اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    آسیب دیواره روده و خروج ماکرو مولکول های مواد غذایی از آن به نام سندرم روده نشت کننده آشنا می شود. ورود این مولکول های بزرگ به جریان

    با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    آسیب دیواره روده و خروج ماکرو مولکول های مواد غذایی از آن به نام سندرم روده نشت کننده آشنا می شود. ورود این مولکول های بزرگ به جریان خون می تواند التهاب، نفخ، تغییرات در شرایط اجابت مزاج و خستگی را موجب شود

    علامت نشت روده را بشناسید

    روده انسان به طور طبیعی متخلخل است و بر همین اساس است که بدن مواد مغذی را از طریق پوشش داخلی روده جذب می کند. ولی در صورت آسیب پوشش داخلی روده، این امکان جهت مولکول های بزرگتر که به نام درشت مولکول یا ماکرومولکول آشنا می شوند، فراهم می شود تا از دستگاه گوارش فرار کرده و وارد جریان خون شوند.

    آسیب دیواره روده و خروج ذرات غذایی بزرگتر از آن، به نام سندرم روده نشت کننده آشنا می شود. ورود ذرات غذایی بزرگتر به جریان خون می تواند التهاب، نفخ، تغییرات در شرایط اجابت مزاج و خستگی را موجب شود. تشخیص سندرم روده نشت کننده می تواند سخت باشد. در ادامه با بعضی از نشانه های بالقوه ی مبتلا شدن به این سندروم، زیاد آشنا می شویم.

    با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    با حساسیت غذایی دست و پنجه نرم می کنید

    روده نشت کننده می تواند محرک التهاب باشد، ولی همچنین می تواند به واسطه التهاب در روده شکل بگیرد. حساسیت های غذایی یکی از دلایل التهاب روده است.

    یکی از عالی ترین روش ها جهت نزدیک‌تر شدن به تشخیص بیماری، از بین بردن مواد غذایی است که بیشترین احتمال مسئله آفرینی را دارند. در همین راستا، شش گزینه مورد توجه قرار می گیرند و از بیمار درخواست می شود دو تا سه هفته از مصرف آنها پرهیز کند که مشمول بر لبنیات، تخم مرغ، ذرت، گلوتن، مرکبات و سویا می شوند.

    آسیب دیواره روده و خروج ماکرو مولکول های مواد غذایی از آن به نام سندرم روده نشت کننده آشنا می شود. ورود این مولکول های بزرگ به جریان

    با عدم تحمل گلوتن مواجه هستید

    در مورد نخست نیز به آن اشاره شد، ولی گلوتن یکی از مهم‌ترین محرک ها جهت روده نشت کننده است و شایستگی این را دارد که به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. اگر بعد از مصرف نان، پاستا، سریال، یا دیگر مواد غذایی حاوی گلوتن احساسی تلخ در شما شکل می گیرد – ناراحتی دستگاه گوارش، نفخ، بی حالی – بدن شما ممکن است از توانایی کافی جهت گوارش این پروتئین مسئله ساز برخوردار نباشد.

    با درد مفاصل مواجه هستید

    گاهی اوقات بیماران از یک درد مفاصل کلی شکایت می کنند. دکتر آزمایشاتی را در جهت بررسی مبتلا شدن به آرتریت روماتوئید انجام می دهد و در صورت منفی بودن جواب ممکن است توجه دکتر به سمت روده نشت کننده جلب شود. درد مفاصل می تواند از نشانه های سندرم روده نشت کننده باشد. پژوهش ها نشان داده اند که این شرایط ممکن است ریشه در بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید داشته باشد.

    با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    با عملکرد ضعیف دستگاه گوارش مواجه هستید

    غذا می خورید و دچار نفخ می شوید. یا ممکن است بعد از مصرف مواد غذایی خاص، نیاز فوری به استفاده از توالت را احساس کنید.

    ایجاد عوض کردن در شرایط اجابت مزاج می تواند به شکل یبوست نیز شکل بگیرد. همچنین، شما ممکن است از سوء هاضمه مزمن یا حالت تهوع زحمت ببرید. این نشانه ها ممکن است جهت سال ها شکل بگیرند و از بین نروند. مسئله از آنجا ناشی می شود که بیماران آنها را نادیده گرفته و یاد می گیرند که چگونه با آنها زندگی کنند.

    آسیب دیواره روده و خروج ماکرو مولکول های مواد غذایی از آن به نام سندرم روده نشت کننده آشنا می شود. ورود این مولکول های بزرگ به جریان

    با پرسشها پوستی مواجه هستید

    در شرایطی که این پیوند، همچنان اندکی مبهم باقی مانده هست، ولی بنابر نتیجه های پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ در نشریه Gut Pathogens منتشر شد، امکان دارد روده نشت کننده یکی از دلایل ریشه ای پدیدار شدن آکنه در بعضی بیماران باشد. در حقیقت، بیماران مبتلا به آکنه، به بعضی شاخص های التهابی روده نشت پذیر، تصویر العمل نشان می دهند. اگزما و سوریازیس از دیگر نشانه های پوستی هستند.

    با سندروم روده نشت کننده آشنا شوید

    با سطوح بالای قند خون مواجه هستید

    مطالعه انجام شده است به وسیله پژوهشگران سوئدی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که روده نشت کننده می تواند موجب التهاب در سراسر بدن شود و این شرایط می تواند مقاومت به انسولین را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که انسولین جهت مدیریت قند خون حیاتی هست، مقاومت به انسولین می تواند به زیاد کردن قند خون منجر شود. این شرایط می تواند موجب انواع متفاوت پرسشها سلامت شود.

    قند خون زیاد کردن یافته به همراه فشار خون بالا و تری گلیسیرید بالا می تواند در نهایت زیاد کردن خطر سندرم متابولیک، وضعیتی خطرناک که احتمال مواجهه با حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت را زیاد کردن می دهد، را به همراه داشته باشد.

    در شناسایی مسئله ناتوان هستید

    ممکن است به چند دکتر مراجعه کرده باشید و درمان های مختلف، کمکی به اصلاح شرایط شما نکرده و همچنان با درد مبارزه می کنید. بیماران ممکن است به دکتر خود مراجعه کنند و بعد از انجام آزمایش ها در جهت بررسی انواع متفاوت امراض به آنها گفته شود که جواب آزمایش ها عادی هستند. در این وقت است که مبتلا شدن به سندرم روده نشت کننده باید مورد توجه قرار بگیرد.

    دیگر عوامل محرک نشت روده

    از محرک های دیگر می توان به قرص های مسکن مانند ایبوپروفن یا آسپرین و مصرف الکل اشاره کرد. وقت هایی که احساس ناخوشی می کنید را ردیابی کرده و ببینید آیا می توانید الگویی مشخص را شناسایی کنید. از این طریق می توانید به تشخیص سریع و از بین بردن عوامل مسئله آفرین در مدت زمانی کوتاه‌تر کمک کنید.

    آیا روده نشت کننده قابل درمان است؟

    پاسخ مثبت هست. نخستین گام از بین بردن محرک بیماری هست. سپس، بیماران مکمل گلوتامین دریافت می کنند. گلوتامین سوختی جهت سلول های پوشش دهنده روده است و به احیا سلول ها کمک می کند. بافت روده از سرعت بالای بهبودی سود می برد.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : تشخیص بیماری – مواد غذایی
    منبع: salamati.ir

    واژه های کلیدی: تشخیص بیماری | مواد غذایی | التهاب روده | درد مفاصل | مبتلا شدن | بیماری | سلامت | پیشگیری و بیماریها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار