اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    کاشت ریش و سبیل به این صورت است که در قسمت‌ هایی از صورت که موی کمی دارد یا اصلا مویی در آن ناحیه وجود

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    کاشت ریش و سبیل به این صورت است که در قسمت هایی از صورت که موی کمی دارد یا اصلا مویی در آن ناحیه وجود ندارد، مو کاشته می شود. کاشت ریش و سبیل معمولا در نواحی بالای لب و روی چانه انجام می شود. کاربرد دیگرش به جز پرپشت شدن محاسن، می تواند پوشاندن جای زخم های آکنه و جوش باشد.

    مانند کاشت مو روی سر و کاشت ابرو، موهای کاشته شده است روی ریش و سبیل نیز از پشت و اطراف سر برداشته می شوند. این عمل می تواند قشنگی صورت شما را زیاد کند و باید توجه کنید که موها بایست از یک ناحیه برداشته شوند تا رنگ یکسانی داشته باشند. به همین علت زمانی از پشت و زمانی از سایر نواحی موها برداشته می شوند.

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    بعد از انجام کاشت ریش و سبیل، این موها همیشگی بوده و نظیر سایر مو های صورت به رشد خود ادامه می دهند و خصوصیاتشان همانند آنهاست. همچنین، موهای کاشته شده است راه هم می توانید مثل موهای صورت بزنید و هر روز اصلاح کنید.
    عمل کاشت ریش و سبیل نیز با بی حسی موضعی انجام می شود هیچ دردی جهت بیمار در حین عمل ندارد و تقریبا یک ساعت طول می کشد. در ضمن جای زخم نیز نمی ماند. مراد از گذاشتن پیازهای مو به حالت هنری در درون ریش (و یا سایر مو های صورت)، زیاد کردن تراکم موها و یا تقویت آن ها است.

     علل ريزش مو در ريش و سبيل

    ۱- جوشگاه های ناشی از اعمال جراحی ، ضربه يا سوختگی

    ۲- فقدان مو به طور مادرزادي در نواحی ريش و سبيل

    ۳- علل ترميمی شكاف كام و لب

    کاشت ریش و سبیل به این صورت است که در قسمت‌ هایی از صورت که موی کمی دارد یا اصلا مویی در آن ناحیه وجود

    ۴- ريزش موی ناشی از بيماری های ايجاد كننده جوشگاه زخم

    ۵- التهاب فوليكولهای مو

    نحوه کاشت ریش و سبیل طبیعی

    مشابه سایر انواع خدمات ترمیم مو، پیوند مو به صورت از ناحیه سر بیمار گرفته می شود. مویی که در ناحیه سر رشد می کند، همواره دارای ساختار مشابه و فرآیند رشد عادی مشابه موهای ریش و سبیل است و به این ترتیب متخصصان می توانند از این مو برای کاشت ریش و سبیل طبیعی نیز استفاده کنند. هنگامی که بیمار به ظاهر مورد نظر خود با کاشت مو رسید، این نتیجه های می تواند دائمی باشد ولی مشابه سایر موهای طبیعی بدن، نیازمند مواظبت هم هست. به منظور اطمینان از ایجاد ظاهر کاملاً طبیعی بعد از کاشت موی صورت، پیوند های مو به صورت تکی و دو تایی بر روی صورت انجام می شود و نتیجه این ترمیم مشابه حالت عادی رشد موهای ریش و سبیل هست. متخصصان همچنین به دقت محل کاشت پیوندها را کنترل می کنند تا به این ترتیب زاویه مناسب جهت کاشت مو به منظور شبیه سازی ظاهری طبیعی جهت موهای صورت ایجاد شود. به این منظور پیوندهای مورد نیاز به صورت میکروسکوپی گرفته و کاشته می شوند و به این ترتیب ریسک باقی ماندن جراحت بر روی پوست بعد از کاشت ریش و سبیل به حداقل می رسد.

    روش های کاشت ریش و سبیل

    ۱روش FUT

    یکی از روش های کاشت ریش و سبیل، روش FUT است که به روش برداشت نواری یا روش نواری نیز معروف هست. در این روش یک نوار ۳ تا ۴ اینچی از محل اهداکننده در سر برداشته شده است و به گرافت های کوچک که هر کدام مشمول بر ۴ تار مو است تقسیم می شود. این مینی گرافت ها در ناحیه مورد نظر در ریش کاشته می شود و مانند موهای دیگر رشد می کند. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام شده است و کل درمان در ۴ تا ۸ ساعت انجام شده است که مدت وقت انجام آن به تعداد گرافت های پیوندی بستگی دارد.

     عوارض روش FUT

    * تورم و درد در صورت

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    * بجا ماندن اسکار پشت سر

    * تراکم کم

    * رشد نامنظم موها

    ۲-روش FUE

    روش دوم کاشت سبیل و ریش به روش FUE معروف است و همانند روش FUT موی پیوندی از سر گرفته می شود. مزیت این روش در این است که در محل اهداکننده اسکاری (جای زخم) ایجاد نمی شود. به همین علت و به علت این که هیچ کس دوست ندارد در صورت خود اسکاری داشته باشد جهت کاشت ریش و سبیل فقط از روش FUE استفاده می شود. زمانی که از روش FUE جهت کاشت ریش و سبیل استفاده می شود نتیجه های حاصله کاملاً طبیعی به نظر می رسد و کسی متوجه کاشته شدن ریش و سبیل در صورت نمی شود. پیوند سبیل علاوه بر این که موهای از دست رفته را به صورت بازمی گرداند بلکه به بیمار در بازیابی اعتماد به نفسش نیز کمک می کند.

    کاشت ریش و سبیل به این صورت است که در قسمت‌ هایی از صورت که موی کمی دارد یا اصلا مویی در آن ناحیه وجود

    ۳-روش SUT

    این متد تحولی نو را در پیوند موی طبیعی و قابل رشد که جهت (موی سر- ریش – ابرو و مژه)  که با تراکمی بسیار بالا و خواب و خط رویش بسیار طبیعی هست، را انجام پذیر کرده است .

    همچنین می شود از مزایای این تکنیک گفت که دیگر نیازی به کوتاهی موهای شخص نبوده – همچنین شما عزیزان رویت موهای کاشته شده است خود و تراکم آن را در همان روز کاشت شاهد هستید، لیکن با این تکنیک می شود موها را تا بلندی ۱ سانتی متری پیوند زد.

    تامین موهای مورد نیاز جهت کاشت ریش و سبیل

    یکی از روش ها جهت کاشت ریش، استفاده از خود ریش هست. اگر فرد ریش داشته باشد، می توان ریش ها را از مکان هایی که نیازی نیست برداشت و در مکان مورد نظر پیوند زد. این عمل به کمک تیغه های کمتر از یک میلیمتر انجام می شود. این روش در صورتی قابل انجام است که فرد ریش داشته باشد.

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    اما نوع دیگر پیوند و یا کاشت ریش، در صورتی است که فرد فاقد ریش هست. در این حالت موها از ناحیه سینه، گردن و نواحی اطراف ریش برداشته و در محل مورد نظر کاشته می شوند.

    البته مقدار موها به شما بستگی دارد. بعضی ها با ریش کم پشت و بعضی ها با ریش پرپشت موافق اند. کمترین مقدار موها جهت پیوند ریش ۱۰۰۰ عدد هست. همچنین بیشترین عدد ۳۰۰۰ است.

    برای کاشت سبیل، ردیف نازکی مو از پشت سر برداشته می شود. سپس تارهای مو را جدا می کنند و آنها را می کارند. در کاشت سبیل هم تعداد موها به درخواست شما بستگی خواهد داشت. البته تعداد حداقل موها ۴۰۰ و حداکثر ۸۰۰ جهت ناحیه سبیل می باشد. بعد از ۴ تا ۶ ماه هم می توان دوباره اقدام به کاشت سبیل در نواحی کم تراکم کرد.

     کاشت ریش و سبیل جهت چه کسانی مناسب است

    ۱-افرادی که به طور ژنتیکی ریش و سبیل آن ها رشد نمی کند یا ریش کم پشت دارند و یا قسمت هایی از آن خالی است.

    ۲-افرادی که قسمتی از ریش صورت آن ها به علت زخم یا سوختگی و یا بخیه، رشد نمی کند و با این عمل علاوه بر رویش دوباره ریش ها می توانند جای زخم و سوختگی را بپوشانند.

    ۳-افرادی که ریش پراکنده ای دارند و دوست دارند خط ریش مرتبی داشته باشند.

    ۴-افرادی که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن موهای صورت خود را می خواهند عوض کردن بدهند.

    عمل کاشت ریش و سبیل در کسانی که میان ۲۰ تا ۲۲ سال دارند می تواند اجرا شود به این علت که در این سنین، سطح هورمون های شخص به اندازه پایه ای رسیده هست. کاشت ریش و سبیل طبیعی جهت آقایانی بهتر است که می خواهند ته ریش دو روزه ای را بر روی صورت خود داشته باشند ولی به خاطر موهای نامرتب صورت و یا نبود آن ها، این امکان برایشان میسر نیست.

    مشکلات احتمالی کاشت ریش و سبیل

    ۱- در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملا شبیه موی ریش و سبیل باشد بنابراین موهای کاشته شده است با موهای فعلی ریش و سبیل تا حدی مطابقت ندارند و معمولا موهای کاشته شده است از لحاظ مشخصات ظاهری (مثل رنگ، ضخامت و…) تا حدی با موهای قبلی ریش و سبیل تفاوت خواهند داشت البته باید در گزینش محل دهنده مو جهت کاشت ریش و سبیل دقت کرد تا این مسئله تا حد امکان کمتر شود.

    ۲- از آنجا که با لوازمی که در حال حاضر جهت کاشت ریش و سبیل (که البته بسیار ظریف و میکروسکوپیک هستند)، استفاده می شوند، نمی توان تراکمی شبیه ریش و سبیل طبیعی ایجاد کرد، فاصله موهای کاشته شده است زیاد از موهای طبیعی ریش و سبیل خواهدبود. البته می توان در جلسه های دوم و سوم کاشت ریش و سبیل، این فاصله ها را کم کرد ولی به هر حال تراکم آن هیچ وقت شبیه ریش و سبیل طبیعی نخواهد شد.

    ۳- با توجه به چرب بودن طبیعی پوست صورت در ناحیه، امکان بروز جوش های چرکی بعد از کاشت ریش و سبیل زیاد از کاشت موی سر است بنابراین گاهی باید بیمار جهت مدتی بعد از کاشت ریش و سبیل آنتی بیوتیک مصرف کند. البته این مسئله رشد موهای کاشته شده است را مختل نخواهد کرد.

     بعد از کاشت ریش و سبیل

    عبارات مهم : استفاده – تراکم مو

    پس از کاشت ریش و سبیل طبیعی، بیمار می تواند موهای صورت خود را اصلاح کرده و ظاهر موهای صورت را با توجه به نظر خود تنظیم نماید. جهت ایجاد یک ظاهر طبیعی، موهای ریش و سبیل به صورت منفرد و گاهی اوقات دو تایی کاشته می شوند. در این وقت باید  مراقبت کافی در ارتباط با کاشت موهای صورت در ارتباط با محل دقیق پیوندها و زاویه آنها به عمل آید. هنگامی که موها در محل کاشته شد، نتیجه های حاصل از آن جهت بیمار دائمی خواهد بود.

    ۱٫اصلاح صورت

    به طور معمول از بیماران خواسته می شود که بین ده روز تا دو هفته بعد از کاشت ریش و سبیل از اصلاح کردن موهای صورت خود خودداری کنند. البته این وقت که به وسیله جراح تعیین می شود با توجه به شرایط هر بیمار متفاوت هست. بعضی از بیماران می توانند یک هفته بعد از کاشت ریش و سبیل با آرامی و احتیاط موی صورت خود را کوتاه کنند و ریش و سبیلی که کاشته شده است تا حداقل ده روز مانند ته ریش باقی می ماند.

    ۲٫ ریکاوری و اصلاح بعد از کاشت

    پس از عمل شما نباید به مدت ۵ روز ناحیه ریش و سبیل را به آب بزنید. همچنین بعد از ۱ روز می توانید به سرکار خود بروید. ولی آثار عمل باقی خواهد ماند که البته زیاد نیست. همچنین بعد از ۳ ماه موها جهت هر لحظه رشد می کنند.

    ۳٫ماندگاری ریش و سبیل کاشته شده

    نتایج حاصل از پیوند مو به صورت و کاشت ریش و سبیل دائمی و همیشگی هستند. مویی که جدیدا پیوند زده شده است مانند موی معمولی رشد خواهد کرد این حالت جهت هر لحظه ادامه خواد داشت. موی پیوند زده شده است طبیعتا خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن موها در ناحیه ای که کاشته شده است پیروی نمی کند و ثابت باقی خواهد ماند.

    ۴٫روند رشد موهای کاشته شده

    افرادی که در ناحیه ریش و سبیل پیوند مو انجام می دهند در مقایسه با کسانی که پیوند موی سر انجام داده اند ، به طور واضح و آشکارتری رشد موی خود را مشاهده می کنند. معمولا دو ماه بعد از کاشت مو شما رشد چشمگیری را در موهای پیوند زده شده است خواهید دید. در صورتی که می خواهید بگذارید ریش و سبیل شما خیلی بلند شود باید بین ۴ تا ۶ ماه وقت بگذارید.

    مزایای کاشت ریش

    آقایان غالباً به علت مزایای متعدد کاشت ریش طرفدار سرسخت این عمل هستند. بعضی از مزایای کاشت ریش عبارت است از:

    * ایمنی عمل

    * دائمی و طبیعی بودن نتایج

    * باقی نماندن جای زخم روی صورت

    * لکه لکه نشدن ریش

    * فقط با یک بار انجام شدن عمل و بدون نیاز به دارو نتیجه دلخواه به دست می آید.

    * موی کاشته شده است صورت را می توان تراشید و اصلاح کرد.

    * جراحی کاشت مو را می توان جهت پوشاندن جای زخم و رویش خط ریش نیز انجام داد.

    * تهاجم این عمل حداقل است و هیچ اثر جانبی در پی ندارد.

     

    عوارض کاشت ریش و سبیل

    کلیه عمل های جراحی عوارض جانبی دارند. عوارض جانبی کاشت ریش و سبیل از قرار زیر است:

    * خونریزی

    * عفونت

    * بی حسی یا سفتی ( موقتی)

    * درد

    * ورم پیشانی و یا صورت

    * ایجاد جای زخم در ناحیه اهدا کننده یا دریافت کننده

    * رشد نامناسب موهای پیوندی

    * ظاهر غیرطبیعی موی پیوندی

    هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

    واژه های کلیدی: استفاده | تراکم مو | طبیعی | روش SUT جهت کاشت ریش | روش‌FUT جهت کاشت ریش | عوارض کاشت ریش و سبیل | کاشت ریش و سبیل | مزایای کاشت ریش و سبیل

    کاشت ریش و سبیل از روش ها تا عوارض

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی