اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    با توجه به بحران های منطقه‌ای و اوضاع صادرات کشور انتظار می رود وعده یکسان سازی قیمت ارز به شش ماه بعدی امسال موکول نشود.

    غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، تک نرخی شدن ارز، وعده ای که به کرات از زبان مسئولان ذی‌ربط به گوش می رسد و علی رغم وجود معضلات بسیار به خاص در بخش صادرات هنوز اقدام مهمی جهت یکسان سازی آن انجام نشده است.

    از سال ۹۳ تا کنون این وعده از سوی مدیر بانک مرکزی داده شده است هست. همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد در مرداد ۹۵ در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه تا کنون بخش مهمی از کارها دولت در جهت یکسان سازی قیمت ارز انجام شده است هست، افزود: سایر کارها نیز در دستور کار واقع شده است است به همین منظور برنامه ریزی کرده ایم تا در انتهای سال، سیستم قیمت واحد ارز در کشور اجرایی شود.

    علاوه بر این عنوان محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی رسانه‌ای راجع به اهتمام واقعی دولت جهت یکسان‌سازی قیمت ارز، گفته است: در شرایط کنونی عالی ترین موقعیت است که دولت این کار را انجام دهد، ولی دولت می‌گوید شش ماه بعد و زمانش که برسد باز می‌گوید شش ماه دیگر و شش ماه بعد هم وعده شش ماه دیگر را می‌دهد.

    غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    امید آن می رود با توجه به وجود پرسشها متعدد در عرصه اقتصادی کشور از جمله برطرف معضلات بین المللی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور شاهد یکسان سازی قیمت ارز باشیم، چراکه تحقق آن به مرور وقت منجر به براق سازی فعالیت در بازار، توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری می شود.

    شایان ذکر است که اقتصاد کشور عزیزمان ایران تا کنون دو بار ارز تک نرخی را تجربه کرده هست. نخستین بار در سال ۷۲ زمانیکه حجم تعهدات ارزی کشور بالا و دیون ارزی بالفعل به ۴۰ میلیارد دلار رسیده بود و دیگری در سال ۸۱ که بانک مرکزی دارای قدرت بسیار خوبی بود، به طوریکه می توانست بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار نقدینگی ایجاد کند واجازه نوسانات شدید به ارز را ندهد.

    به گفته معاون ارزی بانک مرکزی تأمین مابه‌التفاوت قیمت ارز قانونی در سال ۷۲ مسئله بانک مرکزی و فعالان بود و موجب شد تا آخر این طرح با شکست زودرسی روبه‌رو شود.

    با توجه به مطالب فوق می توان دریافت که رسیدن به این مهم امری غیر قابل ممکن نبوده و انتظار می رود دولت با اتخاذ سیاست گذاری مناسب، شرایط را جهت تحقق آن مهیا کند.

    با توجه به بحران های منطقه‌ای و اوضاع صادرات کشور انتظار می رود وعده یکسان سازی قیمت ارز به شش ماه بعدی امسال موکول نشود.

    واقعی شدن قیمت ارز، توسعه صادرات را به دنبال دارد

    در همین راستا محمد رضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه عنوان کرد: تک نرخی شدن قیمت ارز ، موجب سامان گرفتن تولید و صادرات می شود، در حال حاضر تولیدکننده ها به‌دلیل نوسانات قیمت ارز، واردکننده شده است اند چون تولید توجیه ندارد.

    عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: بانک مرکزی در گذشته با ورود به این بازار و پایین نگه داشتن این قیمت به صورت تصنعی باعث بروز معضلاتی شده، لذا با واگذاری این امر به مکانیزم های بازار، شاهد شفافیت اقتصادی خواهیم بود.

    نجفی منش با بیان اینکه صادرکنندگان در اوضاع سردرگمی جهت قیمت صادرات کالاهای خود به سر می برند، گفت: اکنون شرایط جهت تک نرخی کردن ارز مهیا هست، بنابراین انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط با تبیین برنامه ریزی های مدون شرایط را جهت تحقق آن فراهم کنند.

    وی با بیان اینکه واقعی شدن قیمت ارز توسعه صادرات را به دنبال خواهد داشت ، گفت: بعد از این یکسان سازی، اصلاحات نظام بانکی شروع شده است و تحقق این امر کم شدن قیمت تورم را به ارمغان خواهد آورد.

    صادرکنندگان هیچگاه به دنبال زیاد کردن قیمت ارز نیستند

    به همین جهت چندی پیش محمد لاهوتی مدیر کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد که واقعی بودن قیمت ارز در کنار تک نرخی شدن آن باید دیده شود؛ در غیر این صورت به آینده شکست تک‌نرخی کردن ارز در سال ۷۲ منجر خواهد شد.

    وی همچنین اعتقاد هست؛ صادرکنندگان هیچگاه به دنبال افزایش قیمت ارز نیستند، بلکه مطالبه‌گر اجرای یک قانون مغفول مانده هستند که در هیچ یک از دولتها اجرا نشده و از برنامه سوم تاکنون هم، وجود داشته هست؛ به نحوی که قیمت ارز، متناسب با زیاد کردن تورم، تعیین شود.

    غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: هنگامی که قیمت ارز، متناسب با تورم زیاد کردن نیابد، عملاً به تولید لطمه وارد می‌شود و وقت رقابتی را از دست می‌دهد، در عین حال وقت در اختیار واردات رسمی و غیررسمی و به خصوص قاچاق قرار می‌گیرد.

    وی اظهار داشت: بر خلاف گفته معاون ارزی بانک مرکزی، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران هنوز مثل قبل از دوران تحریم نیست و عملاً سیستم صرافی حاکم هست، این درحالی است که صادرکنندگان علاقه‌ای به استفاده از سیستم صرافی ندارند.

    عبارات مهم : بانک مرکزی – بازرگانی
    لاهوتی تأکید کرد: اکنون بازار قطر را به علت نداشتن سیستم بانکی، نمی توانیم در اختیار داشته باشیم و نظام بانکی کشور عزیزمان ایران تنها با چند بانک کوچک اروپایی رابطه برقرار کرده است که عملاً کاری را از پیش نمی برد.

    بحران های منطقه ای پرسشها چند نرخی بودن ارز را دوچندان کرده است

    مهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، اوضاع فعلی را مناسب ترین وقت جهت ارز تک نرخی متصور شد و عنوان کرد: تحقق این امر به علت وجود تنش کم در حوزه تجارت، کمترین اعتراض و واکنشی از جانب فعالان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

    وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی جهت یکسان سازی قیمت ارز نیازمند هست، گفت: اقتصاد کشور به دو بخش تقسیم شده است که بخشی از آن درگیر تورم ساختگی و بخش دیگر به علت اهمیت منافع مردم از جمله حوزه مواد غذایی فاقد تورم است که این امر مانع تک نرخی شدن ارز می شود.

    با توجه به بحران های منطقه‌ای و اوضاع صادرات کشور انتظار می رود وعده یکسان سازی قیمت ارز به شش ماه بعدی امسال موکول نشود.

    معصومی اصفهانی با اشاره به اینکه کنترل قیمت ارز در شرایط فعلی امری مهم هست، گفت: در حال حاضر وجود پرسشها و بحران های منطقه ای پرسشها چند نرخی بودن ارز را دوچندان می‌کند، بنابراین باید با اولویت قراردادن صادرات کالاهای اساسی، تک نرخی شدن آن را در دستور کار قرار داد.

    با توجه به بحران های منطقه ای و اوضاع صادرات کشور، انتظار می رود وعده یکسان سازی قیمت ارز به شش ماه بعدیِ سال جاری، موکول نشود.

    گزارش از زهرا ابهری

    انتهای پیام/

    غول ارز چند نرخی آخر شکست می‌خورد؟ ، روابط بانکی کشور عزیزمان ایران با سایر کشورها به روش سیستم صرافی ها!

    واژه های کلیدی: بانک مرکزی | بازرگانی | صادرات | اقتصاد | اقتصادی | مرکزی | سیستم | بازار | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی