اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    موهای پرپشت داشتن یک موهبت الهی است که مشمول بر همه نمی شود، بعضی از افراد به طور طبیعی موهای قشنگ و پرپشتی

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    موهای پرپشت داشتن یک موهبت الهی است که مشمول بر همه نمی شود، بعضی از افراد به طور طبیعی موهای قشنگ و پرپشتی دارند ولی بعضی دیگر موهای نازک و بی حالت دارند. علل این تفاوت هر لحظه ژنتیک نمی باشد و می توانید از راه های که جهت داشتن موهای پرپشت و قشنگ وجود دارد کمک بگیرید و موهای قشنگی داشته باشید. در این مقاله از دکتر سلام به مواردی که می تواند در داشتن موهای پرپشت کمکتان کند پرداخته ایم.

    مراقبت صحیح از موها

    موها را درست بشویید: مورد نیاز است نگاهی به برنامه مراقبتی موهای خود داشته باشید و آن را مجددا بررسی کنید:

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    ۱- آیا موهایتان را هرروز با شامپو می شویید؟ اگر پاسخ مثبت است شما بدون آن که بدانید به موهای خود آسیب می زنید و مانع از پرپشت شدن و ضخیم شدن موهایتان می شوید. این کار باعث می شود چربی طبیعی در سطح پوست و مو از بین برود و موها بی دفاع و شکننده شوند. طبیعی است که هرکس بدن متفاوتی دارد که میزان متفاوتی چربی تولید می کند ولی شستن موها تنها سه تا چهار بار در هفته توصیه می شود تا چربی طبیعی پوست در سطح آن جذب شده است و سالم تر باقی بمانند. هرچند ممکن است اوایل این کار به نظر سخت برسد و موها چرب و کثیف دیده شوند ولی با کم کردن تعداد دفعات شستن مو، بعد از مدتی پوست بدن با این عوض کردن خود را وفق می دهد و چربی کمتری تولید می کند.

    ۲- برنامه نامنظم جهت شستن موها نیز توصیه نمی شود چون این کار موها را به شوره و پرسشها پوست سر دچار می کند بعد حتما فاصله ثابت و منظمی بین دفعات شستشوی سر داشته باشید.

    ۳- تلاش کنید موها را با آب سرد بشویید، شستن مو با آب داغ باعث می شود موها خشک و شکننده و ضعیف شوند ولی آب سرد موها را درخشان و در برابر آسیب مقاوم می کند.

    کف سر را ماساژ دهید: جهت زیاد کردن گردش خون در کف سر و در نتیجه تقویت ریشه های مو مورد نیاز است کف سر را ماساژ دهید. این کار را با حرکت دادن نوک انگشتان روی کف سر به شکل حرکات دورانی و ماساژ انجام دهید تا موها تقویت شوند.

    موهای پرپشت داشتن یک موهبت الهی است که مشمول بر همه نمی شود، بعضی از افراد به طور طبیعی موهای قشنگ و پرپشتی

    موها را درست خشک کنید: اگر بعد از بیرون آمدن از حمام با حوله موها را با خشونت خشک کنید باعث آسیب به موها می شوید. اگر می خواهید موهای پرپشت و ضخیمی داشته باشید باید با موهای خیس خود به ملایمت واکنش‌ها کنید، حوله را به آرامی روی موهای بگذارید و فشار دهید سپس با جریان هوا آن را خشک کنید. این تکنیک راحت نقش مهمی در زیباتر شدن موها دارد.

    به موقع از برس استفاده کنید: برس کشیدن موها زمانی که هنوز خیس هستند توصیه نمی شود. چون در این حالت ریشه موها ضعیف است و وارد کردن فشار به آن باعث ریزش مو می شود. زمانی که موهایتان هنوز خیس است و می خواهید گره های ان را باز کنید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. برس را جهت زمانی نگه دارید که موها خشک هستند و شکنندگی کمتری دارند.

    تغییر در روش های زندگی

    ۱ – رژیم غذایی مناسب داشته باشید: حتما مقدار مناسبی ویتامین ب و آهن در رژیم غذایی خود بگنجانید چون طبق آمار، درصد بالایی از ریزش مو در زن ها و مردها بر اثر کمبود این مواد مغذی به وجود می آید. ویتامین ب نقش مهمی در سلامت مو دارد و دریافت مقدار کافی آن باعث پرپشت شدن و ضخیم شدن موها می شود. این ماده در میوه ها، سبزیجات، دانه ها و مغزها و همچنین برنج قهوه ای به وفور وجود دارد. آهن نیز در انواع گوشت سفید و قرمز و برگ های سبز یافت می شود. اگر از دریافت مقدار کافی این مواد در رژیم غذایی خود مطمئن نیستید با مشورت دکتر مکمل ویتامین و آهن مصرف کنید.

    ۲ – موها را از آلودگی ها و مواد شیمیایی حفظ کنید: آلودگی هوا و نور خورشید باعث کدر شدن موها و شکنندگی آن می شود. هرچند حفاظت از مو در برابر آلودگی های محیط کار راحت ای نیست ولی با چند تکنیک راحت می توان این آسیب ها را کم کردن داد. به عنوان نمونه پوشاندن مو با روسری و شال روش مناسبی جهت حفظ موها در برابر آلودگی هوا و نور خورشید هست. همچنین هنگام شنا حتما از کلاه استفاده کنید چون کلر موجود در آب استخر جهت مو بسیار مضر است.

    ۳ – با موها به ملایمت واکنش‌ها کنید: کشیدن موها، برس زدن موهای گره خورده، دم اسبی کردن و سفت بستن موها همه کارهایی هستند که فشار زیادی به مو وارد می کنند و باعث ریزش مو و ضعیف شدن آن می شوند. اگر می خواهید موهای پرپشت و قشنگی داشته باشید این کارها را انجام ندهید و با موهای خود به ملایمت واکنش‌ها کنید مخصوصا زمانی که خیس هستند.

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    ۴ – از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید: استفاده از سشوار داغ، اتومو و فرکننده های حرارتی را به حداقل برسانید. این ابزارها رطوبت موجود در ساقه مو را از بین می برند و آن را شکننده و ضعیف می کنند.

    ۵ – موها را به طور طبیعی نگه دارید: تا حد ممکن استفاده از رنگ مو، هایلایت و دیگر محصولات شیمیایی را روی موها به حداقل برسانید. این مواد حاوی ترکیبات شیمیایی نیرومند هستند که جهت مو مضر است که باعث شکننده شدن موها می شوند. جهت رنگ کردن موها از مواد طبیعی مثل حنا یا عسل استفاده کنید.

    ۶ – مرتب موها را کوتاه کنید: ساقه مو هرچه بلندتر باشد نازک تر و ضعیف تر خواهد بود و احتمال چندشاخه شدن آن نیز زیاد است ولی کوتاه کردن منظم موها از این اتفاق پیشگیری می کند.

    ۷ – استرس خود را کنترل کنید: یکی از مرسوم ترین علل ریزش مو، استرس هست. اگر عوامل استرس زا قابل از بین بردن هستند حتما این کار را انجام دهید. البته بعضی عوامل استرس زا تحت کنترل ما نیستند و باید بتوانیم خود را با آن وفق دهیم. ریزش مو خود می تواند منشاء استرس باشد و مورد نیاز است جهت جلوگیری از بدتر شدن آن آرامش خود را حفظ کنید و با روش هایی که گفته شد آن را کم کردن دهید.

    موهای پرپشت داشتن یک موهبت الهی است که مشمول بر همه نمی شود، بعضی از افراد به طور طبیعی موهای قشنگ و پرپشتی

    مراقبت ها و ترفندهای موثر جهت داشتن موهای پرپشت

    ۱ – از محصولات با پایه شیمیایی استفاده نکنید: بیشتر شامپوها، نرم کننده ها و محصولات حالت دهنده مو حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است روی همه افراد اثر منفی نداشته باشد ولی بهتر است تا حد ممکن از آن ها اجتناب کنید. موادی مانند سولفات، سدیم لوریل و لوریت سولفات در اکثر شوینده ها وجود دارند و باعث آسیب به مو می شوند. به جای این مواد از محصولاتی استفاده کنید که حاوی روغن های گیاهی و مرطوب کننده هستند و باعث تقویت موها می شوند.

    ۲ – از مواد طبیعی جهت حالت دادن و تقویت مو استفاده کنید: روغن بابونه، اسطوخودوس، آویشن، صدر، روغن بادام ونارگیل و آووکادو و … موادی طبیعی هستند که به تقویت ریشه مو کمک می کنند. یکی از این روغن ها را گزینش کرده و ده تا بیست قطره از آن را روی کف سر بریزید و ماساژ دهید و تا نوک موها برسانید، نیم ساعت صبر کنید و موها را شامپو بزنید.

    ۳ – از روش های بی ضرر جهت حالت دادن و پرپشت نشان دادن موها استفاده کنید: محصولات زیادی وجود دارند که بدون ضرر رساندن به مو آن را حجیم تر نشان می دهند مانند شامپوهای حجم دهنده که با عمودی کردن ساقه مو باعث می شوند موها پرپشت به نظر برسند. همچنین اسپری های حجم دهنده می توانند کمک خوبی جهت پرپشت دیده شدن موها باشند. دقت کنید که این محصولات را به نوک و ساقه مو بزنید و با ریشه موها کاری نداشته باشید.

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    منبع: مجله قرمز

    واژه های کلیدی: آلودگی هوا | موهای خیس | شیمیایی | استفاده | تقویت مو | آلودگی | محصولات | ماساژ | طبیعی | استرس | شکننده

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    عاداتی که باعث پرپشت و ضخیم شدن موها می شود

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار