آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.بلکه علت

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.بلکه علت ادرار و عرقی است که با کلر ترکیب شده است است.

    چه خطراتی در آب استخر در کمین شما هستند؟

    در حالی که حتی نگاه کردن به استخر هم در تابستان گرم می تواند جهت انسان طراوت بخش باشد ولی خطرات ریز و درشت آن در کمین شماست.مقامات بهداشت یکی از شهرهای امریکا بعد از سوختگی شیمیایی دو کودک بر اثر کلر chlorine موجود در آب مجبور به بستن پارک آبی این منطقه در ماه ژوئن شدند – علت اتفاق در نتیجه استفاده اشتباه از تجهیزات گزارش شده است است.

    ولی خطر شایعی که در زیاد استخرها شما را ترساندن می کند، کلر نیست بلکه ادرار است!!!بله در کمال ناباوری بسیاری از افراد در استخر ادرار می کنند!!! بعد چگونه می توانید سلامت خود و خانواده تان را در استخر حفظ کنید؟ گروه تحریریه سایت نگاه دقیق تری به این مساله داشته است:

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    ادرار کردن در استخر

    یک حقیقت تلخ است ولی بعد از ۲۰ سال مطالعه روی مواد شیمیایی استخر های شنا به وسیله ارنست بلاچری سوم Ernest Blatchley III، مهندس محیط زیست دانشگاه پوردو Purdue، حقیقت این مساله را این گونه بیان می کند: مردم در استخرهای شنا ادرار می کنند.

    بلاچری می گوید ” کاملا منصفانه است که بگوییم در هر استخری که آدم وجود داشته باشد، ادرار هم وجود دارد، نتیجه تحقیقات ما نشان می دهد که به طور میانگین به ازای هر شناگر حدود ۲۵ – 50 میلی لیتر ادرار در استخر وجود دارد. “بلاچری می گوید که تا به حال به استخری برنخورده که ادراری در آن وجود نداشته باشد.

    دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.بلکه علت

    ” اگر یک نفر در استخر ادرار کند احتمالا هیچ تغییری بوجود نمی آید. چون فقط مساله مربوط به آن یک نفر نمی شود.کسر بزرگی از افراد در استخر هستند که به طور مرتب در آن ادرار می کنند. “

    این نتیجه درست مشابه نتیجه ای است که اخیرا محققان دانشگاه آلبرتا Alberta هم به آن دست پیدا کرده اند. در مطالعه ای که در ماه مارس ۲۰۱۷ منتشر شده، محققان نمونه هایی از شیرین کننده مصنوعی اسسولفام پتاسیم Acesulfame potassium (ACE) (پودر بلورین سفید) را از ۳۱ استخر شنا و جکوزی متفاوت جمع آوری کردند و مقدار زیادی از شیرین کننده را در هر مکان یافتند.

    بر اساس مقدار شیرین کننده موجود، محققان تخمین زدند که به طور میانگین در یک استخر ۲۲۰ هزار گالنی ( ۸۳۱۶۰۰ لیتر )، ۲۰ گالن ( ۷۶ لیتر ) ادرار وجود دارد.

    لینزی بلکستاک Lindsay Blackstock که یکی از پزوهشگران این تحقیق بود، می گویند ” این شواهد نشان می دهد که مردم واقعا در استخرها ادرار می کنند. ” تنها راه رفتن به استخر های شنا و سونا روبرو شدن با ادرار است.

    لینزی می گوید، ادرار موجود در آب استخر لزوما یک خطر جهت شناگران نیست. ولی مواردی مانند ادرار و عرق می توانند در مجاورت کلر تصویر العمل نشان داده و باعث بوجود آمدن ترکیبات سمی آشنا شده است موجود در ضد عفونی کننده های خانگی disinfection by-products یا DPBs* شوند.

    * Dulbecco’s phosphate-buffered saline DPBs: فسفات باسیل نمک دالبکوس

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    خطر بیماری آسم در استخر

    بیشترین مسئله سلامتی در استخرها آسم است که در شناگران حرفه ای دیده می شود و مسائل جزئی تنفسی و پوستی گاها در شناگران، نجات غریق ها و کارگران استخر (کسانی که استخر را تمیز می کنند) دیده می شود.

    دکتر سوزان ریچاردسون Susan Richardson، شیمی دان محیط زیست در دانشگاه کارولینای جنوبی کلمبیا می گوید، خطر بیماری آسم از این ترکیبات، زیاد در میان قهرمانان المپیک و سایر شناگرانی که مدت وقت بیشتری در استخر می گذرانند، مسلما زیاد هست. یک مطالعه دانشگاهی اخیرا ۱۰۰ ماده شیمیایی در استخر و سونا پیدا کرده است که بعضی از این ترکیبات سمی بوده اند.

    دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.بلکه علت

    به گفته ریچاردسون: “میزان ضرر شما از این ترکیبات سمی به میزان مواد سمی موجود در محیط و زمان تماس شما با آن ها بستگی دارد. بنابراین این که شما چند ساعت در روز یا چند روز در هفته را در استخر سپری می کنید بسیار مهم هست. من فکر می کنم میزان خطرات جهت شناگر گاه به گاه بسیار کم است. “

    علت قرمز شدن چشم ها در استخر و استشمام بوی کلر چیست؟

    با این حال دانشمندان می گویند مهم است بدانیم زمانی که چشمانتان در استخر قرمز می شود یا بوی کلر استشمام می کنید، علت آن وجود کلر در آب نیست.

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    به گفته مایکل هلاوسا Michele Hlavsa مدیر برنامه سلامتی شنا در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری هایک استخر تمیز بوی شیمیایی ندارد. کلر نیست که باعث قرمزی چشمهایتان می شود بلکه علت ادرار و عرقی است که با کلر ترکیب شده است است. ” ضمن این که ادرار و عرق موجود در آب مقدار کلری که جهت از بین بردن میکروب ها وجود دارد را کم کردن می دهد.

    ضدعفونی آب استخر بدون کلر

    دانشمندان به دنبال راه حلی جهت این مسئله هستند. ریچاردسون می گوید که تیمش به دنبال روشی تازه جهت استفاده از ضدعفونی کننده های مس/نقره هستند که حاوی کلر نبوده و دیگر به هیچ وجه نیازی به استفاده از کلر نداشته باشند. آن ها این روش را در استخر های ساحل میرتل Myrtle Beach آزمایش کرده اند.

    به گفته ریچاردسون: “آنچه ما می توانیم تا کنون بگوییم این است که، استفاده از روش ما (ضدعفونی کننده های مس یا نقره) یک روش عالی جهت حفظ زلالی آب و ضدعفونی کردن و گندزدایی آب بدون نیاز به اضافه کردن کلر است.”

    شیوع بیماری در استخر

    وقتی افراد در آب استخر شنا می کنند، در واقع تمام بدنشان در آب شسته می شود، و اگر خودمان را بعد از دستشویی رفتن خوب نشسته باشیم، این می تواند باعث ورود ماده مدفوع به آب استخر شود. این می تواند یک خطر جدی تر جهت سلامتی باشد، لیکن ماده مدفوع دارای میکروب هایی مانند کریپتوسپوریدیوم cryptosporidium است که می تواند باعث بیماری گوارشی شود.

    سازمان درمان و پیشگیری از بیماری ها CDC اعلام کرده زمانی که ادارات دولتی و بهداشتی در سال ۲۰۱۳ حدود ۵۰ هزار استخر عمومی را بازرسی کردند، ۱۲ درصد این بازرسی ها منجر به بسته شدن فوری استخر ها به خاطر نقض جدی بهداشت عمومی شد، اغلب به این خاطر که هیچ ماده ضد عفونی کننده ای در آب یا تجهیزات ایمنی در استخر وجود نداشته است.

    به گفته هلاوسا Hlavsa، محقق ایمنی استخرها در شرکت درمان و پیشگیری از امراض CDC، باید بدانید با این که کلر در عرض چند دقیقه زیاد میکروب ها را می کشد ولی این کار را فورا انجام نمی دهد. هنگامی که شنا می کنیم و اسهال هم هستیم و بعد از دستشویی رفتن خودمان را خوب نشستیم، به طور بالقوه امکان به اشتراک گذاشتن میکروب ها را داریم. مدفوع ما با آب مخلوط شده است و بدنمان را در معرض آن می گذاریم و در آن غوطه ور می شویم. “

    گزارش ماه می ۲۰۱۷ شرکت درمان و پیشگیری از بیماری ها CDC نشان می دهد که شیوع کریپتوسپوریدیوم در استخرهای شنا و زمین های بازی آبی بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دوبرابر شده و از ۱۶ به ۳۲ رسیده است.

    با این حال سازمان درمان و پیشگیری از امراض هشدار داده است ” فقط بلعیدن یک جرعه از آب آلوده شده است با کریپتو crypto می تواند افراد سالم را تا سه هفته مبتلا به اسهال آبکی، گرفتگی معده، تهوع و استفراغ و در نتیجه کم آبی بدن شود. “

    علی رغم این خطرات، به نظر هلاوسا هیچ کدام از این پرسشها نباید باعث وحشت و دوری مردم از استخر ها شود. استخر ها محلی جهت سپری کردن اوقات مفرح و مکانی عالی جهت ورزش و فعالیت های بیرون از منزل هستند. در حقیقت او خودش هفته ای دو بار به همراه کودکانش جهت شنا به استخر می رود.

    به گفته او ” زمانی که دوچرخه سواری می کنیم، کلاه ایمنی سرمان می گذاریم. هنگامی که رانندگی می کنیم، کمربند ایمنی می بندیم. شنا کردن در استخر هم همین هست. آب استخر بین همه ما به اشتراک گذاشته شده است است و نباید این مساله باعث دوری از شنا کردن شود. بلکه باید آشنایی و درک عمیق تری در مورد سلامتی مان هنگام شنا بدست آوریم. “

    دیگر نکات ایمنی تابستانه

    – نقش خود جهت تمیز نگه داشتن استخر را ایفا کنید و داشتن بهداشت را تمرین کنید.

    قبل از ورود به استخر به حمام رفته و حداقل عرق خود و سایر محصولات مراقب بهداشتی شخصی که استفاده کرده اید را بشویید.

    – حتما به دستشویی رفته تا هنگام ورود به استخر ادرار یا مدفوع نداشته باشید.

    در استخر ادرار نکنید، و به فرزندانتان آموزش دهید که این کار را انجام ندهند.

    اگر اسهال دارید، شنا نکنید.

    آب استخر را نخورید.

    افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند قبل از شنا باید با دکتر خود مشورت نمایند.

    هنگامی که در استخر هستید فرزند ها را هر یک ساعت یک بار به دستشویی ببرید و پوشکشان را به طور مرتب چک کنید.

    در پارک های آبی یا زمین های بازی آبی، روی زمین ننشینید.

    برای بررسی PH و غلظت کلر استخر از نوار های آزمون استفاده کنید. این نوارها در بسته بندی های بزرگ و قیمت بسیار پایین جهت خرید در دسترس بوده و استفاده از آن ها بسیار راحت هست. یک تکه نوار را باید جهت چند ثانیه در آب نگه داشته و سپس رنگش را با نمودار رنگهایی که پشت بسته بندی آن وجود دارد مقایسه کنید.

    – حتی با وجود نجات غریق در استخر خودتان مراقب فرزندان تان باشید.

    عبارات مهم : درمان و پیشگیری – ضد عفونی کننده

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: درمان و پیشگیری | ضد عفونی کننده | کمربند ایمنی | ضدعفونی کردن | کلاه ایمنی | شیمیایی | استفاده | میکروب | بیماری | پیشگیری | دستشویی

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    علت قرمز شدن چشم شما در استخر کلر نیست!!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی