امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    عمل جراحی پلک بالا مشمول بر برداشتن پوست اضافی متصل به پلک است که در عمل این پوست اضافی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و ظاهر سایه بانی جهت خط مژه شود

    جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    عمل جراحی پلک بالا مشمول بر برداشتن پوست اضافی متصل به پلک است که در عمل این پوست اضافی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و ظاهر سایه بانی جهت خط مژه شود

    عمل جراحی قشنگی پلک بالا و پایین

    چشم‌ها نخستین نقطه‌ای است که در هنگام صحبت کردن با دیگران توجه افراد را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه چشم‌ها تحت تاثیر زیاد کردن سن و جاذبه زمین قرار گرفته و در نتیجه این شرایط، دچار افتادگی شود.

    در حقیقت این اوضاع می‌تواند باعث شود چشم‌های فرد خسته به نظر رسیده و گودی، پف و سیاهی زیر آنها تشکیل شود. به این ترتیب با تشکیل چربی اضافی، چین و چروک و نیز افتادگی پلک، ظاهر صورت فرد خسته و پیرتر از شرایط واقعی به نظر خواهد رسید.

    جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    عمل جراحی پلک که در اصطلاح به آن بلفاروپلاستی گفته می‌شود، می‌تواند به جوان‌سازی ظاهر ناحیه اطراف چشم‌ها، اصلاح اوضاع ظاهری پلک‌های بالا، پلک‌های پایین یا هر دوی آنها کمک کند. استفاده از این درمان می‌تواند ظاهری جوان‌تر جهت فرد ایجاد کرده و به این ترتیب جذابیت فرد و اعتماد به نفس وی را زیاد کردن دهد.

    انواع جراحی پلک

    عمل جراحی پلک بالا مشمول بر برداشتن پوست اضافی متصل به پلک است که در عمل، این پوست اضافی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و ظاهر سایه بانی جهت خط مژه شود. در صورتی که افتادگی پلک با اوضاع عضلات ارتباط داشته باشد، جهت برطرف این مسئله می‌توان از ترمیم عضله از طریق ایجاد شکاف در پلک به صورت همزمان با عمل جراحی پلک استفاده کرد.

    عمل جراحی پلک بالا مشمول بر برداشتن پوست اضافی متصل به پلک است که در عمل این پوست اضافی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و ظاهر سایه بانی جهت خط مژه شود

    جراحی پلک پایین

    در طول عمل جراحی پلک پایین، دکتر بافت چربی زیر چشم را پخش کرده و ظاهر پف زیر چشم و کبودی زیر آن را برطرف می‌کند. عالی ترین روش جهت جراحی پلک فرد، به میزان توانایی ارتجاع پذیری پوست و بافت چربی اضافی زیر چشم‌ها بستگی دارد. جراح متخصص در حوزه آناتومی صورت و زیبایی، عالی ترین روش را با توجه به شرایط بیمار در طول جلسه مشاوره مشخص خواهد کرد.

    هزینه جراحی قشنگی پلک بالا و پایین (هزینه بلفاروپلاستی)

    هزینه جراحی قشنگی پلک، بسته به نوع جراحی، میزان افتادگی یا پف پلک، مهارت جراح و محل جراحی متفاوت هست. مورد نیاز به ذکر است که این جراحی مگر در موارد لزوم پزشکی، تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی قرار نمی‌گیرد.

    جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    چرا مورد نیاز است از عمل جراحی پلک استفاده شود؟

    عمل جراحی پلک به دلایل متفاوت بر روی افراد انجام می‌شود. بعضی از مهم‌ترین دلایل انجام این جراحی به شرح زیر هستند:

    عمل جراحی پلک بالا مشمول بر برداشتن پوست اضافی متصل به پلک است که در عمل این پوست اضافی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و ظاهر سایه بانی جهت خط مژه شود

    حالت پلک سایه بانی (بلند)

    داشتن پوست اضافی در ناحیه پلک بالا می‌تواند باعث ایجاد پلک‌های سایه بانی یا بلند شده است و ظاهر خسته یا ناراحت جهت صورت فرد ایجاد کند. در موارد خاص، این مسئله حتی می‌تواند باعث ایجاد محدودیت جهت بینایی فرد شود.

    پف زیر چشم‌ها

    جراحی پلک و آنچه باید در باره آن بدانید

    با زیاد کردن سن، اغلب زیر چشم‌ها پف ایجاد می‌شود. این شرایط معمولاً با کشیدگی بیش از حد لایه‌های پلک پایین همراه بوده و مشکلی است که برطرف آن به سادگی از طریق جراحی بلفاروپلاستی امکان‌پذیر است.

    افتادگی پوست و چین و چروک زیر چشم‌ها

    افتادگی پوست و بافت اطراف چشم‌ها باعث ایجاد ظاهر مسن و پیر جهت فرد می‌شود. به هر حال امروزه امکان استفاده از روش بلفاروپلاستی جهت صاف کردن چین و چروک‌های اطراف چشم وجود دارد.

    پلک‌های سنگین و افتادگی چشم‌ها

    پلک‌هایی که بافت چربی بیش از حد داشته باشند، در عمل باعث می‌شوند ظاهر فرد همواره خسته به نظر برسد. امروزه از عمل جراحی پلک جهت خارج کردن بافت چربی اضافی و ایجاد ظاهر جوان و جالب جهت چشم‌ها استفاده می‌شود.

    آیا شما فرد مناسبی جهت استفاده از روش جراحی قشنگی پلک هستید؟

    عمل جراحی پلک می‌تواند ظاهر فرد را جوان‌تر و جذاب‌تر نماید. جراحی پلک یک درمان معمول جهت افراد در سنین متفاوت بوده و زیاد در سنین ۳۰ سال و بالاتر به منظور ترمیم آسیب‌های ناشی از زیاد کردن سن بر پوست ناحیه دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با زیاد کردن سن، پوست به تدریج توانایی ارتجاع پذیری خود را از دست می‌دهد.

    با ترکیب این اوضاع با تاثیرات ناشی از جاذبه زمین، پوست اضافی به تدریج در ناحیه پلک‌های بالا نمایان شده است و در نتیجه پلک‌ها با افتادگی مواجه می‌شوند. از طرف دیگر جهت پلک‌های پایین، زیاد کردن سن باعث شل شدن پوست و عضلات زیر پلک می‌شود.

    افراد مناسب جهت جراحی قشنگی پلک مردان و زنانی هستند که از بافت و عضلات سالم در ناحیه صورت خود برخوردار باشند. علاوه بر این، افراد مناسب جهت استفاده از این درمان می‌بایست اهداف واقع‌بینانه راجع به نتیجه های این درمان داشته باشند.

    به این ترتیب معمولاً افرادی از این روش درمان قشنگی استفاده می‌کنند که دارای پرسشها زیر باشند:

    پف ناحیه اطراف چشم‌ها که باعث پیرتر شدن ظاهر فرد نسبت به شرایط سنی واقعی وی می‌شود.

    سایه بانی یا بلندی پلک‌ها که در عمل باعث می‌شود ظاهر فرد همواره حتی در شرایطی که فرد پرانرژی هست، خسته به نظر برسد.

    سایه بانی یا بلندی پلک‌ها که باعث ایجاد تاثیر منفی بر توانایی دید و قدرت بینایی فرد شده است باشد.

    علاوه بر ویژگی‌های فوق، افرادی که به دنبال استفاده از این درمان هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

    از نظر فیزیکی سالم باشند.

    مشکلات جدی در ارتباط با سلامت چشم نداشته باشند.

    سیگار کشیدن را حداقل دو هفته قبل از جراحی ترک کرده باشند.

    جراحی بلفاروپلاستی آسیایی

    تقریباً ۵۰ درصد افراد در قاره آسیا بدون وجود خط واضح در پلک بالا متولد می‌شوند. این خط دقیقاً در ناحیه بالای مژه‌ها می‌بایست قرار داشته باشد.

    به هر حال امروزه جراحان قشنگی به این افراد پیشنهاد می‌دهند از بلفاروپلاستی پلک آسیایی جهت درشت کردن چشم‌ها و ایجاد یک خط طبیعی در ناحیه پلک بالا استفاده کرده و به این ترتیب ظاهر پلک خود را اصلاح بخشند. در اصطلاح به این روش جراحی پلک دوبل نیز گفته می‌شود.

    مهم است که توجه داشته باشید تفاوت بین پلک آسیایی و پلک هند و اروپایی در ارتباط با هر دوی موارد، اندازه و ظاهر پلک می‌باشد. در حقیقت پلک افراد از نژاد هند و اروپایی تقریباً ۲۰ درصد بزرگ‌تر از پلک آسیایی است و مژه‌ها به سمت بالا متمایل هستند. به این ترتیب نشانه جراح از عمل جراحی پلک آسیایی ایجاد یک ظاهر پلک غربی جهت فرد نیست، بلکه در حقیقت جراح تلاش می‌کند یک خط کاملاً طبیعی جهت پلک فرد ایجاد نماید.

    این عمل جراحی چگونه انجام می‌شود؟

    این عمل جراحی با استفاده از بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی بر روی بیمار انجام شده است و گزینش روش جراحی بستگی به نیازهای خاص بیمار دارد.

    عمل جراحی پلک بالا

    به این منظور جراح یک شکاف در خط طبیعی پلک بالا ایجاد می‌کند. به این ترتیب از طریق این شکاف پوست و چربی اضافی از محل خارج شده است و در نهایت شکاف بسته می‌شود. با انجام جراحی به این صورت، جراحت باقیمانده بعد از جراحی در هنگام باز بودن چشم‌ها به خوبی در ناحیه پلک بالا پنهان خواهد شد.

    عمل جراحی پلک پایین

    در این درمان، یک شکاف دقیقاً زیر خط مژه پلک پایین ایجاد می‌شود. به این ترتیب پوست اضافی در ناحیه پلک پایین برداشته شده است و بافت چربی به منظور از بین بردن پف و برآمدگی زیر چشم در این ناحیه پخش می‌شود.

    گاهی اوقات، جراح ممکن است از یک شکاف اضافی در ناحیه داخل پلک جهت این درمان استفاده کند تا به این ترتیب بتواند اوضاع پلک پایین را اصلاح کرده و بافت چربی اضافی را در ناحیه زیر چشم‌ها پخش نماید.

    در صورتی که جراح از روش ایجاد شکاف در داخل پلک پایین جهت این جراحی استفاده کند، بعد از آخر درمان هیچ جای زخم مشخصی بر روی صورت فرد قابل مشاهده نخواهد بود. علاوه بر این در مواردی که فرد دچار شل شدگی عضلات پلک پایین باشد، احتمالاً دکتر معالج به وی پیشنهاد می‌دهد از روش سفت کردن عضله پلک پایین به همراه برداشتن پوست اضافی و خارج کردن چربی از ناحیه زیر پلک استفاده نماید.

    این درمان تقریباً به دو ساعت وقت نیاز دارد، البته در مواردی که عمل جراحی جهت هر دوی پلک‌های بالا و پایین به صورت همزمان انجام شود. در صورتی که به همراه این جراحی از درمان‌های اضافی و تکمیلی همچون لیفت ابرو جهت بیمار استفاده شود، مقدار وقت مورد نیاز جهت جراحی پلک زیاد کردن خواهد یافت.

    در روز بعد از انجام جراحی بیمار با دکتر معالج ملاقات کرده و مورد نیاز است این جلسات ملاقات در فواصل زمانی مشخص در طول چند هفته بعد از جراحی تکرار شود. در حقیقت انجام این کار به منظور نظارت دقیق دکتر بر فرآیند ریکاوری و اطمینان از دستیابی به عالی ترین نتیجه های ممکن جهت بیمار صورت می‌گیرد.

    فرآیند ریکاوری

    در اکثر موارد جراحی‌های پلک، شرایط ریکاوری بیمار سریع و راحت می‌باشد. به این ترتیب که بلافاصله بعد از جراحی، از یک پماد و چسب مخصوص بر روی پلک استفاده می‌شود تا به این ترتیب ورم و ناراحتی بیمار بعد از درمان کم کردن یابد. علاوه بر این معمولاً از بیمار خواسته می‌شود از کمپرس سرد، یخ درمانی و استراحت جهت اصلاح سریع‌تر شرایط استفاده کند.

    در این مرکز معمولاً به بیماران توصیه می‌شود از قطره‌های مرطوب کننده چشم در طول چند روز بعد از جراحی به منظور کم کردن ورم و التهاب ایجاد شده است در نواحی اطراف چشم‌ها استفاده کنند.

    توجه داشته باشید ایجاد مقداری کبودی و ورم در نواحی اطراف چشم‌ها کاملاً طبیعی است و این شرایط با گذشت ۱ تا ۳ هفته به خودی خود از بین خواهد رفت.

    برای برخورداری از شرایط ریکاوری مناسب مورد نیاز است بیمار به نکات زیر توجه داشته باشد:

    بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب

    استفاده از یخ و کمپرس سرد جهت کم کردن ورم (بطور خاص در طول ۲ روز اول بعد از جراحی)

    نوشیدن مقدار زیاد آب

    اجتناب از فعالیت شدید و استراحت به مقدار کافی

    اجتناب از استفاده لنزهای چشمی جهت حداقل ۷۲ ساعت بعد از درمان

    در این حالت معمولاً مورد نیاز است بیمار جهت مدت یک هفته یا زیاد از محل کار خود مرخصی بگیرد.

    از چه درمان‌های دیگری می‌توان به همراه جراحی پلک جهت بیمار استفاده کرد؟

    رایج‌ترین درمان تکمیلی قابل استفاده به همراه جراحی پلک، عبارت از لیفت ابرو هست. این درمان می‌تواند به حداقل شدن خطوط ایجاد شده است در ناحیه پیشانی یا چین و چروک‌های ایجاد شده است در ناحیه بین ابروها کمک موثر نماید. لیفت ابرو همچنین می‌تواند جهت اصلاح موقعیت پلک پایین یا افتادگی پلک مناسب بوده و باعث ایجاد ظاهر جوان‌تر و جذاب‌تر جهت فرد شود.

    علاوه بر این در صورت نیاز می‌توان به همراه جراحی قشنگی پلک از لیفت صورت و سایر روش‌های مانند آن نیز جهت بیمار استفاده کرد.

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health

    عبارات مهم : خدمات درمانی – افتادگی پوست
    منبع: salamati.ir

    واژه های کلیدی: خدمات درمانی | افتادگی پوست | چربی اضافی | عمل جراحی | استفاده | همراه | جراحی | درمانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب لاتین