کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    در سه ماهه نخست سالجاری از مجموع ۱۷۵۰۰ پرواز انجام شده است حدود ۸ هزار یا قریب به ۴۵ درصد این پروازها با تاخیر بوده، معضلی کهنه که

    ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بار بخشی از مسافرت ها و حمل و نقل مسافران بر دوش خطوط هوایی فعال در آسمان کشور عزیزمان ایران است که متاسفانه ارائه خدمات مرتبط با این حوزه،همواره با نارسایی هایی همراه بوده است.

    اگرچه تسریع در رسیدن به مقصد،یکی از مهم ترین عوامل گرایش و میل به به استفاده از خدمات هوایی است،اما کم نیستند مسافرانی که تاخیرهای پِیاپِی و ارائه خدمات نامطلوب و عدم پاسخگویی ایرلاین ها باعث رنجش و استیصال آنها شده است است.

    انتشار گزارش هایی مبنی بر تاخیر قریب به ۴۵ درصد از پروازهای انجام شده است در طول سه ماهه نخست سالجاری،به روشنی موید عمق و شدت نارسایی های موجود در بعضی از ایرلاین های فعالِ در آسمان کشور عزیزمان ایران می باشد.

    ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    در این میان،برخی معتقدند که باید با سعه صدر و تحمل پذیری هر چه زیاد این دوران را سپری کرد و جهت رسیدن به نقطه مطلوب با تلاش مضاعف به آینده امیدوار بود.

    عده ای دیگر نیز معتقدند اوضاع نابسامان موجود در شَان و منزلت مسافران ایرانی نیست و می طلبد با فوریت نسبت به برطرف معایب و نواقص مربوطه،اقدام نمود.

    فرشاد ناصح،کارشناس حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی ،با اشاره به لزوم حُصول گشایش های مورد نیاز جهت برطرف معضلات اشاره شده،اظهار داشت:آنچنان که اعداد و ارقام منعکس شده است در رسانه ها می گوید از مجموع ۱۷۵۰۰ پرواز انجام شده است در طول سه ماهه نخست سالجاری،بیش از ۸ هزار پرواز با تاخیر همراه بوده است.

    وی افزود: بدون شک،خدمات نامطلوب هوایی مورد پسند و تایید هیچکدام از مسافران نیست و باید جهت برون رفت از این اوضاع چاره اندیشی شود.

    در سه ماهه نخست سالجاری از مجموع ۱۷۵۰۰ پرواز انجام شده است حدود ۸ هزار یا قریب به ۴۵ درصد این پروازها با تاخیر بوده، معضلی کهنه که

    ناصح عنوان کرد:یقینا ارتقای کیفی خدمات پروازی ،مستلزم وقت و صبر هر چه بیشتری است،زیرا هزینه های سنگین مرتبط با نوسازی ناوگان هوایی از چالش هایی است که با اوضاع اقتصادی موجود در بازه های زمانی کوتاه مدت ، مُیَسَر نخواهد شد.

    وی در تشریح راهکارهای موثر جهت برون رفت از این معضل گفت:آزاد سازی قیمت بلیط پروازهای هوایی یکی از روش های تاثیرگذار در اصلاح کیفی پروازها می باشد.

    البته راهکار فوق دقیقا نقطه ای است که منتقدان به عنوان یکی از نقاط ضعف ایرلاین ها از آن یاد می کنند.

    مصطفی شفیعی،یکی از مسافران و متقاضیان دریافت خدمات پروازهای هوایی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی،گفت:در شرایطی که آزاد سازی قیمت بلیط پروازهای هوایی از مدت ها پیش در دستور کار قرار گرفت،اما در مقام عمل شاهد بهبودِ کاستی های موجود نیستیم و همچنان بخش قابل توجهی از پرسشها مرتبط با این عرصه به قوت خود باقی است.

    وی افزود:متاسفانه،بسیاری از ایرلاین های فعال در ایران،پاسخگو نیستند که اگر غیر از این بود قطعا در سایه نظارت صحیح و اصولی،خدمات ارائه شده است از حِیثِ کیفی،با تقویت هر چه بیشتری همراه می شد.

    جایگزین سازی هواپیما وظیفه شرکت های خدمات دهنده در پروازهای هوایی است

    محمد خوش سیما،که سالها سابقه خدمت در یکی از شرکت های خدمات دهنده حمل و نقل هوایی را در سابقه کاری خویش دارد، در گفت و گو خبرنگار راه و شهرسازیعنوان کرد:بر اساس ضوابط،شرکت های خدمات دهنده در حوزه حمل و نقلِ پروازی موظف هستند در صورت بروز نقص فنی و تاخیر در پرواز،نسبت به جایگزین سازی هواپیما و پوشش خدمات اشاره شده است کارها مقتضی را عملیاتی کنند.

    ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    وی افزود:آنچنان که شواهد و تجارب گذشته نشان می دهد،نظارت بر نحوه خدمات دهی خطوط پروازی در بعضی ایام همچون نوروز، شدت یافتن می شود،اما انتظار می رود این ساز و کار در تمامی ایام سال اجرایی و تعریف شود.

    خوش سیما عنوان کرد:متاسفانه تاخیرِ پروازها به میزانی زیاد کردن یافته که ظاهرا مقامات قضایی نیز به عنوان مدعی العموم در این خصوص ورود کرده اند و امید است با اعمال برخوردهای مقتضی و تنبیهات سنگین،ضریب تاخیرها به حداقل ممکن کم کردن یابد.

    وی افزود:البته هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که تمامی پروازها و ارائه خدمات مرتبط با این بخش از سوی خطوط و ایرلاین های فعال در آن ، بدون تاخیر انجام می پذیرد و حتی در کشورهایی همچون آمریکا و کانادا نیز شاهد ضریب ۱۰ تا ۱۵ درصدی تاخیر ها می باشیم که البته میزان اشاره شده است ، قابل مقایسه با میزان تاخیر ایرلاین های ایرانی و مدت وقت تاخیر ها نمی باشد لیکن بروز چنین نارسایی هایی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ،با تنبیهات سنگین مالی از سوی دستگاه های ذیر ربط نظارتیِ همراه خواهد شد.

    اصلاح دستور العمل پروازها چه زمانی محقق می شود؟

    با عنایت به بعضی از گزارش های انتشار یافته ،از چندی پیش اصلاح دستور العمل حقوق متقابل مسافران و ایرلاین ها در دستورِ کار قرار گرفته که در صورت تحقق این امر،قطعا شاهد برون رفت از اوضاع موجود خواهیم بود.

    در سه ماهه نخست سالجاری از مجموع ۱۷۵۰۰ پرواز انجام شده است حدود ۸ هزار یا قریب به ۴۵ درصد این پروازها با تاخیر بوده، معضلی کهنه که

    منیره مصطفوی،کارشناس حمل و نقل در گفت و گو خبرنگار راه و شهرسازی،گفت:قطعا اصلاح دستورالعمل مذکور در کوتاه مدت و از حِیثِ فنی ، تاثیر چندانی در عرصه خدمات رسانی نخواهد داشت ولی از منظر حق و حقوق مسافران الزاماتی را ایجاد می کند که می تواند سطح رضایتمندی را تقویت کند.

    وی افزود:از سوی دیگر اصلاح دستورالعمل اشاره شده است در دراز مدت باعث خواهد شد تا آینده نگری های فنی نیز جهت اصلاح خدمات مد نظر قرار گیرد که البته حصول این امر مستلزم صرف وقت هر چه بیشتری است.

    اگرچه اصلاح دستورالعمل حق و حقوق مسافران و ایرلاین ها نوید بخش و امیدوار کننده به نظر می رسد،اما بعضی نیز بر این عقیده اند،ریشه مسئله را باید در عدم رعایت و توجه به ضوابط و دستورالعمل های تعریف شده است جستجو کرد.

    مریم خدابخشی،یکی از مهمانداران بازنشسته خطوط پروازی، در گفت و گو خبرنگار راه و شهرسازی، عنوان کرد:بر اساس ضوابط تعریف شده،ایرلاین های موظف هستند در صورت تاخیر در پرواز،خسارت مسافران را پرداخت کنند ولی در مقام عمل ، امر مذکور آنچنان که شایسته و مهم است رعایت نمی شود.

    ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند ، نابسامانی در خطوط هوایی تاچه زمانی استمرار دارد؟

    وی افزود:به واقع،باید جهت گارانتی اجرایی آیین نامه ها نیز تلاش شود در غیر اینصورت صرفا با اصلاح و تعریف قوانین یا طراحی و ابلاغ آیین نامه ها ،نمی توان به توفیق چندانی در این عرصه نائل شد.

    خدابخشی در خاتمه یادآور شد:حوزه حمل و نقل یکی از معیارها و شاخصه های توسعه به شمار می رود و به واقع هر آنچه در این خصوص تلاش شود،ضریب حصول و تحقق شکوفایی و توسعه پایدار نیز زیاد کردن می یابد و با توجه به ضرورت و اهمیت این امر خطیر،امید آن می رود دستگاه های ذیربط و متولی با چاره اندیشی مورد نیاز بستر ارتقای کمی و کیفی خدمات پروازهای هوایی را متناسب با ارزش و منزلت مسافران فراهم نمایند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: خطوط هوایی | شهرسازی | خبرنگار | مسافران | پرواز | همراه | اخبار اقتصادی | آزادسازی قیمت بلیط

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی