تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    ماینوکسیدیل که نام تجاری آن Theroxidil هست، جهت درمان طاسی سر بسیار مورد استفاده قرار گرفته هست. ای دارو که باعث گشاد شدن رگ

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    ماینوکسیدیل که نام تجاری آن Theroxidil هست، جهت درمان طاسی سر بسیار مورد استفاده قرار گرفته هست. ای دارو که باعث گشاد شدن رگ های خونی در محیط مورد استفاده می گردد، باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو شده است و امکان رویش مجدد موهای ریخته شده است مهیا می کند. درمان با ماینوکسیدیل، در همه ی افراد به یک صورت نیست و نمیتوان نتیجه ی ثابتی جهت همه ی افراد داد.

    تاثیر ماینوکسیدیل 

    تحقیقات کلینیکی انجام شده است بر روی اثربخشی این دارو نشان دهنده تاثیر درمانی حدود ۴۸% آن جهت برطرف طاسی با الگوی مردانه است که رشد میانگین تا متراکم مو را در نواحی تحت درمان به همراه دارد. نتیجه های حاصل از این بررسی ها همچنین نشان دهنده رشد موی محدود در نتیجه مصرف این دارو در بین ۳۶% افراد است.

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    این شرایط در حالی است که ۱۶% افراد اصلاح مشخص در شرایط رویش موی خود در نتیجه مصرف این دارو مشاهده نکرده اند. مورد نیاز به ذکر است یافته های به دست آمده راجع به اثربخشی این دارو در بین زنان مشابه مردان می باشد. در هر دوی زنان و مردان، رشد مجدد مو معمولاً فقط زمانی شروع می شود که بیمار حداقل به مدت ۴ ماه به صورت منظم از این دارو استفاده کند.

    به هر حال، نخستین نشانه های ناشی از تاثیرگذاری این دارو تقریباً با گذشت ۹۰ روز از شروع مصرف دارو مشاهده خواهد شد. در این وقت فرد متوجه می شود میزان ریزش موی وی به طور قابل توجه کمتر از وقت شروع درمان می باشد.

    رویش موی تازه با استفاده از ماینوکسیدیل 

    هنگامی که رشد مجدد مو شروع شود، نخستین موهای رشد کرده در محل تحت درمان ممکن است نرم بوده و به مشکل قابل رویت باشند. جهت بعضی بیماران، این شرایط می تواند نشان دهنده اثربخشی درمان باشد. این شرایط در حالی است که جهت سایر افراد، ممکن است رشد مجدد مو با رنگ و ضخامت مشابه سایر موها بر روی سر شروع شود.

    ماینوکسیدیل که نام تجاری آن Theroxidil هست، جهت درمان طاسی سر بسیار مورد استفاده قرار گرفته هست. ای دارو که باعث گشاد شدن رگ

    ماینوکسیدیل دوره فاز رشد فعال مو (Anagen) را زیاد کردن داده و باعث بزرگ شدن موهای نازک شده(موهای مینیاتوری) میشود.بعنی موها بلندتر و کلفت تر میشوند. مکانیسم دقیق اثربخشی ماینوکسیدیل معلوم نیست.

    درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

    داروی ضد ریزش موی ماینوکسیدیل در ابتدا جهت درمان ریزش مو با الگوی مردانه یا آندروژنیک مورد استفاده قرار میگرفته ولی امروزه جهت سایر الگوهای ریزش نیز استفاده می شود. ماینوکسیدیل دوره فاز رشد فعال مو(Anagen) را زیاد کردن داده و باعث ضخیم شدن موهای نازک شده است یعنی موها بلندتر و کلفت تر میشوند.

    درمان ریزش موی صورت و ریش با ماینوکسیدیل

    این دارو می تواند دارای اثربخشی مناسب جهت برطرف ریزش موی منطقه ای ریش و سبیل باشد ماینوکسیدیل جهت نواحی که پیاز مو در آنجا فعال باشد تاثیر گذار خواهد بود جهت مردها در رویش مجدد ریش بسیار موثر است که بهتر است میزان ۲% مورد استفاده قرار گیرد. باید توجه داشت در صورتی که در ناحیه ای پیاز مو به صورت کامل از بین رفته باشد دارو تاثیر گذار نخواهد بود.

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    عوارض داروی ماینوکسیدیل

    ماینوکسیدیل حاوی ۵% پروپیلن گلیکول (یک ماده شیمیایی غیرفعال در محلول ماینوکسیدیل) هست، در بعضی موارد از عوارض این ماده این است که در بیماران موجب حساسیت و خارش، خشکی پوست، پوسته ریزی، خارش وقرمزی پوست می شود که میتوانند از داروی فاقد پروپیلن گلیکول استفاده کنند.

    برای افرادی که از داروهای کورتیزون، وازلین، یا ترتينوئين استفاده می کنند توصیه شده است قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنند لیکن ممکن است بدن مقدار زیادی از دارو را جذب کند در این صورت امکان بروز عوارض زیاد خواهد بود.

    سایر عوارض نادر

    * ورم دست ها، پاها یا صورت

    ماینوکسیدیل که نام تجاری آن Theroxidil هست، جهت درمان طاسی سر بسیار مورد استفاده قرار گرفته هست. ای دارو که باعث گشاد شدن رگ

    * درد در ناحیه سینه

    * زیاد کردن سریع وزن

    * سردرد

    * ضربان قلب نامنظم یا سریع

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    * کم کردن میل جنسی

    * فشار خون بسیار پایین

    درمان ریزش موی صورت و ریش با استفاده از ماینوکسیدیل

    میتوان با داروی ماینوکسیدیل ریزش ریش و مو را درمان کرد. تاثیر این دارو بر درمان قطعی ریزش سبیل و ریش هم به اثبات رسیده هست. مورد نیاز به ذکر است که این دارو فقط جهت رویش مجدد مو در نواحی از بدن، اثرگذار است که واقعا پیاز مو وجود داشته باشد. اگر در نواحی از بدن که پیاز مو آسیب دیده هست، استفاده از ماینوکسیدیل هیچ تاثیری نخواهد داشت و بهترین پیشنهاد جهت این افراد استفاده از روش کاشت موی ریش و سبیل خواهد بود.

    تشدید ریزش مو با مصرف ماینوکسیدیل

    ریزش مو به دنبال مصرف ماینوکسیدیل معمولا دو تا هشت هفته بعد از مصرف ایجاد می شود و با ادامه مصرف ماینوکسیدیل خودبخودخوب میشود.

    مصرف ماینوکسیدیل در بارداری و شیردهی 

    بررسی های متعدد در حیوانات نشان از آسیب به جنین و ترشح شدن ماینوکسیدیل در شیر دارد. بنابراین مصرف ماینوکسیدیل در بارداری و شیردهی ممنوع هست. در مورد مردها درصورتی که همسرشان باردار است میتوانند به مصرف ماینوکسیدیل ادامه بدهند ولی توصیه میشود مصرف فیناستراید را قطع کنند.

     مصرف ماینوکسیدیل و کم کردن میل جنسی یا اختلال نعوظ 

    تاکنون مقالات علمی به این نتیجه نرسیده اند که ماینوکسیدیل بتواند عوارض جنسی بدهد. به همین علت اعتقاد هستند که معمولا علت دیگری باعث این اختلالات هست. مهمترین آن مصرف همزمان فیناستراید هست. از جمله سایر علل میتوان به داروهای خوراکی،افسردگی، اختلالات خواب و استرس اشاره کرد.

    استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو 

    بله. اغلب متخصصین پوست بعد از کاشت مو داروهای رشد موی موضعی مثل ماینوکسیدیل استفاده میکنند. این داروها آسیبی به موهای کاشته شده است نمیزنند بلکه باعث جنبش رشد آنها هم میشوند.

     نحوه نگهداری ماینوکسیدیل 

    ۱- محلول را در ظرف خود نگاه داشته درب آن را محکم ببندید و دور از دسترس اطفال نگاه دارید

    ۲- آن را در دمای اتاق دور از نور و رطوبت و حرارت نگاه دارید (در حمام نگهداری نکنید)

    ۳- از نگهداری و استفاده از محصولات تاریخ گذشته خودداری کنید

    افرادی که نباید محلول ماینوکسیدیل  را استفاده نمایند:

    ۱- زنان باردار

    ۲- افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال

    ۳- افرادی که بیماری هایی دارند که باعث ایجاد زخم در پوست میگردد

    تفاوت فوم ماینوکسیدیل و محلول ماینوکسیدیل

    فوم ماینوکسیدیل، مناسب افرادی است که دچار طاسی می باشند و یا موهای خود را با تیغ می تراشند، این افراد هنگامی که از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنند از آنجا که بصورت مایع بوده ممکن است بروی سر آن ها سر خورده و وارد قسمت پیشانی و صورت  شود و برعکس کسانی که موهای معمولی و یا بلندی دارند اگر از فوم ماینوکسیدیل استفاده کنند زیاد آن جایگزین جذب در پوست سر به تارهای مو مالیده می شود، از این رو محلول ماینوکسیدیل جهت آن ها مناسب تر  است.

    مراقبت در وقت استفاده از ماینوکسیدیل

    ۱- در تمامی ویزیت ها در وقت مقرر به متخصص پوستتان مراجعه کنید.

    ۲- ماینوکسیدیل صرفا جهت استعمال خارجی است از مواجهه آن با مژه، ابرو، بینی یا مصرف خوراکی آن جدا خوداری نمایید.

    ۳- از استفاده از پانسمان و بانداژ و سایر کرم ها و لوسیون ها همراه ماینوکسیدیل خودداری نمایید.

    ۴- از توصیه و پیشنهاد داروهای تجویز شده است به دیگران خودداری نمایید.

    ۵- لیستی از داروهای مصرفی و مکمل ها ی مصرفی تان تهیه و نگاه دارید.

    هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

    مقاله های مرتبط:


    حساسیت به ماینوکسیدیل و درمان آن

    علت زیاد کردن ریزش مو با مصرف داروی لوسیون ماینوکسیدیل

    عوارض ماینوکسیدیل | کم کردن توانایی جنسی

    واژه های کلیدی: داروهای رشد مو | درمان طاسی سر | درمان ریزش مو | موهای معمولی | تاثیرگذاری | تاثیر گذار | استفاده | نگهداری | استفاده | درمانی

    ماینوکسیدیل و رویش موی تازه با استفاده از آن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک