گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » دنیای رنگ‌ها در نمایشگر تازه اپل

    دنیای رنگ‌ها در نمایشگر تازه اپل

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری تیم خبر رسان تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و .. گروه تحریریه سایت؛ هفته گذشته اپل از عوض کردن تازه در کامپیوترهای

    دنیای رنگ‌ها در نمایشگر تازه اپل

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ هفته گذشته اپل از عوض کردن تازه در کامپیوترهای iMac خود رو نمایی کرد. یکی از این تغییرات مربوط است به توانایی صفحه نمایش های تازه iMac جهت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ که می تواند توانایی بسیار جالبی در نمایش تصویرهای با کیفیت محسوب شود.

    اپل در آخرین به روز رسانی خود در خصوص کامپیوتر های iMac تغییرت زیادی را بر روی آن ها اعمال کرده هست. از جمله این تغییرات می توان به توانایی نمایشگرهای تعبیه شده است در این کامپیوترهای جهت نمایش تصویرهای با تنوع رنگی بیش از یک میلیارد اشاره کرد.

    در بسیاری از صفحه نمایش های امروزی رنگ ها با عمق رنگی ۸ بیت نمایش داده می شوند و یعنی از هر ۳ رنگ مهم ۲۵۶ طیف رنگی نمایش داده می شود. سه رنگ مهم عبارتند از قرمز، زرد، آبی. در واقع مجموع تمامی ترکیب های متفاوت رنگی و انواع طیف های آن ها در حدود ۱۶٫۸ میلیون رنگ تولید می کند که به عنوان رنگ های ۲۴ بیتی آشنا می شوند.

    دنیای رنگ‌ها در نمایشگر تازه اپل

    اگر عمق رنگی یا عمق بیت به ۱۰ بیت زیاد کردن پیدا کند در این صورت از هر رنگ مهم در حدود ۱۰۲۴ طیف رنگی تشکیل می شود که در نتیجه تعداد رنگ هایی که از ترکیب رنگ های مهم به وجود می آیند به همراه طیف های رنگی ارزش به چیزی در حدود ۱٫۰۷ میلیارد رنگ می رسد که به عنوان رنگ های ۳۰ بیت آشنا می شود. این تعداد رنگ در واقع همان تعداد رنگی است که نمایشگرهای به روز رسانی شده است iMac اپل قادر به نمایش آن ها خواهند بود.

    به گفته ریموند سونریا رییس موسسه تکنولوژی های DisplayMate نمایش این تعداد رنگ در یک تصویر باعث می شود تا تصویر با کیفیت بسیار بالاتری نمایش داده شود. این عنوان می تواند همچنین از لحاظ بصری جهت محاسبه دقیق محتوای رنگ های تیره و همچنین جهت دوری از ایجاد خطوط رنگی غلطی که ممکن است در تصویر رخ دهد( خطوطی که در بعضی از تصویرهای در بین هر رنگ از طیف رنگی مثلاً آبی رخ می دهد) جلوگیری کند.

    در واقع این خطوط زیاد در مواقعی رخ می دهند که از یک شی بزرگ و یا یک گستره بزرگ از یک رنگ مثل آسمان آبی یک دست روز بخواهیم تصویری نمایش دهیم. تأثیر این خطوط زیاد در زمانی خودش را نشان می دهد که بخواهیم تصویر را با نمایشگرها و یا تلویزیون های قدیمی مشاهده کنیم. لیکن در این تلویزیون ها و نمایشگرهای قدیمی تعداد ترکیب رنگی که نمایش داده می شود محدود است بنابراین هنگامی که قرار است طیف رنگی به صورت یکنواخت و پیوسته نمایش داده شود به صورت نا پیوسته و همراه با این خطوط نمایش داده می شوند.

    به گفته رافائل مانتیوک، یکی از اساتید رشته گرافیک و تکنولوژی نمایش در دانشگاه کمبریج، بعید به نظر می رسد که زیاد بازدیدکنندگان سیستم های iMac به چنین سطح دقتی جهت نمایش تصویرهای نیاز داشته باشند.

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری تیم خبر رسان تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و .. گروه تحریریه سایت؛ هفته گذشته اپل از عوض کردن تازه در کامپیوترهای

    به عقیده من بسیاری از افراد در واقع تفاوت نمایش تصویر با چنین سطح دقت و کیفیتی و سطح کیفیت پایین تر را به هیچ عنوان تشخیص نمی دهند. در واقع تعداد افرادی که کارهای گرافیکی انجام می دهند بسیار محدود است و شاید این افراد هستند به نمایشگرهایی با چنین سطح کیفیت بالایی جهت نمایش تصویرهای نیاز دارند.

    از طرفی به گفته مانتیوک این تکنولوژی چندان تازه نیست و وی پیش از این نیز به گفته خودش با مانتیورهایی که در آن ها عمق رنگ ها ۱۰ بیت بوده است کار می کرده هست. البته تا کنون این نمایشگرها جهت سیستم هایی استفاده می شده است اند که بسیار حرفه ای بوده و زیاد جهت کارهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گرفته اند. ولی از دو سال پیش استفاده از این تکنولوژی در تلویزیون ها جهت نمایش تصویرهای با کیفیت نیز استفاده شده است است.

    در واقع در نمایشگرهای HDR ا ترکیب رنگ گسترده تری که با استفاده از تکنولوژی عمق رنگ ۱۰ بیتی تشکیل می شود و مخصوص نمایش تصویر در صفحه نمایش ها یا تلویزیون های بزرگ است استفاده می شود. در واقع استفاده از این تکنولوژی نه تنها باعث تولید تصویرهای با کنتراست رنگی بالایی می شود بلکه باعث می شود تا رنگ ها با شفافیت بالاتری در تصویرهای نمایش داده شوند.

    گفته می شود تصویرهای در صفحه نمایش های تازه کامپیوتر های iMac تا حدود ۴۳ درصد نسبت به شفافیت رنگ در مانتیورهای قبلی iMac روشن تر و براق تر خواهد بود. در واقع به عقیده مانتیوک، زیاد کردن شفافیت جهت بازدیدکنندگان معمول بسیار زیاد از زیاد کردن تعداد رنگ نمایش داده شده است در مانتیور به چشم آمده و ملموس تر خواهد بود.

    اما در تلویزیون های تولید شده است در سال های اخیر میزان شفافیت رنگ در حدود ۱۰۰۰ nits است ( nits واحد اندازه گیری شفافیت تصویر است) هست. ولی در صفحه نمایش های اپل که جهت کامپیوترهای iMac از آن استفاده شده است است میزان شفافیت تصویر در حدود ۵۰۰ nits است که تا رسیدن به میزان ۱۰۰۰ nits راه زیادی در پیش دارد و شاید یکی از بااهمیت ترین فاکتورهایی باشد که اپل هنوز از پسوند HDRبرای مانیتورهای خود استفاده نمی کند.

    نکته مهم دیگر این است که در نمایشگرهای اپل بر خلاف سایر نمایشگرهایی که از عمق رنگ ۱۰ بیتی روی سخت افزارهایشان استفاده می شود، در این نمایشگرها از عمق رنگ ۸ بیتی بر روی سخت افزارها استفاده می شود ولی با انجام یکسری پردازش تعداد رنگ ها به ۱ میلیارد رنگ می رسد.

    دنیای رنگ‌ها در نمایشگر تازه اپل

    سخنگوی شرکت اپل در ادامه توضیحات خود به این توصیه اشاره کرده است که در iMac از یک الگوریتم تلفیقی جهت نمایش تصویرهای استفاده می شود. که در واقع روش تازه جهت نمایش تصویرهای هست. در واقع این روش باعث می شود تا کاربر با خطای دید مواجه شود و تعداد رنگ ها را زیاد از آنچه که است نمایش می دهد.

    در واقع این روش زیاد در نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ استفاده می شود که در واقع از عمق رنگ ۶ بیتی جهت تولید رنگ هایی با عمق ۸ بیت استفاده می شود. ولی سخنگوی اپل گفته است جهت آن دسته از افراد حرفه ای که عمق واقعی رنگ در صفحه نمایش ها برایشان اهمیت دارد امکان استفاده از صفحه نمایش هایی به غیر از اپل بر روی کامپیوترهای iMac وجود دارد.

    منبع: کلیک

    انتهای پیام/

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری تیم خبر رسان تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و .. گروه تحریریه سایت؛ هفته گذشته اپل از عوض کردن تازه در کامپیوترهای

    واژه های کلیدی: تکنولوژی | تلویزیون | ترکیب رنگ | نمایشگر | استفاده | تصویری | نمایشگر | نمایش | تصویر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf