برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    در وعده صبحانه تخم مرغ بخورید تا قلب، مغز، پوست، مو، چشم، استخوان، دندان و… سالمی داشته باشید و از سایز دور کمرتان لذت ببرید.

    بعد از خوردن تخم مرغ این 12 اتفاق در بدنتان می افتد

    در وعده صبحانه تخم مرغ بخورید تا قلب، مغز، پوست، مو، چشم، استخوان، دندان و… سالمی داشته باشید و از سایز دور کمرتان لذت ببرید.

    فواید تخم مرغ جهت بدن

    تخم مرغ می تواند راحت ترین، ارزان ترین و همه کاره ترین روش جهت بالا بردن پروتئین دریافتی شما باشد.علاه بر این که به آسانی مقدار پروتئین روزانه شما را بالا می برد – هر تخم مرغ با داشتن ۸۵ کالری، ۷ گرم پروتئین عضله ساز دارد – ضمن این که سلامتی شما را هم اصلاح می بخشد. تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و آهن هست. فقط به دنبال سفیده تخم مرغ نباشید، زرده تخم مرغ دارای ماده ای مغذی به نام کولین choline است که با چربی مبارزه می کند بنابراین مصرف تخم مرغ کامل به خوش فرم شدن بدنتان کمک می کند.

    هنگام خرید تخم مرغ به برچسب آن توجه داشته باشید. تا جایی که امکان دارد از انواع ارگانیک آن خریداری نمایید. لیکن تخم مرغ های ارگانیک به وسیله USDA* تایید شده است اند و فاقد آنتی بیوتیک، واکسن و هورمون هستند. از نظر رنگ که بستگی به میل به خودتان دارد. به گفته دکتر مولی مورگان Molly Morgan، عضو هیات مدیره متخصصین ورزشی در نیویورک، تفاوت رنگ تخم مرغ ها فقط به خاطر تفاوت نژاد مرغ هاست در حالی که همه ارزش غذایی یکسانی دارند. در ادامه مقاله ۱۲ اثر باورنکردنی که تخم مرغ روی بدن انسان می گذارد را می خوانید:

    بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    *United States Department of Agriculture (USDA): وزارت کشاورزی ایالات متحده

     

    ۱٫ با خوردن تخم مرغ سیستم ایمنی خود را تقویت می کنید

    اگر نمی خواهید گرفتار عفونت، ویروس و بیماری ها شوید، به رژیم روزانه تان ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ اضافه کنید. یک عدد تخم مرغ بزرگ تقریبا حاوی یک چهارم ( ۲۲ درصد) سلنیوم selenium مورد نیاز بدن هست، یک ماده مغذی که به حمایت از سیستم ایمنی بدنتان کمک کرده و هورمون های تیروئید را تنظیم می کند. بچه ها به خصوص باید تخم مرغ بخورند. اگر کودکان و نوجوانان سلنیوم کافی به بدنشان نرسد، ممکن است به بیماری کشان Keshan و کاشین بک Kashin-Beck مبتلا شوند. دو بیماری ای که به علت کمبود سلنیوم به آن مبتلا می شوند و می تواند روی قلب، استخوان ها و مفاصل تاثیر بگذارد.

    در وعده صبحانه تخم مرغ بخورید تا قلب، مغز، پوست، مو، چشم، استخوان، دندان و… سالمی داشته باشید و از سایز دور کمرتان لذت ببرید.

     

    ۲٫ با خوردن تخم مرغ میزان کلسترول تان را اصلاح می بخشید

    سه نظریه در مورد کلسترول وجود دارد که تقریبا همه می دانند:

    • ۱٫ کلسترول بالا چیز بدی است.
    • ۲٫ انواع خوب و بد کلسترول وجود دارد.
    • ۳٫ تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است.

    پزشکان عموما زیاد دلواپس نسبت کلسترول خوب HDL به کلسترول بد LDL هستند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است ولی به این معنا نیست که تخم مرغ کلسترول بد خون را بالا می برد. بدن به طور مدام در حال تولید کلسترول است و شواهد بسیار زیادی وجود دارد که تخم مرغ در واقع می تواند اثر کلی کلسترول در بدن را اصلاح بخشد. چگونه؟ به نظر می رسد که تخم مرغ میزان کلسترول خوب HDL را زیاد کردن داده در حالیکه تنها اندازه ذرات کلسترول بد LDL (هرچه کلسترول های LDL بزرگتر باشند بی خطر تر هستند) را زیاد کردن می دهد.

     

    ۳٫ با خوردن تخم مرغ خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کم کردن می دهید

    بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    کلسترول LDL به عنوان کلسترول بد آشنا می شود چون ذرات LDL مولکول های چربی خود را به دیواره های شریان ها انتقال یافته کرده و باعث بروز تصلب شرائین atherosclerosis می شوند. (در عوض ذرات HDL مولکول های چربی را از دیواره شریان ها از بین بردن می کنند.) ولی تمام ذرات LDL یک اندازه نیستند و تفاوت زیادی در اندازه انواع آن ها وجود دارد. مسلما هر چه بزرگ تر باشند بهتر است – مطالعات زیادی نشان داده اند که خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی  در افرادی که عمدتا ذرات متراکم و کوچک LDL دارند نسبت به افرادی که اغلب ذرات بزرگ LDL دارند زیاد هست. توصیه جالب اینجاست که حتی اگر تخم مرغ کلسترول LDL را در بعضی افراد بالا ببرد، مطالعات نشان داده اند که در واقع  ذرات LDL کوچک و متراکم، بزرگ می شوند و در نتیجه خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی عروقی کم کردن پیدا می کند.

     

    ۴٫ با خوردن تخم مرغ انرژی بیشتری جهت فعالیت خواهید داشت

    فقط یک عدد تخم مرغ حاوی ۱۵ درصد ویتامین B2 یا ریبوفلاوین riboflavin مورد نیاز بدن هست. ویتامین B2 فقط یکی از ۸ ویتامین گروه B است که به تبدیل غذا به سوخت در بدن کمک می کنند که به نوبه خود جهت تولید انرژی مهم هستند. 

    در وعده صبحانه تخم مرغ بخورید تا قلب، مغز، پوست، مو، چشم، استخوان، دندان و… سالمی داشته باشید و از سایز دور کمرتان لذت ببرید.

     

    ۵٫ با خوردن تخم مرغ پوست و موی خود را تقویت می کنید

    ویتامین B کمپلکس جهت سلامت پوست، مو، چشم و کبد مورد نیاز هست. ( تخم مرغ علاوه بر ویتامین B2 سرشار از ویتامین B5 و B12 هست. ) همچنین به تضمین عملکرد مناسب سیستم عصبی کمک می کنند. 

     

    بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    ۶٫با خوردن تخم مرغ از مغزتان محافظت می کنید

    تخم مرغ غذای مغز است. بخش عمده آن به خاطر ماده ای مغذی به نام کولین choline است که یکی از اجزاء غشای سلولی بوده و برای سنتز استیل کولین acetylcholine که یک انتقال دهنده عصبی هست، مورد نیاز است. مطالعات نشان داده اند که کمبود کولین با اختلالات عصبی و عملکرد شناختی مرتبط است. طبق نظر سنجی رژیم غذایی که انجام شده، در کمال تعجب بیش از ۹۰ درصد آمریکایی ها مقدار کولین کمتری از نیاز روزانه ارزش مصرف می کند.

     

    ۷٫ با خوردن تخم مرغ زندگیتان را حفظ می کنید

    یکی از کارهای کمتر آشنا شده است شگفت انگیزی که بدن انجام می دهد: این است که می تواند ۱۱ اسید آمینه ای که جهت حفظ حیات مهم است را بسازد. مساله اینجاست که بدن شما به ۲۰ اسید آمینه مهم نیاز دارد. حدس بزنید ۹ اسید آمینه دیگر را از کجا می توانید پیدا کنید؟ درست حدس زدید با تخم مرغ. فقدان این ۹ اسید آمینه می تواند منجز به از بین رفتن عضلات، کاهش تصویر العمل ایمنی، ضعف، خستگی و تغییر در بافت پوست و مو شود.

     

    ۸٫با خوردن تخم مرغ استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت

    اگر دچار کمبود ۹ اسید آمینه ای که در تخم مرغ موجودند بشوید، می تواند اثرات ذهنی روی شما داشته باشد. یک مطالعه که در سال ۲۰۰۴ در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد نشان داد که چگونه مکمل غذایی لیزین lysine* اضافه شده است به رژیم غذایی افراد موجب کاهش شدید اضطراب و استرس می شود، که احتمالا به خاطر تعدیل سروتونین serotonin*در سیستم عصبی است.

    * لیزین: یک اسید آمینه اساسی است که جزء زیاد پروتئین ها است.

    *سروتونین: یک ترکیب موجود در پلاکت خون و سرم است که عروق خونی را مختل می کند و به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند.

     

    ۹٫ با خوردن تخم مرغ از چشمانتان محافظت می کنید

    دو آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ – لوتئین lutein و زاکسنتین zeaxanthin  – اثرات محافظتی نیرومند روی چشم ها دارند. این دو آنتی اکسیدان را در بسته بندی های سفیده تخم مرغ هم زده پیدا نخواهید کرد. این دو اسید آمیه فقط در زرده تخم مرغ وجود دارند. این دو آنتی اکسیدان به طور قابل توجهی خطر مبتلا شدن به دژنراسیون ماکولا macular degeneration ( تباهی لکه زرد ) و آب مروارید را که یکی از دلایل مهم اختلال بینایی و نابینایی در سالمندان است را کاهش می دهند.در یک مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده، شرکت کنندگانی که روزانه ۱٫۳ زرده تخم مرغ به مدت چهار و نیم هفته مصرف کرده بودند شاهد زیاد کردن سطح زاکسانتین خونشان به میزان ۱۱۴ – ۱۴۲ درصد و لوتئین ۲۸ – ۵۰ درصد بوده اند!

     

    ۱۰٫ با خوردن تخم مرغ استخوان ها و دندان هایتان را اصلاح می بخشید

    تخم مرغ یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که جهت سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها مهم هست. که به خاطر کمک آن به جذب کلسیم هست. ( ضمن این که کلسیم جهت سلامت قلب، روده بزرگ و متابولسیم نیز اهمیت دارد.)

     

    ۱۱٫ با خوردن تخم مرغ سریعتر احساس سیری می کنید و کمتر می خورید

    تخم مرغ به قدری منبع خوب و با کیفیتی از پروتئین با کیفیت است که همه، دیگر منابع پروتئینن را با آن می سنجند. ( تخم مرغ نمره کامل ۱۰۰ را بدست آورده هست. ) مطالعات بسیاری تاثیر خوراکی های با پروتئین بالا را روی اشتها نشان داده اند که به سادگی باعث سیری سریعتر شما می شوند. ممکن است تعجب نکنید اگر بدانید که تخم مرغ بالاترین رتبه را در مقیاسی به نام شاخص سیری Satiety Index بدست آورده هست، مقیاسی که نشان می دهد خوراکی ها چقدر در احساس سیری و پری نقش دارند.

     

    ۱۲٫با خوردن تخم مرغ چربی از دست می دهید

    به علت قدرت سیرکنندگی، تخم مرغ باعث کم کردن چربی می شود. یک مطالعه در این زمینه نتیجه های قابل توجهی ارائه داده است: طی یک دوره ۸ هفته ای، افراد صبحانه ای مشمول بر تخم مرغ یا نان شیرینی با کالری مشابه مصرف نمودند. گروهی که تخم مرغ خورده بودند بیش از ۶۵ درصد وزن زیاد و ۱۶ درصد چربی زیاد نسبت به گروه دیگر از دست داده بودند و کم کردن چشمگیر ۶۱ درصدی BMI  و ۳۴ درصدی دور کمر را تجربه نمودند.

    عبارات مهم : کلسترول بالا – آنتی اکسیدان

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorhg.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: کلسترول بالا | آنتی اکسیدان | رژیم غذایی | مکمل غذایی | مبتلا شدن | ویتامین | استخوان | سلامتی | روزانه | بیماری | کلسترول

    بعد از خوردن تخم مرغ این 12 اتفاق در بدنتان می افتد

    بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی