نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    زمان پریود جهت زن ها بسیار مهم هست. در این مطلب به سئوالات شما در مورد وقت پریود پاسخ می دهیم.

    پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    زمان پریود جهت زن ها بسیار مهم هست. در این مطلب به سئوالات شما در مورد وقت پریود پاسخ می دهیم.

    پریودم دچار مسئله شده است است,چه کنم؟

    ۱- Maryam

    من دختری ۲۰ ساله و مجرد هستم و قصد دارم ماه رمضان را روزه بگیرم. چیکار باید بکنم که قبل ازشروع ماه پریود بشوم که بین ماه نشوم. لطفا کمکم کنیند. و اینکه تقریبا یک هفته میشود که پریود دوره قبلم تمام شده است است؟

    پاسخ کارشناس:

    پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    کاربر محترم، برای اینکه بتوانید تاریخ قاعدگی خود را جابجا کنید نیاز است که داروهایی مصرف کنید که با سیستم هورمونی بدن شما مقابله کنند. با توجه به اینکه مصرف قرص ها و آمپول های هورمونی که محتوی هورمون جنسی هستند باعث می شود تنظیمات هورمونی بدن شما بر هم ریخته و نظم آن ها دچار اشکال شود، به طور معمول توصیه نمیکنیم که این داروها را مصرف کنید. مصرف این داروها فقط در موارد بسیار مهم مانند اختلالات هورمونی یا جلوگیری از بارداری در مواردی که روش های دیگر قابل انجام نباشند، توصیه می شود. همانطور که میدانید مصرف داروهایی که جهت بدن مضر محسوب شوند در صورتی که نیازی به مصرف آن ها نباشد از نظر شرعی نیز اشکال دارد.

    ۲- Moones

    دختری مجرد هستم. این ماه پریود نشدم ولی به شدت درد دارم. دردم مشابه به درد دوره پریود است ولی خونریزی ندارم، به نظر شما طبیعیه یا به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ کارشناس:

    زمان پریود جهت زن ها بسیار مهم هست. در این مطلب به سئوالات شما در مورد وقت پریود پاسخ می دهیم.

    کاربر محترم، قبل از قاعدگی ممکن است زن ها دچار درد تیر کشنده خفیف تا میانگین شکم و کمر شوند و به فاصله یک یا چند روز قاعدگی رخ دهد. هم چنین دوران پریود به خصوص روزهای ابتدایی ممکن است دردناک باشد. این دردها ماهیت دائمی ندارند و به علت انقباض عضلات رحمی و تغییراتی که افت هورمون ها در بدن شما ایجاد می کنند، رخ میدهند.

    به عنوان نمونه ممکن است سی دقیقه درد طول بکشد و تا یک ساعت دیگر آغازنشود. وقوع این دردها طبیعی است و نیازی نیست هر بار به دکتر مراجعه کنید. ولی اگر الگوی درد شما تفاوت دارد و دچار دردهای شدید یا دائمی می شود که در قسمت های دیگر بدن شما هم وجود دارد نیاز است به کمک یک متخصص زنان تحت بررسی های زیاد قرار بگیرید.

    ۳- کاربر

    من ۱۶سالمه. پریود هستم، دیروز علاوه برخون، تیکه گوشت کوچکی دیدم، بنظرتون خطری هست؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، در دوران پریود به علت افت هورمونی و تخریب و ریزش لایه های سطحی رحمی ممکن است شاهد دفع خون غلیظ و گاهی باقیمانده های بافت رحم نیز باشید که امری طبیعی است. اگر خونریزی به مقدار زیاد باشد یا بیش از یک هفته طول میکشد، نیاز است با متخصص زنان مشورت کنید.

    پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    ۴- خاطره

    ۲۱ سالمه و ۷ اسفند شروع پریودیم بوده و الانم ۳۱ فروردینه هنوز نشدم، سابقه کیست تخمدان هم دارم دلیلش چی میتونه باشه؟ چیکار کنم؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، بعضی پرسشها تخمدان می توانند موجب به تعویق افتادن و نامنظم شدن پریود شوند. اگر حاملگی نباشد بررسی های زیاد جهت تشخیص عود کیست یا پرسشها دیگر انجام می شود. با اینحال در زن های متاهل، قبل از هر کاری نیاز است آزمایش خون جهت تایید یا رد کردن حاملگی انجام شود.

    زمان پریود جهت زن ها بسیار مهم هست. در این مطلب به سئوالات شما در مورد وقت پریود پاسخ می دهیم.

    ۵- النا

    من ۱۳ سالمه الان نخستین پریودمه. خونریزیم ۳ روز زیاد نبود. آیا مشکلی داره؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، در دختر زن ها که به تازگی پریود را تجربه می کنند، ممکن است بی نظمی و کم و زیاد شدن خونریزی مشاهده شود. این امری طبیعی است و بعد از چند ماه با تکامل یافتن و تطبیق بدن با محورهای هورمونی، نظم در بدن شما برقرار می شود و جای نگرانی نیست.

    پاسخ به سئوالات شما راجع به وقت پریود

    ۶- صادقی

    من ۲۲ بهمن پریود شدم و تا الان که ۲۹ اسفند هنوز پریود نشدم. رابطه با نامزدم داشتم ولی هیچ دخولی انجام نشده و منی همسرم اصلا به من نخورده. می خواستم بدونم آیا بعد من پریود نمیشم؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، یکی از نکاتی که زن های جوان باید توجه کنند این است که در موارد معدودی علیرغم اینکه هیچ دخولی صورت نگرفته است حاملگی اتفاق می افتد، بعد اگر در دوران نامزدی هستید، بهتر است از روش های مطمئن تری جهت جلوگیری از بارداری استفاده کنید. اولین و مهمترین مساله ای که بعد از به تعویق افتادن پریود مطرح می شود وقوع حاملگی هست. اگر آزمون بارداری مثبت نباشد، به دنبال علل دیگر مثل پرسشها هورمونی، استرس، پرسشها تخمدان و … خواهیم بود.

    ۷- آریانا

    من ۱۳ سالمه و ۳ ماه که پریود شدم، ولی تو ماه فروردین نشدم و معمولا پریود من از روزهای ۱۵ به بالاست خواستم بدونم که ماه بعد چه روزی پریود میشم؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، سیکل قاعدگی در زن ها معمولا ۲۸ روزه است و حدودا بعد از گذشت ۲۰ روز باید منتظر نشانه های قبل از قاعدگی باشید. دوره پریود حدودا ۵-۷ روز طول میکشد. طول سیکل و مدت پریود ممکن است در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد، هم چنین عوامل متفاوت مثل استرس، عوض کردن فصل و مسافرت های طولانی و بعضی پرسشها طبی بر روی تاریخ قاعدگی اثرگذار هستند و نمیتوان به طور دقیق آینده نگری کرد در چه روزی پریود شما شروع می شود. در دختر زن ها که به تازگی قاعدگی را تجربه می کنند، ممکن است بی نظمی و کم و زیاد شدن خونریزی مشاهده شود. بهتر است هر لحظه تاریخ قاعدگی خود را در تقویم یادداشت کنید.

    ۸- زهرا

    من دختر ۱۸ ساله ام. هر لحظه بیست و هفتم هر ماه پریود میشدم، ولی این ماه ۲۹ شده است و هنوز من پریود نشدم. من با همسرم نزدیکی بدون پیشگیری داشتیم ولی مایع منی شون رو داخل نریختن. خیلی نگرانم خواهشا راهنماییم کنید. اصلا دوست ندارم حامله باشم.

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، ورود مقدار اندکی مایع منی که حاوی اسپرم است میتواند موجب حاملگی شود، حتی اگر دخول به واژن صورت نگرفته باشد. حتی در دوران قاعدگی چه قبل از شروع پریود و چه حین آن ممکن است بارداری رخ دهد، بعد اگر تصمیم به بارداری ندارید، حتما از روش های مطمئن جلوگیری استفاده کنید. در غیر این صورت توصیه می شود با انجام آزمایش بارداری، اطمینان حاصل کنید که حاملگی رخ نداده است.

    ۹- فاطمه

    من ۱۳ سالمه و حدودا از ۱۱ سالگی پریود شدم .این ماه من حدودا با ۱۸ روز تاخیر دچار دوران قاعدگی شدم و یک شنبه که روز ۴ میشود مسابقه شنا دارم.خواستم بدونم آیا رفتن به استخر مشکلی برام ایجاد میکنه یا نه ؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، توصیه می کنیم تا زمانی که خونریزی شما ادامه دارد وارد آب استخر، وان، دریا یا رودخانه نشوید. در این دوران احتمال ورود عوامل عفونی از طریق واژن و عفونت های سیستمیک حاد بالاست. حتی قرار دادن تامپون میتواند احتمال عفونت را در آب زیاد کردن دهد.

    ۱۰-م.ا

    من یه دختره ۱۴ ساله ام تو ۲۶ مرداد همین سال به مدت ۷ روز پریود شدم ولی دیگه تا الان نشدم و ۲۶ بهمن هم با مدرسه دارم میرم مشهد می ترسم تو مشهد بشم و نتونم به زیارت و بقیه جاها برم. ببخشید و اینکه من ترشح هم دارم.

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، عادات ماهیانه در اوایل سن بلوغ منظم نیستند و نمیتوان آینده نگری کرد چه زمانی اتفاق می افتند. ترشحات رقیق و بی رنگ که از واژن خارج می شوند از نشانه های طبیعی عملکرد سیستم هورمونی هستند، ولی اگر دچار خارش می شوید یا ترشحات غلیظ، پنیری شکل، تیره رنگ یا بدبو هستند نیاز است به وسیله متخصص زنان مورد معاینه قرار بگیرید.

    ۱۱- سولماز

    من پریودم تمام شد. پاک پاک شدم حتی حمام هم رفتم ولی بعد از حمام چند ساعت بعد دوباره خون دیدم این نشانه چیست؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، مشاهده لکه بینی از دو الی سه روز پیش از پریود تا دو سه روز بعد از پریود طبیعی است و جای نگرانی نیست.

    ۱۲- کرار

    من دختر ۱۷ ساله هستم. من الان سه روزه که پریودم. بعد فردا هم عروسیمه. دوست ندارم شبش پریود باشم. راه حلی جهت سریع تموم شدن پریود وجود دارد تا انجام بدم ؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، راه حل قطع کردن پریود تزریق آمپول های هورمونی است و به طور معمول توصیه نمی شود.

    ۱۳- مریم

    من دو روز سریعتر پریود شدم و بعد فردا عازم سفرم می خوام پریودیم قطع بشه. میتونم قرص ال دی مصرف کنم؟ و چطوری مصرف کنم؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، جهت این کار استفاده از آمپول های هورمونی نیاز است که در موارد خاص مانند سفر به مکه و نیاز به محرم شدن تجویز می شود و با عوارض و پرسشها بعدی همراه است که در این مقاله نمی گنجد.

    ۱۴-آتاناز

    من ۱۳ سالمه ولی پریود نمیشم. یه چند هنگامی که است که مایع پنیر مانند بی رنگ و بی بو از واژنم خارج میشه. از اینکه پریود نمیشم نمی ترسم چون فعلا طبیعیه ولی از اون ماده میترسم و نه جرعت دکتر رفتن دارم و نه هم روم میشه.

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، لطفا به پاسخ سوالات پنجم و دهم مراجعه فرمایید.

    ۱۵- زهرا

    دختری ۲۱ ساله هستم و نامزد دارم. من سه هفته از رابطه ام میگذره. مورد نیاز به ذکره رابطه کامل ندارم. سیکل دوران قاعدگی ام ۳۰ روزه است . الان ۵ روز است ک عقب افتاده . رابطه خطرناک هم نداشتم . علایم همیشگی دوران قاعدگی رو بصورت خفیف دارم . مثل: آکنه و دل درد. می خواستم ازتون بپرسم با توجه به اینکه تا به حال رابطه جنسی رو تجربه نکردم، آیا علت تاخیر ۵ روزه این میتونه باشه؟ بنده تا چند روز صبر کنم؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، لطفا به پاسخ سوالات ششم و هشتم مراجعه فرمایید.

    ۱۶- نلی

    من مجرد هستم. من در تاریخ ۱۶آذر پریود شدم و با اینکه مدت پریودم یک هفته ای بود در تاریخ ۲۶ آذر دوباره پریود شدم بعد به دکتر مراجعه کردم و با انجام سونوگرافی فهمیدم که کیست تخمدان دارم. بنا به تشخیص دکتر از شب ۲۶ آذر شروع به مصرف قرص ال دی کردم. حالا می خواهم بدانم تاریخ پریود جدیدم ۱۶دی میشود یا بعد از اتمام آخرین قرص ال دی؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، بعد از شروع قرص های هورمونی مثل ال دی یا اچ دی تا زمانی که این قرص ها را مصرف می کنید پریود نمی شوید. بعد از قطع قرص به فاصله دو الی چند روز خونریزی شروع می شود، ولی شما نباید منتظر پریود بمانید و باید بعد از گذشت پنج روز از اتمام قرص هایتان بسته قرص بعدی را شروع کنید. در دورانی که قرص مصرف می کنید ممکن است دچار لکه بینی های خفیف شوید که امری طبیعی است، ولی اگر خونریزی واضح در حین مصرف قرص تجربه کنید، باید به دکتر متخصص زنان مراجعه نمایید.

    ۱۷- نیلوفر

    من ٣ آذر پریود شدم و ٢٧ آذر رابطه جنسى داشتم ولى تمام مایع منى به بیرون ریخت و الان كه ۹ آذر است هنوز پریود نشدم ولى شكمم نفخ كرده و الان نزدیك به ۵ روز است که این حالت را دارم. می خواستم كمكم كنین كه مشكل چیه؟ بارداری؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، لطفا به پاسخ سوالات ششم و هشتم مراجعه فرمایید.

    ۱۸- M.u.s

    من حدود ۱۸ سالمه. شش ماه قبل سزارین شدم والان طفلم ۶ ماهه هست. پریودم ۷ روز است ولی من بعد از حدود ۷ الی ۸ روز دوباره پریود میشم. لطف کنید راهنمائی ام کنید. کمی دلواپس هستم. یعنی یک هفته پاکم و یک هفته خون می بینم.

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، با سلام، شما در مناسب ترین وقت به دکتر متخصص زنان مراجعه فرمایید.

    ۱۹- الی

    من سه ماه است ازدواج کردم. دو پریود قبلی من ۴ روزه تموم شد درصورتی که من ۷ روزه پریود میشدم الانم ۵ روزه از پریودم میگذره ولی نشدم آزمون هم گرفتم حامله نیستم بعد علت پریود نشدنم چیه؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، بعد از ازدواج و شروع رابطه جنسی منظم تغییراتی در سیستم هورمونی بدن رخ میدهد و موجب تعادل هورمونی می شود، ممکن است بعضی دردهای نشانگان قبل از قاعدگی اصلاح یابد و وقت خونریزی اندکی کم کردن یابد. اگر به کمک آزمایش خون اطمینان حاصل کردید که باردار نیستید، دلواپس نباشید و منتظر بمانید.

    ۲۰- فرناز

    آیا مصرف مسکن در وقت قاعدگی بعدها ناباروری میاره؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، خیر، مصرف مسکن در صورتی که قاعدگی های دردناکی را تجربه می کنید قطعا توصیه می شود و به هیچ عنوان موجب ایجاد ناباروری نمی شود.

    ۲۱- شیدا

    دختری ۱۸ ساله هستم. من باید ۱۲ ماه پریود می شدم ولی الان ۳ روز گذشته و نشدم. به نظر شما چه دلیلی دارد؟ از سن ۱۳ سالگی پریود شدم و منظم بوده.

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، اگر رابطه جنسی نداشته اید، تاخیر سه الی شش روزه در پریود دلواپس کننده نیست و ممکن است در ماه ها و سال های بعد هم تکرار شود.

    ۲۲- Sahar

    ۳۲ سالمه ومجرد هستم. من یه رابطه جنسی داشتم که دخول هم صورت نگرفت. جهت جلوگیری از بارداری ۲ تا قرص اوسیز خوردم. از اون موقع ۳ بار پریود شدم ولی پریودهام واقعا دردناک شدن. تهوع شدید و درد دارم. شکمم حتی درمواقعی که پریود نیستم درد داره و ورم کرده.علت چی میتونه باشه؟

    پاسخ کارشناس:

    کاربر محترم، علائمی که ذکر کردید ناشی از عوارض داروهایی است که مصرف کرده اید. متاسفانه روش های جلوگیری اورژانسی با عوارض زیادی همرا هستند. بعد اگر قصد باردار شدن ندارید بهتر است از روش های مطمئن تر و کم عارضه تر جهت جلوگیری استفاده کنید تا مجبور به جلوگیری های اورژانسی نشوید. استفاده از داروهای هورمونی به صورت ناگهانی سیکل قاعدگی شما را بهم میریزد و موجب تهوع و درد و تغییرات خلق و خو و افسردگی و اضطراب می شود. مصرف منظم قرص های پیشگیری با عوارض کمتری همراه هستند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : عادت ماهیانه نامنظم و نکاتی که دختران جوان باید بدانند

    عبارات مهم : روش های جلوگیری – دوران نامزدی
    تهیه و تدوین: گروه سایت سلامت دات لایف/خانم دکتر مهرنوش اعتمادی
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: روش های جلوگیری | دوران نامزدی | سیکل قاعدگی | رابطه جنسی | بارداری | حاملگی | خونریزی | جلوگیری | بارداری | تاریخ

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو