اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند ولی پوست گردن ارزش چروک خورده هست. در این مطلب با روش هایی جهت پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند ولی پوست گردن ارزش چروک خورده هست. در این مطلب با روش هایی جهت پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

     چگونه از پیر شدن پوست گردن جلوگیری کنیم؟

    اگر در بخش ضد پیری یک فروشگاه محصولات قشنگی توقف کرده باشید، فکر می کنید تمام نشانه های پیری در فاصله بین چانه و پیشانی شما دیده می شود. ولی پوست گردن شما با همان پوست پوشانده شده است است و مانند صورت تان در معرض اثرات پیری قرار می گیرد، البته این را هم درنظر بگیرید که مواظبت بسیار کمتری هم می شود. مهم نیست صورت تان چقدر جوان به نظر برسد، اگر گردنی پر از چین و چروک داشته باشید.

    قبل از این که مجبور شوید آن را با روسری و لباس های یقه دار پنهان کنید، در نظر داشته باشید: با راهنمایی های متخصص پوست که در ادامه می خوانید، می توانید از خشکی و چین و چروک پوست گردن تان در آیند پیشگیری کرده و آسیب هایی که تا به حال به پوست گردن تان وارد شده است را برعکس نمایید. 

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

     

    یک مکمل کلاژن بخورید

    دکتر سارا تونکس (Sarah Tonks) متخصصی در زمینه جلوگیری از پیری، گفت: مکمل های کلاژن حاوی اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) استفاده کنید، ترکیباتی که به پوست کمک می کند آب بیشتری را جذب کند و در نتیجه جوان تر دیده شود. براساس مطالعاتی که موسسه تحقیقاتی کلاژن در کیل، آلمان داشته هست، زنانی که یک مکمل کلاژن ۲٫۵ گرمی، یک بار در روز به مدت ۸ هفته استفاده می کردند، شاهد ۲۰ درصد کم کردن چین های اطراف چشم ارزش بودند.

    این خبر مسلما خبر خوبی جهت پوست گردن تان است (و هر جای دیگر که دلواپس چین و چروک آن هستید) بعد از یک دوره آزمایشی ۸ هفته ای سطح پروکلاژن شرکت کنندگان، یک پیش ساز کلاژن، به میزان ۶۵ درصد زیاد کردن داشته هست. این یعنی، داشتن کلاژن زیاد جهت حمایت از سلول های پوست و سفت تر شدن ظاهر پوست در طول زمان، که به معنی جوان تر به نظر رسیدن پوست گردن هم هست. 

    بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند ولی پوست گردن ارزش چروک خورده هست. در این مطلب با روش هایی جهت پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از این خوراکی های حاوی کلاژن جهت قشنگی زیاد پوست استفاده کنید

     

    عرق کردن

    تحقیقات تازه دانشگاه مک مستر (McMaster)  کانادا بیان می کند، ورزش می تواند روند پیری را معکوس کند. دانشمندان نمونه های پوستی از افرادی که قبلا اشخاص بی تحرکی بوده اند را قبل و بعد از ورزش با شدت متوسط، به مدت ۳ ماه و ۲ بار در هفته، مورد بررسی قرار دادند. رژیم تناسب اندام تازه سن ظاهری شرکت کنندگان را کم کردن داده بود. نمونه های درم (لایه پوست که بلافاصله زیر لایه سطحی قرار دارد) بعد از ورزش ضخیم تر و انعطاف پذیر تر شده است بود که هر دوی این شاخصه ها نشان دهنده جوان تر شدن پوست هست. و علی رغم درمان های گران قیمت صورت، این اثرات جوان کننده، روند پیری را حتی روی پوست زیر چانه برعکس می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پوستی روشن با ورزش

     

    پوست را با ویتامین C بپوشانید

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    ویتامین C فقط جهت خوردن نیست، روی پوست تان هم از آن استفاده کنید. هنگامی که با یک مرطوب کننده ضد آفتاب همراه می شود، مطالعات نشان می دهد که ویتامین آنتی اکسیدان به صورت موثری میزان محافظتی کرم ضدآفتاب را دوبرابر می کند ( پوست شما خسارت کمتری از نور آفتاب می گیرد) و تجدید سلول های پوست را اصلاح می بخشد.

    محققان معتقدند، این تاثیر به این علت است که ویتامین C سیستم دفاعی طبیعی بدن در برابر رادیکال های آزاد تولید شده است در اثر اشعه ماوراء بنفش را اصلاح می بخشد. بئاتریس مولینا (Beatriz Molina) متخصص پوست و بنیانگذار کلینیک پوست مدیکاس  (Medikas skin clinic) در انگلستان، پیشنهاد می کند رژیم روزانه گردن تان را با سرم های حاوی اسید ال اسکوربیک (L-ascorbic acid)، یک نوع ویتامین C که به آسانی جذب پوست شده است و باعث تقویت کلاژن سازی می شود، شروع کنید تا پوست گردن تان حالت الاستیک خود را حفظ کند. 

     

    شب ها امگا بخورید

    اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ ابزاری مهم جهت تولید طبیعی کلاژن بدن هستند. و مناسب ترین وقت جهت زیاد کردن آن ها در شب هست. زمانی که به خواب می روید، بدن شما به مشکل در حال تلاش جهت بازسازی غشای سلولی و پوست شماست، از جمله پوست گردن تان که همواره در معرض آسیب است می تواند از هر گونه آسیب شیمیایی یا فیزیکی که در طول روز دیده، اصلاح پیدا کند.

    بسیاری از خانمها با اینکه پوست صورت خوبی دارند ولی پوست گردن ارزش چروک خورده هست. در این مطلب با روش هایی جهت پیشگیری از چروک پوست گردن آشنا می شویم.

    اگر بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر مکمل امگای خود را مصرف کنید، بعید به نظر می رسد که هنگام خواب در بدن تجزیه شده است و به عنوان سوخت جهت عملکردهای بدن استفاده شود، بنابراین بدن تان می تواند جهت ترمیم پوستی از آن ها استفاده کند. سالاد یا ساندویچ هایی با روغن بذر کتان را جهت دریافت مقداری از اسیدهای چرب امتحان کنید و غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی آب سرد یا آووکادو را به عنوان قلم مهم خوراکی روزانه تان استفاده کنید. 

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۰ ماده خوراکی، حاوی بیشترین میزان امگا ۳

     

    از آسیب های نور خورشید به دور باشید

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    به گفته آنیتا استارنهام (Anita Sturnham) بنیانگذار کلینیک نوریس (Nuriss clinic) در انگلستان، پوست تان روزانه در معرض انواع حمله های محیطی قرار دارد، ولی اشعه های ماورا بنقش خورشید (UVA/UVB) بزرگترین عامل ایجاد آسیب های پوستی به وسیله رادیکال های آزاد هستند. این آسیب ها برگشت ناپذیر بوده و روند پیری را تسریع می کند، این امر به صورت خاص روی گردن تاثیر بیشتری می گذارد چون تقریبا هر لحظه در معرض نور خورشید است( البته این اتفاق در کشور کشور عزیزمان ایران به علت حجاب زن ها کمتر است).

    قبل از این که از منزل خارج شوید، از یک ضد آفتاب با حداقل، SPF30 یا زیاد که در مواد تشکیل دهنده آن از روی و تیتانیوم نام برده شده است باشد، استفاده کنید. این دو ماده معدنی به صورت فیزیکی از پوست تان در برابر اشعه های UVA/UVB محافظت می کنند. 

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نورآفتاب و خطرات آن

     

    از یک پاک کننده نیرومند تر استفاده کنید

    اجازه دادن به به سلول های مرده پوست جهت اینکه مدت طولانی روی سطح پوست بمانند، به طور طبیعی باعث پیرتر نشان دادن پوست می شود و از آنجایی که ما میل به کمتری به شستن پوست زیر چانه داریم، اغلب پوست گردن نادیده گرفته شده است و پیرتر به نظر می رسد.

    جایگزینی سلول های پوست این ناحیه را با تکنیک های لایه برداری پوست ملایم سرعت بخشید. به عنوان یک راه حل در دسترس پیشنهاد می کنیم، از براش هایی که سلول های مرده پوست را جدا می کنند و از پاک کننده آرایشی نیرومند که حاولی اسید گلیکولیک (glycolic acid) است و می تواند به آرامی سطح پوست را لایه برداری کند، استفاده کنید.

     

    در وقت خواب پوست تان را سوپرشارژ کنید

    حالا که پوست تان را لایه برداری کردید، پوست تان به آسانی قادر به جذب مواد فوق العاده ضد پیری جهت گردن تان خواهد بود، یعنی رتینول. رتینول به از بین رفتن منافذ، اصلاح کلاژن سازی، کم کردن خطوط ریز و چین و چروک کمک کرده و جایگزینی سلولی را سرعت بخشیده و لک های پوستی را کم کردن می دهد. با این حال رتینول به نور خورشید تصویر العمل نشان داده و میتواند توانایی دفاعی پوست در برابر آثار خراب کردن کلاژن اشعه های UVA/UVB را اگر در طول روز مصرف کنید، تضعیف کند. بنابراین از کرم شب که حاوی رتینول باشد، قبل از خواب استفاده کنید.

    عبارات مهم : لایه برداری پوست – مرطوب کننده

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: لایه برداری پوست | مرطوب کننده | لایه برداری | ضد آفتاب | ویتامین | استفاده | روزانه | خورشید | خوراکی | میتواند | ضدآفتاب

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    پیشگیری از چروک پوست گردن با این روش ها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی