تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    مراقبت و محافظت از سلامت آلت تناسلی تان عالی ترین روش جهت پیشگیری از اختلال نعوظ  در آینده هست. بعد بخوانید…

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با 10 تکنیک ساده

    مراقبت و محافظت از سلامت آلت تناسلی تان عالی ترین روش جهت پیشگیری از اختلال نعوظ در آینده هست. بعد بخوانید…

    نعوظ مردان و محافظت از آن

    بسیاری از مردان توجهی به سلامتشان ندارند تا این که واقعا دچار مسئله حادی شده است باشند.به گفته دکتر چارلز واکر Charles Walker، استادیار اورولوژی و یکی از موسسان قلب و عروق جنسی کلینیک بهداشت در دانشگاه ییل ” اغلب مردان می دانند که سبک زندگیشان به سلامتشان آسیب می رساند ولی تا زمانی که روی زندگی جنسیشان تاثیر نگذارد، گوششان بدهکار نیست .”خوشبختانه شما نقش بزرگی در عملکرد صحیح آلت تناسلی تان دارید. در ادامه ۱۰ تکنیک راحت جهت محافظت از آلت تناسلی مردان و پیشگیری از اختلالات نعوظ برایتان ذکر می کنیم.

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    ۱٫ قفسه داروهایتان را پاکسازی کنید

    عبارات مهم : ترک سیگار – تاثیر گذار

    داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای فشار خون، داروهای مخدر ضد درد و آنتی هیستامین ها می توانند باعث ایجاد پرسشها نعوظ در مردان شوند.

    ولی حتی داروهای روزمره ای که استفاده می کنید هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شوند. یکی از بااهمیت ترین مجرمان جهت ایجاد این مسئله داروهای ضد آلرژی یا داروهای سرماخوردگی هستند.

    به گفته دکتر هری فش Harry Fisch استاد بالینی اورولوژی و پزشکی باروری در کالج پزشکی ویل کورنل در نیویورکمکانیسم پشت سر نعوظ دقیقا علی رغم ترشح آدرنالین، و عملکرد سودافد *Sudafed ، بسیار شبیه به اپی نفرین epinephrine* بوده که هرگونه جنبش و برانگیختگی را از بین می برد.

    مراقبت و محافظت از سلامت آلت تناسلی تان عالی ترین روش جهت پیشگیری از اختلال نعوظ  در آینده هست. بعد بخوانید…

    برچسب داروها را جهت هرگونه عوارض جانبی مطالعه کنید و داروهایی که بدون سودافد هستند را استفاده نمایید. اگر دارویی که باعث شکست شما در تختخواب شده است مصرف می کنید جهت امکان تعویض آن با پزشکتان مشورت نمایید.

    *Sudafed یا Pseudoephedrine سودوافدرین: در اغلب قرصها و شربتهای سرماخوردگی وجود دارد و موجب تنگ شدن عروق و کاهش تورم مخاط بینی و کم کردن ترشحات مخاطی می‌گردد و مجاری تنفسی بینی را بازتر می‌ کند.

    *اپی‌نفرین epinephrine: (شناخته‌شده به عنوان آدرنالین، هورمون غده فوق‌کلیوی) یک هورمون و انتقال دهنده عصبی است از دسته کاتکول‌آمینهای درون‌ساز هست. این ماده باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه‌های هوایی شده است و در بروز تصویر العمل جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک مؤثر است.

    ۲٫ مراقب سایز دور کمرتان باشید

    فشار آوردن کمربندتان روی شکم می تواند برای آلت تناسلی تان هم مسئله ساز باشد. مردانی که دور کمرشان ۹۷ سانت یا زیاد است دو برابر زیاد از مردانی که دور کمرشان کمتر از ۸۷ سانت است، دچار اختلال نعوظ می شوند.

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    دور کمر بزرگ نشان دهنده سطوح بالاتری از چربی مضر احشایی (دل و روده) است که با کاهش تستوسترون و التهاب بیشتر همراه است که هر دو عامل می توانند به آلت تناسلی آسیب برسانند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : عوارض تستوسترون پایین در مردان

    ۳٫ سیگار کشیدن را کنار بگذارید

    مراقبت و محافظت از سلامت آلت تناسلی تان عالی ترین روش جهت پیشگیری از اختلال نعوظ  در آینده هست. بعد بخوانید…

    به گفته دکتر واکر ” همه می دانند که سیگار کشیدن جهت سلامتی بد هست، ولی اغلب مردم نمی دانند که رابطه مستقیمی بین سیگار کشیدن و اختلال نعوظ وجود دارد. “

    سیگار کشیدن می تواند به پوشش عروق خونی آسیب برساند که در نتیجه روی عضلات نرم آلت تناسلی هم تاثیر گذاشته و جریان خونی در آن را مهار می کند. در یک *متا آنالیز که در چین انجام شد، مشخص شده، در واقع مردانی که سیگار می کشند ، ۵۱ درصد زیاد از افراد غیر سیگاری دچار اختلال نعوظ می شوند.

    *meta-analysis متاآنالیز: روش های آماری جهت ترکیب داده ها از مطالعات متعدد است.

    رفع این عادت چقدر اهمیت دارد؟ مطالعه ای که در ایران انجام شده، مشخص کرد، یک سال بعد از ترک سیگار، ۲۵ درصد افرادی که قبلا سیگاری بودند، بهبود در نعوظ خود را گزارش کردند. در طول این مدت وقت مشابه، هیچ کدام از افرادی که سیگار می کشیدند گزارشی مبنی بر این که نعوظشان بهتر شده است ، ارائه نکردند.

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    ۴٫ استرس کاری تان را کنترل کنید

    به گفته دکتر واکر ” استرس کاری مسئله ای بزرگ در عملکرد جنسی است، من مردان زیادی را دیده ام که در دهه ۴۰ یا ۵۰ زندگیشان از نظر کاری بسیار موفق هستند ولی استرس زیادی دارند و بسیاری از آن ها با اختلال نعوظ درگیر هستند. “

    مردان پرمشغله وقت مشکل را در دفتر کارشان سپری می کنند، که به معنی بالا بودن سطح اضطراب در اغلب ساعات روزشان است – تمام این حواس پرتی ها را از اتاق خوابتان دور نگه دارید.

    به علاوه اگر شما یک معتاد به کار هستید، خواب و ورزشدو عامل موثر در اختلال نعوظ – می تواند در اصلاح عملکردتان موثر باشد.

    ۵٫ خواب با کیفیت داشته باشید

    خواب با کیفیت تر هر لحظه مهم هست، ولی حتی چند شب دیر خوابیدن می تواند برایتان مسئله ساز باشد: محققان دانشگاه شیکاگو متوجه شدند که خوابیدن ۵ ساعت یا کمتر سطح تستوسترون در جوانان را کم کردن می دهد، کم کردن تستوسترون در افراد سالم تنها بعد از چند روز ۱۰ درصد گزارش شده است است.

    دکتر واکر توضیح می دهد ” تاثیر آزاد سازی تستوسترون در خواب ربطی به فعالیت پروتئین سازی تستوسترون در بدن ندارد بنابراین بدنتان هر کاری که می خواهد با آن انجام دهد، از جمله پشتیبانی میل جنسی و عملکرد جنسی. “

    به علاوه تعادل هورمون مغزی که روی نعوظ تاثیر گذار است – مثل *دوپامین dopamine و *سروتونین serotoninدر خواب تنظیم می شود.

    خواب مناسب جهت جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص افرادی که سطح تستوسترون پایینی داشته و توانایی آنها در نعوظ کم است. بعد تلاش کنید در شبانه روز حداقل ۶ ساعت بخوابید، میزان ایده آل خواب در شبانه روز بین ۷ تا ۸ ساعت است.

    *دوپامین dopamine: نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی و مسئول اضطراب اجتماعی است.

    *سروتونین serotonin: نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی و جاری کننده احساس خوب است.

    ۶٫ دندان هایتان را مسواک بزنید

    یک مطالعه که در ترکیه انجام شده است نشان داده مردان مبتلا به اختلال نعوظ نسبت به مردانی که مشکلی در آلت تناسلی ندارند، سه برابر بیشتر احتمال دارد به بیماری های لثه دچار شوند.

    و شانس ناتوانی جنسی خود را بدتر می کنید: بنیاد بهداشت دهان و دندان بریتانیا گزارش داده است که از هر ۴ تا ۵ مردی که دچار اختلال نعوظ شدید هستند، مشکل بیماری لثه هم دارند.

    محققان توضیح می دهند، همان طور که دندان ها شروع به پوسیدن می کنند، سیستم ایمنی شما به پاتوژن های pathogens* دهان حمله کرده و باکتری ها به جریان خون نفوذ کرده و به عروق خونی و جریان خون آسیب می رسانند.

    *پاتوژن Pathogen: یا بیماری‌زا یا بیمارگر٬ عامل تولید بیماری بوده و به دو دستهٔ زنده: مانند باکتری و غیرزنده(Inanimate) مانند سم ارگانوفسفره تقسیم می‌شود. البته این اصطلاح زیاد در گیاه پزشکی و پزشکی به کار می‌رود.

    خوشبختانه، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم ( دو بار در روز ) زیاد از چیزی که فکر می کنید به سلامت لثه های شما کمک می کند.

    ۷٫ مصرف مشروبات الکلی را کم کردن دهید

    تحقیقی که در دانشگاه واشنگتن انجام شد نشان داد، افراد مست مسئله بیشتری با نعوظ دارند و نتیجه نعوظشان نسبت به افراد هوشیار کمتر رضایت بخش است.

    حتی اگر در حال حاضر به مشکلی بر نخورده اید، نوشیدن زیاد مشروبات الکلی می تواند عملکرد جنسی شما را به سمت پایین بزرگراه سوق دهد، بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله پزشکی جنسی منتشر شده، الکلی های اصلاح شده نسبت به همتایان غیر الکلی خود احتمال بیشتری دارد که دچار اختلال نعوظ شوند.

    به گفته دکتر فش، به علاوه، الکل به خاطر خاصیت آرام بخشی که دارد نه تنها احتمال جنبش شدن شما را کمتر می کند بلکه بیشتر باعث ایجاد خستگی می شود – احتمالا خسته تر از آن که بتوانید رابطه جنسی داشته باشید.

    خوشبختانه فقط کافیست در مصرف شبانه خود تجدید نظر کنید: زیاد پرسشها عملکردی به مصرف بالای الکل بر می گردد، بعد بهتر است مصرف آن را کم کردن دهید.

    ۸٫ ورزش کنید تا عرق بریزید

    شما می دانید که ورزش جهت نعوظ مهم است، ولی ورزش سبک ممکن است به اندازه کافی بافایده نباشد و مجبور شوید شدت آن را بالا ببرید.

    مطالعه ای ک در مجله بالینی فشار خون بالا انتشار یافته نشان می دهد مردانی که دچار فشار خون بالا و اختلال نعوظ بوده اند با یک برنامه ۸ هفته ای *اینتروال، کیفیت نعوظ بهتری نسبت به افرادی که ورزش نکرده اند، را تجربه نمودند.

    محققان معتقدند این نوع ورزش می تواند نشانه های التهاب در بدنتان را کم کردن دهد که منجر به عملکرد موثرتر رگ های خونی می شود.

    *اینتروال interval: اینتروال در واقع صورتی از ورزشی هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود.ورزش های هوازی معمولا به دو صورت انجام می شود: ۱- تداومی ۲- تناوبی (اینتروال).
    در روش اول تمرینات ورزشی به صورت مداوم و بدون استراحت انجام می شود.
    روش دوم یعنی اینتروال به این صورت است که وقت تمرین یا ورزش را به دو قسمت فعالیت و استراحت تقسیم می کنی.مثلا ۳۰ دقیقه در جا زدن را در نظر می گیری ولی به صورت ۲ دقیقه فعالیت سریع (شدید) و دو دقیقه استراحت یا راه رفتن آرام و به همین صورت تا ۳۰ دقیقه تمام شود.در این روش معمولا وقت فعالیت و استراحت برابر است.در این روش حتما باید مرحله ی گرم کردن و سرد کردن اجرا شود و چون ممکن است بدن بعد از ورزش خشک و سفت شود باید حرکات کششی بعد از ورزش انجام شود.

    ۹٫ از خیانت و بی وفایی اجتناب کنید

    به گفته دکتر واکر، می دانید که بی وفایی و خیانت باعث شکست معنوی شما و ایجاد احساس گناه می شود؟

    در نهایت این احساس گناه منجر به ایجاد اضطراب خواهد شد و اضظراب باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز شده است و به توانایی نعوظ در شما حمله می کند.

    سطح بالای اضطراب، *سیستم عصبی سمپاتیک شما را تحت تاثیر قرار داده و شما را در یک حالت دائمی جنگ و گریز قرار می دهد و در نتیجه، به اندازه کافی، آرامش جهت جنبش شدن نخواهید داشت.

    ضمن این که اضطراب جلوی آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی که مسئول جنبش نعوظ هستند را می گیرد.

    *دستگاه عصبی سمپاتیک (Sympathetic nervous system یا SNS): بخشی از دستگاه عصبی خودگردان است (در کنار دستگاه پاراسمپاتیک و دستگاه احشایی). دستگاه عصبی سمپاتیک در حالت استرس فعال‌تر شده، انسان را جهت نبرد یا فرار آماده‌تر می‌کند؛ البته به صورت همیشگی نیز فعال بوده، در تنظیم سوخت‌وساز پایۀ بدن نقش دارد.

    ۱۰٫ نوت بوک را روی پاهایتان نگذارید

    به گفته دکتر فش، نوت بوک مقدار زیادی حرارت تولید می کند و هر چیزی که بیضه ها را بیش از حد گرم کند، می تواند تعداد اسپرم و سطح تستوسترون را کاهش دهد.

    سلول هایی که در بیضه ها مسئول تولید هورمون ها و اسپرم هستند به حرارت حساسند به همین علت است که بیضه ها از همان ابتدا در خارج از بدن قرار گرفته اند. ( عملکرد بیضه ها باید در دمایی کمتر از دمای بدن انجام شود.)

    گذاشتن نوت بوک روی پاها، ناخواسته روی تولید تستوسترون تاثیر گذاشته و باعث ایجاد اختلال نعوظ خواهد شد.

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    Save

    واژه های کلیدی: ترک سیگار | تاثیر گذار | تستوسترون | ترک سیگار | مطالعه | دستگاه | اضطراب | مردان | سیگار | اضطراب

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با 10 تکنیک ساده

    پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با ۱۰ تکنیک ساده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک