیقات ما نشان می دهد که برای نخستین بار مفنامیک اسید، یک داروی راحت ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند یک مسیر التهابی مهم، موسوم به التهاب NLRP3 را تحت تاثیر قرار دهد که باعث آسیب سلولی مغز می شود. “

    مطالعات بر روی حیوانات هر لحظه نتیجه های یکسانی روی انسان ها ندارد، بنابراین این یافته های امیدوار کننده نیازمند مطالعات انسانی زیاد است. ولی مطمئنا دستیابی به این یافته های موفقیت آمیز حاکی از آن است است که کنترل التهاب بدن نقش کلیدی در درمان آلزایمر بازی می کند.

    ۴٫ حرفه شما می تواند مانند یک داروی ضد آلزایمر عمل کند

    آیا میدانید که شغلی خاص می تواند در برابر آلزایمر از شما محافظت کند؟

    انسان موجودی اجتماعی است و کارکردن مستقیم با دیگر افراد به جای کارکردن با اطلاعات اولیه یا ابزار می تواند در برابر آلزایمر از شما محافظت کند.

    دانشمندان مرکز تحقیقات بیماریهای آلزایمر ویسکانسین و موسسه آلزایمر ویسکانسین با بررسی اسکن مغزی ۲۸۴ نفر میانسال که در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر بودند دریافتند کسانی که از نزدیک با مردم در شرایط کاری پیچیده هستند بهتر از افرادی که به صورت منزوی کار می کنند، قادر به تحمل آسیب های مغزی هستند. افرادی که زیاد در محیط های اجتماعی مشغولند مانند معلمین و پزشکان، به نظر می رسد که راحت تر قادر به حفظ عملکرد های شناختی هستند.

    محققان می گویند این تحلیل ها بر اهمیت تعامل اجتماعی در کار جهت ایجاد مقاومت در برابر بیماری آلزایمر تاکید می کنند. اگر در انزوا کار می کنید و کاری از دستتان جهت عوض کردن این موقعیت بر نمی آید ولی جهت عوض کردن می توانید بعد از ساعات کاری و در طول روز فعالیت های اجتماعی انجام دهید تا مغزتان انعطاف پذیرتر شود.

    ۵٫ ماری جوآنای طبی می تواند مغز را از بیماری آلزایمر محافظت کند

    سوء تفاهم نشود، منظور این مقاله استفاده دارویی و زیر نظر دکتر ماریجوآنای طبیعی است که هم اکنون در داروسازی انجام می شود و ار ماری جوآنای طبی در درمان بسیاری از امراض مانند تهوع ناشی از شیمی درمانی و بیماری های اعصاب و روان استفاده می شود.

    این مساله می تواند یکی از بزرگترین یافته های دنیا در درمان طبیعی آلزایمر باشد، دانشمندان موسسه Salk کشف کردند که tetrahycrocannabinol ، یکی از اجزای مهم شاهدانه و دیگر ترکیبات ماری جوانا می تواند از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

    در آزمایشگاه، ترکیبات گیاهی این ماده با کاهش التهاب سلولی و از بین بدن پروتئین سمی آمیلوئید سلول های مغزی، جلوی بیماری را گرفتند. این مطالعه جهت نخستین بار در نوع خود نشان می دهد کانابینوئیدها cannabinoids (انتقال دهنده عصبی)روی التهاب و تجمع بتا آمیلوئید amyloid beta روی سلول های عصبی تاثیر می گذارد. در حال حاضر آزمایشات بالینی جهت مشاهده این نتیجه های امیدوار کننده در انسان باید انجام شود.

    ۶٫ دوری از خوردن بیش از حد داروها می تواند خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کم کردن دهد

    داروهایی که در حال حاضر با زوال عقل در ارتباط هستند شامل: داروهای خواب آورد و آلرژی می شوند که عبارتند از:

    • Benadryl: یک نام تجاری جهت تعدادی از داروهای آنتی هیستامین های متفاوت جهت درمان آلرژی استفاده می شود.
    • Dramamin (نام عمومی: دیمن هیدرینات Dimenhydrinate): یک آنتی هیستامین است که جهت پیشگیری و درمان تهوع، استفراغ و سرگیجه ناشی از بیماری حرکت استفاده می شود.
    • – Advil PM ادویل: مشمول بر ایبوپروفن (تسکسن درد) و سیترات دیفن هیدرامین(کمک به داشتن خواب کامل شب) است.
    • -Unison: یک نام تجاری تولید کننده داروی Doxylamine (یک آنتی هیستامین) است.

    این قرص ها فواید آنتی کولینرژیک anticholinergic دارند(ماده ای که انتقال دهنده عصبی را در سیستم عصبی محیطی و مرکزی مسدود می کند) که با زوال عقل مرتبط است.

    مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در JAMA Neurology با استفاده از اسکن های MRI و PET نشان می دهد که داروهای آنتی کولینرژیک سوخت و ساز بدن را کم کردن داده و باعث ایجاد آتروفی atrophy ( تحلیل رفتن) مغز می شوند. مصرف داروهای آنتی کولینرژیک منجر به ثبت نمرات کمتر در آزمون های حافظه هم می شود.

    داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای بیماری مزمن انسداد ریه COPD (Chronic obstructive pulmonary disease) و داروهای آسم، همراه با داروهای بیش فعالی مثانه می تواند در دسته آنتی کولینرژیک ها قرار بگیرند. بنابراین اگر به این داروها نیاز پیدا کردید با دکتر یا داروساز مشورت کنید تا در صورت امکان جایگزین ایمن تری برایتان تجویز نمایند.

    ۷٫ روده شما نقش مهمی در بیماری آلزایمر ایفا می کند

    روده نقشی زیاد از هضم در بدن ایفا می کند. در سال ۲۰۱۶ محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند که مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک، باکتری های روده موش ها را برای کمک به کم کردن سطح پروتئین سمی آمیلوئید بتا amyloid-beta در مغز موش، تغییر می دهد.

    این تحقیقات در مراحل ابتدایی است و ما قطعا شروع به مصرف آنتی بیوتیک ها را تجویز نمی کنیم. ولی آنچه در مورد این دستیابی جهت من جالب است این واقعیت است که روده های ما ( یا میکربیوم ما microbiome ) رابطه ای بسیار نزدیک با مغز و بیماری های مغزی ما دارد. در حقیقت بسیاری هستند که شکم مان را به عنوان ” مغز دوم “ می شناسند. تحقیقات آتی می توانند به طور بالقوه راه های طبیعی جهت حفظ سلامت روده هایمان به منظور محافظت از مغزمان ارائه نمایند.

    ۸٫ یک رویکرد شخصی به درمان آلزایمر

    در یک مطالعه کوچک که در سال ۲۰۱۶ در مجله پیری منتشر شده، محققان Buck Institute and UCLA قادر به استفاده از درمان های شخصی جهت افرادی که در مراحل اولیه بیماری بودند و معکوس کردن روند پیشرفت بیماری شدند. استفاده از برنامه های درمانی شخصی ۳۶ مرحله ای که شامل: تغییرات جامع در رژیم غذایی، تحریک مغز، ورزش، بهینه سازی خواب، داروهای خاص و ویتامین ها و سایر مراحل که روی شیمی مغز تاثیر می گذاشتند، این تیم توانست علایم بعضی از بیماران را به نقطه ای برساند که قادر به بازگشت به روال کاری قبلی ارزش شوند.

    اطلاعات اضافی:

    بهبود کیفیت خواب (خواب خوب) یکی از فرایندهای پاکسازی کننده مغز از مواد زائد است که باعث کم کردن خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون می شود.

    این آزمایش بر شواهد علمی ای که نشان می دهند سبک زندگی واقعا در درمان و پیشگیری طبیعی از بیماری آلزایمر اهمیت دارد ، تاکید می کند.

    آلزایمر و مواد غذایی بافایده و مضر جهت آن

    خوراکی های بافایده در درمان آلزایمر که باید بخوریم:

    – مواد غذایی ارگانیک و فرآوری نشده:

    مطمئن شوید که رژیم غذاییتان مشمول بر مقدار زیادی ” غذای واقعی ” باشد. این خوراکی ها لیست خاصی ندارند و مشمول بر مصرف سبزیجات، گوشت تازه و میوه ها در حد اعتدال می باشد.

    – آنتی اکسیدان هایی از قبیل ویتامین A ، C ، E :

    ممکن است ارتباط هایی بین رادیکال های آزاد و آلزایمر وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان های خوراکی با آسیب های ایجاد شده است به وسیله رادیکال های آزاد مقابله می کنند. میوه های رنگی و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و باید در هر وعده غذایی مصرف شوند.

    – ماهی های صید شده است غیر پرورشی (صید دریا): منبعی غنی از چربی های امگا۳ هستند، به طور خاص دوکوزاهگزائنوئیک اسید DHA ، که جهت سلامت مغز بسیار مهم است.

    – غذاهای سرشار از روی: بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر دچار کمبود روی هستند. غذاهای سرشار از روی شامل: تخمه کدو، گوشت گاو علفخوار و شکلات تیره است.

    – روغن نارگیل: فایده روغن نارگیل به خاطر کتونی ketone است که جهت مغز فراهم می کنید، که به عنوان سوخت مغز به جای گلوکز عمل می کند. بعضی افراد بعد از اضافه کردن نارگیل به رژیم غذایی خود بهبود قابل توجهی در حافظه مشاهده نموده اند.

    خوراکی های مضر در درمان و پیشگیری از آلزایمر که باید از خوردنشان اجتناب کنید:

    – میوه ها و سبزیجاتی که ارگانیک نیستند و با مواد شیمیایی کشاورزی پوشیده شده است اند: هر ماده غذایی که مشمول بر سموم یا مواد افزودنی باشد: این خوراکی ها احتمالا می توانند نروتوکسیک neurotoxic ( روی اعصاب تاثیر گذارند ) باشند. به خصوص مراقب استفاده از خوراکی های *” dirty dozen “ باشید: میوه ها و سبزیجات غیرارگانیک که با مواد شیمیایی کشاورزی نروتوکسیک پوشیده شده است اند. مطالعات نشان داده است افرادی که سطح بالایی از سموم آفت کش در خونشان دارند، از قبیل DDE، که ترکیب تجزیه کننده DDT هست، با خطر بالاتر مبتلا شدن به آلزایمر روبرو هستند. همچنین بهتر است از مصرف هر گونه غذاهای فرآوری شده است هم اجتناب کنید.

    *dirty dozen: هر ساله Environmental Working Group فهرستی به نام Dirty Dozen را از میوه ها و سبزی های دارای بیشترین میزان بعد مانده سموم آفت کش منتشر می سازد. به عنوان مثال خیار نیز یکی از اقلامی است که شرکت مذکور در فهرست خود قرار داده هست، به این معنا که خیار در معرض استفاده زیاد آفت کش ها قرار دارد.

    الکل: الکل یک سم است و میتواند باعث مرگ سلول های مغزی سریعتر از حالت طبیعی شود. در واقع مشکلی تحت عنوان ” زوال عقل مرتبط با الکل “ هم داریم. تحقیقات نشان می دهد که لوب پیشانی lobes* افراد مبتلا به اعتیاد به الکل زیاد در معرض آسیب قرار داد، شواهد نشان می دهد که این افراد در این بخش مغز دچار کاهش تراکم نورون، انقباضات حجیم و مشکل در متابولیسم گلوکز و پرفیوژن perfusion روبرو هستند.

    *lobes لوب: مخ که بزرگترین بخش مغز است به چند لوب تقسیم می شود.

    – آب لوله کشی: آب لوله کشی ممکن است حاوی سموم محیطی، از جمله نمک آلومینیوم باشد، بنابراین در صورتی که از آب لوله کشی استفاده می کنید مطمئن شوید که تصفیه شده است باشد و یا خودتان بوسیله تصفیه کننده های خانگی آلاینده ها را فیلتر کنید.

    – شکر و غلات تصفیه شده: آلزایمر ممکن است مثل دیابت به خاطر مقاومت به انسولین ایجاد شود. بنابراین سطح انسولین خود را با محدود کردن مصرف شکر و غلات تصفیه شده است که نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند، پایین نگه دارید.

    – غذاهای بسته بندی شده است در ظروف آلومینیومی: آلومینیوم سطح بالای نروتوکسیک neurotoxic (موادی که روی مغز تاثیرگذارند)دارد بعد بهتر است از آن اجتناب کنید. در حقیقت تحقیقات نشان داده اند که آلومینیوم درست مانند آهن وارد نورونن ها می شود، و منجر به تجمع آلومینیوم و آسیب نروفیبریلاری neurofibrillary (نشانگر اولیه بیماری آلزایمر)شده که با پیشرفت آلزایمر مرتبط هست. شما به خصوص باید از گرم کردن غذا در آلومینیم اجتناب کنید چون گرما باعث آزاد شدن ترکیبات سمی زیاد آلومینیومی می شود.

    ۶ مکمل طبیعی جهت درمان آلزایمر

    همراه با رژیم غذایی، تلاش کنید از این مکمل ها به عنوان بخشی از درمان طبیعی خود استفاده نمایید:

    ۱٫ روغن ماهی با DHA ( روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم ):مزایای روغن ماهی به خاطر وجود DHA، که اسید چرب مهم جهت عملکرد مغز هست، می باشد. روغن ماهی با کیفیت بالا باعث کاهش التهاب نیز می شود.

    ۲٫ ویتامین D3 ( روزانه ۵۰۰۰ واحد ): کمبود ویتامین D می تواند عامل خطر جهت بیماری آلزایمر باشد. تحقیقات نشان می دهد که سطح کافی ویتامین D می تواند به جلوگیری از ایجاد پلاک های دولایه در مغز کمک کند.

    ۳٫ CoQ10 ( روزانه ۲۰۰ میلی گرم ): Coenzyme Q10 کوآنزیم کیو ۱۰ یک آنتی اکسیدان داخل سلولی است که به وسیله اغلب سلول های بدن انسان ساخته می شود و همچنین می توان آن را از منابع غذایی نیز بدست آورد. به صورت کلی هر قدر سن فرد زیاد می شود میزان تولید اندوژن کوآنزیم کیوتن نیز کم کردن یافته و لذا باید از منابع غذایی حاوی این ماده زیاد استفاده گردد. بعضی تحقیقات نشان داده اند که این مکمل می تواند سرعت پیشروی بیماری آلزایمر را کم کردن دهد.

    ۴٫ Ginkgo Biloba ( روزانه ۱۲۰ میلی گرم): Ginkgo Biloba به بهبود گردش خون مغز و حافظه کمک می کند و می تواند در درمان طبیعی آلزایمر موثر باشد.

    ۵٫ فسفاتیدیلسرین Phosphatidylserine ( 300 میلی گرم روزانه): Phosphatidylserine ارتباطات سلول های مغز و حافظه را اصلاح می دهد و مشخص شده است که مصرفش در مراحل اولیه آلزایمر بافایده است.

    ۶٫آستاگزانتین Astaxanthin ، یک آنتی اکسیدان کاروتینوئید موجود در ماهی سالمون وحشی است که می تواند از سلامت مغز حمایت کند. روزانه دو بار ۲ – 4 گرم

    روغن های مهم جهت آلزایمر

    روغن کندر و روغن رزماری از فعالیت های مغزی و رشد عصبی حمایت می کنند. ۲ قطره روغن کندر را دو بار در روز بر روی سقف دهان بچکانید و دو بار در روز روغن روزماری را روی پوست سر ماساژ دهید که بهتر است بعد از حمام روزانه باشد.

    نتیجه گیری:

    بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از روند پیر شدن نیست، اگر چه روی تعداد زیادی از بزرگسالان تاثیر گذار هست. در حال حاضر غیر قابل درمان هست، این بیماری با پلاک های سمی و ایجاد عوض کردن در مغز آشنا می شود که منجر به علایم: از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی، ایجاد مسئله در کارهای روزمره و در نهایت مرگ است.

    دانشمندان تلاش کرده اند که درمان های معنی داری جهت آلزایمر طبقه بندی کنند. در نهایت در سال ۲۰۱۶ به یافته هایی امیدوار کننده دست پیدا کردند که مشمول بر شواهد مبتنی بر علم است و نشان می دهد که ورزش و تغذیه نقشی بزرگ در پیشگیری از آلزایمر ایفا می کند.

    محققان UCLA با استفاده از اسکن های PET نشان دادند که با استفاده از رژیم غذای مدیترانه ای، فعالیت بدنی منظم و BMI سالم باعث کاهش خطر پیشرفت پلاک های سمی و دولایه ای شده است است که منجر به به مبتلا شدن به بیماری آلزایمر می شوند.

    در دیگر پیشرفت در مورد آلزایمر، محققان ارتباط بین روده و بیماری آلزایمر و داروهای محبوب و بیماری آلزایمر را پیدا کردند. زیاد درمان های طبیعی جهت جلوگیری از این بیماری مشمول بر ماری جوانای طبی (دارویی) ، خوراکی های خاص و مکمل ها می شود – که تاثیر معکوس کننده مرتبط با التهاب و از دست دادن حافظه در آلزایمر داشته اند.

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: داروهای خواب آور | درمان و پیشگیری | درمان آلزایمر | شیمی درمانی | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان آلرژی | وعده غذایی | رژیم غذایی | درمان تهوع | تاثیر گذار

    درمان آلزایمر با 8 راهکار تازه در سال 2016

    درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین