انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » بعضی از بازیکنان کشور عزیزمان ایران ذهن مرا درگیر کردند/ جانشینی من به جای کی‌روش مطرح نیست ، الکساندر نوری

    بعضی از بازیکنان کشور عزیزمان ایران ذهن مرا درگیر کردند/ جانشینی من به جای کی‌روش مطرح نیست ، الکساندر نوری

    وبسایت رسمی برنامه نود – از پاییز گذشته، هنگامی که ناگهان به‌عنوان سرمربی وردربرمن گزینش شد، بازی‌های این تیم در بوندس‌لیگا هم به سبد فوتبالی علاقه‌مندان ایرانی اضافه شد.

    بعضی از بازیکنان کشور عزیزمان ایران ذهن مرا درگیر کردند/ جانشینی من به جای کی‌روش مطرح نیست ، الکساندر نوری

    وبسایت رسمی برنامه نود – از پاییز گذشته، هنگامی که ناگهان به عنوان سرمربی وردربرمن گزینش شد، بازی های این تیم در بوندس لیگا هم به سبد فوتبالی علاقه مندان ایرانی اضافه شد.

    به گزارش وبسایت نود و به نقل از کشور عزیزمان ایران ورزشی، او بعد از یک فصل درخشان، دوشنبه شب میهمان خاص مراسم خوش حالی افزایش تیم ملی در ورزشگاه آزادی بود. با گذشت ۴۸ ساعت از آن بازی تاریخی، هنگامی که جهت دیدار موسسه کشور عزیزمان ایران آمد، هنوز دستبند سه رنگی را که کی روش به او داده بود در دست داشت و با افتخار آن را برابر دوربین گرفت. در آخر این بازدید، وقت پیدا کردیم با یکی از مربیان جوان و موفق بوندس لیگا جهت دقایقی گپ بزنیم. وقت کوتاه بود و سوالات ما زیاد، با این حال تلاش کردیم نظرات او راجع به تیم ملی ایران، عملکرد تیمش در بوندس لیگا و همچنین مباحث متفاوت فوتبال را بدانیم.

    ورزشگاه آزادی یکی از هیجان انگیزترین ورزشگاه های آسیاست. شما دوشنبه جهت نخستین بار فضای این ورزشگاه را تجربه کردید. از تماشای بازی تیم ملی برابر ازبکستان و مراسم خوش حالی افزایش به جام جهانی چه احساسی داشتید؟
    این احساسات غیر قابل توصیف هست. واقعا هیجان زده بودم و هنگامی که تماشاگران علاقه و دوستی و قدردانی ارزش را نسبت به من نشان دادند، می توانم بگویم که موهای بدنم سیخ شده است بود. این یک لحظه استثنایی جهت من بود. پیروزی تیم ملی و افزایش به جام جهانی هم گل سرسبد آن شب.
    درباره کیفیت بازی تیم ملی چه نظری دارید؟ شما در بوندس لیگا فعالیت می کنید. فکر می کنید این بازیکنان می توانند در لیگ فوتبال آلمان بازی کنند و موفق باشند؟
    چند بازیکن تیم ملی در سطح بوندس لیگا هستند، ولی باید به این مساله از زوایای متفاوت نگاه کرد. اول سطح فنی بازیکن است و دوم اینکه او بتواند خودش را با فضایی که در آن بازی می کند، وفق دهد. عملکرد چند بازیکن در تیم ملی برایم جالب بود و ذهن مرا درگیر کرد. ممکن است شرایط جذب بازیکنی از تیم ملی را بررسی کنیم، ولی در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی جهت چنین انتقالی نداریم.
    ولفسبورگ اعلام کرده که قرارداد اشکان دژاگه را تمدید نمی کند. ممکن است به جذب او علاقه مند باشید؟
    مشخصا در این باره فکر نکردم و هیچ موضوعیتی جهت ما ندارد.
    هرچند مربیان ملی وقت کمی در اختیار دارند، کی روش توانسته تیم بسیار هماهنگی بسازد. نظر شما راجع به عملکرد تیم ملی برابر ازبکستان چیست؟
    چیزی که من تا امروز مشاهده کردم، کار بسیار عالی آقای کی روش هست. انسجام تیمی کاملا به چشم می آید و تمام بازیکنان جهت کمک به همبازی ارزش آماده هستند. کار آقای کی روش از این نظر می تواند یک الگو باشد و این همبستگی مبنای موفقیت هر تیمی هست. البته خود آقای کی روش هم گفتند که در بعضی زمینه ها باید پیشرفت کنیم، ولی آنچه در تیم ملی دیده می شود، ایده مشخصی از بازی هست. با این سبک بازی، تیم ملی می تواند به جام جهانی روسیه هم نگاه مثبتی داشته باشد.
    بازی های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ را چطور دیدید؟ فکر می کنید تیم ملی در روسیه بتواند نتیجه بهتری بگیرد؟
    در آن مقطع انتظارات از تیم ملی خیلی بالا بود و شاید این انتظارات برآورده نشد. ولی حالا باید به آینده نگاه کنیم. این تیم به خوبی آماده شده است و می تواند در روسیه نمایش و نتیجه های خوبی داشته باشد. هنگامی که پای بازی های تیم می نشینید، حضور یک تیم واحد در زمین را احساس می کنید. تیم یک سیستم و برنامه مشخص دارد و قطعا این شانس را دارد که به دور دوم جام جهانی روسیه افزایش کند.
    دوست دارید روزی هدایت تیم ملی کشور عزیزمان ایران را قبول کنید؟
    این بحث در حال حاضر به هیچ وجه مطرح نیست، چون شما سرمربی خیلی خیلی خوبی دارید. در عین حال باید بگویم که در آینده نمی توان هیچ چیزی را منتفی دانست.
    وقتی به عنوان سرمربی وردربرمن گزینش شدید، تیم در انتهای جدول بود و شما تجربه مربیگری در بوندس لیگا را نداشتید. به نظر می رسید این یک گزینش پرخطر باشد. فکر می کردید بتوانید موفق شوید و فصل را در رده هشتم به آخر برسانید؟
    این موفقیت فقط جهت من مهم نبود، بلکه جهت کلوب و تیم هم مهم بود. من و همکارانم در کادر فنی به کارمان باور داشتیم. طبعا این فرآیند زمانبری بود و این موفقیت دلایل مختلفی داشت. یکی از عوامل تعیین کننده صبر و حوصله بود. حتی زمانی که نتیجه های خوبی نمی گرفتیم به ارزش های مان و کار روزانه تیم در تمرین اعتقاد داشتیم. باور داشتیم که افکار ما در نهایت می تواند جهت تیم موثر باشد و به نتیجه برسد.
    مهم ترین تغییری که در وردربرمن به وجود آوردید چه بود؟ فنی بود، بدنی یا ذهنی؟
    طبعا موفقیت تیم به یک عامل وابسته نبود و عوامل مختلفی در این موفقیت تاثیر داشت. هنگامی که تیم را تحویل گرفتم، شرایط پیچیده ای بود. تعداد بازیکنان حاضر در گروه بیش از اندازه بود. تعداد زیادی از این بازیکنان از شرایطی که در تیم داشتند، ناراضی بودند. همینطور متوجه شدیم که اگر می خواهیم با بقیه تیم های بوندس لیگا مسابقه کنیم، باید در تمرینات بدنسازی مان هم تجدید نظر کنیم.
    برای سبک بازی تیم ایده هایی داشتیم که تلاش کردیم آنها را به تیم القا کنیم. پرسشها معنوی هر لحظه موثر هست. هنگامی که کارتان را باور دارید، می توانید در تیم اعتماد به نفس به وجود بیاورید. البته نتیجه های خوب هم به این عنوان کمک می کند. ما به عنوان یک تیم واحد ظاهر شدیم و جایگاه مان را به عنوان یک تیم پیدا کردیم. تلاش کردیم ایده هایی که جهت تیم داشتیم را به بازیکنان بقبولانیم. نمی توان بازیکن را مجبور کرد که افکار شما را قبول کند، بلکه این کار را با تمرینات روزانه به آنها انتقال یافته کردیم. همه این عوامل دست به دست هم داد تا وردربرمن در فصل گذشته بتواند اینقدر موفق ظاهر شود.

    بعضی از بازیکنان کشور عزیزمان ایران ذهن مرا درگیر کردند/ جانشینی من به جای کی‌روش مطرح نیست ، الکساندر نوری

    واکنش رسانه ها در آلمان هم نسبت به عملکرد شما مثبت بوده است.
    توصیه مهم جهت من هر لحظه موفقیت کلوب و تیم بوده و تلاش می کردم کارم را با جان و دل انجام بدهم. در دنیای فوتبال همه چیز به موفقیت بستگی دارد. ممکن است یک روز موفق باشید و روز بعد ناکام. شرایط ممکن است خیلی سریع عوض کردن کند. بااهمیت ترین عامل در محبوبیت یک مربی موفقیت اوست. یک مربی تا روزی که موفق باشد همه او را دوست دارند. تا امروز نظر همه نسبت به من مثبت هست، ولی من فریب این اوضاع را نمی خورم. می دانم که ممکن است خیلی سریع شرایط جهت ما سخت شود و دنیای فوتبال حرفه ای همین است.
    قبول مربیگری برمن نیاز به این داشت که توانایی های تان را باور کنید. بعد از موفقیت فصل گذشته، سقفی که جهت کارتان تصور می کنید کجاست؟
    تردید نداشتم که توانایی مربیگری یک تیم را دارم و می خواستم این پست را بگیرم. جهت مربیگری در بوندس لیگا باید این خودباوری را داشته باشید که می توانید به موفقیت برسید. توقعی که از خودم دارم این است که هر روز نسبت به روز قبل بهتر باشم. من در کلوب های زیادی به عنوان میهمان و کارآموز حاضر بودم و تمرینات آنها را زیر نظر گرفتم. با فرانک بائومن، مدیر ورزشی کلوب هر روز در تماس هستم. با کسانی که تجربیات زیادی دارند و در این سال ها مشاهدات زیادی داشته اند مرتب صحبت می کنم. باید به حرف چنین افرادی گوش بدهید. یکی از اصول فکری من این است که به همه چیز با دید باز نگاه کنم و اگر بتوانم از آنها الهام بگیرم. همانطور که گفتم انتظارم این است که روز به روز پیشرفت کنم، ولی نمی خواهم خیلی به دوردست نگاه کنم و یک برنامه طولانی مدت جهت خودم در نظر بگیرم.
    مربیان آلمانی این روزها در اروپا خیلی روی بورس هستند. اگر روزی وقت مربیگری در سایر کشورها فراهم شود، کدام لیگ اروپایی را دوست دارید؟ اصلا به این عنوان فکر کرده اید؟
    بله، به مربیگری در خارج از آلمان فکر کرده ام. هر لیگی در دنیا جذابیت خودش را دارد. فوتبال اسپانیا مبتنی بر مالکیت هست، در لیگ انگلیس سرعت حرف اول را می زند. ولی در حال حاضر تمام تمرکز من روی بوندس لیگا است و به آماده سازی تیم جهت فصل آینده فکر می کنم. در حال حاضر خیلی نمی خواهم درازمدت فکر کنم.
    نسل تازه مربیان فوتبال آلمان بسیار موفق ظاهر شده است و الکساندر نوری هم یکی از آنهاست. در فصل تازه هم چند مربی جوان به تناوب مربیان بوندس لیگا اضافه شدند. فکر می کنید علت موفقیت این مربیان چیست؟ تکیه به پردازش اطلاعات یا یک نگاه نو؟
    واقعیت این است که هر مربی جهت خودش یک فلسفه جداگانه و ایده مشخصی جهت بازی دارد. نمی توان همه مربیان جوان را در یک سبد گذاشت و آنها را روبه روی مربیان مسن تر قرار داد. بازیکنان امروزی به لطف رسانه ها و تحلیل هایی که بعد از بازی انجام می شود، درک و فهم بالایی دارند. بعضی از بازیکنان این روزها مربی شخصی و مشاور دارند. همه این عوامل بیرونی کمک می کند که بازیکنان آگاه تر باشند. امروز دیگر نمی توانید به بازیکن بگویید که یک کوله پشتی ۲۰ کیلویی بردارد و ۲۰ کیلومتر بدود، بلکه باید بازیکن را با استدلال قانع کنید که آیا می خواهید از این مسیر پیش بروید.
    امروزه مربیان جوان خیلی خوبی داریم، مثل یولیان ناگلزمان در هوفنهایم یا دومنیکو تدسکو در شالکه. این مربیان کیفیت بالایی دارند. از طرف دیگر باید گفت که یوپ هاینکس ۷۰ ساله موفق شد در یک فصل به قهرمانی سه گانه برسد. می خواهم بگویم که کیفیت مربیگری با سن و سال ارتباطی ندارد.

    شما در وردربرمن از چیدمان های مختلفی استفاده کردید. آیا از آن مربیانی هستید که به یک چیدمان واحد اعتقاد ندارند یا به خاطر کمبود بازیکن مجبور به این تغییرات شدید؟
    قبل از هر چیز باید کیفیت بازیکنانی که در تیم داشتیم را در نظر می گرفتیم و چطور می توانیم از این بازیکنان به عالی ترین شکل در تیم استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم. ولی از روز اول به دنبال ساختن تیمی بودیم که انعطاف پذیر باشد، یعنی با چیدمان های متفاوت بازی کند و بتواند در برابر سیستم های متفاوت حریفان تصویر العمل نشان بدهد. البته باید بگویم که به زنجیره دفاعی سه نفره علاقه و به آن عادت دارم.
    وردربرمن در مقطعی ۱۱ بازی بدون شکست داشت که ۹ تا از آنها با پیروزی تمام شد. راجع به آن مقطع توضیح بدهید.
    در آن مقطع تعداد زیادی از بازیکنان مهم ما مصدوم بودند و مجبور شده است بودیم آنها را جایگزین کنیم. در آن دوره تیم انسجام بالایی نشان داد و روحیه جنگندگی تیم فوق العاده بود. همه بازیکنان جهت یکدیگر در زمین می جنگیدند و بدون این همبستگی رسیدن به این ۹ پیروزی ممکن نبود. توصیه خوشحال کننده دیگر این بود که تمریناتی که انجام داده بودیم در زمین خودش را نشان داد و تیم به این تمرینات تصویر العمل خوبی نشان داد.
    اهداف وردربرمن جهت فصل آینده چیست؟ می دانیم که بودجه کلوب با امثال بایرن مونیخ و دورتموند قابل مقایسه نیست. می توانید به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا فکر کنید؟
    می خواهیم از آسمان ستاره بچینیم (می خندد)! فعلا در حال بستن تیم فصل آینده هستیم و بعد از آن می توانیم راجع به اهداف مان صحبت کنیم. در فصل گذشته تیم هایی مثل لورکوزن، شالکه، ولفسبورگ و گلادباخ که بودجه ای به مراتب بالاتر از ما دارند، کمتر از انتظار ظاهر شدند. آنها این فصل هم هزینه می کنند تا بتوانند نتیجه های بهتری بگیرند. اشتوتگارت و هانوفر هم هرچند تازه افزایش کرده اند، ولی با توجه به سابقه ارزش باید آنها را تیم های بوندس لیگایی بدانیم، نه تیم های تازه وارد. در این فصل انتظار مسابقه بسیار فشرده ای وجود دارد. البته ما برنامه های بلندپروازانه ای هم داریم، ولی اغراق است اگر بگوییم که می خواهیم ستاره ها را بچینیم (اشاره به رده های بالای جدول). ما تلاش می کنیم خیلی خاکی و سر به زیر باشیم.
    فکر می کنید روزی بتوانید به جایگاه توماس شاف (موفق ترین مربی تاریخ برمن) برسید؟
    اصلا فکرش را نکنید. موقعیت او در تاریخ کلوب به قدری بزرگ است که حتی نمی خواهم در این باره فکر کنم.

    واژه های کلیدی: جام جهانی | بازیکنان | موفقیت | فوتبال | برنامه | بازیکن | فوتبالی | افزایش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال