هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    قبل از هر چیز بهتر است این واقعیت را بدانیم که تمام انواع لوازم‌آرایش این توانایی را ندارند یا بهتر بگوییم اگر لوازم‌آرایش را به

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    قبل از هر چیز بهتر است این واقعیت را بدانیم که تمام انواع لوازم آرایش این توانایی را ندارند یا بهتر بگوییم اگر لوازم آرایش را به دودسته تقسیم کنیم، یک دسته آن هایی مي شوند که اگر به آلودگی دچار شوند دیگر راه بازگشتی جهت ارزش نیست و اگر به سلامت بودن خود علاقه مندید، چاره ای جز کنار گذاشتن آن ها ندارید؛ بعد بسیار مواظب باشید که آلوده نشوند و دسته دوم آن هایی هستند که مي توانید ضدعفونی کرده و دوباره آن ها را مصرف کنید.

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    ۱- کرم پودرهای مایع بدون پمپ

    آن ها بسیار راحت در معرض آلودگی قرار مي گیرند، فقط کافی است با یک اسفنج یا قلم مو یا حتی دست کثیف آن ها را لمس کنید، آن وقت است که میکروب ها به سرعت وارد شیشه کرم پودر شما شده است و به محیط موردعلاقه خود جهت رشد و نمو دسترسی پیدا مي کنند. در این جاست که متأسفانه دیگر نمي شود کاری جهت کرم پودر موردعلاقه تان انجام داد تا دوباره قابل استفاده شود. ما پیشنهاد مي کنم جهت جلوگیری از ورود آلودگی، راحتی استفاده و همچنين صرفه جویی در مصرف حتما از پمپ های مخصوص استفاده کنید؛ چون در برابر کارایی که دارد قیمت زیادی هم ندارند و خیال تان راحت است.

    ۲- کانسیلرهای مایع ، برق لب ها ، خط چشم های مایع ، ریمل ها

    برای این گروه از محصولات آرایشی که از خودشان برس دارند، توصیه ما این است که اصلا ریسک نکنيد؛ چون همان طور که قبلا گفتیم این دسته هم اگر دچار آلودگی شوند، راهی جهت استریل کردن آن ها وجود ندارد و تنها راه، پیشگیری هست. اگر فقط خودتان استفاده مي کنید که مشکلی نیست، ولی کاری که آرایشگران محترم یا لوازم آرایش فروشی های معتبر باید انجام دهند، این است که از برس آن ها استفاده نکنند. جهت اطمینان خاطر از این که احیانا کسی اشتباهی از آن ها استفاده نکرده باشد، برس ها را ببرید و از برس های یک بارمصرف استفاده کنید. فقط حتما توجه داشته باشید که این برس ها واقعا یک بارمصرف هستند.

    ۳- کرم پودرهای کرمي ، کانسیلرهای کرمی، سایه های کرمی، خط چشم های ژلی

    این ها هم جزو گروهی هستند که اگر از آن ها به خوبی مواظبت نشود و آلوده شوند، بهتر است فراموش ارزش کرد؛ چون دیگر میکروب ها داخل آن شده است و کار زیادی نمي توان کرد، ولی درصورتی که از آن ها به خوبی مواظبت شده است باشد، کافی است با یک دستمال تمیز سطح صاف آن ها را پاک کنید و با یک کاردک تمیز مقدار موردنیازتان را بدون ایجاد چاله يا حفره در آن ها بردارید تا سطح آن ها همچنان صاف و تمیز جهت استفاده بعدی باقی بماند که اگر احیانا آلودگی وجود داشت، داخل نشود و در سطح بماند تا بتوانید سریع آن را تمیز کنید.

    قبل از هر چیز بهتر است این واقعیت را بدانیم که تمام انواع لوازم‌آرایش این توانایی را ندارند یا بهتر بگوییم اگر لوازم‌آرایش را به

    ۴- برق لب های تیوپی

    بعضی ها معتقدند که این نوع برق لب ها آلوده نمي شوند و اگر فقط سطح پلاستيکی آن ها را که دارای سوراخی جهت بیرون آمدن مایع داخل آن هست، تمیز کنيد، مسئله حل مي شود. درصورتی که اگر کمی دقت کنيد، متوجه مي شويد که اضافه مایع آن دوباره به تیوب بازمي گردد و آلودگی یا حتی پوسته های مرده لب را با خود به داخل مي برد؛ عالی ترین راه حل جهت استفاده در آرایشگاه ها این است که با استفاده از قلم موهای یک بارمصرف این کار را انجام دهید.

    ۵- رژلب ها

    ضدعفونی کردن رژلب ها بسیار راحت هست. مقداری الکل در یک لیوان تمیز بریزید و سر رژلب تان را داخل الکل کنید و چند ثانیه نگه دارید، سپس آن را خارج کرده و با دستمال کاغذی تمیز آن را به آهستگی خشک کنید یا به صورت افقی بگذارید تا خشک شود (عمودی نگه ندارید؛ چون الکل به ته آن نفوذ کرده و رژلب به مرورزمان از ته مي شکند). اگر دوست داشتید داخل درب آن را نیز مي توانید با الکل تمیز كنيد.

    ۶- مدادهای آرایشی

    ابتدا مدادتان را در الکل فرو کنید، چند ثانیه نگه دارید. مدادتراش را هم با یک برس تمیز آغشته به الکل خوب تمیز کرده و مداد را بتراشید و دوباره در الکل کرده و با دستمال خشک کنید. مطمئن شوید که کاملا خشک شده، به خصوص اگر مداد چشم است و حالا با خیال راحت از این مداد استفاده کنید. درب آن ها را هم مي توانید با الکل تمیز کنید.

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    ۷- محصولات پودری فشرده؛ مثل سایه چشم ها، پنکک ها و رژگونه ها

    خبر خوب این که محصولات پودری جای زیاد خوبی جهت رشد باکتری ها نیستند؛ چون آن ها جهت رشد و نمو نیاز به محیط مرطوب دارند، مانند جاي کرم ها یا محصولات مایع. جهت تمیز کردن آن ها مي توانید لایه رویی را با دستمال تمیز کنید.

    نکات بهداشتی آرایشی که حتما باید مدنظر داشته باشیم

    در صورت عدم نگهداری صحیح از لوازم آرایش تان و بی توجهی به نکات بهداشتی ممکن است به سلامت پوست شما خسارات جبران ناپذیری وارد شود که در نتیجه نه تنها به زیباتر کردن شما کمک نکرده، بلکه به شما ضرر هم مي رساند. بعد خواهش مي کنیم به نکات زیر بسیار توجه کنید و اهمیت دهید تا به جای زیباتر کردن خودمان به سلامت مان خدشه وارد نکنیم.

    قبل از هر چیز بهتر است این واقعیت را بدانیم که تمام انواع لوازم‌آرایش این توانایی را ندارند یا بهتر بگوییم اگر لوازم‌آرایش را به

    ۱- نخستین و بااهمیت ترین توصیه خیلی مهم هست، حتما به آن توجه کنید.

    لوازم آرایش جزو وسایل شخصی ما به حساب مي آیند، بعد هرگز لوازم آرایش تان را با کسی شریک نشوید (حتی با خواهرتان)؛ چون جهت هر دوی شما خطرناک هست. روی پوست هر کس یا به طورکلی در بدن هر کسی میکروب های مختلفی وجود دارد که از هر شخص به شخص دیگری متفاوت هست. به همین علت هنگامی که شما لوازم آرایش تان را با کسی سهیم مي شوید، درواقع در باکتری های یکدیگر هم شریک مي شوید که این ممکن است بسیار خطرناک باشد، به خصوص در نواحی چشم ممکن است به عفونت های چشمي یا حتی جاهای بدتر ختم شود. بعد با توجه به این توصیه متوجه مي شویم که وحشتناک ترین کار ممکن این است که از تسترهای مغازه های لوازم آرایشی استفاده کنیم که نمي دانیم چند نفر قبل از ما و با چه بیماری های پوستی آن ها را امتحان کرده اند.

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    ۲- لوازم آرایش خود را تمیز و مرتب نگه دارید، در جایی نگذارید که خیلی گردوغبار یا خاک مي گیرد و حتما مطمئن باشید که بعد از اتمام کار در آن ها را کاملا بسته اید. اسفنج ها، قلم موها و وسایلی از این قبیل را که نیاز به شست وشو دارند، حتما بشويید.

    ۳- یادمان باشد هر لحظه قبل از آرایش دست های مان را بشويیم، به خصوص آرایشگران محترم باید حتما به این توصیه ظریف توجه کنند و در این صورت هم مشتریان شما زیاد به شما علاقه مند مي شوند که جهت بهداشت ارزش قائل هستید، هم وجدان شما راحت است که باعث انتقال بیماری پوستی مشتری قبلی تان به مشتری جدیدتان نشده اید.

    ۴- حساسیت: حتماً مطمئن شوید که لوازم آرایشي که استفاده مي کنید، قبلا به وسیله شرکت سازنده آزمون شده است باشد؛ چون حتی بعضی مواقع با وجود انواع آزمون های حساسیت انجام شده، بعضی افراد بسیار حساس هستند و پوست ارزش به سرعت تصویر العمل نشان مي دهد. بهتر است با خرید مدل های معتبر خیال خود را از این بابت راحت کنید.

    ۵- حتما یادمان باشد ریمل های مان را هر ۳ماه یک بار یا اگر مصرف مان زیاد نیست، حداکثر قبل از ۶ماه عوض کنیم. در بین مژگان شما هر لحظه مقداری باکتری وجود دارد، به خصوص اگر چشمان مان را نشسته باشیم. هنگامی که ما از ریمل مان استفاده مي کنیم، این باکتری ها از چشمان و مژگان ما به برس ریمل مي چسبند و درنتیجه هر بار که ما این برس را داخل مایع داخل ریمل مان مي کنیم، این باکتری ها آن جا جا خوش مي کنند و خب چه محیطی بهتر از جایی تاریک و مغذی جهت رشد و نمو آن ها؛ در نتیجه با گذشت وقت تعداد آن ها زیاد و زیاد مي شود، حالا قضاوت با خودتان است که تا چه مدت مي خواهید از یک ریمل استفاده کنید.

    ۶- جهت استفاده از محصولات کرمی که ظرف آن ها به گونه ای است که باید انگشت را جهت استفاده داخل كنيد، عالی ترین راه حل استفاده از یک قاشق با کاردک تمیز هست، به این صورت که مقدار کرم دلخواه را با کاردک از ظرف کرم موردنظر بردارید و کف دستان ریخته و از آن استفاده کنید. به این صورت دیگر آلودگی ها به داخل ظرف انتقال یافته نمي شود تا محیط خوبی جهت رشد و نمو میکروب ها باشد.

    ۷- در آخر پیشنهاد ما به شما این است که یک نگاه به لوازم آرایش تان بیندازید و آن هایی را که کهنه و قدیمي شده است اند یا آن هایی را که مي دانید خوب مواظبت نکرده اید و الان پر از میکروب هستند، کنار بگذارید تا بتوانید با خیال راحت آرایش کنید و لذت ببرید.

    منبع: ایده آل

    واژه های کلیدی: محصولات آرایشی | لوازم آرایشی | دستمال کاغذی | لوازم آرایش | ضدعفونی کردن | لوازم آرایش | آرایشگاه | استفاده | آرایشگر | میکروب | دستمال

    چگونه لوازم‌ آرایش خود را ضدعفونی کنیم؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک