بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    اگرچه چندی پیش با ورود دستگاه های نظارتی،اقدام خود سرانه بعضی از تولید کنندگان محصولات لبنی جهت زیاد کردن قیمت ها،کنترل و متوقف شد،اما این بار بعضی از

    تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    به روایت گروه خبری صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، محصولات لبنی از سهم و نقش بسزایی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی برخوردار است تا جایی که بعضی از کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت عمومی، زیاد کردن قیمت تولیدات مرتبط با این حوزه را به مثابه کم کردن قدرت خرید خانوار و به تبع آن،افزایشِ ضریبِ بروز بعضی امراض قلمداد می کنند.

    در طول سالیان گذشته نیز،رشد و زیاد کردن قیمت محصولات لبنی با حساسیت بیشتری(در مقایسه با دیگر اقلام و محصولات غذایی)دنبال شده است است.

    چندی پیش و به تعبیری دقیق تر،در ایام عید نوروز و با استفاده از فضای تعطیلات و شاید سرگرم بودن مردم و مسئولان ذیربط به دید و دیدار های عید،برخی از کارخانجات و تولید کنندگان لبنی،آرام و بی سر و صدا اقدام به زیاد کردن خودسرانه قیمت ها نمودند.

    تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    البته این اقدام،از سوی مراجع و دستگاه های ذیربط بی پاسخ نماند و با ورود جدی نهادهای مربوطه،نرخ ها به حالت قبل بازگشت.

    قصه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی،پدیده ای نوظهور نیست و در طول سالیان گذشته نیز این میل به زیاد کردن قیمت ها،به طرق مختلف،ظهور و بروز پیدا کرده است.

    چندی پیش نیز،کارخانجات لبنی،موضوع بالا بردن قیمت ها را بصورت رسمی مطرح کردند،اقدامی که به نظر می رسد با توجه به مداخله ای که در ماه های ابتدایی سال از سوی دستگاه های نظارتی عملیاتی شد،این بار فعالان عرصه تولید لبنیات تلاش می کنند در چارچوب های به اصطلاح قانونی و در قالب و ساز وکارهای رسمی و اداری ، عنوان زیاد کردن قیمت ها را دنبال کنند.

    سعید دانایی فرد،یکی از فعالان حوزه تولید محصولات لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،توجیه این زیاد کردن قیمت را به بالا رفتن هزینه های تولید معطوف و مرتبط می داند.

    اگرچه چندی پیش با ورود دستگاه های نظارتی،اقدام خود سرانه بعضی از تولید کنندگان محصولات لبنی جهت زیاد کردن قیمت ها،کنترل و متوقف شد،اما این بار بعضی از

    وی افزود:به واقع در صورت عدم زیاد کردن قیمت ها،با زیان دهی مواجه خواهیم شد و روا نیست تثبیت قیمت ها،به ضرر و زیان واحدهای تولید کننده منتهی شود.

    دانایی فرد عنوان کرد:می طلبد در این شرایط،متولیان امر،نسبت به بازبینی در نحوه قیمت گذاری ها مبادرت ورزند تا بتوان به نحو منطقی و معقولانه به امر تولید بپردازیم.

    البته این اظهار نظر از سوی بعضی تولید کنندگان شیر غیر منطقی عنوان می شود و به زعم بعضی از فعالان عرصه تولید شیر،طرح عنوان زیاد کردن هزینه های تولید،بهانه ای بیش نیست لیکن در حال حاضر شیر به عنوان مواد اولیه و پایه تولید محصولات لبنی،با زیاد کردن قیمت همراه نشده و اتفاق و رخداد خاصی نیز در این حوزه نیفتاده که با اتکای به آن اینچنین استدلال و استنباط شود که هزینه های تولید زیاد کردن یافته است.

    محمد شرفی،فعال در حوزه تولید شیر و یکی از دامداران فعال در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت:در بعضی نقاط و حوزه ها نه تنها قیمت و قیمت شیر خریداری شده است از سوی کارخانجات و تولید کنندگان محصولات لبنی زیاد کردن نیافته بلکه با کم کردن ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی در هر کیلو نیز همراه بوده است.

    وی افزود:توجیه مطرح شده است در خصوص این کم کردن قیمت،ناظر بر این عنوان است که کارخانجات تولید مواد لبنی با ضرر و زیان هایی مواجه شده است اند که جهت جبران آن ناچار هستند قیمت ها را ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کم کردن دهند تا بتوان از این کم کردن در جهت برطرف ضرر و زیان ها بهره برند.

    منطق بعضی کارخانجات لبنی،دوگانه و متناقض است

    تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    محمد حسین ایروانی،یکی دیگر از دامداران فعال در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به تلاش مراکز و کاخانجات تولید محصولات لبنی جهت کم کردن قیمت شیر در طول ماه ها و سالیان گذشته عنوان کرد:متاسفانه توجیه،منطق و استاندارد های تحلیلی و ارزیابی بعضی از این مراکز(کارخانجات مواد لبنی)منطقی نیست و بصورت دوگانه و متناقض نمود پیدا می کند.

    وی افزود:متولیان بعضی از کارخانجات تولیدی،در شرایطی زیاد کردن هزینه تولید را به بهانه و دستاویزی جهت کم شدن قیمت خرید شیر از دامداران تبدیل کرده اند که گویی دامداران یا تولید کنندگان شیر با هیچگونه زیاد کردن قیمتیِ هزینه تولید مواجه نبوده اند.

    ایروانی گفت:به تبع،هزینه و دستمزد کارگر،حامل های انرژی،نهاده ها و…در طول سالیان گذشته با زیاد کردن همراه بوده ولی ظاهرا این زیاد کردن ها،صرفا مشمول بعضی کارخانجات لبنی می شود و تولید کنندگان شیر نباید نسبت به زیاد کردن قیمت مبادرت ورزند !

    این دامدار فعال در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرد:به نظر می رسد،برخی از تولید کنندگان لبنی با عنایت به فساد پذیری شیر و تاریخ انقضای کوتاه مدت آن،از شرایط سوء استفاده می کنند لیکن در صورت عدم خرید،شیر فاسد می شود و از این مسمومیت و فساد،این تولید کنندگان شیر هستند که متضرر خواهند شد.

    اگرچه چندی پیش با ورود دستگاه های نظارتی،اقدام خود سرانه بعضی از تولید کنندگان محصولات لبنی جهت زیاد کردن قیمت ها،کنترل و متوقف شد،اما این بار بعضی از

    افزایش قیمت شیر در دست بررسی است/صرفا با ارائه درخواست نمی توان زیاد کردن قیمت ها را قطعی دانست

    مهدی هدایتی،یکی از فعالان اسبق در حوزه تولید محصولات لبنی،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به عدم افرایش قیمت ها در طول دو تا سه سال گذشته،گفت:اگرچه در ابتدای امسال بعضی از مراکز تولید محصولات لبنی خودسرانه به افزاش قیمت ها مبادرت ورزیدند،اما ورود دستگاه های ذیربط نظارتی،عملا مانع بالا رفتن قیمت ها شد.

    وی افزود:امید آن می رود دستگاه ها و نهادهای مربوطه با بررسی این درخواست، آینده قیمت محصولات لبنی را مشخص کنند تا هر از چند گاهی شاهد زیاد کردن موردی،مقطعی و خودسرانه از سوی فعالان این بخش نباشیم و البته انتظار می رود فرآیند بررسی به نحوی پیش رود که منافع هر دو طرف،عرضه کنندگان و متقاضیان مد نظر قرار گیرد.

    هدایتی عنوان کرد:ناگفته نماند که صرفا با ارائه درخواست نمی توان اینچنین استدلال کرد که بعد لزوما قیمت ها زیاد کردن خواهد یافت لیکن حصول این امر مستلزم بررسی و مطالعه دلایل و مستندات متقاضیان زیاد کردن قیمت محصولات لبنی خواهد بود.

    تولیدکنندگان شیر همچنان در مَخمَصِه ، زمزمه زیاد کردن قیمت محصولات لبنی

    فارغ از این اظهار نظرها،امید است شرکت حمایت با مد نظر قرار دادن جمیع شرایط در این خصوص تصمیم گیری کند و البته در این میان،دقت و توجه هر چه زیاد دستگاه های مربوطه به فعالان حوزه تولید شیر نیز ضرورتی است که باید در صدر اولویت ها قرار گیرد تا بتوان در سایه همدلی،همگرایی و تلاش فزاینده و سازنده،محصولات لبنی با کیفیت را در اختیار بازار نشانه و جامعه متقاضی قرار داد و حتی در عرصه صادرات تولیدات مذکور نیز به توفیقات هر بیشتری نائل شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: محصولات غذایی | استان تهران | استاندارد | کشاورزی | خبرنگار | دستگاه | محصولات | همراه | تجارت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین