خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » نحوه درست شامپو زدن به موها

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    مي‌دانيد چه زمانی، چقدر و با چه فاصله‌اي بايد به موهاي‌تان شامپو، نرم‌كننده و سرم مخصوص بزنيد؟ بگذاريد موهاي‌تان كمي كثيف باشد، اين به نفع

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    مي دانيد چه زمانی، چقدر و با چه فاصله اي بايد به موهاي تان شامپو، نرم كننده و سرم مخصوص بزنيد؟ بگذاريد موهاي تان كمي كثيف باشد، اين به نفع شماست. اگر از موهاي تان ناراضي هستيد و نمي توانيد آن ها را مطابق ميل تان درست كنيد، شايد نمي دانيد كه چگونه بايد با موهاي تان واکنش‌ها كنيد. توصيه هاي زير مي تواند به شما كمك كند تا موهايي زيبا و شاداب داشته باشيد. بعد ببينيد كدام مورد راجع به شما صدق مي كند.

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    وقتي بايد يك حمام در ميان شامپو بزنيد

    اگر موهايی كدر، بدرنگ و مات داريد

    اگر از رنگ مات و حالت بد موهاي تان خسته شده است ايد، با رعايت اين نكات مي توانيد زيبايي و درخشندگي موهاي تان را تضمين كنيد.

    ۱- رسوبات و موادي را كه روي مو مي نشيند، پاك كنيد. دليل به وجود آمدن موهاي كدر، مرده و بدرنگ معمولا رسوب كردن مواد موجود در محصولات مختلفي است كه براي موهاي تان استفاده مي كنيد. براي از بين بردن اين مواد از روي مو هفته اي یک بار از شامپوهاي براق كننده و پاك كننده – كه قدرت شويندگي بالا دارند- استفاده كنيد.

    ۲- موهاي تان را با شامپوهاي گياهي و طبيعي بشوييد. اين شامپوها كه بدون سولفات هستند، تمام فواید شامپوهاي معمولي را دارند، فقط فاقد مواد شوينده قوي هستند كه باعث از بين رفتن رنگ و رطوبت مو مي شود.

    ۳- موهاي تان را برس بكشيد. از برس هايي استفاده كنيد كه موهاي آن از مواد طبيعي بوده و سر آن ها گرد باشد. برس كشيدن روزانه باعث مي شود، چربي در سرتاسر مو پخش شود و درنتیجه موجب مرطوب شدن و درخشش موها مي شود.

    مي‌دانيد چه زمانی، چقدر و با چه فاصله‌اي بايد به موهاي‌تان شامپو، نرم‌كننده و سرم مخصوص بزنيد؟ بگذاريد موهاي‌تان كمي كثيف باشد، اين به نفع

    ۴- موها را با آب سرد آب كشي كنيد. این کار موجب بسته شدن كوتيكول يا همان لايه خارجي مو مي شود. به این ترتیب موها نرم شده است و ظاهري درخشان پيدا مي كنند.

    ۵- بد نيست بگذاريد موهاي تان كمي كثيف باشد! هفته اي يك بار به موهاي تان استراحت بدهيد و هنگام حمام كردن به آن شامپو نزنيد. بهتر است يك حمام در ميان از شامپو استفاده كنيد.

    ۶- مي خواهيد موهاي تان براق و درخشان شود؟ ابتدا آن ها را كمي با حوله خشك كنيد و قبل از براشينگ و درست كردن موها از محصولات براق كننده مو استفاده كنيد تا مانع وز كردن آن ها شود. براي درخشش بيشتر بعد از درست كردن موها نيز از اين محصولات روي موی خشك استفاده كنيد.

    چه زمانی نرم كننده بزنيد و چه زمانی سرم

    موهاي خشك و شكننده

    آيا موهاي تان بدقلق است؟ وز مي شود و به شكل دلخواه تان درنمي آيد؟ شما هم مي توانيد به جای موهاي زبر و وزکرده موهايي سالم و براق داشته باشيد.

    دستكاري كردن زياد موها در نهايت باعث مي شود كه موهاي تان خشك، آسيب ديده و در يك كلام زشت شود. با رعايت نكات زير مي توانيد موهاي آسيب ديده را بازسازي كنيد.

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    ۱- به موهاي تان آب رسانی كنيد تا رطوبت موردنیاز آن تأمین شود. نوك شاخه شاخه شده است موها را آغشته به نرم كننده قوي كنيد و بگذاريد ماده نرم كننده چنددقيقه بماند. مواد نرم كننده جذب ساقه مو شده است و تارهاي مو را نرم مي كنند. اين كار را هفته اي يك بار انجام دهيد. همچنين بهتر است بعد از هر بار شامپو كردن موها، به نوك آن ها نرم كننده هاي ملايم روزانه بزنيد. اين عمل موخوره ها را كمتر كرده و از بدرنگ شدن و آسيب ديدن موها در اثر حرارت سشوار جلوگيري مي كند.

    ۲- سرتان را ماساژ دهيد. ماساژ دادن پوست سر هنگام شست و شوي موها، جريان خون را افزايش داده و موجب تحريك غدد چربي مي شود. در ضمن از شامپوها و ساير محصولاتي كه الكل زياد دارند، استفاده نكنيد؛ زيرا باعث خشكي مو مي شود.

    ۳- از محكم بستن، دم اسبی كردن، بافتن يا ساير مدل هاي مو كه باعث كشيده شدن آن ها مي شود، خودداري كرده و سعي كنيد از گيره ها، كليپس ها و كش هاي نرم كه موهاي تان را نمي كشد و درد توليد نمي كند، استفاده كنيد. اين كار مانع شكسته شدن تارهاي مو مي شود.

    ۴- موهاي تان را با ملايمت بشوييد. آن ها را چنگ نزنيد! موهاي خيس بسيار شكننده تر هستند. بعد از فشار دادن و برس كشيدن موهاي خيس بپرهيزيد. براي صاف كردن و باز كردن گره هاي مو مي توانيد از شانه هايي كه دندانه هاي درشت و با فاصله دارند، استفاده كنيد تا به موهاي تان آسيب نرسد.

    مي‌دانيد چه زمانی، چقدر و با چه فاصله‌اي بايد به موهاي‌تان شامپو، نرم‌كننده و سرم مخصوص بزنيد؟ بگذاريد موهاي‌تان كمي كثيف باشد، اين به نفع

    ۵- قبل از سشوار كشيدن و درست كردن موها به آن ها سرم هاي مخصوصي بزنيد كه در برابر حرارت و اشعه ماوراي بنفش از موها محافظت مي كنند. در اين صورت موهاي تان در اثر حرارت سشوار و نور خورشید آسيب نمي بيند. مدت وقت استفاده از سشوار را كاهش دهيد يا درجه گرماي آن را كم كنيد. كم كردن حرارت از خشك شدن بیش ازحد و وز شدن موها جلوگيري مي كند.

    ۶- قيچي را فراموش نكنيد! هر ۶ يا ۸هفته يك بار، نوك موهاي تان را كمي كوتاه و مرتب كنيد تا موخوره هاي آن از بين برود.

    موهاي چرب و لخت

    موهاي چرب هيچ زيبايي ندارد، ولی مي توان اين مشكل را برطرف كرد. با رعايت اين نكات به موهاي صاف و بي حالت خود، حالت بدهيد.

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    ۱- شامپوها و نرم كننده هايي را گزینش كنيد كه به موها حجم داده و آن ها را پرپشت نشان مي دهد. كاملا دقت كنيد كه نرم كننده را به ريشه مو نزنيد.

    ۲- اين روش خشک کردن موها را امتحان كنيد: با استفاده از شامپوي مخصوص موهاي خشك، چربي موها را كم كنيد و به آن ها حجم دهيد و به این ترتیب كه آن را به ريشه موها اسپري كنيد، سپس با انگشتان تان موها را پف دهيد و با برس آن ها را مرتب كنيد. اين كار واقعا معجزه مي كند.

    ۳- موهاي تان را پوش دهيد. با استفاده از شانه اي كه دندانه هاي ريز دارد، قسمت ريشه مو را پوش بدهيد، سپس كمي تافت به موهاي تان بزنيد تا مدت بيشتري حالتش را حفظ كند.

    ۴- هنگام خشک کردن، سشوار را مستقيما به طرف ريشه مو نگيريد. اگر از موس، ژل، تافت و امثال آن استفاده مي كنيد، ابتدا آن ها را به موهاي مرطوب بزنيد و بعد سشوار بكشيد.

    ۵- با استفاده از بيگودي هاي گرم به موهاي تان حالت بدهيد. هرچقدر قطر بيگودي ها بيشتر باشد، موها حجم بيشتري پیداکرده و پرپشت تر به نظر مي رسد.

    ۶- براي جلوگيري از چرب تر شدن موها، در حد امكان به آن ها دست نزنيد. هرچه بيشتر به موهاي تان دست بزنيد، چرب تر مي شود.

    منبع: ایده آل

    واژه های کلیدی: استفاده | محصولات | شامپو | سشوار | حرارت | آموزش شستن صحیح مو | مراقبت از موی چرب | مراقبت از موی خشک و شکننده

    نحوه درست شامپو زدن به موها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی