عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    عفونت های خانمانه یکی از مرسوم ترین بیماری های خانمانه است که بی توجهی به بهداشت فردی همچنین کوتاهی در درمان آن می تواند عوارض جبران ناپذیری را

    لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    عفونت های خانمانه یکی از مرسوم ترین بیماری های خانمانه است که بی توجهی به بهداشت فردی همچنین کوتاهی در درمان آن می تواند عوارض جبران ناپذیری را به بار آورد، در این میان بعضی لباس ها نیز می توانند مقصر باشند

    نقش لباس زیر در بیماری و عفونت های زنان

    بیماری های زنان از جمله عفونت های قارچی، یکی از بااهمیت ترین دلایل مراجعه زنان به پزشکان هست. ترشح ها و عفونت هایی که ممکن است در نگاه اول جهت خیلی ها دلواپس کننده نباشد و به درمان های خانگی اکتفا کنند. ولی ما می خواهیم به شما بگوییم عنوان فراتر از اینهاست. شاید بپرسید این عوارض چقدر می تواند خطرناک باشد. پاسخ پزشکان این است: «خیلی زیاد، حتی می تواند تا مرحله ناباروری پیش برود.»

    پزشکان زنان به این توصیه اشاره می کنند که بخشی از بیماری های عفونی مرسوم در میان زنان که می تواند به بیماری های جدی تر داخلی منجر شود، از راه لباس زیر به بدن زنان انتقال یافته می شود. استفاده طولانی مدت از لباس به خاص شلوارهای تنگ، مخصوصا در فصل گرما، از جمله هشدارهایی است که متخصصان، آن را عاملی جهت مبتلا شدن و عود مجدد عفونت های خانمانه و سخت شدن روند درمان می دانند.

    لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    به گفته متخصصان، بسیاری از زنانی که جهت درمان عفونت ها و بیماری های زنان در ناحیه تناسلی به آن ها مراجعه می کنند، راجع به اهمیت رعایت اصول بهداشتی جهت خشک نگه داشتن واژن همچنین اهمیتی که بهداشت لباس زیر بر سلامت آن ها دارد، اطلاعات زیادی ندارند. بخشی از این فرایند، ناشی از شرایط فرهنگی کشور عزیزمان ایران است که ارائه آموزش هایی در این خصوص را حتی در خانواده ها سخت می کند، هر چند این مسئولیتی است که انتظار می رود مادران راجع به دخترانشان به درستی ایفا کنند.

    لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را سریع به سریع نو کرد و زیاد هم باید داشت. اگر لباس زیر به اندازه کافی داشته باشید، آن را سریع به سریع عوض می کنید و به آسانی هم آن را دور می اندازید. خیلی ها به علت اینکه لباس زیرشان در معرض دید دیگران نیست، آن را به مدت زیاد و به بدترین وضع نگه می دارند.

    به جنس و الیاف لباس زیر دقت کنید

    عفونت های خانمانه یکی از مرسوم ترین بیماری های خانمانه است که بی توجهی به بهداشت فردی همچنین کوتاهی در درمان آن می تواند عوارض جبران ناپذیری را

    همه زنان باید بدانند که حفظ تمیزی و خشکی واژن، اهمیت زیادی در سلامت واژن دارد و لباس هایی که می پوشند می تواند بر سلامت آن تاثیر داشته باشد. انواع خاصی از پارچه ها یا لباس هایی که جهت ناحیه تناسلی طراحی می شوند و به فروش می رسند، می توانند گرما و رطوبت واژن را زیاد کردن دهند و این امر منجر به رشد بیش از حد باکتری ها و عفونت ها می شود.

    حتما بارها با این توصیه مواجه شده است اید که بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده کنید، این توصیه درستی هست. آیا که لباس های نخی، بخشی از رطوبت را از خود عبور می دهند و فضای مناسبی جهت واژن فراهم می کنند. پوشیدن لباس های تنگ هم، یکی از اشتباهاتی است که فضای نامناسبی جهت واژن ایجاد می کند و میزان این آسیب ها را بالا می برد.

    دقیقا به همین علت است که وقت گزینش لباس باید به سایز و اندازه ای که مناسب شماست دقت کنید. ممکن است انواع لباس های فانتزی در ظاهر قشنگ به نظر برسند ولی الیاف به کار رفته در تورها ممکن است حساسیت زا باشد و به تدریج عوارضی را جهت شما ایجاد کند که سال ها به دنبال درمان آن باشید.

    بعد از شنا حتما رعایت کنید

    استخر و سونا و همه فضاهای مرطوبی که ممکن است گذرتان به آنجا بیفتد، محل مناسبی جهت انتقال انواع بیماری هاست. زنانی که به طور مرتب شنا می کنند و به سونا می روند تقریبا ۳ برابر، زیاد از دیگر زنان به بیماری های عفونی ناحیه تناسلی مبتلا می شوند.

    لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    هنگامی که از لباس های شنا استفاده می کنید باید بلافاصله بعد از تمام شدن شنا، لباس های زیر عادی تان را بپوشید، فکر نکنید که نیم ساعت دیگر به منزل می رسید و لباستان را عوض می کنید، همین مدت وقت کوتاه جهت انتقال انواع امراض و عفونت به بدن شما و ایجاد بیماری های جدی کافی است! این عنوان صرفا مختص زمانی که به استخر می روید نیست.

    چنانچه شما عضو یک کلوب ورزشی هستید، چند روز در هفته ورزش می کنید یا به پارک می روید و پیاده روی پرسرعت دارید نیز بعد از اتمام ساعت ورزش باید بلافاصله لباس های زیرتان را عوض کنید تا مانع از بروز هرگونه مسئله شوید.

    از باکتری و قارچ فرار کنید

    عفونت های خانمانه یکی از مرسوم ترین بیماری های خانمانه است که بی توجهی به بهداشت فردی همچنین کوتاهی در درمان آن می تواند عوارض جبران ناپذیری را

    «هر روز لباس زیرتان را عوض کنید و منتظر حمام رفتن نمانید.» این توصیه «مهتاب درویشی» متخصص زنان است.

    به گفته او قارچ ها در محیط گرم و مرطوب به آسانی رشد می کنند و این توصیه به خاص جهت فصل های گرم سال و زنانی که هر روز ساعت های طولانی از شلوار استفاده می کنند باید جدی تر گرفته شود: «در سال های اخیر انواع ژل های مخصوص شست و شوی بانوان و همچنین دستمال های مرطوب در بازار کشور عزیزمان ایران و داروخانه ها قابل دسترس است.

    اگر زنان خود را به استفاده منظم از این ژل ها عادت دهند از بروز بسیاری از امراض پیشگیری کرده اند. این ژل ها رطوبت پوست را به اندازه مناسب تنظیم و تشرحات بدبو را کنترل کرده و کم کردن می دهند.

    یکی از نکاتی که زنان باید به آن توجه کنند این است که همه بیماری های ناحیه واژن به آسانی درمان نمی شوند و بعضی از آن ها به دوره های طولانی درمانی نیاز دارند. زمانی که واژن مستعد مبتلا شدن به بیماری عفونی می شود، این بیماری در دوره های متفاوت عود می کند و زندگی روزانه و زناشویی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.»

    لباس هایی که زنان را بیمار می کنند!

    خطر عفونت های ایجاد شده، جهت زنان

    شایع ترین بیماری دستگاه تناسلی زنان در کشور عزیزمان ایران عفونت است که به دو نوع، عفونت بخش های تحتانی و عفونت بخش های فوقانی تقسیم می شود. بخش تحتانی مشمول بر قسمت خارجی، دهانه رحم و واژن می شود و ناحیه رحم، لوله ها و ناحیه لگنی، بخش های فوقانی را تشکیل می دهند.

    اهمیت رعایت بهداشت در لباس زیر و رعایت نکاتی از جمله اتوکردن آن ها و خشک شدن در آفتاب از این جهت است که این لباس ها می توانند عفونت ها و امراض را به داخل رحم و بدن زنان انتقال یافته کنند و حتی کار را به جراحی و بیماری های جدی بکشانند.

    این توصیه ای است که فرشته رادنیا، متخصص زنان راجع به آن می گوید: «عفونت های ناحیه لگنی در صورت درمان نشدن در نهایت به داخل شکم منتشر می شوند. بنابراین اهمیت این عنوان در این است که اگر ما عفونت های بخش های تحتانی را جدی نگیریم و آن ها را درمان نکنیم، عوارضی در این نواحی ایجاد می شود. اگر این عفونت ها به بخش های فوقانی نفوذ کنند، منجر به عفونت های لگنی می شوند که عوارض زیادی را جهت زنان به دنبال دارد.»

    یکی از این عوارض، نازایی است که در نتیجه چسبندگی لوله ها اتفاق می افتد، حاملگی خارج از رحم نیز از دیگر عوارض آن است.

    ممکن است با ایجاد چسبندگی داخل شکم، چرک داخل شکم ریخته شود که علائم شکمی حاد را ایجاد می کند. با این شرایط ممکن است زنان دچار تب های بالا و آبسه در شکم شوند که گاه نیاز به جراحی و تخلیه پیدا می کنند. عود، یکی دیگر از عوارض این بیماری هست، زنی که یک بار دچار این مسئله شود احتمال مبتلا شدن در دفعات بعد نیز وجود دارد.

    بنابراین مورد نیاز است زنان علائم این بیماری را حتی اگر خفیف باشد، جدی بگیرند و با درمان به موقع آن دچار عوارض بعدی نشوند.

    عفونت های مرسوم قارچی در زنان

    به گفته رادنیا، مرسوم ترین نوع عفونت بخش های تحتانی دستگاه تناسلی، عفونت های قارچی هستند که در شرایطی به وجود می آید که تعادل میکروب ها در واژن به هم می خورد: «این بیماری در مناطق گرمسیر مرسوم تر است و در فصول گرم هم زیاد اتفاق می افتد. اگر زنی در رعایت بهداشت فردی اش کوتاهی کند و لباس زیر خود را مرتب عوض نکند، بدنش مرطوب باشد و به مدت طولانی لباس های تنگ به تن داشته باشد، این عفونت در او عود می کند و درمان پذیر نخواهدبود یعنی مزمن می شود.»

    به جز عفونت های قارچی، عفونت های دیگری هم هستند که واژن را درگیر و دهانه رحم را دچار مشکلاتی می کنند. جهت مثال دهانه رحم زخم می شود و علاوه بر اینکه عفونت به سمت بالا می رود ممکن است تغییراتی در سلول ها ایجاد شود و ضایعات قبل از سرطان بروز کند. معاینه دقیق، پاپ اسمیرهای مرتب هر سال و پیگیری پرسشها تا درمان قطعی، از وظایف زنان در صورت مبتلا شدن به عفونت هست. سوزش، خارش و ترشحات غیرعادی از علائم اولیه عفونت هاست، بنابراین نسبت به این علائم حساس باشید.

    از لباس های زیر تنگ، استفاده نکنید

    پزشکان زنان بر این توصیه تاکید می کنند که اندازه لباس زیر، توصیه مهمی است که زنان در گزینش لباس ها باید مورد توجه قرار دهند. لباس زیر تنگ، عروق پوست را تحت تاثیر قرار داده و در قسمت هایی مانع گردش صحیح خون می شود به خصوص اگر تنگی لباس در ناحیه لگن، زانو، سینه و حلقه آستین ها باشد، اختلال جریان خون در این نواحی باعث عارضه مرسوم لباس های تنگ یعنی کوفتگی و خستگی می شود. البته گاهی این تنگی به حدی زیاد می شود که قسمت هایی از پوست کبود شده است و عوض کردن رنگ می دهد.

    یکی دیگر از پرسشها لباس های تنگ پرسشها گوارشی هست. در واقع لباس تنگ حرکات دودی (حرکات کرم گونه) دستگاه گوارش را مختل می کند و موجب تجمع گاز در معده و نفخ شکم می شود که معمولا با درد شکم همراه هست. همچنین پوشیدن لباس زیر تنگ و بدون تبادل هوا باعث زیاد کردن احتمال مبتلا شدن به عفونت مثانه در زنان می شود.

    از عوارض لباس های تنگ، نوعی کهیر به نام کهیر فاری است که در اثر فشار موضعی بر بدن، مثل پوشیدن لباس های تنگ پدید می آید.

    دقت در تهیه لباس های زیر از فروشگاه های معتبر و بهداشتی

    علاوه بر همه اینها به خاطر داشته باشید که لباس زیر را از هر جایی و صرفا به علت ارزان بودن تهیه نکنید. لباس هایی که دستفروشان مترو هفته ها در واگن های زیرزمینی دست به دست می کنند ممکن است چند هزار تومان ارزان تر باشد ولی آسیبی که در اثر استفاده از لباس های آلوده به سلامت شما وارد می شود خیلی بیش از اینها خرج روی دستتان خواهدگذاشت!

    همه خطراتی که لباس زیر نامناسب می تواند جهت سلامت زنان داشته باشد با روزی چند دقیقه پیگیری و رعایت بهداشت و سخت گیری زیاد قابل پیشگیری است،

    از طرفی توصیه مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما ممکن است سال های سال علائمی از عفونت های واژنی نداشته باشید، ولی باید این احتمال را در نظر بگیرید که شاید رحم شما به انواع عفونت هایی آلوده شده است باشد که هنوز علائم آشکاری از خود نشان نداده اند، ولی ممکن است روزی کار دستتان بدهد و همان روز است که یاد لباس هایتان می افتید، همان لباس هایی که می توانند شما را بیمار کنند.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : رعایت اصول بهداشتی – درمان به موقع
    منبع: ماهنامه زنان و زندگی

    واژه های کلیدی: رعایت اصول بهداشتی | درمان به موقع | مبتلا شدن | استفاده | بیماری | عفونت | سلامت | انواع | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو