برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ادغام بانک ها تا چه میزانی در ساماندهی آن مؤثر خواهد بود؟

    ادغام بانک ها تا چه میزانی در ساماندهی آن مؤثر خواهد بود؟

    ادغام بانک‌ها از نمونه طرح هایی به شمار می رود که بانک مرکزی با نشانه ساماندهی هر چه زیاد در این عرصه در دستور کار قرار داده، در

    ادغام بانک ها تا چه میزانی در ساماندهی آن مؤثر خواهد بود؟

    به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، طرح ادغام بانک ها، از نمونه دستورکارهایی است که با نشانه ایجاد ساماندهی مناسب در نظام بانکی کشور، مد نظر بانک مرکزی قرار گرفته است.

    در این میان، بعضی معتقدند، طرح ادغام نمی تواند ثمره شایان و مؤثری را در برون رفت از چالش های بانکی به همراه داشته باشد و در نقطه برابر نیز بعضی از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی برکارآمدی و مطلوب اثر بودن این طرح، تأکید می‌کنند.

    منصور مهرانگیز، دانش آموخته رشته اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به ظهور و بروز معضلات و پرسشها عدیده در نظام بانکی کشور اظهار داشت: رابطه تنگاتنگ میان اقتصاد کشور عزیزمان ایران و بانک ها ایجاب می‌کند با دقت نظر و دور اندیشی بسیار در جهت رفع، دفع و مهار وکنترل این معضلات چاره اندیشی شود.

    ادغام بانک ها تا چه میزانی در ساماندهی آن مؤثر خواهد بود؟

    وی افزود: از مدت ها پیش، بعضی از کارشناسان و صاحب نظران به پرسشها حاکم بر نظام بانکی و ضرورت برطرف آن به عنوان آتشی زیر خاکستر تأکید می‌کردند که بنا به دلایلی آن‌چنان‌که باید به این هشدارها توجه مورد نیاز مبذول نشد.

    مهرانگیز عنوان کرد: به هر ترتیب،کالبد شکافی و واکاوی گذشته در شرایط موجود از این حیث، مؤثر خواهد بود که از تکرار چنین تجربیات تلخی پیشگیری شود در غیر این‌صورت صرفاً با متهم کردن فلان شخص یا فلان مجموعه نمی توان به توفیق شایسته ای در این حوزه خاص و خطیر نائل شد.

    دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد: انصاف حکم می‌کند به این واقعیت اشاره شود که معضلات و پرسشها فعلی نظام بانکی کشور، محصول و ثمره یک مقطع خاص و کوتاه مدت نیست و به واقع از سال‌های دور گذشته این ساختار به نحوی طراحی شد که خروجی و نتیجه آن نمی توانست بلااشکال و عاری از چالش باشد و البته این نقد وارد است که آیا دولت‌ها در سنوات گذشته جهت اصلاح اوضاع موجود ، آن‌چنان‌که باید جدی و قاطعانه ورود نکردند.

    وی افزود: به هر ترتیب و فارغ از سِیری که از گذشته تاکنون طی شده، باید به این توصیه ظریف توجه شود که طرح ادغام، زمانی می تواند ؤثر واقع شود که به ابعاد و زوایای گوناگون این معضلات به‌صورت دقیق، کارشناسی و هوشمندانه نگریسته شود در غیر این‌صورت صرفاً با اجرایی شدن ادغام نمی توان گُریزِ سازنده‌ای از این پرسشها داشت.

    ادغام بانک‌ها از نمونه طرح هایی به شمار می رود که بانک مرکزی با نشانه ساماندهی هر چه زیاد در این عرصه در دستور کار قرار داده، در

    مهرانگیز عنوان کرد: یکی از مهم ترین الزامات و پیش نیازهای اجرایی این طرح، به اوضاع و میزان دارایی بانک هایی معطوف می‌شود که در حال حاضر با چالش دست به گریبان هستند و به عنوان نامزدهای این طرح جهت ادغام، مدنظر قرار گرفته اند.

    وی افزود: به واقع، زمانی طرح ادغام مُنتَج به نتیجه های مؤثر و سازنده خواهد شد که مؤسسات پولی و اعتباری ضعیف، آن‌چنان درگیر آفت و بیماری نشده باشند که بانک های مقصد جهت ادغام یا تجمیع را درگیر سازند، در غیر این‌صورت معضلات و نارسایی های موجود، بانک برابر را نیز با چالش مواجه خواهد ساخت.

    دانش آموخته رشته اقتصاد گفت: از سوی دیگر، توجه به میزان بدهی بانک‌هایی که به علت وجود مسئله کاندیدای ادغام هستند نیز ضرورتی دیگر به نظر می رسد که باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد، لیکن در صورت اختلاف معنادار و چربش محسوس و جدی بدهی‌ها بر میزان دارایی، بانک برابر نیز ترساندن خواهد شد و به تدریج می‌تواند این معضل بعد از ادغام نیز به عنوان زخمی کهنه سرباز کند.

    طرح ادغام، حاوی دستاوردهای مؤثری خواهد بود

    پویا رضوانی، محقق و پژوهشگر اقتصادی از نمونه کارشناسانی است که حامی و مدافع این طرح به شمار می رود و به اعتقاد وی در شرایط فعلی،ادغام بانک ها موثرترین راهکار جهت عبور و خروج از پرسشها می باشد. وی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، با اشاره به ظهور و بروز بعضی از پرسشها در عرصه بانکداری و مدیریت بعضی از مؤسسات پولی و اعتباری کشور عنوان کرد: اگرچه بعضی از کارشناسان بر این عقیده اند که کارآمدی طرح ادغام تنها به عنوان مُسَکِنی مقطعی قابل توجه خواهد بود و این‌چنین گمانه زنی می‌کنند که بعد از مدتی، پرسشها موجود مجدداً بروز پیدا خواهند کرد، ولی باید به این توصیه توجه شود که اصل و اساسِ در دستور کار قرار گرفتن این طرح، به ساماندهی بانک ها باز می‌گردد.

    رضوانی گفت: ادعای دستگاه ها و مسئولان ذی‌ربط نیز بر این امر و محور استوار نیست که با اجرایی شدن طرح ادغام، لزوماً تمامی پرسشها فعلی حاکم بر نظام بانکی حل و فصل می شود.

    محقق و پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد: نارسایی های مرتبط با این حوزه در یک شب و بازه زمانی کوتاه مدت ایجاد نشده که انتظار داشت با یک طرح یا ادغام، بتوان جهت هر لحظه با معضلات و پرسشها موجود خداحافظی نمود.

    ادغام بانک ها تا چه میزانی در ساماندهی آن مؤثر خواهد بود؟

    وی افزود: با عنایت به وجود بعضی از نارسایی ها و پرسشها در تعدادی از مؤسسات پولی و اعتباری و با نشانه ایجاد نظم و نظامی قوی‌تر در مدیریت این مجموعه ها، طرح ادغام تعریف شده است و اجرایی شدن آن می‌تواند در این عرصه مثمر ثمر واقع شود، ولی این به معنای برطرف تمامی کاستی ها در نواقص نظام بانکی نبوده و نخواهد بود.

    رضوانی عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح، بانک های مقصد که مقرر است با بانک های مسئله دار ادغام شوند، مُتِنَفِع خواهند شد، لیکن به هر ترتیب ، علی‌رغم ظهور و بروز بعضی چالش ها، اصطکاکات و مشکلات، به هر ترتیب بانک‌ها یا مؤسسات مالی مورد نظر، مشتریان و مخاطبانی نیز دارند که با ادغام بانک‌ها، این مشتریان جذب بانک‌های ادغام شده است تازه می شوند و این امر گردش مالی بانک‌های مورد نظر که مقرر است با ادغام، تعدیل کننده پرسشها مؤسسات مالی و اعتباری باشند، را زیاد کردن خواهد داد.

    محقق و پژوهشگر اقتصادی در خاتمه یادآور شد: قطعاً با اجرایی شدن طرح ادغام، شاهد همسویی، یکپارچگی و وحدت رویه سازنده تری در بخش‌های مورد نظر خواهیم بود و خروجی این دستاورد،حاویِ نتیجه های مثبت و سازنده ای خواهد بود و با در نظرگرفتن تجربیاتی که پیش از این از طرح ادغام داشته ایم(در خصوص بانک نور و آینده) امیدواری ها در ارتباط با موفقیت های این طرح بیش از پیش تقویت می شود.

    انتهای پیام/

    ادغام بانک‌ها از نمونه طرح هایی به شمار می رود که بانک مرکزی با نشانه ساماندهی هر چه زیاد در این عرصه در دستور کار قرار داده، در

    واژه های کلیدی: اقتصاد | اقتصادی | سازنده | اقتصادی | نظام بانکی | موسسات پولی و اعتباری |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی