لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A

    گشنیز سبزی سلامتی

    گشنیز ازجمله سبزیجات معطری است که اگرچه به لحاظ فرم ظاهری به جعفری شباهت دارد ولی برگ‌های آن بسیار لطیف‌تر از جعفری هست. به همین خاطر بعضی‌ها آن

    گشنیز سبزی سلامتی

    گشنیز ازجمله سبزیجات معطری است که اگرچه به لحاظ فرم ظاهری به جعفری شباهت دارد ولی برگ‌های آن بسیار لطیف‌تر از جعفری هست. به همین خاطر بعضی‌ها آن را به صورت خام نیز در سبزی‌خوردن و سالاد مورد استفاده قرار می‌دهند

    خواص و مضرات گشنیز را بشناسید

    تحقیقات نشان داد مصرف گشنیز باعث دفع سرب و آلومینیم نیز می شود. بنابراین از بیماران خواسته شد به طور منظم گشنیز تازه یا آب گشنیز همراه با آنتی بیوتیک یا ضدویروس های طبیعی مصرف کنند تا تمامی عفونت ها، بدون این که عود کند، درمان شود.

    گشنیز سبزی سلامتی

    تفاوت گشنیز و جعفری

    گشنیز ازجمله سبزیجات معطری است که اگرچه به لحاظ فرم ظاهری به جعفری شباهت دارد ولی برگ‌های آن بسیار لطیف‌تر از جعفری است همچنین ساقه گشنیزبسیار نرم و لطیف است ولی ساقه جعفری تا حدودی خشبی ست و خوردن ساقه جعفری به صورت خام مطلوب نیست.

    طبع گشنیز

    گشنیز ازجمله سبزیجات معطری است که اگرچه به لحاظ فرم ظاهری به جعفری شباهت دارد ولی برگ‌های آن بسیار لطیف‌تر از جعفری هست. به همین خاطر بعضی‌ها آن

    گشنیز و تخم گشنیزاز نظر طب قدیم کشور عزیزمان ایران سرد و خشک است.

    ارزش غذایی گشنیز

    آب ۷/۵ گرم

    سلولز ۳۸ گرم

    مواد چرب ۱۵ گرم

    گشنیز سبزی سلامتی

    اسیداگزالیک ۱ گرم

    کلسیم ۱۷۰ میلی گرم

    ویتامین A ۲۰۰ واحد

    ویتامین C ۵۰ میلی گرم

    گشنیز ازجمله سبزیجات معطری است که اگرچه به لحاظ فرم ظاهری به جعفری شباهت دارد ولی برگ‌های آن بسیار لطیف‌تر از جعفری هست. به همین خاطر بعضی‌ها آن

    خواص گشنیز

    برگ و تخم گشنیزباعث تقویت معده شده است و علاوه بر اینکه به هضم غذا کمک می‌کند، التهاب آن را نیز از میان می‌برد؛ همچنین خاصیت بادشکنی و ضدنفخ هم دارند.

    برگ گشنیز تسکین‌دهنده استفراغ و همچنین برطرف‌کننده عطش است.

    گشنیز سبزی سلامتی

    گشنیز خام خواب‌آور است بعد اگر جهت خواب شب مسئله دارید، آب ۳۰ گرم از برگ گشنیزرا گرفته، با کمی شکر شیرین کرده، بنوشید.

    تخم گشنیز دارای اثر ضدباکتری هست؛ درنتیجه مصرف دم‌کرده ۱۵ گرم از آن در یک لیتر آب جهت درمان بیماری‌های عفونی مانند حصبه، تب روده و مسمومیت‌هایی که منشا باکتری دارند بسیار مؤثر است.

    مخلوط آب گشنیزبا پودر زردچوبه به درمان جوش های پوستی و جوش های سرسیاه کمک می کند.

    متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در کانادا می گویند افزودن یک یا دو قاشق چایخوری آب گشنیزبه مخلوط شیر تازه، یک ترکیب عالی جهت درمان حالت تهوع و اسهال خونی هست. گشنیز خشک نیز به درمان اسهال کمک می کند.

    برای درمان گوش درد و کم شنوایی، گشنیزخشک را جوشانده ۵ گرم در ۱۰۰ سی‎سی آب جوشانده هر ساعت یک قاشق به مدت ۳ روز میل شود.

    برای اختلال حواس که با خشم همراه باشد آب گشنیز + آب لیمو شیرین + کمی عرق کاسنی صبح ناشتا یک لیوان میل کنند.

    ۱۰ گرم تخم گشنیز را بو داده تا قهوه ای رنگ شود. آن را پودر کنید و با مقداری سرکه مخلوط کرده و چند روز آن را بنوشید تا بواسیر بر طرف شود.

    برای برفک دهان آب گشنیز را مزمزه کنید.

    برای درمان خارش بدن، آب گشنیز را با آرد به صورت ضماد بگذارید.

    آشامیدن یک لیوان عرق گشنیزدر طول روز فشار خون را کم کردن می دهد. علاوه بر این نوشیدن عرق گشنیز پیش از خوردن غذا، از بروز نفخ و سوء هاضمه پیشگیری نموده و جهت جلوگیری از ناراحتی های معده نیز سودمند است .

    برای بر طرف کرن تب و سرماخوردگی بافایده هست. جهت این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید و بعد از چند مرتبه مصرف، اثر معجزه آسای آن را ببینید.

    گشنیزهمچنین جهت زنان به خاص آنهایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می شوند، بافایده هست. جهت استفاده از این خاصیت درمانی گشنیزمی توانید شش گرم از دانه آن را در۵۰۰ میلی گرم آب بجوشانید و بعد از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده کنید.

    مصرف گشنیز جهت اصلاح عملکرد کبد بافایده است

    گشنیزبرای مقابله با باکتری سالمونلا بافایده است.

    خاصیت ضدالتهابی دارد و علایم آرتریت را برطرف می کند.

    مصرف گشنیز از بدن در برابر عفونت های دستگاه ادراری محافظت می کند.

    خواص گشنیز جهت پوست

    شاید فکرش را نمی کردید که گشنیز جهت قشنگی و درخشندگی پوست بافایده باشد. گشنیزتاثیر تسکین دهنده و خنک کنندگی جهت پوست دارد و خاصیت قابض آن به تعادل پوست چرب و مستعد آکنه و روشن کردن پوست کمک می کند. مخلوط کن خود را آماده نمایید و این پیشنهادات را امتحان کنید:

    ماسک پاک کننده ی گشنیزو عسل مناسب پوست های کدر

    گشنیز تازه ی این ماسکِ لایه بردار، پوست را روشن می کند و آرد برنج قهوه ای، سلول های مرده را به آرامی از بین می برد و عسل هم پوست را نرم می کند

    مواد لازم:

    ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج قهوه ای

    نصف پیمانه گشنیز تازه

    ۱ قاشق غذاخوری عسل

    ۱ قاشق چایخوری صابون مایع ملایم

    طرز تهیه:

    گشنیز را با مقدار کافی آب در غذاساز بریزید تا به خوبی مخلوط شده است و پوره شود ( ابتدا ۲ قاشق غذاخوری آب بریزید و در صورت نیاز آن را زیاد کردن دهید). ۲ قاشق چایخوری پوره ی گشنیزرا با آرد برنج قهوه ای، عسل و صابون مایع در ظرفی بریزید و هم بزنید.

    طرز استفاده:

    این ماسک را مانند دیگر پاک کننده های صورت استفاده کنید. می توانید هر روز آن را جهت هر نوع پوستی استفاده کنید و می توانید به مدت ۷ روز در یخچال نگه داری کنید.

    ماسک گشنیز و ماست مناسب پوست های مستعد آکنه

    ترکیب گشنیزو خیار که خنک کننده هستند و جو دو سر که ضدالتهاب هست، پوست آکنه ای و ملتهب را تسکین می دهد و ماست هم که حاوی اسید لاکتیک هست، قدرت لایه برداری و روشن کنندگی به ماسک می بخشد.

    مواد لازم:

    ۱ قاشق غذاخوری ماست یونانی

    ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر پرک یا آرد جو دو سر

    یک چهارم پیمانه گشنیزتازه

    یک هشتم پیمانه خیار خرد شده

    طرز تهیه:

    همه ی مواد را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا مخلوط و یکدست شوند.

    طرز استفاده:

    مقدار زیادی از ماسک را به پوست خشک صورت و گردن بزنید ولی مواظب باشید به قسمت های حساس مانند چشم ها و دهان نخورد، اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند ( ماسک کاملاً خشک نمی شود ولی چسبناک می شود).

    صورت تان رابا آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. دو برش خیار تازه را روی پلک ها بگذارید تا حس خوب پوست تان تکمیل شود.

    مصرف گشنیز در بارداری

    جعفری و گشنیز در بارداری بهتر است مصرف نشوند. چون می توانند باعث سقط جنین شوند. ولی اگر به مقدار خیلی اندک در سوپ وجود داشته باشند اشکالی ندارد لیکن گشنیز قاعده‎آور است.

    برخی از حکمای طب_سنتی می‎گویند: مصرف گشنیز چه در دوران لقاح و چه در دوران بارداری ممنوع است آیا که باعث سقط جنین خواهد شد. همچنین مصرف گشنیز در بارداری باعث کم کردن قند خون می شود و درنتیجه موجب کم کردن حافظه نوزاد می گردد.

    مضرات گشنیز

    مصرف به اندازه گشنیز، هیچ گونه ضرری ندارد، ولی مصرف زیاد از حد آن باعث حالت مستی توام با خستگی شدید می شود و گاهی به خواب عمیق، گنگی و بی حسی منجر می انجامد.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : ارزش غذایی گشنیز – ماسک پاک کننده
    منبع: nabzema.ir

    واژه های کلیدی: ارزش غذایی گشنیز | ماسک پاک کننده | درمان گوش درد | مرطوب کننده | درمان بیماری | مخلوط کن | درمان جوش | خوردن غذا | بارداری | استفاده | استفاده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک